Reklama

Reklama

Ve stokách pod pařížskou operou žije od narození znetvořený zahořklý muž známý pouze jako „Fantom“. Zamiluje se do neznámé sboristky Christine, soukromě ji vyučuje a zároveň terorizuje zbytek operního domu a požaduje, aby Christine dostávala hlavní role. Vše se ještě zhorší, když se sopranistka znovu setká se svým známým z dětství Raoulem a oba se do sebe zamilují. Fantom se rozhodne ji unést a uvěznit u sebe, ve svých tajemných kobkách. Raoul je nyní jediný, kdo Fantoma může zastavit a zachránit svou lásku… (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (412)

Niktorius 

všechny recenze uživatele

A tak skvěle to začíná! Fajnová režie, luxusní výprava, dynamická kamera a hlavně tahák večera - FANTASTICKÁ Webberova hudba. Jenže hořké procitnutí z prvotního okouzlení příjde asi po třiceti minutách, což je vzhledem k tomu, že od té doby zbývá ještě dalších 110 minut, sakramentský průser. Hudba je samozřejmě pořád užasná a vzbuzuje silné emoce, jenže zbytek zpočátku luxusně vypadajícího pozlátka se taví a odtéká do kanálu. Vizuál se propadne do kýče, cit pro choreografii si bere dovolenou a do kytek míří i celá Schumacherova režie. Je mi líto, ale ten film je až na pár světlých výjimek nudný brak. Raději si poslechněte soundtrack a obrazy si přehrávejte jen ve své fantazii - určitě budou nápaditější a krásnější, než ty filmové. ()

runner85 

všechny recenze uživatele

Vraví sa, že každý génius je vlastne magor. No a to Fantom opery je. Jeho srdce sa premenilo na kameň. Zatrpknutý hľadá svoju princeznú do svojho podzemného kráľovstva. Hudba ktorá nás sprevádza celým filmom je proste dokonalá. ( teda až na tú speváčku ktorú fantom nazval ropuchov, tie jej výšky mi vadili a bolela ma hlava ). Bravo! Fantázia v pohybe ;) ... túto pesničku si budem pamätať dokonca života https://www.youtube.com/watch?v=pgz6PnHkmpY ()

Reklama

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Režie je snaživá, hlavně akční scény jsou nabité vizálními nápady, výprava je opulentní a přepísknutá (ale to k opeře patří) a herci pohlední. Jenomže ani s touhle výbavou se nepodařilo sentimentálně brakovitý příběh Fantoma opery vytáhnout k ději, nad kterým by se divák mohl zamyslet. Stále zůstává tou přeplácanou břečkou s nesmyslnými zvraty.____ Moc tomu nepomáhá ani Gerard Butler, kterému tu sice sluší s maskou i bez (má pak takový trochu drsnější vzhled - no a co?), ale hrát se mu daří jenom bitky s vikomtem a scény naštvanosti - ale předvést hluboké vnitřní utrpení a zklamání z celoživotní izolace se mu nepodařilo ani za mák. V těchle scénách měl raději nosit masku přes celý obličej, pak by bylo jeho podání uvěřitelnější. ____ Postava Fantoma je vůbec problematická, zákonitě by s ním měl divák soucítit (jako například se Sloním mužem), ale to nejde, protože on je opravdu zrůda i duševní. Ještě kdyby tu tak fungovalo nějaké trochu zvrácené sexuální napětí mezi mladou naivní kráskou a drsným zohyzděným monstrem - ale na tomhle poli je absolutně ticho po pěšině. ____ Někdy občas zdlouhavé, ale dá se. Škoda že nemohli provést ve scénáři razantní změny. /22. 7. 13./ ()

Mi Nü-Chai 

všechny recenze uživatele

Paříž roku 1919. Černobílé poškrábané záběry starého, už zjevně doslouživšího, divadla. Exteriér ošoupaný, interiér jakbysmet. Probíhá zde dražba. Licitátor hovoří o obrovském lustru, který má nyní být dražen, rozsvítí jej...najednou se okolí začíná měnit, obraz se pomalu kolorizuje, rozezní hudba kamera prolétá nad čalouněnými sedadly a blíží se k jevišti, kde právě probíhá zkouška na večerní představení...už pár minut po začátku mne Fantom Opery uvedl do stavu silného vytržení, (nejen) tato scéna je zpracována brilantně, práce kamery je jednoduše famózní a hudba, se kterou jsem až do této chvíle neměla tu čest, je kouzelná. Ano, kamera a hudba jsou zde hlavními pozitivy, těsném závěsu následovány výpravou a kostýmy. Roztomilý kýč vládne všude, kam se jen člověk podívá a to je dobré. Interiéry, oděvy i masky hýří barvami, ani doupě Fantoma se nevyhne jasným barvám a rozhodně si nemyslím, že by to bylo ke škodě věci. Exteriéry jsou na tom už trochu hůře, taková budova divadla a přilehlé okolí svoji modelovitost při pohledu zdálky nezapře, ale menší prostory (hřbitov, střecha divadla) jsou celkem zdařilé. Film si také hezky poradil s tím, že je točen v angličtině, ale odehrává se ve Francii a jedna z postav je italského původu - angličtina s příslušným přízvukem a pár slovíček z cizího jazyka odvede dobrou službu. Jak bych asi při využití tohoto nápadu v seriosnějším filmu omdlela hrůzou, do atmosféry Fantoma Opery to zapadlo více než dobře. Miranda Richardson (madame Giry) hovoří s francouzským přízvukem opravdu kouzelně a Minnie Driver se coby rozmazlená operní diva Carlotta vzteká jako rozená Italka. Nejen tyto dvě herečky jsou ve svých rolích přesné, kvalitní je až na jednu (leč VELMI podstatnou) výjimku celé obsazení, zvláště Christine. Emmy Rossum je perfektní, křehká jemná bytost s vpravdě andělským hlasem, sladké stvoření. Patrick Wilson (Raoul de Chagny) jí skvěle sekunduje, jak v hereckém tak pěveckém projevu. I vedlejší postavy příběhu tam skvěle zapadají...až na tu zmiňovanou výjimku. Ano, je to ON, samotný velký Fantom v celé své ubohosti. Gerard Butler je naprosto OTŘESNÝ. Vůbec by mi nevadilo, že má znetvořenu jen malou část tváře, jen by asi člověka nemělo po jejím odstranění napadnout, že mohli ušetřit pár gramů latexu, i bez něj by vypadal dost strašně. To by nebylo zas tak zlé, naneštěstí zjevu odpovídá i samotné hraní. Na slovo charisma se dá v jeho případě s klidným srdcem zapomenout, má ho asi tolik jako okousaný rohlík. Démoničnosti, uhrančivosti a dalších vlastností správného Fantoma v něm taktéž není ani co by se za okousaný nehet vešlo. A to "nejlepší" nakonec - jestli něco neumí, tak zpívat, většinou jen řve a nadto vlastní dost nehezké zabarvení hlasu. Kdyby Christine učil zpívat skutečně on, našla by uplatnění leda tak v podřadné punkové kapele okresního formátu, rozhodně ne v pařížské Opeře. Škoda přeškoda, že si zrovna s obsazením této postavy nedal pan režisér víc práce. Á propos, režisér...režie je vedle pana Butlera druhým velkým negativem snímku. Občas jsem měla dojem, že J. Schumacher ani v nejmenším netuší, co si se scénou počít a dopouští se chyb účastníka nedokončeného kursu režie. Obě tyto negativa jsou sice dosti podstatná, ale zmíněná pozitiva (kamera, hudba, kostýmy, výprava, zbytek herců) je celkovém dojmu značně překonávají a tak mohu s čistým svědomím dát čtyři hvězdy. P.S. děkuji drahé přítelkyni O., která mne na tento film, jenž se mi měsíc válel bez povšimnutí na polici, svým nadšeným popisem jeho kladů, nezištně upozornila. () (méně) (více)

viperblade 

všechny recenze uživatele

První hodina je geniální a už jsem přemýšlel o plném hodnocení. Bohužel, ta druhá si neuměla udržet tempo, některé písně se mi moc nezdály. Ale jinak naprostá paráda. Ať už obsazení (Butler - perfektní, Rossum - rozkošná a talentovaná) či hudbou (v mnoha místech výborná!) Škoda, že celek není takový, jako první hodina. I přesto ale můžu doporučit, nejen příznivcům opery (ke kterým se já nepočítám). ()

Galerie (120)

Zajímavosti (35)

  • Do španělštiny nadabovali film představitelé madridské verze muzikálu. (imro)
  • Schumacher do filmu obsadil výrazně mladší herce, než kteří vystupují v muzikálu. (fannah)

Související novinky

John Travolta je žena!

John Travolta je žena!

10.09.2006

Tak to tedy alespoň bude v připravovaném remaku muzikálu Hairspray, kde ztvární postavu Edny Turnblad, jejíž dcera Tracy (začínající Nikki Blonsky) se zaplete do rasových nepokojů v Baltimore… (více)

Reklama

Reklama