Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Armády tyranské moci si brousí zuby na mírumilovnou kolonii na okraji galaxie a jedinou nadějí na přežití jejích obyvatel se stane tajemná cizinka. (Netflix)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (553)

Spooner 

všechny recenze uživatele

Jeden z nejsměšnějších, nejotravnějších a nejhnusnějších blockbusterů (minimálně) poslední dekády, který jen potvrzuje, že se ze Snydera stala parodie na sebe sama. Ten nemá ani trochu sebereflexe a nedokáže už vyprávět ani naprosto klišovitou a šablonovitou story, kterou by měli jiní tvůrci sfouknutou za 100 minut, ale musí ji naopak naprosto trapně a zbytečně rozdělit na dva filmy. Jako pilot nového seriálu od tvůrců Hvězdné brány by to bylo ucházející, v tomhle měřítku je ovšem Rebel Moon jen velký filmový trapas. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Původní Star Wars z roku 1977 jsou zásadním milníkem kinemotografie, který jde snadno vnímat za jeden z nejvlivnějších. I díky faktu, že je mezi i mnohými uznávanými filmaři zařazován mezi nejoblíbenější filmy a mnozí Star Wars vnímají jako iniciační film, který je inspiroval k tomu se filmařem vůbec stát. A jedním z těchto filmařů je rozhodně také Zack Snyder. Vizionářský režisér 300: Bitva u Thermopyl, Strážců - Watchmen nebo Muže z oceli přitom studiu Disney nabídl svůj námět na vlastní Star Wars film, který sám popsal jako Sedm samurajů ve vesmíru. U Disneyho Snyder nakonec šanci nedostal, na řadu tak přišla úprava námětu, rozhodnutí, že se bude odehrávat ve svém separátním světě a výsledný dvoudílný film Rebel Moon poté položí základy pro celé rozšířené univerzum plné různých spin-offů, prequelových příběhů a podobně. V případě úspěchu by tak Snyder mohl Netflixu snadno nabídnout jejich vlastní Star Wars, který by se teoreticky mohl stát jednou z klíčových vlajkových lidí. Jenomže, aby to vše mohlo nějak dopadnout, nesmí na samotném startu dojít k brutální úhoně. Jenže i když by vánoční období mělo být plné zázraků, na Netflixu se zrovna něco takového nestalo. Zack Snyder byl vždy vnímán jako tvůrce s výrazným vizuálem, který měl většinou štěstí v tom, že se mohl opřít o adaptování nějaké funkční předlohy. Jeho režijní debut Úsvit mrtvých byl předělávkou původního filmu George A. A. Romera, 300: Bitva u Thermopyl byla adaptací komiksu Franka Millera, Strážci - Watchmen poté Alana Moorea. Legenda o sovích strážcích adaptovala první tři díly úspěšné knižní série od Kathryn Lasky, jeho trilogie u DC Comics poté vycházela z komiksového nakladatelství s komplexní historií. Rebel Moon je po Sucker Punch a Armádě mrtvých třetí film, který nevychází ze žádné předlohy. A do třetice jde o úkaz, že Snyder potřebuje silnou předlohu. Jakmile má být totiž nějaký autorský realizátor a má něco budovat, i při čerpání ze Star Wars, filmů Akiry Kurosawy a mnohého dalšího je potřeba nějaká iniciativa. Ale Snyder sám o sobě nic budovat zřejmě neumí. Nemá ducha George Lucase, Franka Herberta nebo zmíněného Kurosawy. Chtěl si zřejmě alespoň v nějaké formě splnit svůj sen a natočit si vlastní Star Wars. A přitom všem tak možná urazit všechny, pro které Star Wars znamenají víceméně kus života. Mezi inspirací a vykrádáním je velmi tenká hranice. Samotného George Lucase při tvoření Star Wars inspirovala nejrůznější díla - filmy Akiry Kurosawy, Flash Gordon, Metropolis, Duna nebo westerny. Není ostuda se někde inspirovat, bez výmluv něco citovat a přitom představit něco zcela nového. Něco by o tom mohl říct nejenom nějaký kuchař v profesionální gastronomii, ale také nějaký filmař. K vykrádání dochází moment, kdy se vlastně vezme již zajetý a užívaný produkt, dočká se nějakého tohoto přeleštění a je pak velmi nápadné, kde se kdekdo inspiroval. Postava v podání Charlieho Hunnama je tak snadno rozlousknutelná jako takový pokus Zacka Snydera o představení takového nového Hana Sola a to i přes fakt, že charakter pochopitelně Solovi nesahá ani po kotníky. A tak by vlastně člověk mohl vyjmenovat nejrůznější postavy. „To je Luke Skywalker v sukni. Ten je jako Charles Bronson v Sedmi statečných. Tenhle by chtěl hrozně být nový Imperátor. Ed Skrein působí, že skrze svého Atticuse Noblea hraje parodii na něco, co by se narodilo, kdyby Hans Landa a Darth Vader měli dítě s nějakou genetickou vadou.“  Optimista by chtěl v první části Rebel Moon vidět start jedné nové velkolepé sci-fi ságy. Jenomže realisté mají nevyhnutelně pré. Výsledek je totiž prázdný. Jeho zpomalovačky jsou snad nejsměšnější v historii celé jeho kariéry, jeho vizuál poté sice vždy patřil mezi silné stránky jeho filmů, v Rebel Moon je ovšem vyloženě odporný. Několik rozmazaných záběrů, ošklivé barvy, především dojem, že to celé vypadá strašně lacině (obě části Rebel Moon měly dohromady vzniknout za 166 milionů dolarů a rozpočet na obě části měl být rozdělen rovným dílem).  Rebel Moon je definitivním úkazem Snyderova ego tripu, dozvuků z toho, co se dělo kolem vypuštění jeho verze Ligy spravedlnosti. Jak to ještě u Armády mrtvých bylo přežitelné, Rebel Moon dokazuje, že se snad Snyder zbláznil. A někdo by mu měl rychle doporučit, aby se sakra rychle probral. Už delší dobu, že se šíří promluvy o tom, že chce být Snyder neustále středem pozornosti a sem tam za čas vypouští kdejaký kontroverzní výrok, který nadále rozděluje společnost na dva tábory. Ti, kteří se Snydera nadále hrdě zastávají a téměř ho až provolávají jako svého boha. Pak jsou tu ti druzí, kteří Snydera naopak nadále hanobí. Komunita kolem Zacka Snydera je zcela jednoznačně jednou z těch nejpozoruhodnějších, ať už se k ní člověk staví jakkoliv. Prorokovat toto za dílo génia je ovšem vyloženě směšné. Především proto, že je možná dobře, že Snyder u Star Wars nedostal šanci. Na svět předaleké galaxie díky tomu močí jenom z dálky proti větru. Rebel Moon působí jako děsivý zjev z budoucnosti. Zjev, který je dítětem Hollywoodu, který se definitivně stal pásovou výrobou ovládaný A.I. Hollywoodský Skynet zadá, že chce mix Star Wars a Sedmi samurajů/statečných, zasadí do nich CGI (přesvědčivé, ale mrtvolné) herce, představí ovšem svět, který chybí rozmanitost. Původní Star Wars nejen přepsaly v mnoha ohledech stavidla tehdejší kinematografie a staly se zásadním milníkem v oblasti vizuálních efektů, Lucas zvládl už od úvodu naservírovat dokonale zapadající vesmírný epos, který měl nejen skvěle vystavěné postavy, let také představil propracovaný svět plný nejrůznějších ras, zajímavých prostředí a zákonitostí světa. Byl snad Snyder tak hrdý, aby Lucasovi zavolal a požádal ho alespoň o pár stručných poznámek? Očividně ano, když Rebel Moon postrádá býť jen špetičku toho, co původní Star Wars dělalo Star Wars. Bez žádných pokračování, dodatečných materiálů a budoucích redefinic celého světa. Svět Rebel Moon tak trpí tím, čím svět Star Wars nikdy netrpěl - Je prázdný. Postavy nemají hloubku, akční scény jsou zpracované vyloženě nechutně a nepřehledně, kdy tak ztrácí na jakékoli intenzitě. Kde je Snyder z časů 300: Bitva u Thermopyl?! Rebel Moon vlastně chvílemi působí jako něco, co vzniklo během Studené Války. Vesmírné závody tehdy díky Gagarinovi vyhrálo Rusko, Star Wars jsou poté (nejen Morganem Freemanem v Městečku South Park) vnímané jako jedno z největších amerických bohatství. A Rebel Moon působí přesně jako taková odpověď Ruska na americké bohatství. Celé to hnusně vypadá, na platně se pohybují nezajímavé postavy, kdy herci díky tomu nemají co hrát (+ Ray Fisher je oficiálně herecké dřevo!) a do toho jsou vlastně hnusné i masky (Fra Fee jako hlavní záporák Balisarius a jeho nechutné falešné vousy!). Jeden mechanický rytíř s hlasem Anthonyho Hopkinse to nespasí. Zvrácený ego trip završen recesí? Výroky o velkolepé sci-fi s obřím přesahem nejde absolutně brát vážně. Jde o důkaz, že je Zack Snyder tvůrce, který nesmí jako v tomto případě dostávat plnou kreativní kontrolu. Díky Rebel Moon se to jeví jakoby měl nějaký pyromaniak mít plnou kontrolu nad hasičskou výbavou. Už nyní navíc Snyder hlásá, že existuje mládeži nepřístupný sestřih filmu díky kterému vlastně vzniká celý film. Jde o případ, který by dal zabrat i docentu Chocholouškovi. Ideální cílová skupina filmu je pro lidi kolem 12 let, kteří nemají přehled a mohou díky tomu zázrakem v Rebel Moon vidět cosi jako zjevení. Zbytek rychle pochopí, proč v Lucasfilmu letěl nápad na takové Star Wars rychle do koše. Vedle jednorozměrných a nezajímavých postav (Charlie Hunnam je jediný tak nějak alespoň ,,fajn´´) se především ukazuje, co Rebel Moon dělá nejvíce špatně. Sází se na to, že půjde o start nového velkolepého světa. Že dorazí spousty pokračování, spin-offů a komiksů. Jde vlastně o takovou ochutnávku toho, co by mohlo být. A to je prostě taktika na kok..!  Výsledek vykrádá Star Wars. Jakoby někdo upřednostňoval vzhled postav před jejich hloubkou. Jde o strašně línou sázku na to, že to možná bude všechno alespoň nějak fungovat příště. I přes přítomnost LGBTQ+ postav dojde na ostudný homofóbní moment. Nejlepší výkon podává Anthony Hopkins za mikrofonem (Ed Skrein je ,,výtečně´´ přehrává). Jde o případ, kdy možná koncept funguje, ale výsledek vůbec. Akční scény samotné by nemusely být tak špatné, kdybych v nich nebylo hxxno vidět. A aby ve výsledku Zack ,,Jesus´´ Snyder budoval očekávání na nějaký nový sestřih, to je vyloženě odporná taktika, která naznačuje, že by měl Snyderovi někdo rychle vzít klíče od Netflixu a zahodit je do kanálu. Tohle je prostě bída, po všech možných stránkách. I Sucker Punch a Armáda mrtvých se rázem jeví skoro jako zlaté cihly. Tenhle ,,vánoční´ dárek´´ od Netflixu možná nejde reklamovat, lze ho ovšem bez výrazných problémů ignorovat. Pro zdraví a blaho nás všech radši preventivně! Druhá část Rebel Moon dorazí už za 4 měsíce a Snyder slibuje vyložený válečný film. Že by se tedy alespoň v druhé části konečně něco dělo? Dost možná naivní představa, díky velmi mrzkým kvalitám první části se dá ovšem snadno věřit tomu, že druhá část dopadne lépe. I když výsledek může ve finále pořád připomínat volbu mezi kapavkou a syfilis.... () (méně) (více)

Reklama

Skrk 

všechny recenze uživatele

Nutno předem napsat, že jsem fanoušek Zacka Snydera, jehož Watchmen považuji za nejlepší komiksový film všech dob. Líbilo se mi i (viděl jsem ho několikrát) guilty pleasure Sucker Punch. Armádu mrtvých nepovažuji ještě pořád za vyloženě špatný film a jsem schopen obhájit nedoceněného Batman v Superman se ZSJL. Zkrátka mám rád jeho vizuální styl, ale to, co předvedl zde s Rebel Moon, si žádné zastání nezaslouží. Už dlouho jsem neviděl něco tak digitálně nepřitažlivého, něco tak nudného a nezajímavého, že jsem to měl rozkouskované na třikrát. Postavy ploché a bez charakteru. Akce komická (zpomalovačky s kupou lens flarů, které stojí za prd). Vykrádačka desítek filmů (Klofan wtf?), která je tak zbytečná a dementní, že nechápu, proč to má vlastně vzniknout do dvou částí, krerou po tomhle rozmazaném bordelu vidět už ani nechci. Snyder potřebuje pevnou ruku a nepsat sám scénáře. Jedině pak natočí dobrý film. 2/10 ()

-bad-mad-wolf- odpad!

všechny recenze uživatele

Je to ještě horší, než se dalo čekat a je to horší způsobem, který jsem úplně nečekal. Suverénně nejhorší Snyder a taky nákladný sci-fi blockbuster, který se svou velkohubostí a mizerností vyrovnává legendárnímu Travoltově Battlefieldu - s tím rozdílem, že ten byl o dost víc nechtěně zábavný. Strašná, ale fakt STRAŠNÁ sračka. Víc toho vyzvracím později. ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Snydera nemusím a nejlépe mi pasuje k drahým videoklipům, ale z povahy se mi příčí těšit se na jeho opus magnum jen kvůli tomu, abych to frajersky setřel. Jenže Rebel Moon mi fakt moc nepomohl. První půlhodinka je přitom dost ok, Hopkinsův pacifistický robot je zajímavý a vypadá to, že hromadné vykrádání Snyder alespoň kočíruje v utlumenějším stylu. K originu protagonistky obšlehnutém od Gamory a celkovému vykreslení rebelské situace na bázi ,Star Wars mínus síla a charakterní postavy’ se přidává ještě ,Sedm statečných mínus charakterní postavy’. A v tu chvíli ztrácíte zájem, i když celkový koncept by mi ani nevadil. Stvořitele všichni sejmuli za opisování, ale tady je ukázkový příklad, jak vypadá vysokorozpočtová absence originality a formální organické jednoty. Je to zase sled komiksových stran, který by fungoval leda tehdy, kdyby to dělal Tarantino a do vcelku banálního příběhu vnesl svůj oddalovací narativ, zábavné postavy a nečekané zvraty. Tady není jediný vtípek, výprava je sterilní a jediné menší překvápko se váže na Hunnama. Tedy jasně nejcharakternějšího herce, jehož Snyder dokonale zazdí. ()

Galerie (326)

Zajímavosti (6)

  • Děj tohoto snímku byl původně zasazen do světa Star Wars a mělo se jednat o pokračování Návratu Jediho (1983). Režisér Zack Snyder návrh scénáře dokonce předložil vedení Lucasfilmu, avšak veškerá jednání byla ukončena poté, co studio Lucasfilm odkoupila společnost Disney. Nakonec se Snyder rozhodl scénář přepsat a snímek Rebel Moon koncipovat jako nové, originální sci-fi. (fiLLthe3DD)
  • Druhý plně digitálně natočený film Zacka Snydera po Armádě mrtvých (2021). Zbytek jeho filmů je natočen na 35mm nebo 65mm film. Důvodem je pravděpodobně spolupráce s Netflixem, který má dlouhodobě pravidlo natáčení na 4K. (KGBelik)
  • Roli záporáka Balisaria měl původně ztvárnit Rupert Friend, ale vzhledem k jeho časové vytíženosti byla postava přeobsazena hercem Fra Fee. (fiLLthe3DD)

Související novinky

Proč Lucasfilm zamítl Star Wars od Snydera?

Proč Lucasfilm zamítl Star Wars od Snydera?

05.07.2023

Koncem roku uvede na Netflixu režisér Zack Snyder (Muž z oceli, Watchmen) svoji novou epickou sci-fi Rebel Moon, respektive její první část. Dvoudílná sága ale bude údajně jenom začátkem, už nyní… (více)

Snyderovo obří sci-fi dostane eRkové verze

Snyderovo obří sci-fi dostane eRkové verze

24.03.2023

Režisér Zack Snyder plánuje pro svoji obří fanouškovskou základnu koncem dubna třídenní speciální událost, na které promítne svoji komiksovou trilogii Muž z oceli, Batman vs. Superman a Liga… (více)

Reklama

Reklama