Reklama

Reklama

Ve stokách pod pařížskou operou žije od narození znetvořený zahořklý muž známý pouze jako „Fantom“. Zamiluje se do neznámé sboristky Christine, soukromě ji vyučuje a zároveň terorizuje zbytek operního domu a požaduje, aby Christine dostávala hlavní role. Vše se ještě zhorší, když se sopranistka znovu setká se svým známým z dětství Raoulem a oba se do sebe zamilují. Fantom se rozhodne ji unést a uvěznit u sebe, ve svých tajemných kobkách. Raoul je nyní jediný, kdo Fantoma může zastavit a zachránit svou lásku… (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (412)

B!shop 

všechny recenze uživatele

No tak tohle me prekvapilo, docela nizky hodnoceni a takovej dobrej film. Herci sice nijak uzasny nejsou, Emmy Rosum sice krasne zpiva a slusne vypada, ale jinak se tvari dost vyjukane, ale Gerard Butler je hodne charismatickej a drsnej - teda az do doby nez sunda masku, pak je trochu k smichu. S maskou tu je taky jedna podivnost. Kdyz ma ke konci uz cernou masku, ma ji jen kolem oci a jinak vypada normalne a s cernejma vlasama, ale v momente kdy mu ji Emmy strhne, ma rozleptanou celou pulku huby a blondaty vlasy, navic se mu naliceni tech jizev kazdej zaber meni. Vyprava je fakt velkolepa a zacatek kdy opera "oziva" je fakt bombastickej. Co je hlavni prednosti filmu je hudba. Ta je opravdu nadherna a vybavil se mi jinej film, kde taky hraje velkou roli - Amadeus. Samozrejme tenhle film na Amadea nema, taky je o necem uplne jinym. Trosku mi jen vadilo, ze z puvodniho hororu udelali operu s prvky romantiky. Vahal jsem mezi 4* a 5*, ale nektery sceny me fakt dostali a ta hudba je tak nadherna, ze tech 5* dam. ()

Tyckin 

všechny recenze uživatele

Po prvním zhlédnutí jsem neváhal a dal 5*. Nicméně, nyní po druhém skouknutí a zejména již při srovnání s divadelní verzí 2011 musím zkrátka jednu hvězdičku ubrat, nemohu hodnotit totožně. Film poskytuje jisté možnosti jaké divadlo nikoli, zejména co se týče exteriérů a zákulisí, i hlavní představitelé mají své charisma a půvab (mladičká Christine), ale celkový dojem prostě není tak ohromující jako u verze 2011, rovněž pěvecké výkony jsou u této filmové verze přecijen o jeden level slabší než u té výroční divadelní, tam ty hlasy opravdu lomcují barákem :-) Uděluji poctivé 4*, ovšem verze 2011 má u mne minimálně 5,5* :-) ()

Reklama

hippyman 

všechny recenze uživatele

paradoxně bohužel trochu kýčovitá, nastavovaná kaše ze skvělých melodií, sympaticky upnutých korzetů, zajímavých flashbacků, parádní kamery a výpravy - aneb joele, vař - tady máš klasiku, herce a prachy a udělej nám velkofilm... ábr das ist vénich. snímek začne po hodině silně nudit a divák jen čeká na závěrečné vysvobození. efekty nejsou nic extra, scény jsou přeslazeny a zážitek z filmu zachraňoval jen kvartet turek-ballantines-zrzka-brambůrky... tedy van Tom dává "jen" 60% a musí si brzy napravit muzikálové chuťové buňky starým dobrým JChS. ()

Martyska 

všechny recenze uživatele

Nemôžem uveriť, že po tom, čo som čakala nudnú inscenáciu prenesenú na filmové plátno, som bola uchvátená silou tohto filmu. Za prvé, netušila som, že Butler dokáže aj niečo zaspievať (a jeho hlas má ten správny hlboký tón) a za druhé, že ma to bude baviť. Po tom, čo som videla Moulin Rouge (a nebolo to celkom podľa mojich predstáv) som si povedala, že muzikály seriózne nemusím. Ale hľa, prišiel Fantóm opery. Musím priznať, že už dávno ma skladby fascinovali a v tejto filmovej adaptácii vyzneli krásne. Treba pochváliť aj režiséra, lebo vypracovať muzikál ako film dá zabrať. Škoda, že nepremenil ani jednu z 3 oscarových nominácii. ()

k212 

všechny recenze uživatele

Fantom opery je dle mého názoru hluboce podceňovaný muzikál. Neboť styl jakým je natočen ... hudba, kostýmy, výprava (kulisy). To je moc povedené, prostě audio-vizuální hostina se silným, ač velejasným příběhem. Nicméně ono vizuálno nepřekypuje v pravém slova smyslu, kupříkladu oproti Moulin Rouge je Fantom barevně umírněnější, což ovšem vůbec není na škodu. A pak ty dekadentně-secesní kulisy, nebo hřbitov ... něco tak originálního jsem už dlouho neviděla. No a teď ke zpěvu ... co si budem nalhávát, kdo jen trochu hudebně cítí pozná momenty, kdy to prostě drhne. Ale myslím si, že to možná byl tak trochu záměr, protože až do určitých chvílí to hercům zbaštíte i co se artikulace týče, proto je to ve výsledku přesvědčivější. Kupříkladu největší problém jsem měla s postavu Carloty, protože Minnie Driver si ji vysekla tak suverénně, že jsem jí skoro ten operní zpěv zbaštila, horší už to bylo u Emmy Rossum a Gerarda Butlera, i když jsou oba evidentně talentovaní, v určitých okamžicích jejich zpěv dost skřípal - a to hlavně v duetech! Ale tohle jsou jen detaily, které se prostě dají filmovému zpracování odpustit. Mám za to, že Fantom opery patří k tomu lepšímu muzičnu, co v poslední době vzniklo! ()

Galerie (120)

Zajímavosti (35)

  • Muzikál Fantom Opery běží na Broadwayi nepřetržitě od roku 1989 a je právem označován za nejúspěšnější muzikál všech dob. (fannah)
  • Fantomovi (Gerardu Butlerovi) se během filmu mění umístění masky, jednou ji má na levé straně tváře, podruhé na pravé. (skinny)
  • Joel Schumacher před natáčením muzikál nikdy neviděl, což považoval za dobré samotný Webber. Podle něj režisér nebude mít choutky kopírovat originál. (imro)

Související novinky

John Travolta je žena!

John Travolta je žena!

10.09.2006

Tak to tedy alespoň bude v připravovaném remaku muzikálu Hairspray, kde ztvární postavu Edny Turnblad, jejíž dcera Tracy (začínající Nikki Blonsky) se zaplete do rasových nepokojů v Baltimore… (více)

Reklama

Reklama