Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ve třetí kapitole nejnapínavější sci-fi ságy filmových dějin musí poškozená vesmírná loď Ripleyové nouzově přistát na planetě Fiorina 161, kde v nehostinné pustině přežívají bývalí chovanci nejpřísněji střeženého vězení planety. Ale na palubě její lodi je i Vetřelec...a počet mrtvých těl brzy narůstá! (Magic Box)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (1 073)

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Ripleyová se už tak dlouho potýká s vetřelčím plémě, že větší nebezpečí pro ni znamenají nadržení muklové a vši.. Jako by s "odchodem" medika v podání C.Dance skončil na Fiorině 161 i atmosférický tanec kolem plíživé smrti a beznaděje (mimochodem výborně podkreslený hudbou E.Goldenthala) a nastoupila divně sestřihaná vyvražďovačka s nekvalitními "loutkovými" triky u modrého pozadí a "on board" kamerou na krvelačném Gigerově fešákovi. Nutno však podotknout, že studiem týraná a diváky podceňovaná Fincherova prvotina si časem zaslouženě vybojovala své místo na slunci. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Potřetí a zase v jiné podobě. Jednička byla tajemná a napínavá, dvojka akční a vizuálně atraktivní. Trojka si jde svojí vlastní cestou. David Fincher mi dal kdysi docela zabrat, protože mi velkou měrou posloužil v mojí bakalářské práci. Nicméně mi kosmický debut jako jediný z jeho zářivé filmografie dlouho unikal. Nedosahuje sice kvalit předešlých kultovních majstrštyků pánů Scotta a Camerona, nicméně cílevědomý mladík, který se coby osmnáctiletý dostal do trikové továrny Industrial Light & Magic, dokázal, že se od většiny svých kolegů (z Propaganda Films) odlišuje. I když to vyvolalo víc rozpaků než nadšení. Jeho filmy mají přesah a tím, že se pouští do poněkud (pro „klipaře“) neobvyklých projektů, se stal černou ovcí. Fincherův výlet do sci-fi žánru bohužel doplatil na několikrát přepisovaný scénář, zřejmě i na permanentní dohled producentů, přesto bravurně zvládá práci se zachycováním stísněných prostor, s izolací a jeho trumfem je i opět velmi dobrá Sigourney Weaver. *** V roce 2020 jsem si dal o půl hodiny delší verzi a „zklamání“ nepolevilo. Tvůrci se prostě rozhodli k návratu k tajuplnosti jedničky, ale snažili se nezapomenout na akční stránku dvojky. Prostě jakýsi kompromis. I tak je trojka divná, myšleno skoro až úchylná. Ostatně už jen skličující prostředí vesmírné věznice, která je plná masových vrahů a pedofilů, je dost jiné. Nesedla mi mytologická nadstavba, navíc se výsledek ani nepřibližuje Cameronovu tempu. Vadí až otravně počítačový Vetřelec, naneštěstí je tenhle Fincher i hodně neosobní. Tři hvězdy musím nechat. ()

Reklama

Slasher 

všechny recenze uživatele

Napotřetí už se malinko schyluje k poklesu kvality, ale stále si ještě série hájí seriózní nádech. Jestliže byla dvojka vetřelců plná, zde se dospělý jedinec objeví jeden jediný. S tím zákonitě přichází méně akce a divák namlsaný z předešlé strhující bitvy se cítí trochu nenaplněn. Tedy alespoň tak to je v mém případě, trojka se nenese ani v atmosferickém duchu jedničky. Ale rozhodně se nejedná o tuctovou záležitost. Film má své kouzlo, i když se zdá mírně bezbarvý. ()

Morien 

všechny recenze uživatele

"You've been in my life so long, I can't remember anything else." Na jednu stranu oceňuji, že každý ten film vykazuje snahu odlišovat se od svých předchůdců, ale na druhou stranu je trochu rušivé (legrační), jak vždycky zařvou všichni kromě jedné a začíná se pokaždé s novým setem postav. Třeba konkrétně tady, poté, co jsem si ve Vetřelcích prožila emocionální traumátko a byla za ně odměněna shledáním "matky a dcery", schytám okamžitě ránu do zátylku ve jménu "facehugger ex machina" a můj divácký zážitek je tím velmi silně narušený, i když to vlastně nepramení z tohohle filmu samotného, ale z jeho okolností. Já osobně bych na následné truchlení potřebovala celý další film, abych se s tím vyrovnala, ale to tady nepřichází v úvahu, protože se jedná jenom o předehru pro jiný příběh. Déšť hořících vězňů byl celkem působivý, stejně jako rybí oči doktora Clemense. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Komentar k Special Edition. Tak tohle je asi nejslabsi film o vetrelci, tohle tema Fincherovi moc nesedlo. Misto, aby pokracoval ve stylu Vetrelcu (2. dil), spis se snazil navazat na dil prvni a do toho jeste nacpal spoustu nabozenskejch kecu a dohadu mezi vezni a cely to udelal vic jako drama nez jako sci-fi horor a i kdyz se mu povedla urcita depresivni atmosfera, ty vezni nejsou moc sympaticky, takze mi bylo uplne fuk, co se s nima stane. Prvni hodinu se prakticky nic nedeje a to kecani mezi veznema neni nijak zvlast zajimavy, ale aspon se hezky navazalo na predchozi dil. Pak se sice zacne neco dit a vetrelec se objevuje cim dal castejc, ale do toho vseho jsou furt hadky mezi veznema, ktery pohrbivaj atmosferu a to i presto, ze to je hezka sbirka uchylaku. Sigourney sice krapet zestarla, ale jakmile se oholi, tak to uz neni znat a bojuje proti vetrelci opet jinym zpusobem. Co me dost prekvapilo, jsou triky, byli horsi nez v predchozim dile a tudiz atmosfere taky moc neprospeli. Celej film na me pusobil zbytecne protahovane, nektery sceny se opakovali, takze sem se obcas nudil. Sice si kino verzi uz nijak zvlast nepamatuju, ale SE mi prisla lepsi (Hlavne znasilneni Ripleyovy je udelany fakt stylove.), ale presto to bude jen na lepsi 3*. ()

Galerie (118)

Zajímavosti (59)

  • V jedné z předběžných verzí scénáře se nepočítalo s přítomností vetřelce, v jiné naopak nebyla Ripley (Sigourney Weaver). (cariada)
  • Výtvarník H.R. Giger kompletně přepracoval titulní monstrum. V podstatě navrhl zcela nové, které místo vnitřní čelisti mělo jazyk, upravenou hlavu a lidské rty - chyběly zádové "roury" a celkově měl nový vetřelec dravější vzezření. Změny ale neprošly a tak se vetřelec dočkal pouze několika menších, spíše kosmetických úprav, vyplývajících ze psího hostitele. (messiah)
  • Mimo kamier, v pohodlí domova bola Sigourney Weaver (Ellen Ripleyová) nútená nosiť parochňu, nakoľko sa jej, v tom čase 2ročnej, dcérke Charlotte nepáčil pohľad na holohlavú matku. (hradecek)

Související novinky

Fincher a zombíci?

Fincher a zombíci?

12.08.2016

Kdybyste nechali filmové fandy hlasovat o tom, zda by chtěli vidět blockbuster od Davida Finchera, dopadlo by to celkem jednoznačně. Režisér Sedmi nebo Klubu rváčů patři mezi filmařskou elitu, která… (více)

Film Music Prague 2014

Film Music Prague 2014

20.07.2014

Americký skladatel Elliot Goldenthal, který je držitelem Oscara® za hudbu k filmu Frida, a britský skladatel Patrick Doyle, jež je autorem hudby k velkofilmům jako Thor, Harry Potter a Ohnivý pohár… (více)

Reklama

Reklama