Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Do výdajne obedov pre bezdomovcov príde jeden muž a napadne kňaza, ktorý rozdáva nešťastným ľuďom obedy. Kňaz pred ním uteká, dokonca na neho vystrelí, ale svoj život si nezachráni. Obaja muži vyletia cez presklené okno von ... Tým mužom je spisovateľ Ben Mears (Rob Lowe). Ben sa pred istým časom vrátil do mestečka Salem´s Lot, kde vyrastal a zažil jedno temné dobrodružstvo. Teraz by chcel o tom napísať knihu. Nikto z obyvateľov mestečka ani len netuší, aké diabolské nešťastie na nich čaká a aké temné sily ich začnú ohrozovať ... Mysteriózny 2-dielny príbeh nakrútil Mikael Salomon podľa predlohy slávneho Stephena Kinga. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (111)

JohnMiller 

všechny recenze uživatele

Priznám sa že som čakal vlažnú TV zlátaninu. O to viac som sa po pozretí prekvapil. Je to fantastický,temný, atmosferický príbeh ktorého dej ma pripútal k sedačke. Ono tie 3 hodiny ubehnú ako nič. Bavilo ma to oveľa viac ako originál z roku 1979. Proste to malo šťavu vynikajúce herecké výkony kde nemilosrdne vládli Donald Sutherland a Rutger Hauer. Sú to fakt triedy. Stephen King má podľa môjho názoru (ale je to všeobecne u jeho fanúšikov známe) že zo svojich knižiek má málo kvalitne spracovaných adaptácii a to vonkoncom nehovorím o televíznych filmoch. Tieto snímky by som vedel spočítal na jednej ruke , a tento by bol u mňa medzi nimi. ()

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

Trochu se bojím, jestli jsem viděl stejný film jako ostatní hodnotící.... S knihou bych to snad ani nesrovnával, protože zde z pro mě nepochopitelných důvodů scénárista spoustu věcí pojal jinak, několik jich přidal a spoustu proházel (nechápu, proč je potřeba do jednoho příběhu nacpat kněze alkoholika, černošského homosexuálního učitele, otcve incestně se stýkajícího s dcerou a romantický románek mezi mrzákem a nástiletou kráskou). Zajímavější je srovnání se stejně TELEVIZNÍM, ovšem geniálním, zpracováním Tobe Hoopera, které považuji za jeden z nejlepších upírských filmů, co kdy byly natočeny (a opět nechápu, že tohle má jen o jedno, JEDNO, procento méně). Na rozdíl od Hooperova majstrštyku je tohle neuvěřitelně sterilní sériově vyráběný prefabrikát někde z dolních regálů místního supermarketu - a tohle píšu strašně nerad, ale je to tak: pro novogotické upírské romantiky a romantičky (ta nechutně romantická scéna v závěru je fakt šílená!). Nudný, bez špetky napětí a atmosféry. Až mě sralo, jak skoro jakoukoliv napínavou scénu z původního příběhu tenhle film obešel, vypustil nebo jí sebral všechno to kouzelné. Dívat se na to jako na dvoudílný film v televizi, na druhou část bych se zřejmě ani nepodíval. Bavilo mě tak zhruba 20-25 posledních minut, což je z takřka 180 minutového filmu dost žalostný stav. Již tak slabé provedení mohutnými údery lopaty k zemi sráží ještě nechutný český dabing. ()

Reklama

Pítrs85 

všechny recenze uživatele

Dobré to bylo jak na Stephena Kinga (většina filmových adaptací jeho děl totiž nedopadá úplně nejlíp), dobré to bylo i na upírský film (gotičtí upíři jsou prostě víc cool než ti zdeptaní emaři :-) a výtečné to bylo na televizní film. Přiznávám, že ta tříhodinová stopáž na mě byla trochu těžká soda a tak jsem to dal na dvě pokračování. Herci jsou vybraní dobře, hlavně James Cromwell se pro tyhle role snad narodil (naposledy jsem ho viděl v American Horror Story a i toho jeho doktora Mengeleho jsem mu věřil, ono s takovým ksichtem... :-). Hurá na předchozí verzi a hip hip hurá na knížku. ()

Sobis87 

všechny recenze uživatele

Nejprve si definujme knižní tvorbu Stephena Kinga – ta se dělí na (víceméně) klasická dramata (Vykoupení z Věznice Shawshank, Zelená míle, Srdce v Atlantidě, Stůj při mně) a hororové příběhy…a na sérii Temná věž. Příběhy spadající do první kategorie se zpravidla dočkávají velmi povedených filmových adaptací, avšak s těmi horory to až tak slavné není. King totiž píše poměrně běžné hororové příběhy, které by se daly považovat za brak. Síla jeho děl tkví především v samotných postavách, detailním budování fikčního světa, důrazu na psychologii a pečlivé popisnosti. To je něco, čeho se nám v klasických hororech často nedostává, protože v centru jejich zájmu většinou bývají mordy, napětí budící scény, atd. – prostě klasické žánrové atrakce. A jestli má nějaký filmový horor délku stopáže kolem půldruhé hodiny, tak na vypiplané charaktery a celkovou propracovanost fikčního světa, na což jsme u Kinga prostě zvyklí, opravdu nezbývá moc místa. Občas se některá celovečerní adaptace skutečně povede (např. De Palmova Carrie nebo Darabontova Mlha), zpravidla však z důvodu smrsknutí textu do zhruba dvouhodinové podívané zapříčiní, že výsledný film působí značně okleštěně – dobrým příkladem budiž hodinu a půl trvající Stříbrná kulka hemžící se karikaturami. O poznání lépe na tom jsou televizní mini-série oscilující kolem tříhodinové délky. K takovýmto adaptacím se sice moc nedostanou známí hollywoodští filmaři a rozpočty na realizaci projektu nejsou tak objemné, následkem čehož tyto filmy zpravidla nedosahují kvalit filmů celovečerních. Toto je však kompenzováno větším prostorem pro rozvinutější vyprávění, což je pro adaptace Kingových děl přesně to pravé. ______ Televizní film Prokletí Salemu se svou délkou blíží rovným třem hodinám a celá jeho první polovina plyne v pozvolném tempu, postupně vykresluje nemalé množství charakterů a důležité vztahy mezi nimi, opatřuje fikční svět vlastními mýty a historií a díky tomu všemu působí celý film výrazně plastičtějším dojmem. Divák má čas sžít se s postavami, k některým přilnout, k jiným cítit odpor a na některé v průběhu filmu dokonce i změnit názor. Vypravěčský voiceover hlavního hrdiny simuluje Kingovu popisnost a opět prohlubuje plastičnost městečka Jerusalem´s Lot, ve kterém se celý film odehrává. V druhé polovině už tzv. dochází na lámání chleba, vyprávění nabere na tempu, mrtvých (nebo spíše nemrtvých) je čím dál tím více a napětí se stále stupňuje…a že je ten film opravdu velmi napínavý. Z technického hlediska se sice nejedná o žádný zázrak, některé momenty nezapřou chudší rozpočet, avšak celkově Prokletí Salemu vypadá v rámci televizní tvorby velmi dobře. Herci jsou typově velmi dobře obsazení a projektu se upsalo i pár hereckých veteránů, jako např. Donald Sutherland, Rutger Hauer nebo James Cromwell nebo Andre Braugher, kterého Darabont o pár let později obsadil do své Mlhy spolu s Thomasem Janem, který zase hrál v další „kingovce“ Pavučina snů. Ona Mlha je vlastně z větší části obsazena herci, kteří už účinkovali v nějaké jiné adaptaci Kingových textů – William Sadler hrál předtím ve Vykoupení z věznice Shawshank a Zelené míli, Jeffrey DeMunn se objevil v televizní Bouři století, Vykoupení z věznice Shawshank i v Zelené míli, Frances Sternhagen hrála v Misery nechce zemřít…to jen pro zajímavost. ______ Prokletí Salemu nabízí velmi poutavou a napínavou podívanou, při jejíž sledování ty takřka tři hodiny celkem rychle uplynou. Líbí se mi, jak King pracoval s klasickým upírským mýtem a aplikoval ho na současné maloměsto, přičemž zde ani nechybí téma strašidelného domu a okultismu. Být to tak ještě osobitěji a nápaditěji zrežírované... () (méně) (více)

raimi 

všechny recenze uživatele

Tak tohle mě příjemně překvapilo. Před pár rokama jsem tuhle dvoudílnou minisérii rozkoukal, a zhnuseně ji po prvním díle nechal až doteď ležet ladem. Nebavilo mě zasněžený, neustálýma plískanicema zmítaný prostředí (oproti původní slunný minisérii), šedivej look filmu a depkařská atmosféra, kterou šponovaly neustálý vnitřní monology hlavního hrdiny, kterej komentuje jak je všechno na hovno. Malý města na hovno, lidi v nich na hovno, víra na hovno, Amerika na hovno, a tak dál. No, ale teď jsem se to konečně rozhodl dokoukat, a hele, vono se to v tom druhým díle docela pěkně spraví. Scénář drží pohromadě a hezky graduje. Hlavní hrdina přestane řešit kokotiny, začne jednat a nachází v sobě i špetku optimismu. Jako horor to funguje jak má, na postavách člověku záleží, Rutger Hauer je skvostnej, a ve finále to ve člověku zanechá příjemnej chuťovej ocas. ()

Galerie (49)

Zajímavosti (7)

  • Snímek byl natočen na motivy stejnojmenného románu, který napsal Stephen King v roce 1975. (Terva)
  • Ve filmu bylo využito přibližně 300 statistů. (Othello)

Reklama

Reklama