Nastala chyba při přehrávání videa.
  • zette
    *****

    Vyborny protektoratni film, na ktery si pamatuji uz od detstvi. Verohodne vykresleni doby, ve ktere se film odehrava (1932). Uzasne herecke obsazeni, zvlast u herecek, kterym zcela jasne vevodi Adina Mandlova. Krome Gollove (snad za to muze jen jeji role) ale nezklamal nikdo. Film resi nekolik osudu hlavnich postav a zadny neni vylozene nudny, i kdyz urcity nadhled je na miste. Vavra umel tocit filmy tak, aby divaka nenudily. Na svou dobu zanrove zajimave.(16.9.2013)

  • HonzaBez
    ****

    "Život se nedá podvádět". Prvorepublikové filmy mám spojené převážně s komediemi. V tomto filmu o osudech prodavaček jednoho obchodního domu je tento žánr zastoupen jen postavou roztomile ztřeštěné Fanynky, kterou pro ni typickým způsobem ztvárnila Nataša Gollová. Příběhy ostatních ženských postav v podání těch nejkrásnější hereček této doby (Adina Mandlová, Hana Vítová, Jiřina Štěpničková) jsou více či méně tragické. Lehkomyslná a efektní Helena, zasmušilá a tajemná Anna, rozhodná a zodpovědná Milena. Všechny tyto ženy mají ve filmu poměrně silný příběh, jež dohromady vytváří poměrně pestrou mozaiku života. Na příběhu Heleny, která si moc dobře uvědomuje, že její krása nebude trvat věčně a chtěla by proto co nejdřív dostat k oltáři svého tajného milence Viktora, mě velmi zaujala scéna, při níž Helena při líčení postává vedle postarší dámy. Divák tak může názorně vidět pomíjivost ženské krásy. Co mě naopak docela překvapilo (neříkám že negativně) byla na svou dobu přeci jen jistá odvážnost erotických scén (Helena při svlékání šatů, tanečnice v baru).(31.7.2017)

  • Martin741
    *****

    Po Kladive a Romanci je toto najlepsi Vavrov Film, fakt ako elita tej doby roku 1943, mimoriadne kvalitny film z obdobia Protektoratu od Otakara Vavru. Vavra tocil technicky, filmarsky genialne, dokonale diela, ale ideologicky to uz bolo horsie. Velmi sa mi pacila ustredna myslienka : stastie je vec prchava, a kazdy si je strojcom svojho osobneho (ne)stastia. A cesky film bol o Cechoch a cesky. A za vybornu Mandlovu dam vysokych 98 %(25.4.2013)

  • nascendi
    **

    Typický protektorátny film, v ktorom nepresvedčivý príbeh zachraňuje trio slávnych herečiek tej doby doplnené Otomarom Korbelářom. Prvorepublikové klišé už Vávra stáča smerom doľava, až mi táto moralitka v niektorých momentoch pripomenula Pytlákovou schovanku. Herečky hrajú svoje obvyklé úlohy, v ktorých im to najviac svedčí. Prekvapujúce na tú dobu bolo iba odhaľovanie Adiny Mandlovej. Napriek nepochopiteľne vysokému hodnoteniu na ČSFD si myslím, že tento film nemusel byť nakrútený a diváci by o nič neprišli.(7.7.2013)

  • igi B.
    **

    Filmařsky průměrné, tématem však až odporně pokrytecky moralistní a neuvěřitelně škrobené >reportážní drama< (jak uvedeno jest v úvodních titulcích), působící místy až komicky a i na dobu vzniku těžko uvěřitelně. Na svou dobu nijak nevybočující herecké výkony podtrhuje rutinní Vávrova režie - až má člověk pocit, že tenhle film musel vzniknout na nějakou politickou objednávku protektorátních kulturtrégrů coby skrytě výchovná agitka... Vlastně je to taková ta typická >Vávrovina< , kterých v pozdějších bolševických časech nasekal požehnaně... Dvě hvězdičky snad jen za některé světlé momenty ve ztvárnění postav hraných triem Mandlová - Štěpničková - Vítová - - - P.S. Zde na čsfd až neuvěřitelně přeceněný film, svědčící o zmatenosti (mladých) diváků, ovlivněných zjevně i v současnosti točenými pitomostmi s obdobně vylhanými náměty a pofiderními hereckými výkony...(6.8.2006)

  • - Obrovská kulisa obchodního domu „Bílá labuť" byla postavena architektem Zázvorkou během 8 dní a 3 nocí a pracovalo se na ni bez přestávky, protože to nebyla len dějová kulisa, ale věrný obraz skutečnosti. Architekt Zázvorka je bratrem Stelly Zázvorkové. (Raccoon.city)

  • - Jedná se o jediný film, kde se Adina Mandlová svlékne do naha. Stalo se tak ve 30. minutě filmu. (M.B)

  • - Zvládnuť veľké množstvo ľudí komparzu priamymi rozkazy nebolo možné, a preto bol zriadený rozhlas, obsluhovaný režijným asistentom Novákom, ktorý tlmočil príkazy režiséra Vávru. (Raccoon.city)