Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Nově zvolený ředitel školy, Majer (Tomáš Magnusek), je úhlavním nepřítelem pro rodinu mafiána Dostála (Jan Šťastný), Dostála st. (Jiří Krampol) a Dostálové (Gabriela Vránová). Po sérii úmrtí na škole v době, kdy byl ještě Dostál řadovým učitelem, vše nasvědčovalo tomu, že vrahem mladíků, mezi nimiž byl i Dostál jr. A kteří údajně znásilnili učitelku (Majerovu sestru) a poté ji zavraždili, je učitel Majer. Pro neprokazatelnost důkazů však nebyl učitel Majer obviněn. Spolu s nástupem na pozici ředitele školy a místem v představenstvu města, je Majer ještě více trnem v oku rodině mafiána Dostála, který se chystá na pomstu za vraždu svého syna. Nejprve ho chce deptat po psychické stránce a poté připravit plán na pomstu. Zatímco ředitel Majer připravuje divadelní vystoupení v rámci slavností města, radní se obávají, že děti z jeho školy jsou neurvalci a bude s nimi problém. Ředitel Majer je však ujišťuje, že vše bude v pořádku. V místním policejním sboru dojde k úmrtí vyšetřovatele, který měl na starosti případ týkající se vražd učitelky a následně pak žáků, včetně mladého Dostála. Na jeho místo nastupuje policista Karas (Martin Dejdar). Ten dostane i stůl po zesnulém policistovi a v něm najde dokumentaci ohledně případu vražd ve škole. Po prozkoumání určitých detailů mu ihned vyvstane spousta nejasností, včetně nalezeného DNA u mrtvol chlapců ze školy. Poté, co zavolá do laboratoře, zjišťuje, že tam nikdo vzorky neposlal a nechal je uzamčené ve stole. Policista Karas neváhá a posílá vzorky do laboratoře, po dlouhém čekání se mu potvrdí jeho domněnka, vrahem všech chlapců včetně mladého Dostála je ředitel školy Majer. Ten je, jak se ukázalo, bratr znásilněné a zavražděné učitelky, tudíž se z jeho strany jedná o pomstu za svou zavražděnou sestru. Mafián Dostál chce na nátlak svého otce, Dostála st., odvetu uspíšit. Nejvhodnější okamžik, jak mu zjistila jeho milenka, učitelka Lamrová (Eva Čížkovská), bude v den vystoupení, kdy bude ředitel Majer sám ve škole, jen se školníkem Málkem (Jan Přeučil)... (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (400)

DJ Obelix 

všechny recenze uživatele

Nečekal jsem to, ale Bastardi 2 si s hodnocením polepšili na krásnou 1 hvězdičku. Oproti svému předchůdci, který mě akorát nas*al a nudil, se totiž konečně dostali do kategorie "tak blbý, až je to vtipný". Tento surrealistický zážitek si možná ještě zopakuji s partou přátel a notnou zásobou alkoholu! ()

Pepinec 

všechny recenze uživatele

Prima Cool se fakt vycajchnovala, že svoje čtvrté narozeniny oslavila zařazením Bastardů do programu. Po Pulp Fiction a Hanebných panchartech je to bez debat třetí nejlepší film, jaký mohla vybrat. A vytáhnul se i Magnusek. Bohužel ne scénářem; vytáhnul se do šířky a hloubky, což je ale zároveň poznatek odpovídající zážitku z filmu. Jan Čenský tu několikrát zopakuje, že Majer není žádnej James Bond. Nikdo mi ovšem nevymluví, že sám Magnusek si to o sobě zcela určitě myslí... ()

Reklama

kingik 

všechny recenze uživatele

Nezvedení bastardi se podruhé vracejí, ale ani tentokrát se nedají brát příliš vážně, i když jsou tak koncipováni, a smíchu se zkrátka neubráníte. Na smíšenou základní školu se vracíme rok po událostech z jedničky a stejná doba uplynula od smrti tří mladistvých výtečníků podílejících se na znásilnění mladé praktikantky, které nezůstalo nepotrestáno jejím příbuzným Tomášem Majerem, který sem po její smrti nastoupil jako nový pedagog s neortodoxním přístupem k žákům. Od té doby se ale hodně změnilo. Majer povýšil na ředitele školy a v očích pozůstalých je vrahem jejich dětí, vyšetřující policejní kapitán mezitím zemřel a místní mafiánská rodinka Dostálovic v čele s kmotrem Krampolem a kápem Šťastným lační po pomstě za smrt milovaného vnuka a syna. Sociální přesah je poněkud utlumen oproti jedničce, a to i přesto, že scénář opět napsal Tomáš Magnusek, a také došlo ke střídání na postu režiséra. Poměrně zajímavého Šíchu střídá debutující a nevýrazný Jan Lengyel, jeho režie selhává na všech frontách, ale gradující závěr, ve kterém umírá řada postav, se povedl. Přidejme k tomu slabou dramaturgii, závěrečný přelom do akčního filmu, kdy se smíchy řežete do kolen, a postavy, které, až na čestné výjimky, jsou vesměs karikatury. Děj, který se nikam výrazně neposune, je však navzdory tomu výrazně zahlcen množstvím hlavních a vedlejších postav ztvárněných vybranou hereckou elitou, která, částečně i vlivem scénáře, zabředla do jakési parodie, která se při střetu romské komunity s ostatními obyvateli mafií ovládaného městečka tak nějak nabízela. Množství postav má v dějí své místo, ale jak jsou zahrané je spíše k pláči, než aby se daly brát vážně, a upozorňuji, že se nejedná o žádnou komedii, ale vážně míněné drama. Nejhůře dopadl Krampol, který připomíná dobře udržovaného dědu z posilovny, co si umí na svoji nešťastnou alkoholickou manželku (Gabriela Vránová) sprostě zařvat a pak být v doprovodu svých dvou goril předpisově drsný. Hrát nikdy moc neuměl, ale tohle byla síla, co předváděl. Andrej Hryc, který hraje jakéhosi respektovaného cikánského vajdu, asi nejspíš prošel opakovaně solárkem, a aniž bych chtěl snižovat jeho herecké kvality, svoji podivně koncipovanou roli ustál jen díky svému citu pro nadhled, ale stejně působil trapně. Talentovaný Jan Šťastný se i přes svůj heroický výkon neubránil dokonalé karikatuře mafiána a Kateřina Brožová, asi to bylo jejím utlumeným sexappealem, moc ze své role nedostala. Martina Dejdara jsem nikdy ve vážných rolích moc nemusel, ale tady mně nevadil, a byl jedním z mála, který roli policejního vyšetřovatele zvládl. Herci ve vedlejších rolích byli poněkud důstojnější a kvalitními výkony na sebe upozornil Jan Přeučil jako nevrlý školník, ve filmu se mihne Mesárošová a Válková, druhá jmenovaná překvapivě hrála a svoji roli jen neodříkala, jako třeba neherci Cimický, Uzel, Jahelka a spol., částečně zastupující svoje profese. Samotná amorální mládež a jejich hlášky už tady nedostává tolik prostoru jako v jedničce a nejznámější zástupce z jejich řad, Jan Bendig, nebyl příliš podpůrný pro děj. A tím se dostávám k představiteli hlavní role Tomáši Magnuskovi, jenž je v české filmové tvorbě ojedinělým úkazem, kterého jedni vnímají jako spásu české kinematografie a novátora, a druzí mu nemohou přijít na jméno a vidí v něm netalentovaného mimoně, kterému do ruky kamera nepatří. Osobně se držím středu a dávám mu šanci. Pokud však chce dál točit pro kina, měl by si uvědomit, že s filmy v televizním formátu, navíc s nedostatečným technickým zázemím od zvuku až po kameru, příliš rozruchu nenadělá. Zvláště když v druhém díle toho neměl z hlediska rozvinutí děje moc co nabídnout a taky ani nenabídl. Amatérský přístup je do očí bíjící. Možná by se autor mohl ohradit, že to zase hrál na autenticitu zachycení prostředí, tentokrát nevázanou jen na školní prostředí, které jako někdejší pedagog důvěrně zná, ale ve druhém pokračování už nepředložil dostatečné pádné argumenty, aby se to tak dalo akceptovat. Zachování občanských jmen některých herců nebo skutečných hereckých párů pro autenticitu nestačí, když to ostatní hapruje. Je obrovská škoda, že filmu chybí výrazná zápletka. A nemám tušení, s čím chce přijít ve třetím pokračování. Jeho tvůrčí snaha má něco do sebe, ale hrozí, že příště místo pšenky sklidí jenom plevel. Odvážný přesun od sociálního drama k českému thrilleru ale nebyl marný. 60% () (méně) (více)

cheyene 

všechny recenze uživatele

Dojezd prvního dílu, který se však přenáší více do kriminální roviny. Školství jde tentokrát mírně stranou a ukazují se tu zejména kriminální živly, které více či méně se školou souvisejí. Ve své podstatě nejde o moc horší počin než byli Bastardi 1, takže proto nechávám hodnocení stejné. Potěšilo mě zpracování jedné ze závěrečných scén - sbor zpívá gradující vokální skladbu "hallelujah" a záběry na něj jsou prostříhány scénami násilí a stupňováním napětí okolo hlavního hrdiny. To se podle mého fakt povedlo. ()

xxmartinxx odpad!

všechny recenze uživatele

Bastardi jsou naprosto fascinující dramatizací fráze "nejsem rasista, ale", kdy Magnusel začal od druhého dílu kupit argumenty. Nicméně ne argumenty o nějaké složité společenské problematice, ale argumenty pro oprávněnost natočení tak nenávistného a ublíženeckého filmu, jakým byli první Bastardi. Magnusek je jeden z největších ubožáků české kulturní scény a tohle je svět, který si tvoří, aby si mohl připadat důležitě a užitečně. Chce být hrdinou a mučedníkem, ale jediný způsob, jak si to představuje, je prostřednictvím šikanování (a zabíjení?!) nevychovaných dětí. ()

Galerie (26)

Zajímavosti (13)

  • Kromě filmových manželů Dostálových (Jiří Krampol a Gabriela Vránová) a Majerových (Ilona Svobodová a Tomáš Töpfer) jsou všechny filmové páry partnery či manžely i ve skutečnosti. (funhouse)
  • Když děti jely na školní výlet lyžovat, tvůrci jim naschvál místo lyží půjčili nenavoskované běžky, aby jim celé natáčení trochu oživili. (rublik05)
  • Ve scéně, kdy si jde mafián Dostál (Jan Šťastný) vyřídit účty s Grundzou (Marián Čuri), mají všichni romští herci kostýmy z šatníku scenáristy Tomáše Magnuska, jelikož byli jediní, kterým seděla jeho velikost. (rublik05)

Reklama

Reklama