Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ve Francouzské Polynésii došlo vinou pokusných jaderných explozí k silnému ozáření. Po nějaké době je napaden japonský tanker neznámým obrovským netvorem. Mezitím je mladý americký biolog Niko Tatopoulos, expert v oboru vlivu radioaktivního záření na živé organismy, povolán ministerstvem vnitra k naléhavému úkolu. V Panamě byly totiž objeveny obrovské stopy neznámého veleještěra. O případ napadené lodi se začne zajímat záhadný Francouz Philipp Roaché, který tvrdí, že zastupuje pojišťovnu. Niko si myslí, že jde o nový druh živočicha, který vznikl mutací, a jeho vyjádření se dostane i na televizní obrazovky, kde ho zahlédne bývalá snoubenka, snaživá reportérka Audrey. Vypukne panika, obrovský, téměř stometrový netvor vstoupí do ulic New Yorku a ukryje se v metru. Na Nikův návrh je navezena na blízké náměstí obrovská hromada ryb, která netvora přiláká. Audrey, která Nika vyhledá, se zmocní tajných záznamů a sestříhá z nich reportáž, kterou se pokusí proslavit. Na scéně se opět objeví Roaché. Ve skutečnosti je agentem francouzské tajné služby a má za úkol Godzillu zabít. Uvnitř slavné Madison Square Garden čeká muže děsivé překvapení v podobě téměř dvou set vajec, z nichž se začínají líhnout malé Godzilly. Niko se pokusí upozornit na nebezpečí, které hrozí lidstvu, a snaží se s agentem, Audrey a kameramanem Victorem uniknout hladovým mláďatům. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (771)

monolog 

všechny recenze uživatele

Jediná dobrá věc na tomhle filmu je Jean Reno. To jeho rozdání žvejkaček a následné žvejkání je nezapomenutelný, a tím se taky liší odzbytku filmu. Vlastně tu nejlepší scénu z něj ukázali v tý reklamě na Ford Ka, pamatujete? Jak ta noha dopadne a jediný auto, který vydrží je právě to výše zméněné. Ale tak konečná honička v taxíku s godzillou je fakt nádherná, to mušíte prostě uznat, i kdyby ste nechtěli. Tak hodně jsem se nepousmával už hodně dlouho, protože potvora, která v pohodě obelstí a předežene bojový vrtulník Apache a s obyčejným žlutým taxíkem má co dělat, aby si nezakousla vlastní ocas, to už je odvaha nejen režiséra, ale i scénáristy. Ale vlastně mě tak napadá, že je oba dělal ten samej člověk, tak to nic. To je dobrý. To byl jen Emmerich. Pravda je, že přestože je to patetickej blábol plnej hrozných hovadin a kiksů, kouká se na to lehce. Ale nic víc. Prostě jen další drahá slátanina na vydělání peněz, a to, přiznejme si, umí Emmerich sakra dobře (a i tady se mu to povedlo, vydělal celých šest milionů dollarů oproti 130 milionovýmu rozpočtu). ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Kdyby Emmerich neokopíroval v poslední půlhodině Jurský Park, bylo by to přímo zoufalé. Ani tak to není žádná pecka, ale malé Godzilly a záverečná honička v taxíku před rozuřeným dospělým samcem se víceméně povedly. Godzillu zrovna v New Yorku už prosím ne. Broderick se do role vůbec nehodí a casting hlavní ženské hrdinky je také poněkud zvláštní. 50% ()

Reklama

Sobis87 

všechny recenze uživatele

Já tomu Emmerichovi asi prostě nikdy nepřijdu na chuť. Jeho narativně strohé filmy vystavěné jako prvoplánová přehlídka destruktivních atrakcí mne upřímně nudí, stejně tak velké množství patosu a přestřelený patriotismus. Jak nad tím tak přemýšlím, tak skoro ke všem jeho filmům bych mohl psát stále ten samý komentář, neboť Emmerich se jako režisér a vypravěč vůbec nevyvíjí a omílá stále to samé dokola – národní hrdost, rodinné hodnoty, spojení národů vlivem velké katastrofy/hrozby, infantilní humor a spousta, spousta destrukce. To vše platí i pro americký remake Godzilly, která ve své době mohla ohromit trikovou stránkou a megalomanstvím, to ale nemění nic na tom, že tenhle film není ničím víc než jen tupým blockbusterovým béčkem. Navíc snaha o přiblížení se krvelačným velociraptorům ze Spielbergova Jurského parku ve scéně s mláďaty působí celkem uboze, nehledě na to, že Godzilla ničící New York podezřele vznikla necelý rok poté, co zmíněný Spielberg nechal řádit T.Rexe po ulicích Los Angeles ve Ztraceném světě. Trendy se holt musejí následovat, takový je Hollywood. 50% ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Nástup je efektný, cítiť to napätie, že príde niečo veľkého. Potom to príde, strieľame potom, poriadne to ani nevidíme a po čase nás to začne trochu nudiť. Reno a Broderick sa sem vôbec nehodia. Poteší fór s Rogerom Ebertom. To má zato, že sa mu nepáčil ID. Emmerich nepresvedčil ani svojou veľkoleposťou, ak bol ID v niečom lepší, bola to výprava. Ale pozrieť sa to dá. Samozrejme nedoporučujem Japoncom. To by bolo ako nútiť Slováka pozerať sa na americkú verziu Jánošíka. ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Emmerich je megaloman a musím přiznat, že na jeho ničení, naší matičky země se dívám poměrně rád. Obvykle se totiž jedná o USA (velice uspokojující) konkrétněji pak New York, kterým tentokrát nechal prohnat známého japonského ještěra. Nicméně k čemu je všechno to ničení a uchvatné triky, když snímek nepřinse nic nového. Nick Tatopoulos jako by vypadl z oka Danielu Jacksonovi ze Emmerichova předchozího počinu HVĚZDNÁ BRÁNA a najdeme tady dokonce i O'Neilla, sice je už suspendovaný na seržanta, ale asi jste pochopili na co narážím. No stejně tak je to s celým příběhem, na který se sice příjemně dívá, ale jede stále a jenom podle přesně zaběhlých kolejí, které jsme viděli už miliónkrát. GODZILLA je tak díky vynikajícím trikům a Jeanu Renovi, odpočinkový film ve kterém vidíme další z mnoha Emmerichový způsobů "Jak zničit ameriku". Nic víc, nic míň. No a konec? Jsem upřímně zvědavý jestli se někdo někdy nechá zlákat ke GODZILLE 2. Taková příležitost se přece musí chytit za pačesy. Nebo raději ne? ;) ()

Galerie (74)

Zajímavosti (58)

  • V určité fázi vývoje měl film režírovat tvůrce Nebezpečné rychlosti (1994) či Twisteru (1996) Jan de Bont, který byl fanouškem původních japonských filmů o Godzille. Roland Emmerich, který jej nahradil, originály příliš neznal. Jeden z producentů později označil náhradu prvně zmíněného režiséra druhým za jedno z nejpitomějších studiových rozhodnutí, které ve své mnohaleté kariéře zažil. (NIRO)
  • Dean Devlin se později omluvil za některé nesmysly ve scénáři s tím, že je měl v úmyslu napravit, ale nestihl to kvůli svým povinnostem ve funkci producenta. (NIRO)

Související novinky

V Sony chystají lupičskou verzi Godzilly

V Sony chystají lupičskou verzi Godzilly

26.08.2020

Studio Sony zakoupilo práva na adaptaci komiksu The Kaiju Score, který je popisován jako film Quentina Tarantina odehrávající se někde v koutě filmu o Godzille. Konkrétně se děj točí kolem loupeže,… (více)

Skladatel Hvězdné brány a bondovek v Praze

Skladatel Hvězdné brány a bondovek v Praze

17.05.2016

Držitel cen Grammy a Emmy, britský skladatel David Arnold, chystá na neděli 5. června svůj první koncert v České republice. Autor hudby k velkofilmům Hvězdná brána, Den nezávislosti, Casino Royale a… (více)

Reklama

Reklama