Režie:
Radek BajgarKamera:
Václav TlapákHudba:
Jiří HájekHrají:
Vojtěch Kotek, Jiří Bartoška, Lenka Vlasáková, Stanislav Majer, Jana Plodková, Radek Holub, Ivana Uhlířová, Šárka Krausová, Ondřej Bauer, Eva Leinweberová (více)Obsahy(1)
Páry, toužící po návratu vášně a touhy do svého partnerství, přijedou na kurz ambiciózního párového terapeuta Mazla (Vojta Kotek), který razí teorii, že partnerské štěstí stojí na maximální blízkosti obou partnerů, duševní i tělesné. Jenže velmi pevné objetí se může snadno proměnit ve škrcení, škrcení v udušení, terapie v touhu po vraždě. Zvlášť když se napětí hromadí celé roky. Helena (Lenka Vlasáková) tak dlouho čelí výčitkám svého manžela (Stanislav Majer), že jej tiskne málo, až ho jednou obejme příliš pevně. Udělala to schválně? Nebo jen podvědomě? Nebo to byla nešťastná náhoda? Zpočátku to možná neví ani ona sama. Může někdo někomu při vroucím objímání držet tepnu tři minuty omylem? A kdo je tady vinen? Helena? Sama oběť? Nebo jen ta blbá objímací metoda? Kolem sympatické hrdinky se stahuje smyčka, střet světa partnerských vztahů s logickou vyšetřovací mašinérií vyznívá komicky, ale pro hrdinku nemusí dopadnout dobře. Snad jedině, kdyby se zjistilo, že i kriminalisti jsou jenom lidi… Tomu pitomci, co si o to koledoval, už původní život nikdo nevrátí, ale prozřít můžou ostatní čtyři páry, které si sem původně přijely upevnit manželství. Možná pochopí, že udržovat si prostor, svobodu a kyslík může paradoxně znamenat být si blíž. A toužit po sobě. (Cinemart)
(více)Videa (1)
Recenze (177)
Když se sejdou dobré ženské archetypy a ty už tradičně špatné mužské, nezbývá čas na Mazlení.. Pár jednotek verbálního humoru, jinak postavy připomínají spíše loutky účelově voděné za komediálním výsledkem. Na ten dramatický se v podstatě rezignuje a do toho celou dobu hraje hudba vhodná do výtahu (ideálně nezaseknutého). Chápu, že kriminální linka se také měla nést na humorné vlně, ale pak se měl na recepci roztouženého resortu objevit i Frank Drebin. Po herecké stránce zaujala Jana Plodková, která to pojala jako kombinaci cynické Lisbeth Salander a vlastní lehce podnapilé role z Hodinářova učně.. ()
Divím se, že se sám sobě stále divím, jak tu místní kohorta erudovaných kritiků zase jednomužně vystupuje ve stylu "u nás se nikdy nic dobrého netočí apodobně". Nevím, co by vlastně chtěli, Pelíšky nemohou vznikat prostě jednou ročně...tohle mě ale příjemně překvapilo, usmívali, nebo jsme se smáli prakticky celé kino - ty manželské dvojice jsou vybrány perfektně a já sem tam slyšel i cosi cimrmanovského. Jak bude čas, rozjíždím seriál Osada, kde prakticky všichni tamní herci hrají také. Jako komedii pro všechny normální vřele doporučuji.........................moje hodnocení = 7,5 z 10. ()
Rozhodoval jsem se mezi dvěma a třemi hvězdičkami. Nakonec jsem ale zvolil lepší variantu. Byť je totiž příběh docela bejkovina (a nejhorší je v momentech vyšetřovatelské linky), cítil jsem z toho takovou tu komediální pohodu, jak ze seriálu Osada, čímž určitě přispělo i zdejší herecké osazenstvo, které bylo hodně podobné. ()
⚪Extrém. Niečo takto hlúpe sa len tak nevidí, ani v našich končinách. Akýsi prapodivný mix komédie a detektívky, pričom ale film nie je ani jedným a varíruje niekde na pomedzí frašky a tragikomédie. Všetky vtipy sa dajú zhrnúť do jedného príkladu ultravtipného vtipu, kedy Češka hovorí Slovákovi: ,,My oba mluvíme jinou řečí a přitom si tak rozumíme." No môj ty Boh.⚪Obsadenie nie je najhoršie, ale úplne nevyužité, postavy hlúpe, schematické, postava autistky skôr dehonestujúca túto skupinu, Latinák je tragédia a jeho filmové herectvo je naozaj na nulovej úrovni, ,,detektívna" linka pôsobí, akoby ju vymyslelo malé dieťa (doslova), rovnako ,,rozkrývanie" minulosti a motívu ,,páchateľa" by chcelo byť napínavé a zaujímavé, ale je absolútne náhodne, nevieryhodné, fakty sa objavujú z ničoho nič, bez ladu a skladu, len vtedy, keď ich scenár potrebuje.⚪Rozuzlenie a záver sú už čerešničkou, zmysel prestáva dávať skoro všetko, scény na seba už skoro ani tematicky nenadväzujú, strih je hrozný, postavy sa nikam neposunú, stále sú to nechutné archetypy bez charakteru, o ktorých sa divák aj po hodine nič nedozvie, pričom sa scenárista ešte začiatočnícky snaží poukazovať aj na závažné problémy domáceho násilia, manipulátorstva a podobne, no tak slabo, zbytočne a bez významu pre film, až je divákovi do smiechu. Ale nie kvôli tomu, že je film vraj komédiou. Skôr je to smiech cez slzy.⚪Tak hlavne, že podobný projekt si nájde sponzora a nakrúti sa. To nás veeeeeľmi teší.⚪ ()
Radek Holub a Jana Plodková jako duo detektivů z Hradce vyšetřujících pokus o vraždy Majera manželkou Vlasákovou na desetidenním kurzu mnaželské touhy vedené guru Vojtou Kotkem. Lehce černohumorná komedie od Bajgara, který vzal svůj herecký ansámbl z Osady (2021) a natočil něco, co nějak prosviští a nikdo si na to nevzpomene. Jako komedie slabé, ikdyž dvě tři scény velmi povedené, herecky sympatické a řekl bych námětem ne nezajímavé, ale ne tak jako předchozí film Teroristka (2019), ale výsledek podobný - potenciál tu byl, konečný výsledek slabý, ale když už to stojí za starou bačkoru, tak Bajgar aspoň trochu svlíká ty mladý herečky, minule Svarinská, dneska Jana Kotrbatá v úplně zbytečné scéně v sauně. ()
Galerie (27)
Zajímavosti (4)
- Natáčení filmu probíhalo v resortu Svatá Kateřina u Počátek. (SONY_)
- Titulní píseň „Plátna dní“ zpívá Alžběta Pažoutová, hudbu k ní složil Jiří Hájek a text napsala Lucie Paulová. (Tryskomyš)
- „Po prvním filmu (Teorie tygra, 2016) lidé říkali, že odcházeli s tím, že jak je to komedie, tak si mohli své problémy rozvykládat v dobrým a v určitým humoru. Takže chci, aby po tomto filmu odcházeli z kina uvolnění a mohli si říct, jak to spolu chtějí mít, aby to nedopadlo jak ve filmu,“ uvedl režisér Radek Bajgar. (SONY_)
Reklama