Reklama

Reklama

Walter Mitty (Ben Stiller), nesmělý a věčně snící fotoeditor časopisu Life, se ve svém jednotvárném životě jen těžko potkává s realitou, a proto raději žije ve svém vysněném světě. V něm se mění na dokonalého romantického hrdinu bojujícího za lepší, spravedlivější svět. Trestá padouchy, zachraňuje pejsky z hořících domů a ochraňuje bezbranné ženy. A také se ve svých snech stává cílem obdivných pohledů kolegyně Cheryl (Kristen Wiig), kterou bez jejího vědomí do svých snových toulek často angažuje. Ale i ve svém reálném životě se jednoho dne Walter musí rozhodnout k zásadnímu kroku do neznáma a opustit bezpečný přístav archivu plného negativů a fotografií, kde jsou jeho největším nepřítelem jen pomalu padající prach a ústrky šéfa (Adam Scott). Aby zabránil svému vyhazovu, musí najít ztracený negativ fotografie, která má být na titulní stránce časopisu. Kvůli tomu musí najít slavného fotografa Seana O'Connella (Sean Penn). To ale neznamená zavolat si taxíka a zajet o pár bloků vedle. Představuje to dobrodružnou cestu okolo světa, putování divočinou a nejzapadlejšími kouty naší planety, protože nepolapitelný fotograf-dobrodruh je hvězdou fotožurnalistiky proslulou neúnavným odhodláním hnát se za příběhem bez ohledu na to, kam až jej zavede. A tak se Walter musí vydat po jeho stopách. (CinemArt)

(více)

Videa (18)

Trailer 3

Recenze (1 401)

Slasher 

všechny recenze uživatele

Update po letech: jeden z mých oblíbených filmů o životě a #1 Ben Stiller. Mile snový a absurdní, dojemný a procítěný, svým způsobem banálni a inspirativní. Sdělení je pro mě jasný; můžete se ubíjet někde v kanclu, být konformní a dát si vysát duši, a nebo sebrat odvahu a jít se pustit do dobrodružství. Snažím se dle toho být. Chvilka Seana Penna je top, stejně jako užití "Space Oddity" <3 / *To see the world, things dangerous to come to, to see behind walls, draw closer, to find each other and to feel. That is the purpose of LIFE.* ()

tron 

všechny recenze uživatele

Malo to niečo do seba, ale obecne ma to nudilo. Čo ma mrzí, lebo pred pozretím mi niečo našepkávalo, že za istých okolností to bude môj obľúbený film, film môjho srdca. Lenže nebol, nakoľko isté okolnosti sa nakoniec nedostavili. Občas milé, občas vtipné, občas riadne nečakané a originálne, ale proste ma to nebavilo. Paradoxne nakoniec sa mi z celého filmu najviac páčil asi inak môj veľmi neobľúbený Sean Penn. Aj koniec mi pripadal menej emočne silný, než ako mal byť a ako si asi zaslúžil. A myslím si, že možno by nakoniec bolo lepšie, ak by "tú" fotku neukázali a spravili by z nej klasického McGuffina (hoci je dojemné, že odfotil práve to, čo odfotil). ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Vedle virtuálních vztahů Stiller v úvodu opatrně ukazuje zdvižený prostředníček také korporátnímu kapitalismu, který umrtvuje lidskou individualitu a jedince proměňuje ve štvance ochotného udělat kvůli udržení zaměstnání první poslední. Posledním útočištěm člověka se přirozeně stává jeho tělo, potažmo mysl. Osvobozující síla imaginace dovoluje alespoň snít o ušlechtilých činech hodných velkých romantických hrdinů, kteří byli z reality již dávno vytěsnění do velkolepých hollywoodských pohádek. Walter Mitty se nestydí přiznat, že je sám takovou pohádkou, která prostřednictvím svého ušlechtilého poselství ospravedlňuje četné spektakulární scény. Druhou polovinu filmu tvoří řetězec strhujících dobrodružných příhod, jejichž estetické pojetí je vědomě inspirováno časopiseckými obálkami, neboť právě do fotografií z prestižních časopisů Walter ze své každodenní rutiny uniká. Trikové sekvence sice znejasňují hranici mezi snem a realitou do té míry, že se rozdíl stává irelevantním (namísto toho, aby vytvářel určité napětí), ale zároveň nenásilně doplňují charakteristiku hlavního hrdiny. Třebaže se romantická podzápletka navenek zdá nadbytečnou a film může působit jako sebezdokonalovací příručka pro muže, kteří nevědí, co s životem, jsou to po celou dobu ostatní lidé (přítelkyně, Sean O’Connell, matka a nepřímo i zesnulý otec), kteří Waltera v jeho sólových dobrodružstvích přímo i nepřímo podporují a nutí jej, aby v nich pokračoval. V dnešní „bezkontaktní“ době velmi vítaná snaha přesvědčit diváka, aby nežil jenom ve virtuálním světě a nebál se realizovat své sny, je tak šikovně provázána s výzvou, abychom nebyli sobci a ani v nejtěžších chvílích nepřestávali myslet na druhé (čím film vyznívá konformněji než v hrubých rysech podobná anarchistická akce Wanted). Walter Mitty dokazuje, že Stiller umí utlumit svou povahu excentrického komika ve prospěch poměrně vážné myšlenky. Ono zvážnění ale naštěstí nikdy není takové, aby film opustil bezpečné území skrznaskrz „feel good“ zábavy pro velké plátno a celou rodinu. S odstupem času bych se Mittyho nebál ve vší vážnosti označit za nejpozitivnější filmové překvapení loňského roku. 85% Zajímavé komentáře: Tetsuo, Radko ()

Traffic 

všechny recenze uživatele

Nebál bych se označit Waltera Mittyho za midcult, který klasicky předstírá, že sděluje nějaké velké pravdy o životě a přitom vlastně stvrzuje ty nejkonzervativnější truismy šířené masmédii (abyste mohli sbalit holku svých snů, potřebujete být na obálce časopisu). Není to samozřejmě tak jednoduché, ale nemůžu se zbavit dojmu, že tohle není nic víc než primitivní "kvíz" pro přiměřeně oduševnělého diváka, který očekává, že mu film tu svoji myšlenku naservíruje dostatečně polopatě a přitom bude hýkat nad svojí vlastní sběhlostí. Vlastně to ani nejde tak "daleko" jako Coelhův Alchymista, který tvrdil to známé otřepané, že "není důležitý cíl, ale cesta" - tady se i ta cesta zdá být prostředkem k dosažení určitého vysněného cíle. Jak už tu ale zmiňovali ostatní, film si v mnohém protiřečí a není to v tomto případě znak přínosné nejednoznačnosti, nýbrž spíš přizdisráčství. Fotbálek při západu slunce s Afghánci tomu nasazuje korunu a jenom ukazuje, že svět je pro Waltera Mittyho pohlednicí z toho nejpovrchnějšího multikulturního centra, kde se všichni skládají na strádající Tibeťany a sami ani pořádně neví proč (asi proto, že jim to hlavně přijde cool). Navíc hrdina dělá většinu zásadních rozhodnutí kvůli té buchtě a ne kvůli sobě, ale ne že by ho ten film za jeho přístup vytrestal, ale (spoiler) on ho za něj odmění, což mi přijde to nejvíc zvrácené na tomhle líbivém a lehce kýčovitém bijáku. Bene Stillere, vrať se prosím k satirickým metakomediím typu Tropické bouře, na tomhle je stejně nejvtipnější ta parodie Benjamina Buttona, případně odkazování na matrixovské souboje Nea s Agentem Smithem. ()

Mertax 

všechny recenze uživatele

Kvintesence života je pro každého něčím jiným a Stiller nám naštěstí tu svou nevnucuje, ale jen nenásilně představuje. A to tak zábavně, netrapně (!), vtipně ("Small beer boot"), kouzelně a skrze neokoukané scenérie Islandu, že jsem po skončení filmu byla dost mile překvapená. K Walterovi jsem totiž měla značné předsudky, vyrazila na něj pracovně a výsledkem byl nad očekávání příjemný zážitek. Možná i proto jsem velkoryse ignorovala masivní louži piva pod nohama (dík, řado tři), která mi namočila skoro všechno. Film, u kterého se někdy zasmějete nahlas, ale skoro pořád se usmíváte. Rozverný, příjemný a hlavně nenucený./// Základní východiska filmu si odporují: užívej si života, buď spontánní, bláznivý vs. draví manažeři bez zaváhání vyhazující letité zaměstnance, ale nakonec vydají číslo opěvující rutinu člověka? Dalo by se to číst i tak, že tyto bezskrupulózní součásti firem, jež se orientují pouze na profit, chce film polidštit. Nejednoznačnost/rozpolcenost je ostatně vlastností hlavní postavy – prožívá to a sní o onom. Top scény: básnický sokol, žralok, jízda na skejtu, rentgenová bitka, honička se šéfem na ulici. [Kino] ()

Galerie (46)

Zajímavosti (37)

  • Fotoaparát Nikon F3/T, který používá ve filmu Sean O'Connell (Sean Penn), je speciálně upravenou verzí typu F3/T vyráběného v letech 1980-2001 s titanovým tělem. Na něm nasazený objektiv je Nikon 400mm f/2,8 AF-S. Fotoaparát v tomto barevném provedení se vyráběl v letech 1982-1985. Pozdější verze byly celé v černé. (HellFire)
  • Pesnička z prvého traileru je od islandskej skupiny Of Monsters and Men a volá sa "Dirty Paws". (joker211)
  • Pilot helikoptéry (Ólafur Darri Ólafsson) povie, že v Grónsku žije asi tak 8 ľudí. V skutočnosti má Grónsko takmer 57 tisíc obyvateľov. Nuuk, do ktorého ide Walter Mitty (Ben Stiller), je jeho hlavné mesto. Walter v Grónsku naozaj stretne iba 8 ľudí. (De Large)

Související novinky

PF 2014

PF 2014

01.01.2014

Zima dlouhá, léto krátké, Vánoce bez sněhu a v sedmi stupních. Ale uznejme, že na výborné filmy byl rok 2013 štědrý. Rivalové, Gravitace, Star Trek: Do temnoty, V zajetí démonů, Zmizení, druzí Thor a… (více)

Nej filmy roku 2013 dle ČSFD.cz

Nej filmy roku 2013 dle ČSFD.cz

29.12.2013

Seznam nejlepších filmů roku 2013 dle ČSFD.cz si můžete nechat zobrazit ve specifičtějším výběru Žebříčků, a to i zvlášť pro jednotlivé žánry. V celkovém žebříčku divácké líbivosti vedou s úžasnými… (více)

Reklama

Reklama