poster

Prometheus

  • USA

    Prometheus

  • Velká Británie

    Prometheus

  • Slovensko

    Prometheus

Dobrodružný / Mysteriózní / Sci-Fi

USA / Velká Británie, 2012, 124 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • movie
    **

    Zcela bez velkých očekávání příšlo hodně velký zklamání. Jako další dílek do mytologie ALIEN, okey, vnáší to trochu světla do celé skládačky, ale asi bych celkem klidně žil i bez toho. A když odhlédnu od myšlenkového základu, co zbylo je jen celkem zbytečné a záživně nezáživné sci-fi bez napětí a atmosféry. Trochu mi to připomíná SUPERNOVU Waltera Hilla, který se na produkci PREMETHEA podílel a celkový pocit je asi takový, jakože "Tady to máte, vůbec se mi to do toho nechtělo a jestli se vám to nelíbí, tak si nestěžujte."(7.6.2012)

  • JFL
    **

    Musím uznat, že studio Asylum tentokrát šlo do sebe. Scénář je sice stejně dementní jako v ostatních jejich flácích typu "Megažralok versus crocosaurus" nebo "Bitva o Los Angeles" a samozřejmě i tentokrát celý projekt okatě parazituje na zavedené mainstreamové značce, ale nyní tvůrci zainvestovali do krapet lepších herců a hlavně nalili víc peněz do efektů. Ani slepota z třpytek dokonale renderovaných obrazů ovšem nemůže zastínit klasické trademarky "ústavových" filmů jako jsou scénář vzpírající se jakékoli logice, herci křiklavě přehrávající šablonovité figury, jejichž motivace lze stěží shrnout na delším prostoru než je holá věta, schémata ohlodaná na samu esenci a samozřejmě zcela fantasmagorické a spoustou koksu vydupané absurdní nápady vyvolávající salvy smíchu (zde vládne útěk před gigantickou pneumatikou). Zatímco ostatní tituly od Asylum budou za třicet čtyřicet let zapomenuté, "Prometheus" bude mít stejný statut jako dnes nejtřeskutější a nejabsurdnější padesátková sci-fi béčka v čele s "Plán 9 z vnějšího vesmíru". Už se těším, jak ho budeme coby roztřesení pamětníci uvádět na Festivalu otrlého diváka pro pobavené publikum další generace. ----- Dobře, a teď trochu vážněji: "Prometheus" není nic jiného než "Ztracení", které někdo vyfutroval Erichem von Dänikenem a plácnul do universa inspirovaného vetřelčí ságou. Ve výsledku to znamená maximální dřenění atmosféry, permanentní tahání za fusekli, komplikované blafování hloubky a hlavně princip, kde divák je navnazen příslibem odpovědí, ale místo nich dostane jen stále absurdnější kontra-indicie a ještě více otázek. Ostatně není náhodou, že jedním ze scenáristů je právě člen losťáckého pisálkovského týmu. ----- Pokud bychom hledali koherentní interpretaci filmu, lze říct, že se jedná o velmi sofistikovaný výsměch filmovým fandům. Postavy starého Weylanda a androida Davida jsou ekvivalenty filmových fandů (první investuje nemalé prostředky do svých obsesí, druhý absorbuje veškeré vědění, stylizuje se podle oblíbených postav, neustále trousí hlášky a vše, co ví o lidech a životě, má z filmů). Jejich společným cílem je vydat se na bájné místo, kde byl stvořen jejich vesmír, aby se setkali s Tvůrci (jak příznačné označení), kteří jim mají zodpovědět veškeré otázky. A když se k nim konečně dostanou, Tvůrce je jejich otázkami akorát popuzen a vyjebe s nimi. Rovina reálného života je zde také zastoupena postavou Elizabeth. Coby obraz manželky filmového fandy je démonizována jako lůno, z něhož vzejde zdeformovaná bestie, ale když fanda přijde o všechno po traumatizující a vpravdě kastrační zkušenosti s Tvůrcem, nakonec stráví zbytek své existence jako impotentní schránka, která jen bude vozit starou za jejími zájmy. ___ Více v recenzi pro Cinepur.(15.6.2012)

  • DaViD´82
    ****

    Když bílá s bílou černou zplodí, tak vznikne Vetřelec bez Vetřelce po vzoru cimrmaního Hamleta bez Hamleta. S vetřelčí mytologií je to sice neslučitelné, ale onou dnes již kultovní specifickou "vetřelčí" atmosférou to oplývá jako nic jiného po roce 1979, ne že ne. Škoda, že se to tváří chytřejší než to ve výsledku je (i když těžko říci, když jde vlastně jen o první polovinu) a dvojnásobná škoda nadbytku zbytečných postav. Vizuálně ovšem podmanivé, v jednotlivých scénách mnohdy bez přehánění i dokonalé (Davidova vesmírná rutina, porod potratem, pád z nebes), ale jako celek zatím (minimálně do režisérské verze či pokračování) pouze zatraceně dobré.(7.6.2012)

  • LIVINGDEAD
    ****

    Po těch horrorových sci-fi sračkách, co jsem viděl letos, je tohle skvěle natočený film. Pěkné prostředí, dobré herecké výkony, občas trochu napětí. Nesrovnával jsem to s Vetřelcem. A Michael Fassbender - excelentní. Já jsem se bavil.(16.6.2012)

  • T2
    *****

    Rozpočet $130miliónovTržby USA $126,477,084Tržby Celosvetovo $403,354,469Tržby za predaj Blu-ray v USA $26,938,610 //počet predaných kusov 1,383,823Tržby za predaj DVD v USA $17,677,749 //počet predaných kusov 1,069,733║ __Ridley Scott je samé prekvapenie, celý čas som čakal že odniekaľ na náš vybafne Votrelec a ...., nuž režisér sa pekne s nami pohral a v konečnom výsledku uznávam že mu tento kalkul až na pár malých neduhov krásne vyšiel. Film krásne funguje ako nádstavba a dorysovanie podstaty vesmírnej obludy a jeho formovania, existencie, skutočného zámeru. Príbeh nám ponúka rôzne alternatívy a je len na nás čo si vyberieme a ako si toto ponúknuté zázemie, počiatok vzniku monštra pretransformuje do neskorších dielov, mne osobne tento zrod zapasoval, nemal som s ním problém. Taktiež si tvorcovia šikovne poradili s príčinou, prečo bolo treba vôbec niečo ako Votrelec stvoriť,... za všetko môže stratená DNA. __Na to koľko už vieme o Votrelcoch nás dej drží v neistote a v napätí ako som dávno nezažil, neskutočný prežitok bol chirurgický zákrok, fakt sila, toto husté napätie nám hlavne dotvára komplikovaná Noomi Rapace, ktorá sa fakt stala veľmi dobrou obdobou Ripley-ovej. Občas to aj dejovo zaváňalo laxným prístupom výskumnému tímu voči sklúčujúcim situáciám, kde boli vystavený voči nepredvídateľnej mimozemskej mutácii(zmutovaný červíci, či jeden člen z výskumného tímu), tam sa mali tvorcovia viac pohrať s výstavbou scén. __Samotný úvod za doprovodu hudby ako z dobytia raja, bol neskutočne pompéznou vizuálnou extázou. V rámci 3D efektu to príbehu moc sedelo a mohli sme naplno prežívať útrapy výskumníkov, trikovo precízna práca aká sa len tak nevidí, až neskutočne prepracované, vizuálna pastva pre oči, kulisy a technické zázemie sa prevažne držali v štandarde stanoveným v sérii filmov Votrelec, hudobne tam bola skoro neustále prešmička rovnakej témy ale pasovala a neotravovala. Z hercov ešte svoje urobil Michael Fassbender s postavou androida Davida, ten je excelentne slizký a aj tak ho nedokážete nenávidieť tak ako by si skutočne zaslúžil a len veríte že jeho neohrabané chovanie povedie k vyšším "dobrým" cieľom, tomu dobre sekunduje chladná Charlize Theron, ktorá chytila druhý dych. __Poznámka: K 3xBlu-ray edícii Prometheus asi lepšiu bonusovú výbavu len ťažko nájdete, neskutočne precízne spravená prehliadka o natáčaný filmu, koncepcii, nákresov, dokumentov z natáčania. __ __PROMETHEUS OZNAČUJEM AKO POMPÉZNU POCTU ŽÁNRU SCI-FI__ /videl v kine 3D verziu: 100%/(8.6.2012)

  • Idris Elba

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace