Nastala chyba při přehrávání videa.
  • LIVINGDEAD
    odpad!

    Hrůza. Černocká čte roli zřejmě z nějakého papíru, protože i ten poslední amatér, by to zahrál lépe.(23.6.2012)

  • triatlet
    **

    Originální Saxana je o 14 minut kratší, ale akce střídá akci. Zatímco Saxana se školníkem těží ze svého bloumání lidským světem, tak Saxánka s tetičkou se snaží zorientovat ve světě pohádkovém. Škoda, že v pohádkovém světě vystupují nové postavy pro mě naprosto neznámé. Přitom ty původní (ředitel, učitelka) se podařilo velmi dobře nahradit. Motiv komiksu je zajímavý, mohlo se víc vytěžit z pozemského kluka, který byl Crashmanem poblázněn. Triky z roku 2011 působily méně přesvědčivěji než ty z r. 1971. Neviděl jsem rozdíl mezi Ušáčkem a dědečkem netopýrem... Z hlediska nápadů kvituji připomenutí postavy dědečka netopýra, vděčné byly i scénky s trpaslíkem v blázinci. Naopak nepatřičně působilo rušení u soudu.(27.12.2012)

  • anais
    odpad!

    K mému překvapení je triková stránka bohužel to nejlepší, co Saxána nového tisíciletí nabízí. Kdyby se nestala chyba i v naprosto všech ostatních prvcích, které tvoří dohromady film, asi bychom nad tím mávli rukou jako nad snaživým, ale úsměvným českým pokusem o prolnutí reálu s animací. Tohle je ale selhání mnohem hlubší - příběh bez dramatického spádu, pokleslé dekorace jak z televize, laciná klávesová hudba, šílený dabing, nulový prostor pro jiné herce než Bohdalová (co třeba ten Hrušínský, nebo skutečná Saxána?) A kde je ta písnička, která by aspoň nostalgicky zachránila kdejakou scénu...?(8.7.2014)

  • Radek99
    odpad!

    Smutný (ba příšerný) doklad o tom, že jeden z kdysi nejoceňovanějších a nejuznávanějších českých tvůrců ztratil nejen renomé, ale i soudnost. Vorlíček s Macourkem byli kdysi synonymem až nepochopitelného gejzíru imaginace, vtipu a originálních trikových řešení, osamělý Václav Vorlíček na stará kolena spadl do pasti bezduchého zajetí technologiemi. Legendární režisér tak nevědomě a bohužel spíše nechtěně na Saxáně a Lexikonu kouzel symbolicky demonstroval fakt pomíjivosti dnešní doby, neboť všechno, co udělalo před více než 40-ti lety z jeho Dívky na koštěti nadčasovou podívanou, tedy originalitu, poctivou ruční trikovou práci a především humor a osobité propojení pohádkového světa a reality, plus ony správné pohádkové hodnoty, to v novodobém volném pokračování nahradil konvenčností, v dnešní zrychlené době doslova před očima stárnoucí počítačovou animací, upocenou trapností a hlavně pak, což je ve filmu primárně určeném tomu nejmenšímu dětskému publiku, amorálně jednajícími hrdiny a zvláště pak hrdinkami, neboť fakt, že se mu do pohádky zatoulala jedna z Vejdělkových Žen v pokušení (a dokonce nebyla ani po zásluze potrestána), je konsternující a opravdu ho nepochopím...(26.12.2012)

  • Marigold
    odpad!

    Mamonářská nymfomanka, senil kálející na vlastní pomník, nechutná digitální kastrace všeho, co dělalo z Vorlíčka špičkového režiséra. Je mi hluboce líto všech, kteří s tímhle mementem porevoluční normalizace vkusu i morálky cítí jakoukoli sympatii. Film, na který by se neměl nikdo dívat - zejména děti.(16.9.2011)

  • - Ve filmu se objevuje několik narážek na ságu o Harrym Potterovi. Například Irma (Jiřina Bohdalová) vypráví nakladateli o nápadu na čarodějnickou školu ve vlaku, přičemž J. K. Rowling napadl námět na knižní sérii také ve vlaku. Objevuje se i zmínka o bílé sově, která se v příbězích o čaroději také objevuje, a tvrdí, že napíše 7 tlustých svazků. Stejný počet knih byl vydán i o Harrym Potterovi. (Silencia90)

  • - Film dotovala firma Desingbors, která v průběhu natáčení zanikla, poté se filmu ujala firma Pragofilm. (M.B)

  • - Ivana Chýlková odmítla roli sestry, kterou nakonec hrála Markéta Hrubešová. (rafix)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace