Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Padesátá léta minulého století. Manhattanský uklízeč toalet Tom Ripley (Matt Damon) si vypůjčí sako studenta Princetonu, v němž hraje na klavír na zahradní párty. Když s ním pak bohatý otec čerstvého absolventa Princetonské univerzity zapřede rozhovor, Tom předstírá, že jeho syna zná. Rázem tak dostane nabídku, aby se výměnou za tisíc dolarů vypravil do Itálie a přesvědčil Dickieho Greenleafa (Jude Law) k návratu domů. V Itálii se Tom připojí k Dickiemu a jeho vzdělané snoubence Marge (Gwyneth Paltrowová). Předstírá, že miluje jazz a chová homosexuální naděje, zatímco se topí v přepychu. Kromě lhaní je Tom také velmi dobrý v imitaci a padělání, takže když se s ním pak pohledný a sebejistý Dickie začne nudit a zavrhne ho, Tom neváhá zajít opravdu hodně daleko, aby si přivlastnil Greenleafovy výsady. (Cinemax)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (508)

poz3n 

všechny recenze uživatele

Moje dosavadní setkání s Anthony Minghellou bylo veleúspěšné. Anglický pacient a především pak Návrat do Cold Mountain jsou obrovské a silné příběhy, navíc bravurně natočené. Nehledě na mnohem důležitější hodnoty, chybí Anthony Minghella na tomto světě jako režisér. Proto jsem se na Talentovaného pana Ripleyho dost těšil a schválně jsem si o jeho obsahu předem skoro nic nezjišťoval. O to víc jsem byl zaskočen a překvapen psycho atmosférou, kterou Ripley oplývá. Jednoznačně mě několikrát napadly Polanskiho thrillery se svojí typickou stísněnou atmosférou. Skvělé obsazení, skvělá režie, díky za další zážitek pane Minghello. 9/10 ()

Nathalie 

všechny recenze uživatele

Amorální variace na americký sen. Šplh po společenském žebříčku není disciplína vyhrazená pouze zdatným sokolům s orlí silou. Někdy se pár příček cestou nahoru poláme, jindy je nutné několika všiváckým datlům před vámi dopomoci dolů. Tom Ripley v mistrovské psychologické stínohře Anthonyho Minghelly působí jako okouzlující inteligentní mladík...Jeho dokonalým trikem je umění manipulace, sám Machiavelli by u něj mohl brát hodiny. Tom v podání nekňubovitého Matta Damona je jablkem sytě červeného odstínu...a s bídným červem uvnitř, který se prokousává na povrch. Je lhostejné, jestli do něj kousne Eva nebo Sněhurka Gwyneth Paltrow, otráví se jím každý, zatímco zlatý americký chlapec Jude brzy jeho zásahem zmodrá. Nosná idea příběhu se pohybuje v prostoru, který definují tři souřadnice- na jedné ose moc, na druhé morálka a na třetí ctižádost. Ripleyho charakter je amorfní a udivuje schopností patologicky lhát a ztvárnit kohokoli. Dejte mi nádobu- a já ji vyplním. Žije v duchu motta : Svět je jeviště, všichni lidé herci a já z nich ten nejlepší. Záporný hrdina s homosexuálním podhoubím v centru dění není na plátně častým zjevem, ale Minghella kreslí motivace jistě-obrysy jsou pevné a barvy přesné, doplňuje je bystrým podvratným rukopisem, takže mu z ošidného semene na filmovém záhoně vyrostl thriller s hitchcockovskym espritem. Mrazí z něj v zádech a mozkové závity se přehřívají. Příjemně. ()

Reklama

pivo 

všechny recenze uživatele

SKvelo natočený film od oscarového režiséra. Matt Damon je vynikajúci. Na začiatku milý, dobrý a pomaličky sledujeme jeho premenu v totálneho hajzla. Aj napriek si však stále zachováva svoje čaro. Jude Law by si zaslúžil za svoj výkon Oscara a nie len nomináciu. Moja najobľúbenejšia Cate Blanchet je milá postava na doplnenie a je mi ľúto, že nehrá viac. Výborná hudba, ktorá skvelo podfarbuje napínavý thriller. Skvelá práca s kamerou a režisérsky kvalitný film. Toto jednoducho musíte vidieť. ()

tron 

všechny recenze uživatele

Spoilery. Obludný zločin. 90. roky boli krásne obdobie. Azda len počas nich mohol fakt nepríjemný a desivý psychotriler, jeden z najmrazivejších daného desaťročia, na celom svete zarobiť temer 130 miliónov (pri akceptovateľnom rozpočte 40 miliónov). V drvivej väčšine (vo všetkých?) stalkerovských trilerov magor svojho "miláčika" sleduje z relatívne bezpečnej vzdialenosti. Tu sa však maskuje ako jeho najlepší priateľ. O to je to desivejšie. Ďalším úžasným porušením zavedených klišé je, že v iných stalkerovských trileroch dej sledujeme z pohľadu obete. Tu je to presne naopak. Čo je ešte desivejšie. A absurdné je, že režisér to zmanipuloval tak majstrovsky, že akonáhle sa okolo tohto psychopata, vraha, nebezpečného človeka a chorého jedinca začne sťahovať slučka osudu... držíme mu palce, aby sa z toho dostal! Rovnako kuriózne je, že stalker svoju obeť zabíja v prvej polovici (temer dva a pol hodinového) filmu. Suverénny Matt Damon je skvelý, úžasný, temný a brutálny. V tom čase to ešte nebola hollywoodska hviezda resp. áno, mal k tomu nebezpečne našliapnuté, ale v r. 1999 to predsa len stále ešte bol „len“ ten chlapec z báječne civilného Dobrého Willa Huntinga. Rovnako parádny je však i jeho presný opak: oslňujúci, živelne žoviálny, život milujúci a bezstarostný Jude Law. Dokázal Dickiemu vtisnúť charizmu, vďaka ktorej chápeme, prečo má všetkých vo svojej moci, ale tiež štipku hajzlovstva, vďaka ktorému si poviete, že si to možno zaslúžil... a okamžite sa za to za seba začnete hanbiť. Z piatich nominácií na Oscara sa jedna ušla aj práve jemu, hoc keď sa to tak vezme, najväčšiu prácu odmakal poctivo Damon, kým Jude bol „len“ za šoumana. Ale tak už to v živote chodí. Z podporných rolí ma najviac zaujal pošahaný Phillip Seymour Hoffman, ale i obsadenie vyložene vedľajších rolí je bravúrne (James Rebhorn ako otec alebo Ivano Marescotti ako rímsky vyšetrovateľ, Ivana si určite pamätáte ako šéfa brutálnych zabijakov zo Scottovho Hannibala). Nedá mi samozrejme nespomenúť bravúrnu scénu na člne a potom ešte tú so zrkadlom. A skvelú európsku výpravu. Parádna je i retro atmosféra. Ako kniha, i film ťaží z „dávenej“ doby 50. rokov 20. storočia do takej výnimočnej miery, až je otázne, či by sa tento príbeh mohol odohrať aj v súčasnosti a nie iba v časoch, kedy ak ste s niekým chceli na diaľku komunikovať, museli ste mu napísať list, X dní čakať, kým príde (ak vôbec) a následne X dní čakať na odpoveď. Vynikajúca, zvrátená psychologická záležitosť. Triler ako vyšitý. Seale a Yared odviedli fakt kus nenormálnej práce. Za mňa lepšie, ako kniha, ale čudujem sa, že keď už ju Minghella (ktorý zároveň písal scenár) tak fantasticky zadaptoval a dá sa povedať „vylepšil“, prečo z nepochopiteľných príčin pridal úplne zbytočnú postavu v podaní Cate Blanchett, ktorá v románe ak sa nemýlim vôbec nevystupovala. ()

borsalino 

všechny recenze uživatele

Pro mě osobně velké zklamání, propracovaný americký remake rozhodně v žádném směru nepřekonal francouzskou verzi z šedesátých let s Alainem Delonem. Snímek je jistě propracovanější, výprava byla bezpochyby náročnější a dražší, ale to není všechno. Nový kabátek z filmu udělal celkem tuctový thriller, jen s určitým specifickým zabarvením daného příběhu. Tom je líčen téměř jako programový vrah, úplně se vytratila poetika příběhu. Možná, že kdybych viděl tuhle americkou verzi dřív, hodnotil bych jinak, ale takhle jsem se jen ztěží přemluvil ke dvěma hvězdičkám. ()

Galerie (62)

Zajímavosti (24)

  • Matt Damon zhubnul kvůli filmu asi 12 kilo. (don corleone)
  • Dickieho (Jude Law) oblíbený krejčí Battistoni je skutečným krejčovským obchodem, který funguje již od roku 1946. Sídlí ve vnitřním nádvoří domu na adrese 61a Via Condotti v Římě. (freelex)
  • První scéna, na které pražské trikařské studio Universal Production Partners pracovala, byla podle jejího ředitele Víta Komrzého "shodou okolností i nejkritičtější, protože nikdo předem nevěděl, jestli je vůbec možné ji udělat. Matt Damon v ní vezme po divadelním představení Cate Blanchettovou na projížďku nočním Římem. A protože Minghella v případě Pana Ripleyho trval na co největší autenticitě lokací, pronajal si štáb na tři dny centrum Říma, což udělalo z téhle scény extrémně drahou záležitost. Kameraman při natáčení exponoval na hranici možného a navíc se stalo to, co se občas stává - totiž že laboratoře při vyvolávání materiál podexponovaly, takže scéna byla zelená, bez detailů, prostě hrozná. Produkce tedy řešila zásadní problém, jestli se s tím dá něco dělat, anebo bude tuhle složitou a nesmírně drahou scénu potřeba přetočit. Myslím, si, že když nám ten materiál poslali, sami nevěřili tomu, že se dá rekonstruovat a že to byla svým způsobem zkouška našich schopností. Pracovali jsme na tom šest týdnů ve dne v noci a nakonec jsme scénu zrekonstruovali tak, že ve filmu je. Byla to ale velmi vyčerpávající zkušenost, protože první čtyři týdny jsme stále jen zkoušeli, jak na to, a oni nám to vždycky vrátili s tím, že to není ono. Byl to depresivní začátek, ale když jsme ho zvládli a prolomili jejich nedůvěru, byl zbytek práce už relativně pohodový." (NIRO)

Související novinky

Andrew Scott je nový pan Ripley

Andrew Scott je nový pan Ripley

26.09.2019

Hvězda seriálů Sherlock (Moriarty) a Potvora (sexy kněz) Andrew Scott získal hlavní roli v připravované seriálové adaptaci slavné série knih o známém zloději, podvodníkovi a sériovém vrahovi Tomu… (více)

Držitel Oscara Gabriel Yared zahraje v Praze

Držitel Oscara Gabriel Yared zahraje v Praze

23.07.2012

Světoznámý tvůrce filmové hudby – skladatel Gabriel Yared (Oscar za Anglického pacienta) – čas od času vymění pero a notový papír za klavír a veřejně vystoupí. Letos na podzim budou mít šanci slyšet… (více)

Law a Minghella opět spolu

Law a Minghella opět spolu

28.02.2005

Jude Law si s největší pravděpodobností zahraje v BREAKING AND ENTERING, pro Miramax Films. Lawova role se má jmenovat Will a je to londýnský architekt, momentálně se nacházející v osobní i… (více)

Reklama

Reklama