Režie:
František FilipKamera:
Andrej BarlaHudba:
Karel SvobodaHrají:
Jaromír Hanzlík, Petr Haničinec, Kathy Kriegel, Josef Kemr, Martin Růžek, Jiřina Bohdalová, Radoslav Brzobohatý, Claudine Coster, Josef Dvořák (více)Epizody(12)
-
Návrat (E01)
-
Nabídka k sňatku (E02)
-
Carlo se loučí (E03)
-
Nový domov (E04)
-
Maringotka číslo osm (E05)
-
Natrvalo (E06)
-
Konkurence (E07)
-
Láska (E08)
-
Rozhodnutí (E09)
-
Varieté (E10)
-
Útěk (E11)
-
Slavné jméno (E12)
Obsahy(3)
Jeden z nejvýpravnějších seriálů České televize podle slavného románu Eduarda Basse, k němuž složil hudbu Karel Svoboda a ústřední melodii nazpíval Karel Gott. Životní příběhy šesti generací rodu Humberto zobrazují pohnuté osudy lidí, kterým se cirkusová manéž stala osudem. (Česká televize)
Videa (12)
Recenze (295)
Moje srdcovka a spolu s F. L. Věkem rozhodně nejlepší český seriál. Tady musím souhlasit s bratrovým komentářem (L_O_U_S). Recitace Máchova Máje z úst Jiřího Bartošky je vážně nejsilnější scéna. Nezapomenutelná hudba Karla Svobody s nejlepším vypravěčským hlasem u nás (Radovan Lukavský) vytváří celému tomuto příběhu ještě mnohem působivější dojem. ()
Ano, výborný seriál, úžasně výpravný (jsou tu hodně znát peníze západních koprodukčních partnerů), skvěle adaptovaná literární předloha Eduarda Basse, s extraligovým hereckým obsazením a k tomu i dobře natočený, ale nejlepší český seriál to tedy podle mne rozhodně není a není to ani nejlepší seriál pana režiséra Filipa. Minimálně F. L. Věk se mu povedl o poznání lépe... ()
Vypořádat se tímto tématem a ještě k tomu si zachovat přirozenost a nestraný pohled na cirkusové umělce není tak jednoduché jak by se mohlo zdát. Rozsáhlé téma je bohaté na spousty postav, solidní výprava, která je doprovázená hudbou Karla Svobody (líbezný až depresivní hlavní hudební motiv se velice povedl) a šikovná režie Františka Filipa spolu s hereckými výkony mají za následek jeden z nejlepších Československých seriálů minulého století. ()
Spolu s DOBRODRUŽSTVÍM KRIMINALISTIKY nejzajímavější český přínos světové seriálové pokladnici. Opět výpravná historická záležitost podle skutečných událostí, zahrnující široký časoprostor, kdy mezi díly a kolikrát i během nich poskočíme dopředu o několik let. A opět hudební znělka, která vás sama o sobě rozloží, tady ještě doplněná o Lukavského glorifikujícího melancholického vypravěče. Samotná idea točit o cirkusu je geniální - sledujeme přicházet a odcházet několik generací cirkusového klanu na jeho cestě napříč Evropou, prožíváme s nimi vyhrocené osobní i podnikové problémy a přihlížíme jednotlivým kouskům z dobového cirkusového repertoáru, což působí až dokumentárně. To celé z českého pohledu, zaměřené na u cirkusu pracující Čechy a na to, jak cirkus svým umem a úsilím pozvedali až se zaslouženě ocitl v jejich rukou a oni ho zachránili před krachem transformováním do úspěšného varieté v Praze. Slušné je obsazení, byť Hanzlík jako dospělý Vašků, ani ta jeho příšerná zahraniční mařena (nebyl to nakonec chlap?) mi příliš sympatičtí nebyli, ovšem Laufer jako dospělý Paolo byl úžasný záporák a Kemr výborný podivín. ()
Skvělý seriál - Režisér Filip si dokázal najít skvělé představitele všech rolí. Vůbec tu není na škodu česko-německá produkce. Karel Svoboda se svou báječnou hudbou. A v roli vypraveče, který diváka provází celým seriál báječný Radovan Lukavský. Pro mě je toto snad nejepší seriál, co se kdy v naší televizi natočil. ()
Galerie (392)
Photo © Česká televize / Jaromír Komárek
Zajímavosti (60)
- V seriálu účinkovalo 162 herců, 6830 komparsistů, 422 hudebníků, 600 koní a samozřejmě několik desítek artistů a drezérů. (jenik71)
- V osmém díle v maringotce Helena Berwitz (Kathy Kriegel) podává Václavu Karasovi (Jaromír Hanzlík) dvě šambriéry. Ten s oběmi odchází z maringotky, ale ve stájích drží jen jednu a předává jí panu Wollschlagerovi. V manéži však pan Wollschlager drží šambriéry dvě. (VMa)
- Když se jezdecký důstojník Palačič (Viktor Preiss), nešťastně zamilovaný do krasojezdkyně Satanelly (Daniel Štipka) – přestrojený Petr Berwitz –, po odmítnuté lásce pokouší Petra zastřelit, vystřelí po něm dvakrát za sebou, ovšem střílí z jednoranné perkusní pistole, což by v reálném světě nebylo možné. (Nick321)
Reklama