Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Adrian
    ****

    V smere permanentnej snahy aktívne zapajáť diváka do procesu sledovania úmyselne strohým štýlom podsúvaných údajov, mi Syriana prijde rovnako účinne faktografická ako Mametov Spartan. Dláždenie deja nie skrz charakterizáciu postáv a opisné polopatistické vysvetľovanie, ale takmer výlučne iba podstatnými faktami podtrhuje divákovu pozornosť (alebo naopak otupelosť). Škoda len, že tí "pri koryte" sa veselo smejú aj naďalej... .(16.2.2006)

  • Gilmour93
    ****

    Zvracel bych černé zlato, ale to bych musel být tím, co jsem viděl, alespoň trochu překvapený. Akorát teď nevím, jestli jsou horší všemožné intervence mocností za účelem uspokojení politicko-ekonomických zájmů (i se svými chtěnými i nechtěnými vedlejšími produkty), či lhostejnost a otupělost naší společnosti, farizejsky se schovávající za demokracii a její hodnoty.. Po filmové stránce je možná škoda, že Stephen Gaghan nepoužil na díly svého jinak precizně sestaveného stroje osvědčené mazivo značky Soderbergh. Jo a jedna poznámka zcela mimo barel. Všimli jste si, že od té doby co se G.Clooney zranil při natáčení scény mučení, začal přemýšlet o svatbě? Vyhlášení svobodní mládenci, bacha na ty úrazy hlavy! A to, že je manželka z Bejrútu, je už jen taková malá hříčka osudu..(10.12.2015)

  • mm13
    ***

    Niekto sa tu na pokuse spasiť svet chcel podieľať v toľkej miere, až to pokašľal... Milý pán Gaghan, mali ste sa v prvom rade vybodnúť na réžiu a ušetrený čas i energiu venovať hlbšiemu ponoru do nadhodenej problematiky z pozmeneného uhla - pokúsiť sa z nej vydolovať niečo objavnejšie, než len sériu všeobecne otrepaných, veľkohubých právd, ktoré priemerne inteligentného a obyčajne zvedavého diváka dnes už nemajú čím prekvapiť. Že bohatí chcú byť bohatší, mocní ešte mocnejší a čím viac peňazí a moci, tým menej ohľaduplnosti a čím viac biedy a beznádeje tým viac zlosti a bla-bla-bla-bla-bla... to vieme už od čias predbiblických. (A že ste to celé zaobalil do komplikovaných vzťahov najväčších podnikateľkých a politických kruhov, to na presvedčivosti nepridalo, ba čo viac, odradilo mnohých, ktorí by aj načúvali, len ste ich hrou na fundovanosť priskoro unavil.) Čo si už uvedomujeme menej, sú obyčajné pravdy o ľudskej prirodzenosti, vlastné všetkým národom, kultúram, náboženstvám... a, pán Gaghan - všetkým spoločenským vrstvám! Nie je totiž veľký rozdiel medzi samozvaným idealizmom emirovho syna a tým vašim ani medzi neukojiteľnými ambíciami magnátov a vašou snahou natočiť definitívny filmový príspevok do stále horúcejšej diskusie. Takí skrátka sme a to je to, s čím by sme mali - každý so samým sebou - pracovať ak naozaj chceme, aby bol zajtra svet lepší. Lenže my ho nechceme lepší, my ho chceme pohodlnejší. A ak náhodou predsa len lepší, tak potom zase iba ak bude tiež "náš", "pre nás ", "kvôli nám" a možno hlavne "vďaka nám"... koniec koncov - inšpiroval ste ma k týmto úvahám, sú to teda silné tri, ale nabudúce aspoň štipku pokory, prosím.(26.10.2006)

  • Lima
    *****

    V závažnosti sdělení a ve své struktuře (přímo či nepřímo prolínající se dějové linie) Syriana hodně připomíná TRAFFIC, akorát že režisér Stephen Gaghan (právě scenárista Trafficu a teď i Syriany) vyměnil drogy za strategické suroviny, kolem kterých se točí celý svět - ropu a olej. Nepopírám, že jsem se při prvním shlédnutí v příběhu fúze společností Connex a Killen, v té změti jmen a faktů, ztrácel, osudy Clooneyho agenta CIA, prince Násira a těch dvou arabských chlapců však zaujaly hodně a v závěru i dokázaly strhnout. Gaghan si nebere servítky, nešetří CIA, zahraniční politiku své země ("Když má země 5% světové populace, ale vynakládá 50% ze světových prostředků na armádu, znamená to, že její přesvědčovací schopnost upadá."), poukazuje na korupci, dotýká se problému islámského fundamentlismu, problémem ale je, že jeho vyprávění působí poněkud chladným a odtažitým dojmem, což může některé diváky odradit. Já jsem ale filmu, který má myšlenku, ambici něco důležitého sdělit a navíc je z něj cítit poctivá filmařina (kamera a výprava se sugestivními arabskými reáliemi), schopen hodně prominout. PS: Clooney už dávno není tím, co - slovy Stevena Spielberga - škube hlavou jako holub, svým uměřeným civilním projevem příjemně překvapil, stává se z něho velký herec.(30.8.2006)

  • DaViD´82
    ***

    Everything is connected. Problém Syriany není v námětu, hercích či nezajímavosti. Rozhodně ani v tom, že Stephen Gaghan vyžaduje od svého diváka určitou míru znalostí a vstřícnosti k tomu proniknout tomuto snímku pod kůži. Jediným,bohužel však obrovským, problémem Syriany je její "nefilmovost". Gaghan si nedokázal určit priority a chce zde mít vše. Což filmu výrazně škodí, jelikož jak moc jsou některé dějové linky výtečné, tak jsou naopak jiné zcela nudné. Na druhou stranu jsou poněkud rozpačité dojmy nakonec přebity perfektním závěrem. Stephen Gaghan jako scenárista má co říci, ale jako režisér to (zatím) neumí podat tak, aby to fungovalo i jako klasický filmový zážitek se vším všudy.(17.7.2007)

  • - Ve scéně, kde se arabský zloduch chystá mučit postavu George Clooneyho, mu položí otázku, jestli zná techniky, kterými v Číně mučí lidi z duchovního hnutí Falun Gong, aby je přinutili vzdát se svojí víry, což je narážka na skutečné případy popisované zpravodaji OSN pro otázky mučení. (Moco)

  • - Režisér chtěl do úlohy Bryana Woodmana (Matt Damon) původně obsadit Christiana Balea, ale ten už byl rok vázaný natáčením snímku Nový svět pod vedením Terrence Malicka. (imro)

  • - Syriana je termín používaný ve washingtonských analytických kruzích a znamená hypotetické přetváření nebo přebudování Středního východu. (imro)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace