Kamera:
Miloš PetrolínHudba:
Petr HapkaHrají:
Ilja Prachař, Antonie Hegerlíková, Helga Čočková, Zdena Studenková, Vladimír Černý, Jiří Hálek, Blanka Waleská, Bohumil Šmída, Václav Mareš, Gustav Heverle (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Povídkový film zachycující tři různé tváře zločinu. V povídce "Víkend" zabije Karas ženu, kterou před časem znásilnil, aby ji umlčel. Omylem však zabil jinou ženu. V "Rukojmích" terorizuje narkoman Čaban nemocniční operační tým, ale rozvážní lékaři složitou situaci zvládnou. V "Kapsáři" se zloděj Benda hned po propuštění chce vrátit k řemeslu, ale jeho pokus končí tragicky... (oficiální text distributora)
(více)Recenze (70)
1. Víkend: klasická detektivka s klasickou zápletkou. Skvělý Ilja Prachař, dobrý Václav Postránecký. Po všech stránkách nevybočující z řady, ale neudící a celkem zajímavé. 2. Rukojmí: takový malý thriller, rozehraný na malém prostoru. Vynikající Jiří Hálek. 3. Kapsář: skvělý příběh, ovšem mizerná režie a ani herci s tím nic neudělají. Ale i tak ucházející Petr Čepek s Josefem Abrhámem. ()
Škoda že tento povídkový krimifilm nepůsobí více uceleně (ať už z hlediska námětu povídek či způsobu filmového vyprávění). Přeci jen je hodně znát, že každá povídka má jiného režiséra. I tak má ale každá povídka něco do sebe. U Víkendu vedle krásné Zdeňky Studénkové zaujme až překvapivě idylická hudba Petra Hapky, v Rukojmích je sice hudby pomálu, za to zde v roli narkomana exceluje Jiří Hájek. A Kapsář je hodně o Petru Čepkovi v celku typické roli "smutného hrdiny". Zaujala mě mj. jeho interakce s malým Filipem Renčem coby jeho filmovým synem. ()
Jak již zmíněno, nejedná se o klasickou kriminálku, ale o tři povídky, z nich nejlepší byla ta první ( Víkend ), ta měla v sobě alespoň napětí i když logika uvažování Iljy Prachaře byla na úrovni vegetariána co přijede nakoupovat na jatka. Druhá povídka Rukojmí byla hodně brutální, nevybavuji si kdy jsem viděl brutálnější českou krimošku, ale ten děj. Poblázněná smažka zmateně pobíhá městem tak dlouho až se ocitne u komplikovanýho porodu, to jeden žasne. Třetí povídka Kapsář byla pitomá a dějově naprosto nevýrazná. ()
Hodně dobrý trojfilm - dojem z něj mi pokazila jen "mistrná" dedukce, díky níž strážci zákona začali v první povídce podezírat postavu Ilji Prachaře, a pak úplně poslední věta v závěrečné povídce (bohužel ji říká Josef Abrhám). Jinak bez výhrad. Povídka Víkend je podařený rozjezd, jemuž hudba Petra Hapky místy dodává i nečekaně poetický nádech. Druhá část Rukojmí je zase nebývale drsná - Jiří Hálek coby panikařící nebezpečný narkoman nemá obdoby a řádí jako bestie. Povídka je natočená velice svižně, akčně a napínavě. Závěrečný příběh má nejsilnější obsazení a také podle toho vypadá - uhrančivě smutný Petr Čepek se mi vryl hluboko do paměti, finále žene slzy do očí. A opět výborná Hapkova hudba. ()
Priemerne detektívne poviedky.As najlepšia je prvá,kde vyniká svojím vzhľadom vtedy len dvadsaťročná Zdena Stedénková.Žiaľ ani táto prvá poviedka -i keď sa mi javí ako najviac "detektívna" nemá logiku.Prečo by Karas vraždil,Studenková znásilnenie neohlásila a už by to bolo len svedectvo proti svedectvu a nakoniec by mohol Karas i povedať ,že sex mali bez násilia.Druhá poviedka upútala hlavne pozitívnym zobrazením lekárov ich odvahou postaviť sa narkomanovi a profesionalitou.(Naproti tomu v dnešnej dobe je opis lekárskeho stavu o zanedbaní staroslivosti,úplatkoch,alkohole...) Vcelku však predvídateľný koniec.Tretia poviedka vlastne bola o nepolepšiteľnom recidivistovi ,kde sme tiež vedeli,že to s ním nedopadne dobre -akurát na ňom bolo zvláštne ako mohol prísť k danej peknej žene akú predstavovala Jana Brejchova.moja zaujímavosť: Filmovanie prebiehalo v Posázaví, v okolí Zbečna a Nižboru. (dyfur) ()
Galerie (7)
Photo © Filmové studio Barrandov
Reklama