Režie:
Eugenio MiraScénář:
Damien ChazelleKamera:
Unax MendíaHudba:
Víctor ReyesHrají:
Elijah Wood, John Cusack, Allen Leech, Kerry Bishé, Dee Wallace, Tamsin Egerton, Alex Winter, Don McManus, Julius Cotter, Eric Goode, Jim Arnold, Jack Taylor (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Tom Selznick (Elijah Wood), nejtalentovanější klavírista své generace, přestal vystupovat na veřejnosti kvůli velké trémě před publikem. Po pětileté pauze, které předcházelo katastrofální selhání na pódiu, se znovu objeví na dlouho očekávaném koncertu v Chicagu, aby zahrál tzv. nezahratelnou část v sonátě “La Cinquetta". V přeplněném sálu před očima dychtivého publika Tom najde zprávu napsanou na okraji notového sešitu: "Zahraj jednu špatnou notu a zemřeš." Nesmí odejít od klavíru, ale musí se dopátrat motivu anonymního odstřelovače a hledat pomoc bez toho, aby to někdo zjistil... (TV JOJ)
(více)Videa (3)
Recenze (108)
Eugenio Mira. Hmm, to jméno si budu pamatovat. Grand Piano je vzdáleným příbuzným Telefonní budky Joela Schumachera a thrillerovým kamarádem snímků Briana De Palmy, jako třeba.........Hadí oči. U prvního příkladu vidím spřízněnost příběhovou. U druhého, způsob, jakým režisér a kameraman pracují v rámci omezeného prostoru, u Grand Piana konkrétně v prostoru koncertní síně. Napětí by se díky pečlivě zvoleným záběrům, v nichž kamera poletuje v prostoru, dalo doslova krájet. Ale nejen to, vše je výborně sestříháno, nasvíceno a celkově natočeno se zjevným potěšením v detailech, což poukazuje na profesionalitu tvůrců. Body strhávám za momenty, kdy film opouští koncertní síň a vydává se po ohraných thrillerových kolejích do sféry průměrnosti. Kdykoli tak učiní, atmosféra hustého napětí zmizí. A také za vyvrcholení příběhu, kde mělo napětí gradovat a nikoli stagnovat a upadat. V rámci žánrového cvičení byste tento film, nicméně, minout neměli. 7/10 ()
V hlavní roli vystrašená kukadla Elijaha Wooda. Po deseti letech fanouškovství zjistíte, vždyť on vůbec hoch nezestárl... vypadá pořád stejně :-) Dobře to je jedna věc. Poctivý žánr thrilleru, kdy se držíte za madla křesel a ještě jste nakloněni hlavou do zadu. Ne, nehovořím o 3D, ale o napínavosti příběhu. I když šlo o dobrou blbinu, divák se rozhodně nenudí. Akční film se špetkou jemného hořkého humoru a taky taková ta mladá tvůrčí odvaha ...zavraždit. Jako sport. ()
Klavír. Naprosto geniální nástroj a nápad převést Telefonní budku do koncertní síně, při které bude E. Wood předvádět mistrovský výkon je vskutku brilantní. Jenomže škoda, že tvůrci nedokázali udržet kvalitu snímku a z příjemného thrilleru s napínavou komorní atmosferou se snažily vytěžit víc než bylo možné. Posledních dvacet minut dolů a zapomenu, že sem kdy viděl Colina telefonovat. ()
Velmi zajímavý náměť, jehož provedení ale s přibývajícími minutami stále více sklouzává k parodii a který by dopadl mnohem lépe jako krátkometrážní film. (Následuje drobný spoiler.) Takže slavnému klavíristovi někdo popíše noty, běhá mu po těle červeným laserem, baví se s ním přes naslouchátko v uchu, nechá ho odejít z jeviště. A to vše během koncertu, který sledují stovky lidí. A nikdo si ničeho divného nevšimne. Vážně? ()
No neviem, ale tie dialógy vraha s pianistom počas jeho koncertu mi prišli veľmi divné, až smiešne a napätia tam nebolo ani za mak (s výnimkou 2 sekúnd, keď mu spadol mobil a rýchlo ho dvihol), inak žvásty oničom. Žiadny vrah by sa tak nevykecával. A Cusackov hlas v dabingu síce znie po telefóne fajn, ale k nemu sa absolútne nehodí, ak by to bolo zaujímavejšie, pozrel by som si to ešte raz v origo. No bola by to premárnená hodina a pol. Slabota, ktorá sa s Telefónnou budkou nedá vôbec porovnávať, to je úplne iná liga. A Wood ako pianista mi tiež vôbec nesedel. ()
Galerie (32)
Photo © Magnolia Pictures
Zajímavosti (8)
- Přestože se děj filmu odehrává v Chicagu, všechny interiéry byly natočeny ve Španělsku, i když několik exteriérů se natáčelo právě v Chicagu. (Johnny.ARN)
- Název divadla je Antoine Michael Hall, což je odkaz na herce 80. let Anthonyho Michaela Halla, který byl spolu s Johnem Cusackem (Clem) populární ve filmech pro teenagery z 80. let. (Johnny.ARN)
- Během omezeného uvedení v kinech byl film promítán pouze na jednom místě v New Yorku – Quad Cinema, což bylo první newyorské multikino otevřené v roce 1972. (Johnny.ARN)
Reklama