Nastala chyba při přehrávání videa.
  • swamp
    odpad!

    Václav Vorlíček pochcal vlastní piedestal. Následující text je pouze nekonzistentním (jako film) výčtem výtek.. Petra Černocká, Jan Hrušínský, ale třeba i Jiřina Bohdalová hrají, jako kdybyste na ulici zastavili náhodně člověka s tím, ať vám monotónně přečte jakýkoliv text na papíře. - Chápu, že je nutné animovat některé věci jako třeba pozadí lokací, chlupáče či kostlivce v hospodě.. ale proč animovat cca stejně starého kluka, jako je malá Saxána?! Nemohl ho prostě zahrát stejně starý kluk? - A co ten Crashman??? To chtěl jako Vorlíček ukázat, jak je cool a jde s dobou? Nemohl raději předvést něco echt ČESKÉHO a POHÁDKOVÉHO? - Kde se poděl klučina, který Saxáně předal na začátku komiks? - Z dlouhého seznamu nelogičností jen pár: Je trochu zvláštní, když Crashman před zraky všech nejdříve "odchlupatí" chlupáče a pak ho nechá zkamenět, načež je chlupáč v další části filmu zachráněn a Saxána se ho zeptá "Kde jsi celou tu dobu byl?" Nebo eskapáda Bohdalky (tety Irmy) s Crashmanem a kouzelnou hůlkou. Nebo to, že se některé (nemagické a s magií nikdy nic nemaje společného) postavy ani na sekundu nepozastaví, když vidí nějakou pohádkovou bytost či kouzlo. A další spousta blbostí. - A proč Vorlíček neustále recykluje laciné vtipy typu "viděla jsem trpaslíka"? - A proč tam doprdele byl Vigo z Arabely? - - - Otázek je spousta, odpovědi žádné. Nechcete-li si ničit názor na výborného Vorlíčka, kterého znáte z dětství, nechte "Saxánku" být a pusťte si raději Dívku na koštěti. ;)(2.1.2013)

  • NinadeL
    ****

    Pokračování po 40 letech. To tu ještě nebylo. Film Saxana a Lexikon kouzel si prožil svůj příběh už během dvou produkčních etap, které zahrnují celou poslední dekádu. Ačkoli námět je mnohem starší a nejlépe by se realizačně hodil do doby doznívajícího fenoménu Oty Hofmana, tedy do doby dvojdílné Kačenky a strašidel (1992). A výsledek? Příjemná kombinace Kozího příběhu – Pověstí staré prahy (2008) a Kdo chce zabít Jessii? (1966). Z původní Dívky na koštěti (1971), která čerpala scénář trojice Franková, Macourek & Vorlíček, si vypůjčuje staré postavy a podzemní říši. Humor se proměnil a poetika se celkově přizpůsobila dobrodružství se žákyní 2. B v hlavní roli, která se jmenuje stejně jako maminka. Mladá láska Saxany a Honzy Bláhy byla nahrazena nestárnoucím diblíkem v podání Jiřiny Bohdalové, která hraje tetu Irmu a věnuje se stejně intenzivně své spisovatelské kariéře, jako novým nápadníkům. Mezi další nové postavy patří Nárožného strýček Evžen nebo Lábusův nakladatel Pleskot. Tito všichni jsou na svém místě, dětem jejich projev bude asociovat pohádky, které v minulosti namluvili. Dulavův labužnicky zločinný Crashman z comicslandu zastupuje comicsovou vložku z pera Grusse, který vyrostl na magazínu Crew a dnes patří mezi současné špičky ve svém oboru. Samozřejmě došlo k dílčím recastům - Somr nahradil Bláhu, původního ředitele podzemní školy a Kluková Píchovou, učitelku, kvůli které Saxana dostala 300 let po škole. Jirák a Hrubešová variují Libíčka a Obermaierovou jako nemocniční personál a například Konvalinková jako paní Laštovková supluje především pacientu z blázince Růžičkové. V momentě, kdy přistoupíme na fakt, že ze čtyřicetiletého manželství Saxana a Honza mají dnes teprve osmiletou holku, a uvědomíme si, že naprostá většina herecká akce byla natočena jiným týmem lidí, než těmi, kteří převzali ono torzo a celý mostrprojekt dokončili, máme vlastně vyhráno. Na české poměry jde o výsledek nevídaný, atmosférický a veskrze hravý. Množství animovaných postav a celých sekvencí dává zapomenout na určitý strop hereckých schopností, které předvedla hlavní hrdinka, mezi nejpůvabnější určitě patří Chlupáček, který jakoby vypadl ze středověké Prahy, nebo drak, po kterém není radno chodit na WC. Nejrůznější dílčí vtipy odkazují na tradiční české vidění fikčních světů mnoha žánrů, především pak pohádková knajpa by se hodila do nejedné adventury, jakých bývalo v době povedené Gooky mnoho. Kuloáry se obávaly nejhoršího, jim tedy nechme obavy, my ostatní se můžeme pobavit a potěšit se finální podobou Vorlíčkova vysněného projektu. (Viděno 26. 8. 2011)(14.9.2011)

  • Webb
    odpad!

    Už po pár minutách jsem se třepal jako bych měl zimnici. Vůbec nevim pro kterou cílovou skupinu diváků se tohle točí.... asi pro duševně postižený děti.(3.6.2012)

  • Jezinka.Jezinka
    *

    Už dlouho pozoruji tvé smyslné vnady, pravil hoch (třetí třída) své kamarádce Saxaně z 2.B. Králíček Hopsálek velký trhák ve světě dětské literatury v současnosti nebude (proč vlastně ne?) a rozlícená spisovatelka lezoucí hystericky do jednací síně, odkud ji její bratr soudce nechá vyhodit. Kladívka se v českých soudních síních nepoužívají už hezkou řádku let, ale ono to nemá být z minulosti. Malá Saxi objeví, jak si všichni pamatujeme, na mini upravené šaty své matky. I když zohledníme, že Saxaně bylo tehdy nějakých 18 a malé Saxi je asi o deset míň, jen těžko můžeme věřit, že by tu mini měla až na paty. Ale ono tohle je jedno v kontextu toho, že při dlouhém pádu studnou by dopadla mrtvá na dno a tam by se rozflákala do dost najemno podrceného karbanátku. Nebudu rozmazávat to, že draci tady vypadají jako hroši, kteří jsou součástí pouťové atrakce, je to jedna z těch povedenějších animací. Docela vtipné hlášky dávají tušit, že na scénáři se podíleli minimálně dva lidi a to jeden křečovitý osel, co chtěl být strašně cool a vtipný, jeho části tak jsou pro diváka něco jako studená sprcha, a pak někdo, kdo si z toho celkově dělal srandu a navzdory všemu do výsledného filmu nějaký humor i propašoval. Škoda, že se k tomu nenašel ještě někdo třetí, kdo by tam vpašoval aspoň zrnko logiky a divák by se tak něco dověděl třeba o pohádkové knížce, která byla hybatelem děje a byla mezi starými Saxaninými věcmi schovanými na půdě, kterou ale Saxana nikdy neměla. Byl by takový problém udělat to tak, že by kouzelné postavy jen za starou čarodějnicí chodily na kafe a malá je jednou stopovala? Nebo že by kouzlo bylo náhodou v normální knížce a ona si někoho přivolala jen tak?(27.12.2012)

  • Spinosaurus
    *****

    Šel jsem na film s čistou hlavou, naprosto neposkvrněn zdejším diletantským hodnocením. Od Vorlíčkovy tvorby vždy očekávám jen to nejlepší a musím říct, že ani tento film mě nezklamal, ba naopak, mě dokonce mile překvapil. Hlavním atributem filmu je bezesporu animace. Musím říct, že společná práce všech špičkových animátorů z celého světa přinesla své ovoce. Nejlépe se tato dřina pozná na životnosti ústředních postav. JInými slovy, měl jsem co dělat, abych si počítačového kamaráda malé Saxanky nespletl s živým hercem. Dalším vrcholem filmu je otočení vlaku ve vzduchu. Efekty tohoto typu se sice už pravidelně vyskytují v mnoha hollywoodských filmech (Harry Potter), ale v tuzemském filmovém prostředí se jedná o skoro šokující záběr. Moje nejoblíbenější animovaná postava je jinak roztomilý chlupáček. Jak jsem ho viděl poprvé, hned mi bylo jasný, že tahle postavička mě bude bavit. A taky že bavila, navíc se postarala o asi nejvtipnější scénu v celém filmu, když jí zločinec Crashman.....ale ne, nebudu vyzrazovat vtip. V tomto filmu vystupuje doslova soumrak hereckých hvězd. Zatímco herecký pár Černocká + Hrušinský se dokonale ujali svých rolí rodičů, zbylí herci na nás doslova spustí kanonádu geniálního humoru. Ještě jsem nezažil, aby se tolikrát za sebou smálo kino a nijak nebudu tajit, že jsem byl jedním z nich. Nejvtipnější je asi scéna z blázince. Ono to tady už sice bylo dvakrát, ale sám Vorlíček ví, že tahle scéna funguje i na potřetí. Největším překvapením je však pro mě malá Helena Nováčková, která se po právu zařadila mezi dětské herecké hvězdy typu Tomáše Holého. Zaujalo mě také přeobsazení zesnulých herců. U Josefa Somra jsem chvíli pochyboval, zda ví, koho hraje, ale jakmile vytasil všechny čtyři ruce, bylo mi jasné, že on tu postavu nejen hraje, ale že jí i žije! Příjemným překvapením pro mě byl i čaroděj Vigo, který KONEČNĚ neměl toho odpornýho netopýra na hlavě. To mi přišlo trochu morbidní už v prvních dvouch Arabelách, ale tady konečně i sám Vorlíček uznal, že to té postavě jen škodí. Uršula Kluková pro mě ale žádné překvapení nebylo. Musím říct, že už když jsem se koukal na Dívku na koštěti, tak jsem si říkal:"Sakra, tu čarodejnici by mohla hrát Uršula Kluková!" A nakonec jí opravdu hraje! Nakonec přejdu k tomu nejlepšímu a to je záporák Crashman v podání Jarommíra Dulavy. Ten ztvárnil bezesporu výjimečně démonického padoucha, který může zdatně konkurovat Jokerovi z Temného rytíře.(5.11.2011)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace