Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kdesi uprostřed pustiny je ukryta Cela - skleněná komora, v níž sadistický vrah Carl Stargher pomalu a důmyslně topí své dívčí oběti. Krátce po dalším únosu je vrah zadržen agenty FBI, při zatýkání je těžce zraněn a upadne do kómatu. Zatímco se agenti marně snaží najít místo, kde postavil své šílené mučící zařízení, v Cele jeho poslední oběť zoufale pozoruje, jak voda pomalu stoupá. Na záchranu zbývá 40 hodin a poslední šancí jsou schopnosti doktorky Catherine Deane, která dokáže vstupovat do mysli duševně nemocných lidí. Catherine se pokouší projít krvavým bludištěm mozku šíleného vraha a najít stopy, které umožní Celu najít dříve, než bude pozdě. Tuší však, že na tak děsivou a nebezpečnou cestu se ještě nikdy nevydala... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (394)

Ant 

všechny recenze uživatele

Oproti pohádkovějšímu The Fall je to brutálnější, ale taky nedopečenější. Zápletka je ohraná, ale vcelku zajímává(kde asi čerpali tvůrci Dextera). Tarsem si opět pohlídal vizuální stránku, ale už ne tak scénář a psychologické rozvinutí postav, které tak pusobí plytce. Celé to tak nakonec uvízlo spíše v průměrné šedi. ()

Jacinda 

všechny recenze uživatele

Tu jednu hvězdu to má pouze za hezkého pejska. Vidím vysoké hodnocení, což mě zklamalo, protože jsem čekala nižší. Tento rádoby psychologický výtvor nemá s psychologií nic moc společného. Hlavní téma: nahlédnutí do mysli jiného člověka, je velice silné a zajímavé. Tento film ale vůbec nevyužil jeho plný potenciál. Prvních 5minut mi vůbec nedávalo smysl. Pak jsem se lekla hnusnýho ksichtu. Pak se objevila dvě těla, který nejspíš sebrali právě z výstavy Lidského těla v Lucerně. Pak se objevil padouch, který vůbec nebyl děsivý. Následoval opět velký potenciál s akváriem, ale též nevyužitý. Zbytek filmu je jen změť bordelu a nechutnosti a trapných keců Jennifer Lopez (ta postava byla jako psychiatr???) o tom, jak je každý masový vrah chudinka. Nemůžu si pomoct, ale fakt mě to nezaujalo... ()

Reklama

curunir 

všechny recenze uživatele

Film, ktorý sa veľmi snažil, aby mal na viac, no nepodarilo sa mu to. Nehovorím, že pridať do kriminálneho trileru snové pasáže je zlýnápad, len ich je treba urobiť tak, aby nepôsobili uspávacím dojmom na diváka (môj prípad). Účasť Jennifer v tejto snímke sa pravdepodobne najvhodnejšie javí, ako ústretový krok k divákovi. Tá sa v tejto pre ňu trochu atypickej úlohe snaží byť veľkou herečkou, avšak predvádza výkon, ktorý len potvrdzuje, že spievanie jej ide lepšie. Na druhej stane výtvarné spracovanie imaginárnych svetov, ktoré sa odohrávajú vo vrahovej mysli je naozaj podmanivé. Scéna na púšti síce pôsobí akosi gýčovo, avšak priestor v ktorom Lopez sleduje chlapca má temnú, priam hororovú atmosféru, ktorá mi mierne pripomínala Faunov labyrint. Shorovu hudbu ocenia skutoční soundtrackoví fajnšmekri. ()

JASON_X 

všechny recenze uživatele

Nadprůměrný thriller s velmi dobrým námětem i dějem, ale především s úchvatnou vizuální stránkou. "Snové" fantasmagorické scény se surrealistickými a horrorovými prvky jsou fantasticky krásné - režisérova výtvarná inspirace Saudkovými fotografiemi je zjevná. Výborná byla i hudba. Herecky nezajímavá a nijaká Jennifer Lopez byla naštěstí vyvážena (převážena!) mým oblíbencem Vincentem D'Onofriem, který si s gustem opět střihl roli ujetého zabijáka. Tentokrát tedy opravdu hodně ujetého - jeho komplikovaná a krajně šílená metoda dosažení orgasmu (zavěšení nad vylouhovanou a vybělenou mrtvolou) mě nadmíru pobavila. A přišel jsem na jednu zajímavost - místnost s vanou z druhé třetiny filmu je tatáž, ve které Tarsem Singh točil videoklip Loosing My Religion od R.E.M.! ()

Hal_Moore 

všechny recenze uživatele

Možný vynikající zážitek kazí opravdu chabý scénář s nulovým stupňováním napětí a s téměř žádným posunem děje vpřed. Snímku nepomohl ani životní výkon Jennifer Lopez a ani Vince Vaughn tentokráte ve vážné roli. Velice originální vizuální stránka je doplněna stejně originálním hudebním doprovodem a tak se Cela stává jedním z nejoriginálnějších filmových zážitků tohoto milénia. Bizarní snové výjevy jako z děl H.R. Gigera a jemu podobných, skvěle zahraný psychopat v podání Vincenta D'Onofria (který zde tak trochu paroduje svou dřívější postavu z Mužů v černém), rozporcovaný kůň a naprosto fantastické kamerové přelety / průlety, to vše by na plné hodnocení stačilo, nebýt právě onoho teoreticky chybějícího scénáře. Promrhaný potenciál jak filmu, tak umu režiséra. ()

Galerie (84)

Zajímavosti (10)

  • Rozhovor Jennifer Lopez a Vincenta D'Onofria, když čistí první oběť, je odkazem na slavný videoklip R.E.M "Losing My Religion", který taktéž natočil Tarsem Singh. (Ai.ma)
  • Scéna, ve které Jennifer Lopez sleduje mladého Carla, jak utíká po dlouhých schodech vzhůru, je založena na obrazu H.R.Gigera "Schacht". (Ai.ma)
  • Scéna, ve které je kůň rozdělen na části, byla inspirována dílem britského umělce Damiena Hirsta. (Terva)

Reklama

Reklama