poster

Prometheus

  • USA

    Prometheus

  • Velká Británie

    Prometheus

  • Slovensko

    Prometheus

Dobrodružný / Mysteriózní / Sci-Fi

USA / Velká Británie, 2012, 124 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • charlosina
    **

    "Co bylo před Alienem." - podle všeho vzduchoprázdno. Lidstvo si přinejmenším hrálo na Boha (což tedy dělalo vždycky), nebo se snažilo ho hledat ve vesmíru. Místo toho našli inteligentní mutanty. (Nebo... to byl stvořitel??) Zdá se vám to jako blbost? Ale ne, to je jen nový vtípek Ridleyho Scotta, který už snad víc než na scénář sází na své jméno. // Ano, jméno Ridley Scott může pracovat jako dobrý tahák na kvalitní trhák, ale někdy je to prostě jen chyták na rádoby filosofický propadák.(15.12.2015)

  • Tom Hardy
    ****

    Fanoušci vetřelčí série budou zklamáni, neboť film nenabízí 1) dostatečně komplexní pohled na nastíněnou mytologii 2) ani v sobě nemá tolik z vetřelce (myšleno bytosti) kolik by si přáli. Na druhou stranu konečně víme „jak a proč“ a přestože nejde o nic světoborného, povedlo se tvůrcům vyhnout trapasu, což je v případě podobné látky úspěch. Ti, kteří přistoupí k filmu s čistým štítem, nezatíženi očekáváním, budou překvapeni, kolik bouře se urodilo ve sklenici vody, v níž se jen využívají osvědčené postupy. Všeobecná nadčasovost nakonec zůstane připsána pouze vizuálu a precizní Scottově režii. Vše ostatní už tu bylo. Pokud je to ale provedeno natolik dobře, nevidím důvod, proč si to v kině nezopakovat. Více zde.(2.6.2012)

  • flanker.27
    *

    Esence scénáristického neumětelství maskovaného řemeslnou zručností režiséra. Proč museli scénář k filmu, který by měl být poměrně zásadním dílem v žánru scifi, psát neumětelé stojící za paskvily Kovbojové a vetřelci a Nejtemnější hodina. Vážně si nedokážu představit, že by kontakt s mimozemskou civilizací byl takhle (ne)organizovanej. Žádný ani ty nejzákladnější bezpečnostní postupy, nikdo celej průzkum neřídí, kapitán se nestará co se na jeho lodi děje, na lodi nejsou vůbec jasný kompetence kdo za co odpovídá. Za Weyland to řídí blondýna, jejíž motivy a vlastně smysl účasti na celým podniku jsou naprosto pochybný (teda kromě "dáme tam Charlize v kombinéze"), výzkumník biolog při střetu s mimozemským organismem neví nic lepšího než říct "ťuťuňuňu pocem malá", účastníci zájezdu se přesouvaj na seznam ztrát aniž by to kohokoli vzrušovalo a tak dále. Jednání postav je vůbec dost nelogický, jeden krok je často v rozporu s předchozím a následným, chybí jakákoli konzistentnost. O nikom se vlastně nic pořádně nedovíme, a ne proto, že by tvůrci něco dovedně maskovali, ale čistě díky scénáristický neschopnosti svoje postavy a vlastně i film jako takovej nějak komplexně pojmout. Namísto nějakejch osobností máme akorát tak dávku politický korektnosti a náboženský a holocaustový odkazy naházený naprosto bez hlubšího smyslu (asi došlo na sponzoring od křesťanských a židovských lobby). Viz komentář kolegy gudaulina, ve Vetřelcích i těch několik vojáků, kteří byli KIA hned po první scéně, mělo svojí osobnost a místo v posádce i ve filmu. Frost, Dietrichová, Drake, Wierzbowski, seržant Apone, člověk si jejich jména i tváře zapamatuje. Tady po úvodním nepředstavení se spousta postav na desítky minut ztratí, aby se odkudsi objevily v náhodném místě filmu a bídně či hrdinně zahynuly nepoznány, nerozeznány. Scott pak i přes svůj zjevný režisérský um nedokáže z takového guláše vykřesat napětí nebo zdání atmosféry a osudovosti, není komu držet palce, o koho se bát (ne, Noomi to fakt se svejma kecama o víře není), nad čím skutečně přemýšlet. Až se člověk ptá, proč slovutný režisér vůbec účast na takovém marasmu bral. S takovým potenciálem (síla značky a universa, rozpočet, technický možnosti, okoukávání od kolegů) se ani pořádně nedotknout základních otázek podstaty lidství, rozumu, směřování poznání (aneb života, vesmíru a vůbec) je prostě trestuhodná marnotratnost a spousta úsilí tu vyletěla oknem. Snad jediná scéna budila naději, a to když Holloway a David mluvili o tom, proč byl David vytvořen. Ale je to jen takové nakousnutí, jedno světýlko, který zhaslo dřív, než pořádně zazářilo. Zbývá pár odkazů na jiné klasiky žánru plus Scottova oblíbenýho Lawrence. Většina otázek, která mě napadala během filmu, nemířila k podstatě lidství, k původu člověka a odpovědnosti stvořitele, ale zhruba směrem "proč se všichni chovají jako magoři". A to je vše přátelé, asi radši vhodim do přehrávače Vetřelce 1 a 2. P. S. Jinak se plně (jako velmi často) ztotožňuju s kolegou gudaulinem.(11.6.2012)

  • Djkoma
    ***

    Velmi hezky zabalené "nic", které každou vteřinou více podporovalo můj dojem, že tady se někdo zapomněl rozhodnout, čím a o čem, tenhle film má být. Jako by někdo vzal kvalitní scénář (film) a půlku z něj vyhodil (režisérský sestřih aneb historie se opakuje?), aby to pro diváky nebylo moc složité a pro jistotu nevysvětlil vůbec nic, aby se mohl schovat pod roušku tajemství a divákovi fantazie... Když pominu příběh, jsou efekty a atmosféra chvílemi opravdu vynikající, ale nestačí to. Jediný kdo z posádky stojí za pozornost je Michael Fassbender (fakt velké překvapení) a do určité chvíle (setkání s kapitánem u mapy) Charlize Theron. Ostatní průměr, který nestojí za řeč, ale "naštěstí" je scénář u postav tak plochý, jak jen to jde. A hlavní myšlenka filmu, koncept? To nechám na každém, ať si o tom odnese své, ale já v tom vidím velké množství nedomyšleností, které film prostě zabíjí. Chci komplexní vizi, chci myšlenku, chci cítit soudržnost toho vesmíru... Jako povrchní zábava Prometheus funguje, ale mě to opravdu nestačí. PS: to propojení s alieny tam vážně není;-);-);-) PS: hudba je průměrná, skoro až armádní melodie s trumpetou mi spíš evokují US Army, ale budiž... při scénách s obrovskou 3D prezentací vesmíru tam byla cítit snaha o Vangelise:)(7.6.2012)

  • tron
    ****

    Super, časom možno zvýšim na 100%. Čo je v podstate šok, nakoľko scenár je miestami skutočne, skutočne, ale fakt že skutočne hrozný. Na strane druhej, aj práve "diery v príbehu" ma bavili a hoci od premiéry ubehlo už pekných pár rokov, stále rád čítam rôzne "teórie" a "iné pohľady na dej". Čo je takmer nevídané, ale Ridley Scott ozaj dokázal vyťažiť maximum aj z najväčšej slabiny svojho projektu. Inak, mnohí diváci nadávajú na nelogický dej, absurdné správanie postáv alebo na čas, ktorý s nimi strávime (niektoré nepovedia ani jedno slovo, iné z deja doslova vypadnú - šéf bezpečnosti povie, že by bolo lepšie, ak by išiel s nimi, na čo mu povedia, aby nešiel, tak nejde a do konca filmu už nemá žiadnu "poriadnu" scénu). Ale, kovboji, len si spomeňte na Votrelcov, ktorých tak milujete - niektoré postavy tam povedali dve vety a zomreli a, ruku na srdce, aj správanie profesionálnych vojakov tam občas riadne haprovalo. Prometheus navyše dokáže šokovať - taký tvrdý a odporný krvák za takú vysokú sumu peňazí som nevidel už skutočne poriadne dávno.(14.11.2016)

  • Idris Elba

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace