Reklama

Reklama

Viktorie

(seriál)
TV spot 2
Velká Británie, (2016–2019), 22 h 47 min (Minutáž: 46–95 min)

Tvůrci:

Daisy Goodwin

Předloha:

A.N. Wilson (kniha)

Hrají:

Jenna Coleman, Daniela Holtz, Adrian Schiller, Catherine Flemming, Tommy Knight, Margaret Clunie, Anna Wilson-Jones, Eve Myles, Nell Hudson (více)
(další profese)

Série(3) / Epizody(25)

Obsahy(1)

Seriál z dílny uznávané spisovatelky Daisy Goodwin, která je zároveň autorkou jeho scénáře, mapuje rané období vlády jedné z největších panovnic v dějinách. Velkolepý výpravný seriál s hvězdným hereckým obsazením, který čerpá ze skutečných událostí a podrobných deníků samotné královny, vykresluje detailní portrét její proměny ze spontánní osmnáctileté dívky v dospělou ženu, matku a panovnici Spojeného království Velké Británie. (HBO Europe)

(více)

Recenze uživatele Necrotongue k tomuto seriálu (28)

Série 1 (2016) (S01) 

Trvalo mi déle než polovinu sezóny, než jsem rozklíčoval, jak mám vlastně k seriálu přistupovat. Nakonec jsem se rozhodl pro fikci z viktoriánského období částečně postavenou na historickém základě. Pokud nebudete očekávat historickou věrnost a dokážete vydýchat místy přebujelou romantiku, mohli byste se celkem dobře bavit. Mě se po určitém rozčarování podařilo pochopit záměr tvůrců, vykašlal jsem se na zbytečné kritizování a nakonec jsem nebyl zklamán, ani jsem se nenudil. ()

Panenka 123 (2016) (S01E01) 

Mám rád filmy a seriály z doby, kdy byla Británie ještě Británií a ne tou dnešní parodií sebe sama, takže z tohoto pohledu byl úvodní díl perfektní, zároveň mě bavil typický anglický mix rezervovanosti a záludného intrikaření, pokud bude seriál takto pokračovat určitě si ho užiju. ()

Dvorní dámy (2016) (S01E02) 

Druhá epizoda ztratila proti prvnímu dílu lehce na tempu a trochu mě zklamalo, že politické tanečky poněkud ustoupily intrikám služebnictva z královniny domácnosti. Rufus Sewell byl ovšem i tady skvělý, ostatní herci se mi vedle něj trochu ztrácejí. ()

Brocket Hall (2016) (S01E03) 

Tentokrát jsem sledoval mírně upravený hon na lišku, trofejí byla místo liščího ocasu ruka královny a myslel jsem si, že tenhle "závod" ocením pěti hvězdičkami, protože se opět zdatně politikařilo, jenže mě nemile zaskočil značný nárůst romantické atmosféry, proto jsem se nakonec rozhodl pro čtyři kousky. ()

Princ na klíček (2016) (S01E04) 

Tiše jsem doufal, že k tomu nedojde, ale bylo to marné. Tvůrci se ve čtvrté epizodě téměř úplně odklonili od politické (historické) dějové linie a vytvořili skoro čistě romantický díl s typickým kličkováním mezi má mě rád- nemá mě rád, jenže já od tohoto seriálu očekávám něco jiného. ()

Obyčejná žena (2016) (S01E05) 

No, proti předchozí epizodě se vlastně nic nezměnilo, všechny záležitosti, které mě zajímají a baví (historie a politika), byly odsunuty na vedlejší kolej, zatímco pro mě v podstatě nezajímavá romantická dějová linie dostala maximum prostoru. Úvodní díl, který jsem chválil, mě vlastně uvedl v omyl, tady jde zřejmě o úplně jiný žánr, než jsem očekával. ()

Královnin manžel (2016) (S01E06) 

Po shlédnutí šesté epizody jsem se v hodnocení opět vrátil ke čtyřem hvězdičkám, protože mě převelice potěšilo, že se tvůrci přestali věnovat červené knihovně a vrátili se k podstatným záležitostem. Měl jsem takovou radost, že jsem nesnižoval hodnocení ani za konferenci proti otroctví, která se stala nejdůležitější událostí tohoto dílu, a přitom jsem o ní nikde nenašel ani zmínku. No jo, je to asi oříšek, když točíte seriál z viktoriánského období a chcete dostat před kameru černocha... ()

Motor změn (2016) (S01E07) 

Tak teda jo, rezignoval jsem na historickou věrnost a začal jsem k seriálu přistupovat jako k fikci z viktoriánského období. Tento postup se mi osvědčil, takže jsem mohl sedmou epizodu, která jasně ukázala, proč bylo devatenácté století "stoletím páry", s klidem ohodnotit čtyřmi kousky. ()

Mladá Anglie (2016) (S01E08) 

Závěrečná epizoda první sezóny svou kvalitou nikterak nevybočila ze standardu předchozích dvou dílů. Vzhledem k tomu, že jsem se nedočkal návratu k nešťastným pokusům o zbytečnou romantiku, jak to tvůrci předvedli v epizodách 4 a 5, nebyl důvod ke snižování hodnocení. ()

Série 2 (2017) (S02) 

Kromě nešťastného vánočního dílu se jednalo o vydařenou sezónu, dokonce si myslím, že byla lepší než první řada. Každopádně bych uvítal, kdyby došlo k omezení různých romantických scén ve prospěch politického dění a historických událostí (historických podle HBO, pochopitelně). Nemile mě zaskočilo, že i sem pronikla politická korektnost, tiše jsem doufal, že se jí tady nedočkám. ()

Dcera vojáka (2017) (S02E01) 

Úvodní epizoda druhé sezóny určitě nebyla dokonalá, ale po zkušenostech s předchozí řadou ji hodnotím jako standardní čtyřhvězdičkový díl, který navázal na kvalitu epizod první série. Sice mě trochu rozladilo, že dostaly události v Afgánistánu stejný prostor jako potíže s kuchařem, ale nešť. ()

Žárlivost (2017) (S02E02) 

A pak, že jde o století páry. Člověk sotva stihne mrknout a místo parního stroje tady máme počítač (tedy, alespoň z něj pára nevycházela). Epizoda nebyla extrémně zajímavá, navíc do ní opět silně prosakovala romantika, ale jako celek fungovala překvapivě dobře. ()

Osnova a útek (2017) (S02E03) 

Třetí epizoda byla jednou z těch, které přinesly detailnější pohled na propastný rozdíl v životních podmínkách lidí "nad a pod schody". Pobavilo mě, jak dámy roní slzy nad těžkými osudy románových postav, aniž by jim docházelo, že realita je ještě o něco horší, a přitom je každému ukradená. Připomíná mi to současné posílání peněz dětem v Africe, zatímco ty, které mají všichni pod nosem, nikoho nezajímají, protože to není in. ()

Otcovy hříchy (2017) (S02E04) 

Už podruhé v sezóně jsem narazil na epizodu, která nepřinesla žádné klíčové události (kromě dědice trůnu), a přesto jsem se u ní vůbec nenudil. Dost mě mrzí, že se už budu muset v seriálu obejít bez Rufuse Sewella, ale pokud budou tvůrci držet svůj standard, tak to půjde ()

Srdečná dohoda (2017) (S02E05) 

Když jsem sledoval evropskou sňatkovou politiku, vzpomněl jsem si na epizodu "Vousy španělské královny" z první řady Černé zmije a čekal jsem, že se každou chvíli musí ozvat: "Cheswicku, čerstvé koně!" Došlo na jednání mezi mou oblíbenou Británií a krajně neoblíbenou Francií a o zábavu jsem měl postaráno. ()

Víra, naděje a láska (2017) (S02E06) 

Konečně jsem mohl nějakou epizodu ohodnotit plným počtem hvězdiček. Romantické pohopkávání bylo odsunuto na vedlejší kolej, aby se tvůrci mohli naplno věnovat velkému irskému hladomoru. Stopáž sice nedovolila ukázat tuto tragédii v plné syrovosti, ale i tak byl příběh hodně silný, tohle se povedlo. ()

Král za vodou (2017) (S02E07) 

Proti předchozímu dílu byla sedmá epizoda z úplně jiného soudku, přesto jsem s ní nebyl nespokojen. Nad romantikou tentokrát převládl romantismus, což mě vlastně nikterak nezklamalo, Skotsko mám dlouhodobě rád, takže mi vadilo jen to, že se oba chlapci dostali z latentní do aktivní fáze. ()

Cena svědomí (2017) (S02E08) 

Tvůrci se tentokrát zaměřili hlavně na politické dění, což chválím, a na události v královské domácnosti, které mě už tolik nenadchly. Proti oběma předchozím epizodám byl děj znatelně slabší a uvažoval jsem o udělení tří hvězdiček, za hbité vyřešení testosteronového vztahu jsem ale musel něco málo přidat. 4*- ()

Pokoj a radost (2017) (S02E09) 

Vánoční speciál mě velmi zklamal. Fakt mě naštvalo, že se ani u seriálu z viktoriánského období tvůrci nedokázali vyhnout poklonkování šiřitelům politické korektnosti. No, asi se nemůžu divit, když se Británie, kterou jsem měl vždycky v oblibě, změnila v jakýsi absurdistán, v němž musí od univerzit zmizet sochy vědců a filosofů jen proto, že to byli odporní běloši, které nemá současné většinové obyvatelstvo rádo. ()

Série 3 (2019) (S03) 

Že se nejedná o typický historický seriál, to jsem pochopil už během první sezóny a rychle jsem si zvykl, ale po lepší druhé řadě jsem přece jen čekal o něco málo lepší výsledek. Třetí série nebyla špatná, ale znovu ji pro mě poznamenala mnou nenáviděná politická korektnost a telenovelová zlá sestra s plným košíkem intrik. ()

Reklama

Reklama