poster

Nesnesitelná krutost

  • USA

    Intolerable Cruelty

  • Slovensko

    Neznesiteľná krutosť

Komedie / Romantický / Krimi

USA, 2003, 100 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • maxi6
    *****

    .........Nejen profesionální vypočítavost, finanční zisk za každou cenu, ale hlavně karikatura americké společnosti, především povrchnost, egoismus převtělený do osobního narcismu, extrémní individualismus......to vše Coeni mistrně zkloubili do komediální zápletky z právnického prostředí s velkou nadsázkou a pro ně typickým humorem. George a Zeta jako hlavní představitelé si své role vystřihli a užili tak asi jako nikdy. Těch pár nevhodných momentů, jenž doopravdy vypadaly, že jsou jakoby z pera jiného scénaristy, se dalo při celkovém dojmu z filmu autorům určitě odpustit. Už jenom proto, že nám postavili do jedné řady zajímavé role hlavní i vedlejší, bez rozdílu.....Nedá mi připomenout roli Sípáka a hlavně na přístrojích připojeného Toma Aldredge.....(6.3.2005)

  • Falko
    ***

    70%. Od Coenovcov som necakal az taky blaznivy humor, ale ten mi nevadil, naopak vyhovoval mi a nasmial som sa prvu hodinu super, kym bol dej este stale zrozumitelny. Asi po 60 minute sa to zacinalo akosi preplietat, zmluva-nezmluva a v deji som sa nielenze stracal, ale aj humor nejako oslabol, preto 70%. Inac najviac sa mi ratala zamena pistole s inhalatorom - brutalne, ale smiesne :-) ... 17.09.2010 _______ George Clooney - (Miles) +++ Catherine Zeta-Jones - (Marylin) +++ Geoffrey Rush - (Donovan Donaly) +++ Cedric the Entertainer - (Gus Petch) +++ Edward Herrmann - (Rex Rexroth) +++ Richard Jenkins - (Freddy Bender) +++ Billy Bob Thornton - (Howard D. Boyle) +++ Produkcia: Ethan Coen, Joel Coen, Brian Grazer +++ Hudba: Carter Burwell +++ Nemecka Cinema - 75%(17.9.2010)

  • tron
    ***

    „A nebol to náhodou ON, kto spal s čističom bazénov?“ Prižmúrim oko nad príšerným názvom (ktorým sa slovenský i český distribútor snaží miasť divákov nezmysleným odkazom na drsný coenovský debut ZBYTOČNÁ KRUTOSŤ z roku 1984) a radšej krútim hlavou nad experimentom, ktorí na nás Ethan a Joel posledných X rokov testujú: v 80. a v prvej polovici 90. sa stali legendami (ZMÄTKY V ARIZONE, FARGO, BIG LEBOWSKI), no následne akoby sa už nudili tým, že „všetko vedia“ a vrhli sa na také pre nich šialené žánre, ako muzikál (BRAČEK, KDE SI?), film noir (MUŽ, KTORÝ NEBOL) či heist movie (PÄŤ LUPIČOV A STARÁ DÁMA). Následne nakrútili niečo, čo sa vysmieva žánru romantickej komédie... a zároveň sa to na ňu s pribúdajúcimi minútami čoraz viac podobá. Bohužiaľ, podobá sa to predovšetkým na SLABŠIU romantickú komédiu. Akých je Hollywood plný. Šarmantní herci sa snažia čo-to zachrániť: okrem tradične úžasne samoľúbeho Clooneyho („Pozerám, že sme sa nedohodli. O čo ti ide, Freddy? Chceš 100%? Dobre - a prečo nie rovno 150?“) zaujmú ešte Billy Bob Thornton ako texaský „Pán Mlufka“ a Geoffrey Rush ako „austrálsky bastard s vrkočom“. Ale napriek hŕstke podarených nápadov (barón s Alžbetou, nájomný vrah s astmou, Rorin dedko rušňovodič) a vydareným konverzačným cynickým scénam („Moja žena sa ma snaží totálne ošklbať.“ – „To je jej právo. Rešpektujte ho.“) to od polovice začína byť plus mínus riadna nuda.(21.2.2009)

  • Faidra
    **

    Soudili se, soudili se rozvedení o svý jmění, o svý jmění, o portmonky, o kastroly, o potomky. Byl to spor ukrutnej s křikem a pláčem, ó, jak si překrásně po krku skáčem... Těžko snesitelný kousek, u kterého bych asi nezůstala, kdyby před titulky nezazněli Simon a Garfunkel a neobjevil se Geoffrey Rush, během titulků nezazněl Elvis a po titulcích se neobjevil George Clooney. Pomyslela jsem si, že aspoň hudbu (i když ten Jahelka z úvodu by se hodil ještě líp) a herce si uměli vybrat a rozhodla se vytrvat. Byla jsem po zásluze potrestána držitelkou ceny za chvění řas, zvedání obočí a špulení rtů CZJ, nesnesitelně pastelovým L.A., obvyklým K.O. udíleným hollywwodskými slaďárnami, nesnesitelně krutými ve svém předpokladu, že si člověk oblíbí hejno chabě načtrtnutých figurek místo něčeho aspoň trochu připomínajícího lidi, a nesnesitelnou změnou J. a E. Coenových z ostrých hochů v číšníky servírující romantické komedie, v nichž je romantiky asi jako v rozvodovém listě a humoru jako v dohadování se brzy bývalých manželů, čí bude stůl a čí bude skříň. Romantické duše si můžou libovat nad tím, že se konečně mohou dívat na něco ze svého oblíbeného ranku dívat s hrdostí ("vždyť je od těch Coenů, že jó, holky?"), já složím poklonu nesvaté trojici Rush, Clooney a Thornton, kteří takřka ze všeho udělají záležitost snesitelnou, a půjdu pustit Rockyho a Reda na Coenovy, aby si bratři v saku objasnili rozdíl mezi dobrmanem a rotvajlerem a zažili nesnesitelnou krutost na vlastní kůži.(9.4.2008)

  • lamps
    ***

    Miluji coenovské kriminálky, ale jejich komediální tvorba mi jde vyloženě proti srsti. Oni mají prostě tak zvláštní smysl pro humor, že já, obyčejný fanoušek, ho asi vůbec nemám šanci pochopit. George Clooney je jako úspěšný a nenasytný právník fajn a na Catherine se mi vždycky strašně krásně kouká, ale jejich milostné eskapády mě většinou spíše nudily, než "hodily do pohody". Alespoň to na chvíli zachraňuje Billy Bob Thornton, který zase exceluje a v mém hereckém žebříčku šplhá, narozdíl od téhle romantické komedie, stále výš a výš.60%(6.10.2012)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace