Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Malebnou českou krajinou projíždí motoráček. Lidé uvnitř sedí, švitoří, nebo naopak mlčí, pokukují z oken nebo pospávají. Vlak se náhle porouchá a strojvůdce Miloš musí vystoupit z vlaku, aby poruchu napravil. Vlak stojící v mírném spádu se však samovolně rozjede zpět do výchozí stanice a vyděšenému Milošovi nezbývá než se poklusem vydat za ním. Cestující ocení, že zase jedou, ale záhy si uvědomí, že špatným směrem. Hlasitě protestují a dožadují se informací. Kabina strojvedoucího je neprodyšně uzavřená a nikdo se zpoza dveří neozývá. Mezi cestujícími se šíří první ataky paniky – že by to byl únos, pomsta nebo naprosté selhání systému? Kontakt s okolím prostřednictvím mobilních telefonů selhává a nepomáhá ani zoufalý křik z oken. Cestující za pomocí brutálních prostředků a myslivcovy pušky otevřou dveře obou kabin strojvůdce, ale dosáhnou pouze potvrzení svých nejhorších očekávání, a to - že motoráček nikdo neřídí… (CinemArt)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (116)

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Velké zklamání, neměl bych věřit high conceptům, protože mi přišlo, že tohle musí být díky námětu na nějaké rovině ok. Nakonec to jsou ale nesoustředěné scénky, které mluví jazykem satiry, ale o ničem nejsou, pouze stvrzují stereotypy - což je vážně smutné, protože to otevírá dvířka k hodně věcem, které to nakonec ignoruje. Nejblíž se to dostane ke kritice médií, ovšem i ta je značně neaktuální a povrchní. Vyloženě blbé rozhodnutí (ale bohužel typické) je zobrazení českého rasizmu jako bodré a roztomilé vlastnosti, která je postavě dána do vínku a prostě jí zůstane a nikdo nad tím nehne brvou. Ačkoliv ten film takové chování neschvaluje, rozhodně ho normalizuje. Scéna implikovaného sexu mezi Pleslem a dvakrát mladší vyděšenou holkou je naprosto nepřípustná a nechápu, jak mohl film projít celou fází produkce, aniž by ji někdo vyškrtl ze scénáře. I kdybych ale pominul tyhle naprosté stopky, tak zbyde urputně průměrný film, který je jen jakýmsi duchovním nástupcem Troškova Kameňáku s lepší obrazovou postprodukcí. Aspoň ale vím, jaké to je být uvězněný ve vlaku s nesnesitenými karikaturami a čekat na smířlivé vysvobození smrti. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Po tom, co se mě Jirka Havelka získal na poli divadelním (doporučuji Vraždu krále Gonzaga v DD ) mu to zjevně nestačilo a rozhodl si mě získat i na poli filmovém a opět více než úspěšně. Na příběhu, který ač působí úplně absurdně se skutečně stal a na velmi pestré skladbě postav (podle posledního titulkového záběru, jestli teda nebyl fejk soudím že i docela totožné ) opět dává svým jedinečně vtipným šarmem na dno duší českých povah. Dialogově hodně nabušená jizda vlakem ve který humor rozhodně nemá zpoždění a napsané postavy předvádí ve vlaku suverní jízdu zábavy. Velmi mě pobavilo i dění mimo vlak, které mě přišlo snad ještě vtipnější než v samotným vlaku. Moc se mě líbí i práce Jirky Havelky s herci, tady působí týmově, nikdo nevyčnívá, ale současně všichni mají výrazný podíl na vydařeném celku a to včetně dětských herců. V současné době není v kinech nic co by dokázalo rozesmát lépe a dalo tak alespoň na chvíli zapomenout na dění mimo kinosál. ()

Reklama

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Satira, karikatura, pár plonkových míst, ale jinak trefná, zdařilá i v meta-rovině. Jen mi připadá, že na tohle už Jiří Havelka mrhá talentem hluboko pod svoji úroveň, nevidím v tom posmívání se vyšší smysl, než že si uleví a k tomu pobaví i lid, který se v tom zrcadle v životě neuvidí, filmem, který se dostane i mezi televizní zábavu. Když tyhle hořko-směšné lidové vrstvy neotřele zrcadlil Forman v 60. a 70. letech, v Hoří, má panenko a pak v Taking Off, mělo to ještě smysl, byla v tom naděje i odvaha, ale k čemu je natočená Mimořádná událost skutečně dobrá dnes? V kině Mat vedle mě během projekce dvojice spořádala velké balení slaných tyčinek a hodně se nasmála. A já z toho, byť bych se ráda pletla, hlavně cítím jakousi autorskou rezignovanost.... *~ ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

UŽ. Vlastníci mě, na rozdíl od většiny diváků, minuli, ale tenhle film jsem si užil dostatečně. Jiří Havelka se ve svém druhém filmu zaměřil vlastně na velký prostor na prostoru malém, pokusil se vměstnat Českou republiku do lokálky (jak my u nás říkáme) vlaku. A je samozřejmé, že tempo snímku kolísá, objevují se hluchá místa a některé vtipy jsou jednoduché. Ovšem jednoduchý nemusí nutně znamenat hloupý (srovnání Události s Kameňákem je prostě mimózní) a při tom všem, co se děje ve vlaku, u hejtmana, při hasičích, s Baldou, u jelena a s bábou pod kořenem je jasné, že určitá roztříštěnost je ve vyprávění bohužel téměř zaručena. A co se týče postav, tvůrci zkrátka a dobře chtěli zobrazit určité typy lidí a to se jim povedlo (stačí se podívat do některých internetových diskuzí). Mimořádná událost je prostě "vážná prdel," takže se vykašlete na stereotypy a podobnou psychoanalýzu filmů, vypadá sofistikovaně, ale je hloupá. Závěrem bych chtěl připojit ještě vzkaz jasnovidcům (s mírným spoilerem): vy jste opravdu v kabince WC viděli nějaký sex? Já jen, jak si dva lidé vyměnili šaty. JÁ PROTI CIKÁNŮM NIC NEMÁM. KDYŽ JSOU MYSLIVCI. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Ačkoli se film z větší části odehrává v jedoucím vlaku, pocitově mi přišlo, že stojí několik hodin na místě a bez posunu, gradace nebo katarze recykluje určité tiky a repliky. Rytmus vyprávění je spíš zadrhávající než plynulý, skeče a historky na sebe nejsou hladce napojovány, působí jako autonomní segmenty. Místo toho, aby postupně došlo k semknutí vyprávění, k propojení jednotlivých postav opakujícími se motivy, ještě víc se rozevírá. Přibývá postav, lokací i podzápletek. U jistých postav těžko určit, jaký vzorek společnosti, typický znak češství nebo mechanismus vypořádávání se s krizovou situací reprezentují, proč ve filmu vlastně jsou. Komičnost jiných, třeba záštiplné manželky-alkoholičky nebo vynervované samoživitelky, pak nestojí pouze na tom, že uvažují stereotypně. Samy zosobňují rozšířené stereotypy. Film ve snaze o vtipnost za každou cenu občas chytá křeč a zbytečně často sází na prvoplánové vtipy, kdy se někdo pozvrací nebo řekne, že není píča. Nesourodý tentokrát oproti Vlastníkům není jen kolektiv lidí spojených uzavřeným prostorem, ale celý film, stylisticky rozkročený mezi němou groteskou, absurditou a parodií hollywoodských katastrofických filmů, s náběhy na satiru společenskou, politickou a mediální. V poslední disciplíně podává nakonec nejlepší výkon. Titulní Mimořádná událost je míněna ironicky. Tou se jízda odbrzděného vlaku stává až přispěním médií lačných po senzačních zprávách. Ve skutečnosti se ve vlaku odehrává nedůležitá fraška, kterou jen její přímí účastníci, kterým chybí odstup, prožívají jako něco zlomového. Právě neschopnost novinářů poodstoupit, odlišit tragédii od komedie, a věnovat se namísto kravin podstatným tématům současnosti, Havelka trefně pojmenovává. Škoda, že se k této pointě dobírá hodně klopotně, s množstvím rušivých odboček a únavných mezizastávek. 50% ()

Galerie (21)

Zajímavosti (12)

  • Postava Olivera Vyskočila zmiňuje, že most, po kterém jedou, je nejvyšší železniční most v České republice. Pravdou ale je, že nejvyšší je Žampašský most s výškou 41,73 metrů nad terénem. (Krabroz)
  • „Názvem si nadbíháme, ale samozřejmě doufám, že ano, že to bude pro diváky mimořádný zážitek v mnoha ohledech,“ řekl režisér a scénárista filmu Jiří Havelka. (SONY_)
  • Most, který se ve filmu objevuje, ve skutečnosti vůbec neleží na trati mezi Kolešovicemi a Chřášťanami. Jedná se o Strachovický most a leží na trati 162 (vzdušnou čarou cca 15 km od Kolešovic). (Krabroz)

Související novinky

Květnové Kino na hranici se vrací

Květnové Kino na hranici se vrací

21.04.2022

Letošní 24. ročník filmové přehlídky Kino na hranici, která se koná na obou stranách řeky Olzy, v Českém Těšíně a Těšíně, proběhne 29. dubna až 3. května 2022. Organizátoři se vrátili k původní…

Reklama

Reklama