Reklama

Reklama

VOD (1)

Již mnoho desetiletí panuje ve vesnici Daggerhorn nelehké příměří s tamním vlkodlakem, kterému při každém úplňku místní lidé nabízejí zvířecí oběť. Obě strany dohodu dodržují, ale přesto ve vesnici panuje všudypřítomný strach. Dcera místního dřevorubce Valerie je zamilovaná do samotáře Petera, avšak její rodiče dohodli sňatek se zámožným Henrym. Milenci nechtějí ztratit jeden druhého, proto se rozhodnou pro útěk. Když se to chystají udělat, dojde k útoku vlkodlaka. Obětí je Valeriina starší sestra. Vesničané touží po pomstě, a tak povolají známého lovce vlkodlaků Solomona. Od něj se dozvídají, že nebezpečné zvíře žije celou dobu mezi nimi a může to být kdokoliv. Pátrání po jeho lidské identitě vrhá temný stín podezření na několik Valeriiných blízkých. Ona postupně zjišťuje, že má s nestvůrou zvláštní spojení, které je táhne k sobě. Vlkodlak k ní promlouvá a Valerie se mu musí vzdát, nebo každý, koho miluje, bude zabit. (TV Nova)

(více)

Videa (9)

Trailer 1

Recenze (671)

akisha 

všechny recenze uživatele

Strašná šulovina, sterilní variace na nám známej kult, opět nepřirozený prostředí s napomádovanejma a vymydlenejma lidma, kde se nějakou náhodou zjevil Gary Oldman, a je opravdu lepší dělat, že ho člověk ani nevidí. Pro jeho šášulovský sáčko to platí dvojnásob. Koho v týhle době vůbec ještě může zajímat vlkodlak, nebo mu snad nahánět strach (krom Twilight-fans), netuším. Jedinej film, kde pro mě fungovalo spojení historickýho prostředí a moderní hudby, byl Příběh rytíře. U Karkulky a jejich "zábavy" by se jeden potrhal smíchy. Až na Seyfried jsou všichni herci otřesně nesympatický, obzvlášť hlavní "love interest" = nagelovanej model s rozhalenkou a nadřazeným úsměvem. Nechápu, že jsem vydržela až do hořkého konce a bohužel musím říct, že snad i to (první) Twilight bylo lepší, než takhle dementní splácanina. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Smyslně natočená moderní hororová pohádka protkaná smyslnou romantikou, které je ze současné režisérské generace schopná pouze Catherine Hardwicke, která si krom toho z klasické předlohy vypůjčila jen několik notoricky známých motivů. Pověstných vět "babičko, proč máte tak velké oči, uši a vaginu" se sice dočkáme, ale v jiném kontextu, než se dá očekávat. Červeného pláště, košíčku, chůze přes temný les a mluvícího vlka v originálním zpracování, jsem si užil perfektně. Hardwicke pobláznila svět tím, že na něj přivedla nejzprofanovanější upírskou ságu, a i v tomto filmu se dají s ní najít styčné body. Je tady naznačený milostný trojúhelník, poutavé kamerové průlety lesem i nad ním a spojení klasických prvků vyprávění s těmi moderními. Příběh ze středověké vesnice se soustředí na plavovlásku Valerii, která přijde po útoku vlka o svoji sestru. Bestie již několik let sužuje zdejší obyvatele svými krvelačnými výpady a skupinka odvážných mužů po posledním tragickém útoku se rozhodne s ním zúčtovat. Jenže bestie na sebe dokáže brát lidskou podobu a může být prakticky kterýmkoliv obyvatelem vesnice a její identifikace, a následné zabití, je takřka nemožná. Naštěstí Hardwicke nenapadlo převést sem ze své ságy někoho z hereckého ansámblu, kromě Billyho Burka. Předvedla poněkud decentnější a rezervovanější mladou dvojici. Hrbatou Stewartovou vystřídala okatá plavovláska se zvláštním sex-appealem a mimořádným hereckým talentem Amanda Seyfried a "donchuána" s třiceti centimetry v klidu Pattinsona, nahradil velmi zajímavý příslib do budoucna Shiloh Fernandez. Gary Oldman v roli vydřidušského farizeje perlil, jak je u něho vždy dobrým zvykem, a tuhle jeho hereckou polohu mám u něj velmi v oblibě. Velmi originální režisérka Catherine Hardwicke natočila renesančně pohádkový horor se smyslně uhrančivou romantikou a krásně strašidelnou atmosférou. To už je dnes vzácnost. 100% ()

Reklama

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

V jednu chvíli jsem si myslel, že ten digitální vlk Karkulku vojede a film tak nabere zcela jiný rozměr, leč vlk zůstal jen u keců, což pro mnoho samců typické, tedy kecat můžou jen lidi a digitální vlci, ale i tak je to typický. Nejsilnější část filmu se odehrává když se tam producíruje Gary Oldman a nastoluje ve vesnici nahnědlý zákony, samozřejmě ve jménu boha, jak jinak. Pokud Gary Oldman byl v karavanu a svačil, tak film stál za hovno, především proto,že žádná z postav nedisponoje ani půlkou charismatu jako on. No a digitální vlk byl spíš legrační než strašidelnej, občas se zjevil nebo zmizel jak Rumburak a nebo tam skákal jak křovák utíkající před hadem. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Stmívání v bleděmodrym. Stejný filtry, stejný chování postav, láska, závist, nenávist, odpuštění, podvody...do toho až mystický příběh červený karkulky, ze který si tahle režisérka udělala červenou knihovnu. Na jednu stranu to bylo docela hezký. Hlavně kulisy se mně moc líbili a měl jsem skutečně dojem, jako kdybych se s filmem přenesl do nějakého středověkého městečka. Postupem času se to ale vystříbřilo a vznikla z toho nefalšovaná romance na druhou. A to mě naštvalo, už jenom proto, že jsem se na tenhle film docela těšil. ()

Bebacek 

všechny recenze uživatele

Catherine Hardwicke se evidentně zasekla ve Stmívání (což jde vidět už v samotném traileru) a mrzí ji, že si v druhém díle Twilightu nemohla zrežírovat ty CGI vlky. Plakátoví chlapci zase usilují o jednu holku, která by zjevně chtěla oba, ale ani s jedním z nějakého důvodu prostě zase nemůže být. Bohužel Hardwicke tentokrát dostala ještě slabší scénář (který navíc v úvodu krutě vykrádá Shymalanovu Vesnici) než v případě Stmívání a zakrýt to krásnými obrázky krajinky, v níž se nepochopitelně snoubí barevné listí stromů se sněhem, tentokrát nestačilo. ()

Galerie (63)

Zajímavosti (15)

  • K filmu existuje alternativní závěrečná scéna. (ČSFD)
  • Do role Petera tvůrci zvažovali obsazení Kerama Malicki-Sáncheze. (Conspi)
  • V októbri 2016 sa podľa webu PrettyFamous umiestnil film na 35. priečke v rebríčku "Najhoršie horory všetkých čias". (Zdroj: ČSFD)

Související novinky

Twilightovitá Saoirse Ronan?

Twilightovitá Saoirse Ronan?

05.05.2011

Twilight sága spěje k závěru a je načase něčím navázat. Pokusy typu Červená Karkulka a Beastly pohořely, možná ale pomůže jméno samotné „matky“ Stmívání Stephenie Meyerové. I její román The Host je… (více)

Reklama

Reklama