Režie:
Antoine FuquaKamera:
Maz MakhaniHudba:
Marcelo ZarvosHrají:
Jake Gyllenhaal, Riley Keough, Peter Sarsgaard, Ethan Hawke, Eli Goree, Christina Vidal, Adrian Martinez, Da'Vine Joy Randolph, David Castañeda Jr. (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Operátor tísňové linky (Jake Gyllenhaal) se snaží zachránit volající, které jde o život, ale brzy zjistí, že všechno je úplně jinak. (Netflix)
Videa (2)
Recenze (252)
V podstatě jsem se na to podíval jen kvůli Gyllenhaalovi. Už originál mě úplně nesejmul a tady jsem si všiml jen dvou výraznějších změn - přidání apokalyptického kalifornského požáru na pozadí, plus mnohem emotivnějšího hereckého výkonu. Ta první je fajn, dodává atmosféru, ta druhá ke konci už zavání žadoněním o Oscara. Ucházející komorní thriller, pro mě o fous lepší než originál. ()
Celý čas som mal taký "deja vu" pocit, že mi je tento príbeh akosi povedomý a že som to už niekde videl. A veruže áno - pred 3 rokmi sme to tu mali v dánskom prevedení : Den skyldige. Už samotný originál mi prišiel taký akosi priemerný, no a v tomto prípade to nedokázal vytiahnuť na vyššiu úroveň zachrániť ani sám Jake Gyllenhaal, ktorý zvykne vo filmoch žiariť. Rovnako ako v origináli, aj tu mi vadilo viacero nelogických situácií a nepáčilo sa mi ani to zbytočné tlačenie na pílu. Škoda, že tento remake nebol viac autonómny, ale tak aspoň tie 2* si to zaslúži. ()
Napínák... a levný. Gyllenhall si vychutnává nejednoznačnou postavu operátora tísňové linky, kterému se dovolá unesená žena. Ve vedlejších rolích počítač a headset. Originál jsem neviděl a nevím jak moc to Pizzolatto měnil, ale dialogy i zvraty jsou velmi podařené a pointa covidově dusivá. Volání a osobní kontakt nejsou to samé! Někdy časem dám asi i původní dánskou verzi. ()
Rok 2021 som zakončil s filmom "The Guilty". Nakoľko som ako posledný film roku 2018 sledoval "Den Skyldige" tak mi to prišlo ako celkom zaujímavé deja-vu. Takže ak o 3 roky bude ďalší remake, možno to urobím znovu. Ale teraz si povedzme niečo o filme. Mám tak vnútorne pocit, že oproti dánskemu originálu to neprináša nejaké zásadnejšie zmeny do scenára a jednotlivé scénky sa odohrajú v podstate rovnako, ten originál na mňa pôsobil oveľa temnejšie a oveľa zlomovejšie. Mám pocit, že aj tá atmosféra tej kancelárie bola úplne iná a prežíval som to oveľa intenzívnejšie. Tento filme je dobrý. Jake Gyllenhaal robí čo môže a miestami tie scénky aj celkom slušne predal. Ale je ťažké si k nemu vybudovať rovnaké city, keď reálne viem, že ide o remake, ktorý okrem toho neprináša do svojho konceptu nič, čo by nejako menilo film. Je to ako keď dostanete pred seba dva rovnaké koláče od dvoch rozdielnych ľudí. Ten čo ochutnáte prvý bude niečo čo ste nepoznali. Ten druhý už viete čo môžete očakávať. A aj keď to je to isté, nikdy to nebude úplne to isté. Vo výsledku si myslím, že ak s týmto príbehom nemáte žiadne skúsenosti, pozrite si ktorúkoľvek verziu. Ak chcete odo mňa tip, ktorá stojí viac za zhliadnutie, odporučil by som viac dánsky originál. Ale to sú len moje pocity. Možno si pozriete túto verziu ako prvú a zhodnotíte, že je to perfektné. Nikdy neviete. Hodnotenie: B- ()
Mluvící hlava Jakea Gyllenhaala v hlavní roli. Tenhle film se pomalu a jistě přiblížil pojetí rozhlasové hry. A ač se hlavní a jediná hvězda poměrně činí, film si produkovala, celý film šel ke dnu ve všech ostatních aspektech. Astmatický policejní operátor denně na tísňové lince přijímá a vyřizuje stovky hovorů lidí v nouzi. Jeden hovor mu však rozproudí semenné váčky natolik, že libozvučný hlásek mladé ženy v nouzi mu napraví erektivní dysfunkci. Má rázem dvě stání, jedno soudní, kdy má profesní škraloup, který ho poslal mezi telefonisty, a jedno čerstvě v kalhotách. Některé originály je lépe nechat originály, jako je původní dánské drama Tísňové volání, a vůbec netočit nepřekvapivé napodobeniny, které jsou v podstatě zbytečné. Antoine Fuqua, který vůbec takovéto typy filmů netočí, musel poměrně přetrpět těch devadesát minut konverzace. Režijní pokyny musely znít asi takhle: Jakeu, teď natoč hlavu trochu doprava, pozor, už jsi mimo záběr, dávej si pozor na namalovanou značku na stole, abys neuhýbal a zůstal v záběru. A přineste glycerin, pan Gyllenhaal má před náročnou scénou, ve které se rozpláče, sakra, asistente režie, kde je ten glycerin, krucinál. Opravdu moc obrazově poutavého toho film nenabízí. Největší dramatické obrazové bomby představuje zvracející hlavní hvězda a také posléze rozbitý inhalátor. Dramatický měl být i určitě celý průběh filmu. Pár světlých scén, nalézají se v počátečních fázích filmu, kdy to nějaké mini napětí má, se jistě najde. Postupně se napětí nenávratně rozplynulo. A závěr je opravdu neskutečně odbytý. Jen jsem znechuceně zíral, jak se to celé smrsklo do jakési skrumáže bez nápadu. Pro takový typ filmu, kde mluvené slovo má prim a na obrazových kvalitách nesejde, se klidně mohl povolat bezejmenný režisér, určitě ne známý Fuqua. Nedá se napsat, že by mě film přímo nebavil. Jen nechápu, nač ztrácet čas sledováním nenápaditého, unylého a nepřekvapivého dění. 4/10 ()
Galerie (6)
Zajímavosti (5)
- Rovnako ako dej filmu, aj jeho natáčanie prebiehalo v Los Angeles. (Real Tom Hardy)
- Joe (Jake Gyllenhaal) má na mobilu pondělí 23. 11. Film se tedy odehrává v roce 2020. (veronikajel)
- Film byl natočen za pouhých 11 dní. (SONY_)
Reklama