Nastala chyba při přehrávání videa.
  • HonzaBez
    ****

    "Život se nedá podvádět". Prvorepublikové filmy mám spojené převážně s komediemi. V tomto filmu o osudech prodavaček jednoho obchodního domu je tento žánr zastoupen jen postavou roztomile ztřeštěné Fanynky, kterou pro ni typickým způsobem ztvárnila Nataša Gollová. Příběhy ostatních ženských postav v podání těch nejkrásnější hereček této doby (Adina Mandlová, Hana Vítová, Jiřina Štěpničková) jsou více či méně tragické. Lehkomyslná a efektní Helena, zasmušilá a tajemná Anna, rozhodná a zodpovědná Milena. Všechny tyto ženy mají ve filmu poměrně silný příběh, jež dohromady vytváří poměrně pestrou mozaiku života. Na příběhu Heleny, která si moc dobře uvědomuje, že její krása nebude trvat věčně a chtěla by proto co nejdřív dostat k oltáři svého tajného milence Viktora, mě velmi zaujala scéna, při níž Helena při líčení postává vedle postarší dámy. Divák tak může názorně vidět pomíjivost ženské krásy. Co mě naopak docela překvapilo (neříkám že negativně) byla na svou dobu přeci jen jistá odvážnost erotických scén (Helena při svlékání šatů, tanečnice v baru).(31.7.2017)

  • Marek1991
    **

    Niektorí sa k tomuto filmu vyjadrovali v zmysle pomaly, že je to protektorátny film, ktorý zachraňovali ženy a tónom akoby bol menejcenný pomaly preto, že nebol z čias prvej československej republiky a tak ma zaujímalo ako to je a pravdu povediac v tom prvom mali pravdu. Plus by som dodal, že moralizmus a nevojnový život 40. rokov ma celkom zaujali. Zvyšok však akoby uplynul len tak. Nevýrazný dej, nevýrazné príbehy, dialógy prebiehajúce z prostredia do prostredia, no žeby mi to niečo extra dalo, to sa nedá povedať. Doteraz som neudelil žiadnemu Vávrovmu filmu 5 hviezd a po tomto diele to tak aj ostane. Režisér a scenárista, ktorý za svojich 100 rokov toho stihol teda veľa, ma nepresvedčil o svojich veľkých kvalitách ani tu.(22.3.2016)

  • topi
    ****

    Elita tehdejších českých hereček v jednom filmu naráz se jen tak nevidí. A hlavně - film není nějaká sladkobolní slátanina, ale solidní drama! Všechny herečky hrají velmi civilně, Jana Dítětová v roli mladé žáby, která neustále něco jí je fakt perfektní. Mandlové je to podle mě nejlepší filmová role, kterou vytvořila (a to nepočítám jen kvůli tomu, že se ve filmu objeví nahá).(8.5.2017)

  • kinderman
    *****

    V tomto téměř dokumentárním dramatu (vrchol Vávrovy filmografie do roku 1945) o osudech prodavaček z jednoho pražského obchodního domu se sešla česká ženská herecká špička, v níž chybí jen L.Baarová (a i kdyby mohla filmovat, asi by se sem stejně nehodila). A.Mandlová podává v roli vydržované ženy svůj nejlepší herecký výkon.(19.2.2007)

  • Ony
    *****

    Film Šťastnou cestu patří k tomu nejlepšímu, co se mi podařilo z našich tzv. filmů pro pamětníky vidět. Vlastně mi připadá, že mezi ně ani nepatří (srovnání s italským neorealismem skutečně není přehnané). Otakar Vávra se dostal dál než je u „vážně myšlených“ filmů té doby zvykem. Snímek působí nezvykle autenticky a Adina Mandlová prokázala obrovský herecký talent, který jsem v žádném jiném jejím filmu neviděla tak dobře využit. Štěpničková a Korbelář jsou standardně dobří, ale bez toho jejich drámatu bych se, pravda, obešla. Zato humor a nadsázka, především v projevu Nataši Gollové a Jany Dítětové, filmu rozhodně neškodí. Ve srovnání s naivitou Fanynky a Božky (hrály je právě Gollová s Dítětovou), děvčátek jako vystřižených z nějaké Slavínského komedie, na mě ještě více zapůsobila na svou dobu skutečně otevřená výpověď o milostném, pracovním i tom bujarém nočním životě.(6.8.2006)

  • - Hana Vítová (Milena Jedličková) mala na pracovnom plášti poradové číslo 136. (Raccoon.city)

  • - Jedná se o jediný film, kde se Adina Mandlová svlékne do naha. Stalo se tak ve 30. minutě filmu. (M.B)

  • - Do role jedné z prodavaček se původně uvažovalo také o Libuši Zemkové. (petr.trep)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace