Reklama

Reklama

Svět zítřka

  • USA Sky Captain and the World of Tomorrow (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Gotham City, 30. léta 20. století. Životem kypící metropoli nečekaně napadne armáda obřích robotů. Ve městě vypukne panika. Kdo stojí za vražedným útokem? A proč v poslední době záhadně zmizelo hned několik světově proslulých vědců? Prvotřídní stíhací pilot Sky Captain (Jude Law), ambiciózní reportérka deníku Chronicle, Polly Perkins (Gwyneth Paltrow) a krásná mariňačka Franky Cook (Angelina Jolie) spojí své síly, aby zjistili, kdo má zdrcující útoky na svědomí. Zdá se, že za vším stojí tajemný doktor Totenkopf. Útok jeho robotických monster je jen první bitvou války o nadvládu nad světem. Sky Captain a jeho odvážné společnice podniknou dobrodružnou výpravu řadou exotických míst až do Nepálu, kde má Totenkopf svou tajnou základnu. Dokáží šíleného vědce a jeho roboty zastavit? Film, jehož vědeckofantastická zápletka je originálně situována do vizuálně atraktivního retra 30. let, nabídne divákům dosud nevídanou podívanou. Díky průkopnické trikové technice a originalitě filmařského pojetí je snímek již od prvních zkušebních projekcí považován za přelomový v rámci žánru, podobně jako kdysi původní Hvězdné války George Lucase. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (593)

Lynn 

všechny recenze uživatele

Naprosto úchvatná vizualita rozhodně zapíše Svět zítřka do filmových učebnic. Ani příběh bych neoznačila za pitomoučký, protože přesně tento typ naivity retro stylu sedne jako ulitý. Pro mě malinkou třešínkou na dortu je výkon Giovanni Ribisiho. 4* za malý přestupek - forma (opět :) ) zvítězila nad obsahem. ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Žil byl pan Kerry Conran, rodilý Američan, který měl nade všechno rád comicsy s Buckem Rogersem a dieselpunk a meziválečná léta vůbec. A tak jako už řada respektu hodných mužů a žen před ním, vydupal z ničeho dostatek všeho, co bylo potřeba, aby ukecal mimo jiné Aurelia De Laurentiise (Dinova synovce) do produkce VELKÉHO "tribute to" kompletně počítačového retroscifáče. Takového, ve kterém by se hodně (a rychle) létalo, střílelo, přesvěcovaly se oči hrdinů, kteří budou jako vystřižení z propagandistických tiskovin, a kteří se nikdy (kromě posledního záběru;)) neušpiní ani nezraní, a k tomu se budou vtipně špičkovat (a budou stateční, zlatoloknatí a rudortí a blablablabla, to by bylo ještě na dlouho). A v němž se taky bude na pár okamžiků oživovat legendární Sir Laurence Olivier...tedy jenom jeho hlava;) A přesně takový film vznikl...tak jako spousta jeho ideových vzorů je plný nesmyslů v rovině základní logiky, času i prostoru, nerespektuje žádné technické ani jiné limity, a navrch je v něm asi na pět minut jednooká Angelina Jolie v uniformě a skafandru (ne těsném). Je na vás, jestli na něj budete zírat s otevřenou pusou, ideálně plnou popcornu, a budete se bavit tak jako to ve své době (kdy jim bylo max. dvanáct) dělali vaši dědečkové a babičky. Já přesně tenhle úmysl měl - a nevyšlo to. Přišlo mi to příliš daleko za hranicí toho, kde by pro mě film ještě fungoval. V téhle podobě je pro mě za frašku a od poloviny už pro mě byl vcelku slušným utrpením. Jelikož zásadně hodnotím subjektivně, dám mu 60%, protože je tak jedinečný a správným způsobem líbezný, ale už ho nikdy nechci vidět...rozhodně ne vcelku. ()

Reklama

Hellboy 

všechny recenze uživatele

Sky Captain má naprosto výjimečnou atmosféru danou zvláštní architekturou a použitou škálou barev. Obří stroje, hindenburgy, šílení němečtí vědci, to je perfektní kombinace. A vůbec nevadí, že děj se inspiroval kresleným seriálem starým 60 let. Film se odehrává v jakýchsi alternativních 30. letech, které jakoby vypadly z komiksů zlatého věku. Ostatně hlavní inspirací pro režiséra Conrana byl kreslený snímek Superman: Mechanical Monsters z roku 1941, ke zhlédnutí ZDE. Některé scény jsou odsud brané přímo, doslovné citace. Což mi vyhovuje. Místo Lois Laneové je zde reportérka v podání Gwyneth Paltrow, postava Supermana se přetransformovala do hrdinského letce Sky Captaina. (Film jsem viděl dvakrát, v kině v roce 2004 a na DVD v červnu 2010). ()

monolog 

všechny recenze uživatele

Ale jo, není to špatnej film. Možná trochu příliš jednoduchej a semtam vyumělkovanej, ale o to tvůrcům šlo. Jediný větší problém (kromě opravdu hloupoučkého děje) mi tu přišlo tvrzení tvůrců, že je to točeno jako staré filmy. A to je BLBOST! Žádnej starej film nebyl takhle točenej. Nikdy (a to i když pomineme celopočítačovou výpravu) nebyly filmy točený takhle. Třeba kamera bývala statická. Tak statická, že se vám zdálo, že by se nepohnula i kdyby začalo zemětřesení. Žádné nálety nebo pohybová akčnost. Kamera se prostě skoro nehnula. Za další dialogy. Dialogy bývaly trošku jiné. Ne stříhané jako dnes, kdy herec pronáší svůj proslov a na odpověď druhého herce si počkáme obvykle až po střihu. Kdepak. Dřív byly rozhovory třeba jeden dlouhej záběr, kdy herci pořád hráli. A skončil rozhovor a skončil záběr. Jen tak maně mě napadá scéna o rozhovoru ve filmu 451 stupňů Fahrenheita, která trvá aspoň tři čtyři minuty a herci celou dobu mluví a jdou a kamera se před nimi veze na vozíčku. Takže tolik k té starobě filmu. Jo, vizuální stránka je zestaršena, rozmazána a okolorována, aby to vypadalo staře, ale to je všecko. Jinak to s filmy zlatého věku scifi nemá nic společnýho, možná kromě té megalomanie a potrhlýho vědce. Koukat se na to dá, ale kdyby tenhle film nikdy nenatočili, přežil bych to bez újmy. Ale za nevyplněnou snahu o velký spektákl ty tři dám. ()

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Kerry Conran .. VIZUÁLNÍ A STYLOVÝ NÁŘEZ!! Že já si tohle nechal uniknout v kině.. Animátor a nyní už i celovečerní režisér Kerry Conran ve své prvotině ukázal, že se do budoucna máme na co těšit! A ukázal to nejen tím, jak svůj celovečerní debut pojal a natočil - ve studiu před modrým pozadím, jen za pomocí několika herců a předmětů, zato se spoustou počítačů na dotvoření výrazné vizuální podívané. K hercům jen malá poznámka - jiskření mezi dvojící Gwyneth Paltrow-Jude Law bylo zajímavé a díky několika dialogům velmi vtipné, zato obsazení Angeliny Jolie mi přišla dosti zbytečné. Giovanni Ribisi byl docela přesný a „restaurovaný“ Laurence Olivier je jakási pomyslná třešnička a vrchol výtečně dobré chuťovky.. Příběh se možná zdá slabý, ale mě přišel taktéž velice stylový a do tvořeného celku bez větších problémů pasoval. I kdyby to bylo ještě slabší, pořád je tu ona úchvatná podívaná – pochodující roboti, viditelné rádiové vlny, město Gotham City, letecká základna s hangáry, velehory, překrásný prales i tajná ostrovní archa - téměř vše je přesná trefa do mého vizuálního vkusu. Při sledování se mi vybaví trilogie Indiana Jones, King Kong, noir detektivky, Metropolis atd.. Cornan si tedy splnil svůj sen a jsem opravdu zvědavý, jaký bude jeho další film. Napoprvé totiž opravdu nastínil možný (filmový) svět zítřka... ()

Galerie (181)

Zajímavosti (23)

  • Gwyneth Paltrow podepsala smlouvu bez pročtení scénáře, přesvědčila ji jen 6-minutová pracovní ukázka režisérových záměrů. (imro)
  • Režisér sa pri návrhoch robotov, kostýmov a celkového dizajnu inšpiroval umelcami z 30. rokov, ako boli napríklad Hugh Ferris alebo Raymond Loewy. (Greenpeacak)
  • Kerry Conran nebyl v New Yorku během natáčení a dokonce ani nikdy předtím. Celé město vytvořil v počítačích podle starých fotografií. (imro)

Související novinky

Wachowští jsou zelení

Wachowští jsou zelení

27.11.2007

Na tuzemská kina právě útočí Beowulf a i v této souvislosti není pochyb o tom, že stojíme u zrodu čistě digitální kinematografie. Jistě, pořád má za sebou jen první krůčky (vyvíjejí se technologie a… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno