Režie:
Tomáš MašínKamera:
Anna SmoroňováHudba:
Karel HavlíčekHrají:
Jana Plodková, Marián Mitaš, Milena Steinmasslová, Jiří Havelka, Magdaléna Borová, Igor Chmela, Jan Révai, Marie Poulová, Lucie Juřičková, Filip ZvolenskýObsahy(1)
Některé události vstupují do našich životů nezvány. A přesně taková potká i veterináře Martina (Marián Mitaš) a jeho ženu Eriku (Jana Plodková), jejichž životy obrátí naruby jediný okamžik. Okamžik, který odhalí škraloupy na zdánlivé rodinné idyle a vykreslí nejednoznačnou hranici mezi dobrými a sobeckými úmysly. Martinův úraz je navíc nejen vážný, ale i podezřelý, a tak se k rodinným trablům přidá ještě podezřívavost policie. Krimi vystavěné kolem vyšetřování případu postupně graduje do psychologického dramatu o vztazích, traumatech v nich a lžích. Jak to všechno bylo? Jak to skončí? A jaké šrámy to zanechá na rodině? (Donart Film)
(více)Videa (2)
Recenze (19)
Jako já dávám českýmu filmu šanci tak jednou do roka a nikdy ne komedii. Tohle byla trefa do černýho, absolutně mi to sedlo do nálady a sedlo si to všechno pěkně pohromadě. Vykreslenej děj, ticho protkaný jemnou hudbou, naprosto poetický záběry a herecký výkon Martina to podtrhl. Psychologický filmy jsou moje srdcovka a tohle bylo fakt dost povedený. Líbilo a doporučuju! ()
Když se podíváte na tvorbu Tomáše Mašína, poznáte, že si nevybírá zrovna jednoduchá témata. To platí i pro tohle kriminální drama s romantickými prvky, na kterém Mašín spolupracoval se zkušenou Alicí Nellis, jejíž rukopis je tady hodně znát. Komorní vyprávění má totiž hned tři silné ženské hrdinky, a i když ten největší prostor má vynikající Jana Plodková, mile mě překvapila i dnes už spíše televizní herečka Milena Steinmasslová spolu s méně známou Magdalénou Borovou. Němá tajemství přinášejí silný lidský příběh, který byste rozhodně nechtěli zažít. Jsou vyprávěny nelineárně, což je vždycky osvěžující, když se to umí (a Mašín evidentně umí). Mají brilantní herce v hlavních i vedlejších rolích (Marián Mitaš si za své ztvárnění muže trpícího afázií jistě vyslouží minimálně nominace na herecké ceny). Vytkla bych jenom někdy až příliš návodný scénář - hlavní zvraty jsem uhodla minimálně deset minut před postavami filmu. Nejedná se bohužel o romantickou komedii s Jiřím Langmajerem nebo Terezou Kostkovou (oba mám ráda, ale chápete, co chci říct), takže divácká návštěvnost tohoto typu snímku bude asi mizivá - čtyři dny po premiéře jsem v největším sále Cinema City na Andělu seděla s dalšími dvěma statečnými. Je to ohromná škoda, protože takhle kvalitní český film jsme tu dlouho neměli. ()
Suverénní a dospělé psychologické drama. Super casting a hudba Karla Havlíčka. Plodkovou jsem dosud moc nemusel a tímto u mě stoupla. Škoda, že na polodementní a pitvořivé romantické rádoby komedie jsou plné sály a na tyhle filmy s přidanou hodnotou, u kterých se i zamyslíte, přijde v den premiéry tak tucet diváků. Takovou tvorbu je třeba podporovat, neb je jí v kinech pohříchu málo. ()
Zas tak super, jak tu všichni popisují, to nebylo. Šlo poznat, že je tam občas trošku kýč...Občas na můj vkus zbytečné záběry poletujícího listí. Ty prázdné záběry, chápu, bylo zájmem nastínit určitou depresivnost situace, zoufalost, ale na mě to bylo až příliš zpátečnické, tyto zbytečné záběry. Dále se bavíme o postavách...jejich vývoji...To byl lehký nadprůměr. Ty krimiprvky, to pro mě byl tahák na film. Film vás celou dobu udržoval v nějakém konkrétním domění a v závěru se snažil přivést nějaký pozměňující závěr. Pochopeno, film měl učebnicové zadání, poukázat na společenský problém, ukázat celkový background. Trošku to z rozjetého vlaku připomínalo nějakou skandinávskou kriminálku, kromě toho že vůbec! Ale přesto bych to měl hodnotit spíše pozitivně, momentálně má film 79%, já bych tomu dal max 65-70%. 3 hvězdy, možná 4. Koukatelné to je, ale ještě během koukání na film v kině jsem asi 3x zapomněl, jak se film jmenuje a to jsem neutrpěl žádný úraz hlavy. ()
"Bude to dobrý... Musí!" Tak tento Mašinuv film je víc než dobrý. Je výborný protože tu funguje snad všechno. Námět a pointa jsou neotřelé a velmi současné (nechci spoilerovat ale ufff ..). Zpracování (propojení krimi vyšetřování a psychologického dramatu) je vskutku neotřelé. Do skoro poslední chvíle si říkáte kdo jež tří žen na scéně je větší mrcha.. Herecky mě z nich tedy nejvíce seděla Jana Plodkova, protože byla nejvíc uvěřitelna. Ale s žádnou že zbylých hereček jsem neměl problém... Každopádně k tomu všemu je třeba připočíst úchvatnou hudba Karla Havlíčka ale i pěknou kameru Skoro si tak ve finále kladu otázku proč na Oskara pouštíme druhý Mašinuv letošní počin. Tento film mi zvláště svým tématem (nechci ani naznačovat) přijde, že by mohl mít potenciál oslovit i diváky mimo ČR, ale uvidíme co nabídnou Bratři... ()
Galerie (76)
Zajímavosti (3)
- Marián Mitaš podstoupil poměrně drastickou proměnu a musel výrazně zhubnout a oholit si hlavu. (Zdroj: ČSFD)
- Jana Plodková kvůli roli chodila na běžecké tréninky a učila se jezdit na koni. (Zdroj: ČSFD)
- Všichni hlavní herci se v rámci přípravy šli povídat a pobavit se s pacienty a terapeuty v rehabilitačním centru Ergo Aktiv, které se zabývá léčbou pacientů z afázií, což je nemoc, která má ve filmu velkou roli. (Zdroj: ČSFD)
Reklama