Režie:
Justin KurzelKamera:
Adam ArkapawHudba:
Jed KurzelHrají:
Michael Fassbender, Marion Cotillard, Jeremy Irons, Brendan Gleeson, Michael Kenneth Williams, Brian Gleeson, Ariane Labed, Callum Turner (více)Obsahy(2)
Usvědčený vrah Callum Lynch (Michael Fassbender) je nedobrovolně vysvobozen z cely smrti jen proto, aby se stal součástí staletého boje mezi asasíny, templáři a španělskými inkvizitory. Jeho novým vězením se stává tajné zařízení Abstergo vybavené revoluční technologií Animus, která odhaluje v lidské DNA genetické vzpomínky a tím umožňuje vrátit se a prožít vzpomínky předků, které byly dosud ztracené v minulosti. Callum se díky Animusu propojí se svým prapředkem žijícím v Granadě a Seville v období španělské inkvizice v 15. století. Jmenuje se Aguilar de Nerha a je členem bratrstva asasínů, které už několik století vede skrytou válku s řádem templářů, svým odvěkým nepřítelem. Tajná organizace asasínů se zavázala chránit svobodnou vůli lidstva a snaží se zabránit tomu, aby se templáři s pomocí inkvizice zmocnili mocného artefaktu nazývaného Jablko Ráje. A právě tento artefakt je podle přesvědčení templářů nástrojem k ovládnutí celého světa. (Cinemart)
(více)Videa (20)
Recenze (959)
Hm, film se tváří jak šalamounovo hovno, ale efekty se podbízí co nejpočetnějšímu publiku. Tvůrci se tak zaměřili na to, aby vše bylo krásně digitální až zapoměli na to podstatní, na výplň. Vypočítavější flm jsem už dlouho neviděl, opravdu mám chuť dát odpad a teď tu přemýšlím proč ho nedat a jediný důvod vidím, že IT lidi za pc odvedli fakt dobrou práci hlavně po vizuální stránce. ()
|35%| Žádnou hru Assassin’s Creed jsem nehrál, tudíž nemám co porovnávat. Do tohoto jsem šel především s tím, že mě herec Michael Fassbender v poslední době dost baví, zejména v novém Vetřelci mě téměř nadchl. No, herecky to v tomto případě uhrál opět dobře, do této role se vžil vcelku solidně. To je ale asi tak vše, co mě trochu zaujalo. Přiznám se, film mě skoro vůbec nebavil. I začátek filmu mi přišel dost specifický, nemohl jsem se vžít do příběhu, nezaujalo mě to a i jsem jisté věci moc nepobral, za což může hůře podaný příběh, režie atd. Ale kritizovat to moc nechci. Akční scény jsou podle mého gusta dost rozporuplné. Líbila se mi akorát prostřední, dlouhá akční sekvence, jinač mi to přišlo dost na oko digitální. Ani finále nebylo moc záživné. Ale co, zkusil jsem to. Nesedlo mi to a i z objektivního hlediska to žádná velká pecka není. Za zmínku stojí celkem solidní soundtrack, Kurzel i pěkně složil hudbu k novému Vetřelci. No, to je vše. ()
Zajímavý, umělecky ambiciózní pokus. Vizuálně podobně "černobílé" a artově vyšisované jako cokoliv od Nolana, nebo třeba Spectre. Scénář je ale břečkoidní a pohřbívá osobitost a sebevědomý směr, kterým se tvůrci ubírali. Parkour je fajn, Španělsko 15. století také, avšak cokoliv v přítomnosti bída. A v tomto případě se obávám, že na rozdíl od Warcraftu tady nebudou nadšení z filmové adaptace ani sami hráči tak slavné hry. ()
,,PRACUJEME V TEMNOTĚ, ABYCHOM SLOUŽILI SVĚTLU. JSME ASASÍNI“… /// Vymazlený pokoukáníčko o cestách časem plných CGI akce a zajímavý příběhový současnosti. Pohádka s děravým příběhem, která mě jako celek baví a je povinností slaboduchýho jí jistou prostoduchost odpustit. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Pocestnej si u mě schoval jablko. 2.) Zabil jsem a čuměl na to vorel 3.) Thx za titule „-OverLord-“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE *** NAPĚTÍ * ()
Assassin's Creed je tak trochu krásnou zradou. Hravě „prázdný“ film. Skvělým příkladem jsou tři scény v Animu. Tyto očekávané sekvence začínají tak, jak by si mnoho fanoušků přálo, tedy krásnými velkými celky, výraznou hudbou a množstvím akce. Jenže jakmile se ke slovu dostane Aguilar, jsou akční scény z minulosti narušovány, nejdříve (a) přílišným důrazem na polodetail, čímž se komplikují prostorové vztahy, (b) zvyšující se frekvencí prostřihů do současnosti, do třetice pak (c) až (ne)příjemnou nekomunikativností vyprávění. Ani jeden ze zmíněných aspektů nepovažuji za „tvůrčí selhání“ jako spíše záměrnou snahu dezorientovat diváka. Což podporuje výrazná stylizace, důraz na kombinaci velkých celků a pohyblivého rámování (paradoxně pro ustavení majestátních prostorů mimo akční scény), volba španělského jazyka pro historické dialogy i jistá odtažitost a neproniknutelnost postav a prostředí. Jako by Kurzel lehce deformoval klasické vyprávění tím uměleckým. Skvělé jsou také momenty, kdy film divákům nedovoluje prozkoumat (potenciálně) bohatý a široký fikční svět, nikterak důsledně nerozvádí historii konfliktu obou stran, a dokonce hlavní postavy nijak výrazně nepsychologizuje. Assassin's Creed je vlastně zábavná ukázka toho, jak moc příjemné může být sledování až lehce nepříjemného filmu. Trailery i marketingová kampaň slibovaly akční nálož, která se hrdě postaví vedle vynikajících videoherních blockbusterů, ne podvratnou jednohubku, která diváka trochu potrápí. // Další důkaz toho, že videoherní adaptace jsou extrémně podhodnocené. ()
Galerie (71)
Photo © 20th Century Fox
![Assassin’s Creed - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/161/169/161169844_b46730.jpg)
Zajímavosti (29)
- V herní sérii „Assassin's Creed“ je zařízení Animus prezentováno jako lehátko, nebo v pozdějších dílech také jako speciální křeslo. Ve filmu je však Animus ztvárněn jako obrovská, pohyblivá robotická paže. Videoherní Animus také nevyžaduje žádné dráty a na uživatelův mozek se připojuje bezdrátově. (S.U.E.S.)
- Společnost Ubisoft Entertainment chtěla, aby film produkovala společnost Sony. Jednání však zkrachovala, a tak se produkce ujala sama. (obivan568)
- Justin Kurzel chtěl, aby film působil přirozeně, proto se rozhodl, že bude digitální triky využívat pouze v nejnutnějších případech. (Mr.curry)
Reklama