Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Dadel
    *****

    Ano, já vím, že ve filmu spousta věcí chybí, ale myslím, že se scénárista s nevděčným úkolem vypořádal se ctí, a vyhodil jen to, co bylo opravdu nadbytečné. Chybou je spíš to, že film není dvoudílný, bůhvíproč ani nebude žádná prodloužená verze na DVD. Režisér Mike Newell je nepříliš známý, ale také obstál - ostatně takovéto velkofilmy jsou spíše produktem týmové práce než jedné režisérské osobnosti. Zkrátka jsem se u filmu výborně bavil a těch 150 minut rychle uteklo. Všechny nové postavy (snad až na Vy-víte-koho) byly výborně obsazeny, hlavně Rita a Moody jsou perfektní, a Fleur a Cho vypadají lépe než na fotkách, ale mají málo prostoru (a jsme zase u toho - já chci delší verzi!).(6.12.2005)

  • Gemini
    ****

    No, z Harryho se nám stává velký kluk. Aspoň některé části jeho těla jsou o tom přesvědčeny:) S novým režisérem však odešla i ta hrst humoru, která mě tak těšila u Vězně Z Azkabanu, a zůstala z ní jenom maličká špetka. Stejně tak se zde zatím nejvíc projevil čím dál šílenější a rozmáchlejší literární styl paní Rowlingové a nutnost jeho výrazného ořezu. Ke knižnímu Gobletu to mám od filmového zpracování časově nejblíž ze všech dosavadních pokračování, takže mi jisté zákroky přišly opravdu rušivé a přišel jsem si nepěkně ošizen. Ovšem abych jen nehaněl, ples byl naprosto famózní... stejně jako zvedačka Emmy Watsonové, a tím nemyslím tu taneční figuru, kterou tak proflákl Patrick Swayze;) Dalším extrémně příjemným překvapením pro mě byla hudba, která tentokrát měla parametry výraznosti, rozmanitosti a vyrovnané kvality, jako by ani nebyla od Williamse:) Dílem s největší přidanou hodnotou oproti předloze nadále zůstává Vězeň Z Azkabanu a dílem s nejnižším koeficientem vhodnosti pro děti se stává Ohnivý Pohár. Nejde snad o děsivost nebo násilnost nebo tak něco, v tomhle ohledu považuji za neškodného i Pána Prstenů, kde se armády masakrují jedna symfonická báseň za druhou...to víte, hudba Ainur...spíš jde o celkové sychravé a ponuré ladění celého filmu, které má do dětského filmu asi tak daleko jako Iva Kubelková k současným "královnám krásy":P Jsem zvědav jak to celé skončí, nicméně stále trvám na tom, že není nutné dávat za to byť jen jedinou korunu či jiný ekvivalentní mrzký peníz;) 80%(21.5.2007)

  • T2
    ***

    Rozpočet $150miliónovTržby USA $290,013,036Tržby Celosvetovo $895,921,036Tržby za predaj DVD v USA $215,653,153 //počet predaných kusov 10,902,474/65%/(25.3.2007)

  • Cival
    ***

    Vyhypeovaný až na kost. Takový je čtvrtý Harry Potter. Proč mě vlastně pořád překvapuje, že jen co dozní fanfáry ze slavnostní premiéry, objeví se na CSFD či IMDb zástupy nekritických diváků, které marketing a uměle vyvolané haló kolem díla paní Rowlingové (a jí podobných) zpracovalo na úroveň nesoudných ovcí spásajících trávu přesně dle melodie bačovy píšťalky. Oním - nutno podotknout že selhávajícím - bačou se stal Mike Newell, jenž do puntíku splnil mé obavy. Po bystrém režisérském očku mistra Cuaróna dění v Bradavicích diriguje nezajímavý rutinér, pod jehož velením nejen že nevznikla jediná vypilovaná scéna s emocionálním dopadem silnějším než jedno pošimrání na chodidle (platí to i pro první úmrtí v sérii), ale neobjevila se ani žádná jakkoliv jinak působivá a v kontextu současné tvorby excelentní sekvence. Tam kde se přímo nabízí aranžmá konfliktů v Leoneho přepjatém, ovšem nebesky stylovém a působivém aranžmá (samozřejmě přeháním), kde se sáhodlouze připravuje smršť pro všechny divákovy smysly (drak), tam Newell nakonec zabloudí, narychlo odříká, co mu kniha přikazuje, a s nulovým šmakem zanechaným v ústech zase zmizí v zákulisí. Steven Kloves navíc nezvládl adaptovat víc než kdy předtím (film je tak jen mnohdy zmateným a nesourodým sledem epizodek mizivého významu pro člověka neseznámeného s knihou), mladí herci mají stále rezervy (a to jsem na rozdíl od minula mohl místo dabované IMAX-experience ocenit v kině původní zvukovou stopu) a konec devastují hned tři, ano, čtete správně, TŘI otravné vysvětlující monology pro pomalejší děti v sále, v nichž oba zlosynové činí klasickou chybu každého akčního hrdiny a místo činů žvatlají o tom proč, jak, kudy a s jakými úmysly. :-) S bezvýrazností drtivé většiny scén, rozplizlostí příběhu, ale i příjemnou „taneční“ pasáží, pěknými triky a s impotentním pánem zla, který nedokáže odstranit ani čtrnáctiletého caparta (rozumím důvodům, ale stejně... :-), mi to jednoduše nevychází na víc než na smutné tři hvězdy. Neboli jednou a dost. BTW o víkendu jsem znovu checknul na DVD Vězně z Azkabanu a je to opravdu jiná liga – hudebně (Doyle se alespoň ve filmu ztrácel) a hlavně formálně. Cuarón se svým nebojácným přístupem prostě zaválel na dlouhé roky dopředu.(22.11.2005)

  • kiddo
    ****

    Pokud čekáte propracovanou strukturu kouzelnického světa, jaká byla typická pro předchozí díly, budete pravděpodobně zklamáni. Newell zhoršující se převoditelnost knih vyřešil tak, že ze čtvrtého Harryho udělal regulérní akční film. Pokud tedy nejste seznámeni s předlohou, dejte snímku raději vale. Ono totiž adaptovat knihu je i přes vzrůstající primitivitu děje čím dál složitější. Rowlingová stále více knihy vyšperkovává nejrůznějšími drobnostmi a detaily, které právě ukotvují kouzelnickou atmosféru či poskytují vodítka k závěrečnému rozřešení. Děj pomalu plynoucí takovýmhle způsobem za dvě a půl hodiny převést prostě nemůžete. Film tak naplno využil akčního potenciálu knihy, od první do poslední scény na plátně neustále něco bouchá, lítá či řve, na chvilku se nezastaví a celých těch sto padesát minut je vlastně jedinou nepřerušenou katarzí. Newell se soustředí opravdu jen na tu nejzákladnější linii a škrtá vcelku citlivě, pokud tedy nepočítám jistou nedotaženost scén, které chvílemi ubíhají opravdu až moc rychle, divák nedostane čas k nasání atmosféry, jen aby se honem honem dovyprávěl ten zbytek. Asi jsem primitiv, ale já si tyhle útoky na první signální hanebně užívala a po Cuarónově poetice jsem ani nevzdechla. Až do té doby, než se Newell začal sám pokoušet o drobné chvíle „intimnosti a niternosti“, které mimo okouzlující rozhovor přes stěny stanu většinou nezvládá. Naopak v okamžiku, kdy se dostane na pole jemu vlastní, překvapuje svou civilností (viz. taneční). Problém je, že často tyto drobné trable svých postav nebere vážně a prvoplánově si z nich střílí. Vypiplaná vizualita dovedená k dokonalosti někdy paradoxně vylepšuje knihu, když se oproti jejímu nevinnému líčení nebojí přitlačit na pilu. Jelikož Newell hlavně těží z práce svých předchůdců a sám nic nebuduje (nehledě na to, že nové postavy pojal rovnou jako pouhý dekorativní prvek), může si dovolit dát více prostoru drobným scénkám, hláškám a žertíkům (konečně si někdo začal všímat potenciálu Freda a George či do nebe volající osamělosti Uršuly). Upozornění: imho se nejedná o film pro děti. Jednak na plátně neustále panuje až necitlivý rambajz a jednak se tvůrci rozhodně nebojí použít děsivé postavy ani řeči o smrti a tvrdit, že to fakt není nic pěkného (i když třeba do takové krajnosti, že by se ukázal pahýl odseknuté ruky, se zase nešlo). Se snahou prezentovat snímek jako pořádné psycho, kdy se Harry konečně musí osamostatnit a postarat se sám o sebe, ale vyvstává myšlenka, že na takovou roli by to už přece jen chtělo někoho charismatičtějšího, než je Radcliffe, jemuž uslzené scény pořád dělají problémy. Pojetí Voldemorta (v mých představách zla tak děsivého proto, že je to jen chladný a odosobněný člověk) mě nezaujalo a pod tou slizkou digitální úchylností se klidně mohlo lámat i menší eso, než je Fiennes. Hudba je i přes absenci Williamse výborná a staré motivy by tento volnější styl možná i trochu zatěžovaly. Konec filmu překvapivě navozuje atmosféru nového začátku, a přestože jsem si tuhle jízdu užila, doufám, že to nebude začátek dalších víceméně spíchnutých mělkých adaptací na jedno použití.(1.1.2006)

  • - Když Harry (Daniel Radcliffe) vstupuje do bludiště při třetím úkolu, Pošuk Moody (Brendan Gleeson) mu značí, ať se dá doleva. Je obecně známo, že pokud se někdo chce dostat z bludiště ven, má se vždy vydat na levou stranu. (cihlenka)

  • - Kostymérka Jane Temimeová a představitelka Rity Holoubkové Miranda Richardson vzdaly vizáží Rity hold populární hollywoodské herečce z 30. let Heddě Hopperové, která byla známá svérázný vkusem při výběru oblečení. (ricky4)

  • - Když Harry (Daniel Radcliffe) ráno snídá, kouká na Cho (Katie Leung). Kouká na ni přes celou místnost, a ona sedí u stolu Zmijozelu se svýma kamarádkama. Přitom Cho do Zmijozelu vůbec nechodí. (orkadimenza)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace