Reklama

Reklama

Pozadí událostí

(seriál)
  • angličtina Behind the Curtain (festivalový název)
Česko, 2022, 5 h 2 min (Minutáž: 74–77 min)

Epizody(4)

Obsahy(1)

Vojtěch Bohdanovský (Jiří Havelka) a Soňa Kostková (Petra Hřebíčková) jsou sourozenci. Oba učí na Univerzitě Palackého v Olomouci, oba prožívají krizi v manželství: Vojtu s pětiletým synem opustí žena, Soňa, připoutaná ke dvěma dětem, čelí manželovým nevěrám a věčnému přehlížení. Vojta ve volném čase píše detektivky. Soňa se jím nechá inspirovat a vydá pod pseudonymem velmi úspěšný erotický román Pozadí událostí.  Do funkce děkanky filozofické fakulty je zvolena ambiciózní Alice Klusová (Jitka Čvančarová). Ve snaze vymýtit veškeré projevy přežívajících sexistických stereotypů na škole se do jejího hledáčku se dostávají pedagogové a studenti, kteří pomyslnou etickou hranici překračují. Situace na univerzitě eskaluje ve chvíli, kdy dojde k sexuálně motivované vraždě studentky. Vyšetřováním případu je pověřena pětatřicetiletá kriminalistka Lída Stehlíková (Martha Issová), která žije v partnerském vztahu se ženou, s níž čeká rodinu… (Česká televize)

(více)

Recenze (139)

verbal 

všechny recenze uživatele

Prdel akcidencí je veskrze příjemná a místy velmi zábavná satirická, karikaturní detektivka z neotřelého prostředí filosofické fuckulty, která měla tu smůlu, že se jí ihned po prvním dílu s hysterii sobě vlastní nadšeně chytly v hlavněproudých bolševických médiích infiltrované, životem zhrzené, těžce nemrdané či zoufale přehlížené muženy a šeredné militantní lesby s tím tolik angažovaným posláním převychovávat svět ke svému minoritnímu amorálnímu obrazu, a rozpoutaly plnou silou smutně zejících otvorů obvyklou kruciátu proti tomu hnusnému seksismu odporných starých šovinistů, čti mile promiskuitních čiperných mužů v nejlepších letech. Kruciátu, nad kterou by se před pár lety ještě každý zdravě rozumný a páteřní šéfredaktor uchechtal xmrti, místo publikování takových hysterických škvárů by jim narval borovou šišku do prdele a všichni v redakci (včetně žen) by pak takové krávy láskyplně šikanovali. Kruciátu, při níž jako obvykle účelově a demagogicky nerozlišují a dávají do rovnice situaci, kdy nějaký řádně postavený kolonádní obšoust a erotoman slizce vyvíjí na naivní pipinky skutečný seksuální nátlak, bosuje, haraší a podmiňuje zápočty a zkoušky felací (nedávné kauzy na FFUK a na Masárně v neexistující vesnici u Blanska), a tím, když se DOSPĚLÁ, mladá nadržená pichna zcela konsenzuálně, dobrovolně, lačně a bez prospěchářských úmyslů projede na jitrnici obstarožního fesháka nebo na koktejlovém párku uhrančivého seksymozka ve věku jejího fotra. A těmto přitroublým tendenčním kundožvástům zamindrákovaných pizd pak na různých fórech i HOMObázi začaly přirozeně okamžitě přiqokávat všechny ty zhrzené exmanželky, které byly pro nadváhu, zatuchlost nebo nepřekonatelnou zapšklost vyměněny krizanty středního věku za divoké, flexibilní a voňavé dvacítky. Načež se jeden různě dočte, jak to léty srostlé odporné duo zkurvených bílých heteroseksuálů a starých prasáků, Hřebchovský a Jarkobejk, vůbec nezobrazuje realitu, tenhle je obzvlášť dobrý, Táňo: „Prezentují soubor páprdovských představ o feministických umělkyních!“, a jak ta hnusná veřejnobezprávní televize něco takového bez skrupulí ještě i odvysílá, čímž zjevně chce u většiny nedejsatan vyvolat úděsně společensky škodlivé zdání, že se toto skutečně masově děje, a nakazit tak naší veskrze altruistickou, sluníčkovou a skoro už komunistickou společnost nechutnými konzervativními nešvary!!! A to jim kluci přitom naprosto bezelstně naservírovali dle nejnovějších rudogenocidních příruček vzorově vytepleného Marťhana ibn Issu, který má navíc s přihlédnutím k té tolik kýžené politice dvou maminek doma obskurně odporného těhotného transvestitu! Takže, milé muženy, opuštěné šeredy, PičoTáňo, a zmanipulované naivky z pirátských rodin s obřím akčním rádiem, sahajícím dokonce až do nejbližšího veganského bistra, do cukrárny se sachry, do redakce A2, Aktuálně či Vytřiprdelníku N a ke dveřím Klubíku neomarxistické mládeže, realita je taková, že s velkým množstvím z nás ty nadržené dvacítky opravdu masově mrdaj, a to nadšeně, bezuzdně a dokonce i bez nároku na honorář, luxusní hmotné statky či jiné benefity, a to zejména proto, že jsme seksy, charismatičtí a umíme přivolat toho bájného řeckého rejdaře daleko lépe a vydatněji než jejich uchoidní vrstevníci. A jestli se vám to nelíbí, narazte si někoho ještě zhrzenějšího z LGBT, pojišťováka, modeláže, domácího kutila nebo Bartoše, a pak můžete dštít síru se sice nadále zoufale nemrdanou, nicméně spřízněnou duší. Na tomto místě se však nestranně a seksisiticky vyváženě musím zastat také některých našich dříve narozených spoluovčanek vřelým konstatováním, že dobře zajetá MILFka je prostě dobře zajetá MILFka, a mnohdy více než kýžený substitut všech těch mnohdy neohrabaných nadržených školaček, ač jsem si samozřejmě soudružsky zcela vědom, že ta „nechutná karikatura páprdovitých představ o zralé udržované ženě kolem čtyřiceti“, ztvárněná paní Hřebíčkovou, která se s humorem vyrovnala s výše popsanou životní situací a jde s chutí zpět na trh, a to dokonce cestou nejmenšího otvoru, v tom reálném světě také absolutně neexistuje! Za svých studií na Hornickém učňáku v Orlové – Lutyni jsem byl svědkem i několika případů, kdy se ty pipinky za svého profesora rubání a sbíjení dokonce odhodlaně vdaly, aniž by kohokoliv v těch temných dobách brutálního týrání žen, rasových- a homogenocid napadlo něco takového jakkoliv skandalizovat či kohokoliv stigmatizovat, a dnes jej stále s láskou cévkují! Svět býval tenkrát prostě ještě hloupý a zkažený! Takže, jedinou záhadou v této veskrze příjemné a některé srostlé stydké pysky roztomilé pobuřující taškařici nakonec zůstalo angažmá toho pásový opar a svědivou vyrážku způsobujícího maďarského monstra Nekrózie, která je sice hnusnějšího než prdel Ernesta Borgnina, ale zato tragická zpěvačka, naprosto příšerná neherečka a dle důvěryhodných zdrojů z řad kafilérních reportérů ke všemu tomu neštěstí prý ještě i peklotyčně arogantní a komplexně vymatlaný zevní genitál. Záměr? Aby řádně odpudivě ztvárnila ten „soubor páprdovských představ o feministických umělkyních“? Nebo snad některému z těch dvou autorských zoofilů poškrábala svým kobylím předkusem žaluda? Otázky, samé otázky … Každopádně ti závěrem opět musím trochu páprdovitě zbořit tvou ukřivděnou realitu Mumulendu, drahá Táňo. Osobně jsem měl to ponížení asi tak se dvěma tucty feministických umělkyň, a můžu objektivně říct, že je kluci ještě dost šetřili, protože to v mojí realitě byly bez výjimky ještě vymatlanější, asociálnější a slizčí zakomplexované piče. Tak si urychleně kup kaktus, nejlépe falického tvaru, taková rozkokošná symbolika ti parádně půjde k mindrákům! () (méně) (více)

jfaba 

všechny recenze uživatele

Od M. Sýkory jsem četl Modré stíny. A tím pro mě jeho tvorba skončila. Nepřesvědčily mě ani zfilmované dílka jeho tvorby. Žádné! Ani vychvalovaný Vodník. Dal jsem tomuto seriálu šanci. Po prvním díle jsem se nakonec rozhodl, že to budu sledovat až do konce, ať se děje co se děje, i přes pro mě některé nesympatické herce. V posledním díle už jsem se jen smál. Komedie na entou.  Dle mého Hřebejk natočil 3 - slovy tři - dobré filmy! Ostatní mě vůbec nepřesvědčily. Můj názor. To co předvedl v této komedii/nekomedii + úlitbě dnešnímu světonázoru, no comment. Stydím se a omlouvám, že jsem hetero a bílý. ()

Reklama

JB2203 

všechny recenze uživatele

Ovlivněn kritikami a zdejším hodnocením, snažil jsem se najít na Pozadí událostí cokoli negativního, co by mě o nízkých kvalitách minisérie v intencích apriorního očekávání přesvědčilo. Leč po jejím zhlédnutí jsem navzdory tomuto očekávání nabyl zcela opačného dojmu. Z mého pohledu se totiž jedná o inteligentní, vtipné a zábavné dílo s parodickým přesahem zacíleným na zjevné pokrytectví nejen modelových charakterů uvnitř samotného příběhu, ale evidentně (v nezamýšlené nadstavbě) i na pokrytectví leckterých rádoby osvícených kritiků (item z řad zdejších uživatelů). Hřebejkovi se opět podařilo udržet herecké kreace v meritu režijního záměru a vybudovat na nich mnohovrstevný příběh, jehož primárním záměrem nebylo diváka moralizovat či mravně kotvit, nýbrž a především bavit, což se, myslím, povedlo na výbornou. No, jednu hvězdičku si ve svém verdiktu přece jenom odpustím, a to za příliš nablýskané ostruhy zabodnuté do slabin mé věkem cizelované prudérnosti. P.S.: Potom, co jsem si o seriálu v posledních dnech přečetl, mám pocit, že všichni kritizující věděli lépe než sami autoři o čem to mělo být, jakým způsobem to mělo odrážet realitu a jak to mělo být natočeno. Jakoby umělecká nadsázka, tvůrčí nadhled či prostá sebeironie neměly v případě Pozadí událostí licencované právo na tvůrčí realizaci. Mimochodem, odsuzovat umělecký počin za to, že nenaplnil mé vlastní představy o jeho strukturální formě a morálním vyznění, mi přijde nanejvýš pochybné. ()

selfesteem 

všechny recenze uživatele

Minisérie mě zaujala, a docela mě bavilo sledovat další vývoj, nicméně jednu výhradu mám. Vůbec totiž neberu jako přidanou hodnotu, že se tam každý druhý vyjadřuje jako dlaždič nebo dlaždička. Vybavuje se mi názor Zdeňka Svěráka, že sprostá slova ano, ale s mírou. Někoho vzrušují v jistých intimních okamžicích nebo při správném načasování dialog povznesou. Ale pokud je jich moc, je to jako by člověk procházel kanálem. A takový pocit jsem měla a i mívám ve svém okolí, když někdo vulgárními výrazy plýtvá. Je to únavné a zbytečné. Na druhou stranu, sérii jsem vnímala spíše jako humornou a byly momenty, které mě skutečně pobavily a to zejména scény s Jitkou Čvančarovou, netušila jsem že má takový komediální talent! Nápad určitě dobrý a potěšilo mě také, že jsem závěr nevytušila ani smykem, takže za mě, až na tu výtku, docela úspěch. ()

tereez 

všechny recenze uživatele

Okej, přesuňme se zpátky tak do roku 2000, kdy by kolem seriálu nevzniknul hype toho, že je to neuctivý ke zneužívanejm, protože by tehdy zneužívaní nikoho nezajímali a všichni by byli vobrácený hlavně ze vztahu dvou matek. No a jako i po tom přesunu mi to přijde prostě hrozný. Herecká chemie funguje jen mezi sourozenci, zbytek ani ťuk. Katarzia mi po prvním díle přišla nejtragičtější, ale ve výsledku po posledním díle patřila k tomu lepšímu z hroznýho průměru všech ostatních. Dialogy bad, z groteskních bitek by mi slejzaly nehty, kdybych tomu dávala plnou pozornost a nepouštěla si to při práci. Jak je možný, že to, co zřejmě vypadá na place vtipně, pak v TV vyznívá totálně trapně? Nevěřim tomu, že by se tolik herců upsalo k trapnosti, tohle z toho prostě muselo vylézt až pak. Nebo je to "berem všechno, co točí Hřebejk, protože to nebude blbý?" No jo, jenže vono to blbý překvapivě je. Už zahradnictví bylo nic moc a tohle je pro mě fakt šok, že ti samí lidé, kteří vyplodili toto, dokázali kdysi vyplodit Pelíšky. ()

Galerie (140)

Související novinky

Cenu filmových fanoušků získaly Devadesátky

Cenu filmových fanoušků získaly Devadesátky

16.01.2023

V pondělí 16. ledna v 11 hodin dopoledne proběhla tisková konference České filmové a televizní akademie (ČFTA), během které byly mimo jiné zveřejněny nominace pro jubilejní 30. ročník předávání cen… (více)

Reklama

Reklama