poster

Král Lear

  • anglický

    King Lear

Sci-Fi / Drama

USA, 1987, 90 min

  • MartinNDL
    ****

    Jaký to má smysl pouštět si neustále Godardovy filmy a nadávat na něj. Jaký to má smysl trpět u Wagnera pod plakátem Take That, jaký to má smysl...? Viděl jsem starou knihu plnou neznámých písmen, neuměl jsem číst a není to totéž co předčasná ejakulace, spíš se jeden pokouší marně promočit skrz Berlínskou zeď a tvrdí, že beton je trapný. A ve výsledku má jen pravdu Godard, že umění je mrkev.(1.10.2014)

  • selviskhed
    odpad!

    Haha, jak všichni udělují dvě hvězdičky pro případ, že by v tom mumlání egopsychotického šílence bylo náhodou něco hlubokomyslného. ___ Pokud by někoho lákalo podívat se na film kvůli Woodymu Allenovi, nedělejte to. Ve filmu se objeví dohromady tak na minutu (vše během posledních pěti minut) a hraje asi někoho, kdo jakože nahrává voice-over, který samozřejmě napsal Godard ve svém nenapodobitelném stylu. V samotném filmu se ale Allenův voice-over vůbec neobjevuje.(28.3.2013)

  • Terva
    ****

    Pamatuju si, že tento snímek byl v komunistickém světě tvrdě popírán a to zejména jeho odkaz na černobylskou katastrofu.(16.9.2011)

  • Arkanoid
    *

    Citáty sú síce zaujímavé, ale postaviť na nich film je šialené. Navyše od Godarda.(15.3.2014)

  • Dionysos
    *****

    Která z nespočtu významových rovin je ta privilegovaná, ve které může tvůrce či divák najít klíč k porozumění filmu? Pro lidi odkojené buržoazním románem 19. století a hollywoodským filmem 20. století film odhaluje hrozivé (ale spíše osvobozující) tajemství, že taková rovina neexistuje - existuje jen věčný pohyb od jedné instance ke druhé, od jednoho obrazu ke druhému, od jedné myšlenky ke druhé, bez šance na jejich splynutí, bez šance na jejich logické zřetězení. Vzájemně nesmiřitelné obrazy nacházejí rozuzlení jen v divákovi. Godard zde - i na jeho poměry skvěle - rozpouští (ostatně fiktivní) hranici mezi autorem a jeho dílem, mezi výsledným produktem a procesem jeho vzniku. Godard ohledně tohoto filmu v jednom rozhovoru prohlásil, že nejdůležitější myšlenkou filmu je idea o uchopení minulosti, přítomnosti a budoucnosti v aktu filmové montáže: a zde opět vidíme výše popsanou rozpuštěnou hranici. Vždyť toto uchopení se netýká pouze kinematografického postupu, ale i obsahu díla (středověká hra, současnost Černobylu atd.) i jeho vnitřních odkazů (umělecká díla středověku, doby Shakespearovy, současné osobnosti atd.).(12.4.2015)

  • - Snímek je dochován pouze ve velmi špatné kvalitě a nikdy proto nevyjde na DVD. (Terva)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace