Walter Mitty (
Ben Stiller), nesmělý a věčně snící fotoeditor časopisu Life, se ve svém jednotvárném životě jen těžko potkává s realitou, a proto raději žije ve svém vysněném světě. V něm se mění na dokonalého romantického hrdinu bojujícího za lepší, spravedlivější svět. Trestá padouchy, zachraňuje pejsky z hořících domů a ochraňuje bezbranné ženy. A také se ve svých snech stává cílem obdivných pohledů kolegyně Cheryl (
Kristen Wiig), kterou bez jejího vědomí do svých snových toulek často angažuje. Ale i ve svém reálném životě se jednoho dne Walter musí rozhodnout k zásadnímu kroku do neznáma a opustit bezpečný přístav archivu plného negativů a fotografií, kde jsou jeho největším nepřítelem jen pomalu padající prach a ústrky šéfa (
Adam Scott). Aby zabránil svému vyhazovu, musí najít ztracený negativ fotografie, která má být na titulní stránce časopisu. Kvůli tomu musí najít slavného fotografa Seana O'Connella (
Sean Penn). To ale neznamená zavolat si taxíka a zajet o pár bloků vedle. Představuje to dobrodružnou cestu okolo světa, putování divočinou a nejzapadlejšími kouty naší planety, protože nepolapitelný fotograf-dobrodruh je hvězdou fotožurnalistiky proslulou neúnavným odhodláním hnát se za příběhem bez ohledu na to, kam až jej zavede. A tak se Walter musí vydat po jeho stopách.
(CinemArt)
Kaka
Forrest Gump s odstupem dvou dekád se všemi pozitivy i negativy které s ním mohou být spojené. Tedy palba všech těch vůní, obrazů a emocí o hledání sebe sama je opět v o něco modernějším a vytuněnějším kabátku, ale výsledný dojem trochu sráží na kolena jednak duplicita a neoriginalita, která možná v celku jako takovém není tak patrná, ale v detailech rozhodně ano a duševní vyzrálost. Přece jen je to občas až příliš přímočaré a dětsky naivní. Stiller čím starší, tím vyzrálejší, tedy lepší.(20.11.2017)
viperblade
Když jsem poprvé viděl prodloužený, skoro 5minutový trailer na tento film, tak jsem si říkal, že to vypadá slušně a že takový "feel-good movie" je čas od času zapotřebí. Po jeho zhlédnutí jsem se však nemohl ubránit pocitu, že tenhle film měl na víc. Možná to bylo tím, že jsem neměl náladu, nevím. Co ale vím je, že jsem se těšil na film, který zvednout se ze židle a po kterém si budu chtít vzít batoh a slézt pár hor, podívat se do Grónská či zablbnout na skateboardu. Dostavily se ale rozpaky nad tím, že snímek působí strašně prázdně a nevěrohodně. Dám filmu ještě jednu šanci, až vyjde na Blu-ray disku, tak si jej určitě seženu a zhlédnu jej znova, třeba jsem něco přehlédl, třeba jsem jen neměl náladu… zatím 55 %.(29.1.2014)
Matty
Vedle virtuálních vztahů Stiller v úvodu opatrně ukazuje zdvižený prostředníček také korporátnímu kapitalismu, který umrtvuje lidskou individualitu a jedince proměňuje ve štvance ochotného udělat kvůli udržení zaměstnání první poslední. Posledním útočištěm člověka se přirozeně stává jeho tělo, potažmo mysl. Osvobozující síla imaginace dovoluje alespoň snít o ušlechtilých činech hodných velkých romantických hrdinů, kteří byli z reality již dávno vytěsnění do velkolepých hollywoodských pohádek. Walter Mitty se nestydí přiznat, že je sám takovou pohádkou, která prostřednictvím svého ušlechtilého poselství ospravedlňuje četné spektakulární scény. Druhou polovinu filmu tvoří řetězec strhujících dobrodružných příhod, jejichž estetické pojetí je vědomě inspirováno časopiseckými obálkami, neboť právě do fotografií z prestižních časopisů Walter ze své každodenní rutiny uniká. Trikové sekvence sice znejasňují hranici mezi snem a realitou do té míry, že se rozdíl stává irelevantním (namísto toho, aby vytvářel určité napětí), ale zároveň nenásilně doplňují charakteristiku hlavního hrdiny. Třebaže se romantická podzápletka navenek zdá nadbytečnou a film může působit jako sebezdokonalovací příručka pro muže, kteří nevědí, co s životem, jsou to po celou dobu ostatní lidé (přítelkyně, Sean O’Connell, matka a nepřímo i zesnulý otec), kteří Waltera v jeho sólových dobrodružstvích přímo i nepřímo podporují a nutí jej, aby v nich pokračoval. V dnešní „bezkontaktní“ době velmi vítaná snaha přesvědčit diváka, aby nežil jenom ve virtuálním světě a nebál se realizovat své sny, je tak šikovně provázána s výzvou, abychom nebyli sobci a ani v nejtěžších chvílích nepřestávali myslet na druhé (čím film vyznívá konformněji než v hrubých rysech podobná anarchistická akce Wanted). Walter Mitty dokazuje, že Stiller umí utlumit svou povahu excentrického komika ve prospěch poměrně vážné myšlenky. Ono zvážnění ale naštěstí nikdy není takové, aby film opustil bezpečné území skrznaskrz „feel good“ zábavy pro velké plátno a celou rodinu. S odstupem času bych se Mittyho nebál ve vší vážnosti označit za nejpozitivnější filmové překvapení loňského roku. 85% Zajímavé komentáře: Tetsuo, Radko(13.1.2014)
kleopatra
Už mě tyhle hry na to, jak se někdo na prahu hnití změní z připosranýho kravaťáka na buddhistu, nebaví. Připouštím možnost, že za jistých okolností by se mnou film udělal to, co s většinou (79%), protože kdo z nás se v tom alespoň malinko nepozná, ať hodí kamenem, ale tentokrát se mi to kromě nádherných záběrů na přírodu nechce polknout. Možná ještě film o postavě Seana Penna, ale ani pohled na vzácné zvíře vymazlenou technikou nebyl tak zcela ryzí, aby vteřinové okouzlení obratem nezměnil v podebrání. Přijeď k nám na louku a nech se oblézat klíšťatama ... jen pro ten dnešní den, pak smeknu.(21.4.2014)
CheGuevara
Ale kdež! Walter Mitty je především otravná manýra, co je natolik zakletá ve své vlastní podbízivosti, že nedokáže rozeznít ani ty témata, o kterých by měla i co říct. Zajímavějším, cestovatelsky šťavnatějším a dobrodružnějším byl Pennův Útek do divočiny. Todle je fakt jak profilovka z Instagramu, která se staví na obdiv: "jsem z té cool generace požitkářů", ale ve skutečnosti je uvězněná ve své vlastní prázdnotě a přetvářce. A ony ty hipsterské folkové vály "o životě" tomu vážně lámou vaz. Ale jinak docela fajn film, jen neskutečně přízemní. PS: Penn je k sežrání, jako vždycky.(30.12.2013)