Reklama

Reklama

Před dvěma lety dobyl film Noční hlídka, první díl fantasy trilogie režiséra Timura Bekmambetova celý filmový svět. Tisíce fanoušků okouzlilo propojení moderní sci-fi, fantasy a východních mytologií. Denní hlídka pokračuje ve vyprávění příběhu o souboji Světlé a Temné strany, který se odehrává v současném Rusku, ale v podstatě i napříč celými dějinami civilizovaného světa.

Anton se dostane do komplikované situace. Ač je sám členem Noční hlídky, jeho syn Jegor je na straně Temna. Anton se snaží svého syna uchránit i přes jeho excesy a zametá po nich stopy i před vlastními lidmi. Naopak Temná strana trpělivě vyčkává, až v sobě Jegor po narozeninách probudí monstrózní sílu. Mír mezi oběma stranami je příliš křehký na to, aby ho nedokázalo narušit sebemenší nedopatření, kterého se hlavní hrdinové v nastalých zmatcích dopustí. Až když je Moskva téměř srovnána se zemí, přijde na řadu Křída osudu, posvátný předmět, který může Antonovi dovolit vrátit se v čase a zabít své vlastní dítě. Cesta zpět však nebude jednoduchá.

Film byl do ruských kin uveden v lednu roku 2006 a během několika málo dní se stal komerčně nejúspěšnějším domácím titulem všech dob. Oproti prvnímu dílu film vznikl s daleko větším rozpočtem, což je nejvíce patrné v akčních scénách, historických reminiscencích a v tricích. Diváci se tak dočkají nejen fascinující historické bitvy, ale i divoké automobilové honičky končící na stěně jedné z moskevských moderních budov. Film, jehož strhující tempo se okolnímu světu představilo až letos na několika klíčových filmových festivalech přichází do českých kin přesně dva roky po úspěchu Noční hlídky, kterou vidělo přes šedesát tisíc diváků. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer 2

Recenze (355)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Od Noční hlídky se to liší maximálně v tom, že efektů je patrně o něco méně než v prvním díle, zato je to ale stejná zplácanina, že od začátku nebudu znát z příběhu prakticky nic, i když budu bedlivě sledovat film od první vteřiny a skočim po dvouch a půl hodinách. Možná, že kdybych nemrkal, užil bych si to více a možná bych toho i více pochopil, ale tak zplácaný, zašmodrchaný příběh se těžko dá pochopit. Knihu radši číst ani nehodlám, ale na další díl se určitě zase podívám. Režisér prostě umí, efekty do filmu dát, a dát je tam tak jak se dát mají, prostě umí. Američané si ho všimli, začínají ho využívat, dávat mu prachy, on pro ně točí další efektivní filmy. O tom to v dnešní době také je. Bavit se takovými filmy v kině. Jen kdyby to mělo po příběhové stránce alespoň hlavu a patu. Denní hlídka je možná nářez, který je dobré sledovat hlavně očima, ušima už je to vlastně docela jedno. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Pokud by někdo užil na neznámého filmaře označení klipař, tak bych si automaticky k tomuhle termínu přiřadil jméno a tvář Timura Bekmambetova. Ten si vydobyl uznání jako autor televizních reklam a videoklipů a postupy z téhle branže uplatňuje i ve světě hraného filmu. Jeho snímky hýří šíleným střihem, efekty, zpomalovačkami, nájezdy kamery, nejrůznějšími triky a příběh nebo práce s postavami se mu vyloženě vymyká z rukou. Nicméně jedno se mu musí nechat, nepodřizuje se žádnému diktátu trhu a točí přesně to, co točit chce a co odpovídá jeho vkusu. Proto je v tom, co dělá, docela přesvědčivý a buď se vám to líbí, nebo jděte od toho. Generace 90. let, která vyrostla na videoklipech MTV, s tím nemá tak velké problémy, já bohužel ano. Noční hlídka, díky které si Bekmambetov získal renomé, sice už byla tím jeho filmovým stylem poznamenaná, ale pořád tam bylo něco, co to vyvažovalo - ruské reálie a nedostatek prostředků, který režisér donutil natočit východní fantasy a ne ryze kosmopolitní produkt. Denní hlídka vznikala ve spolupráci s Američany, penízků bylo víc, a tak je film bombastičtější (Bekmambetov se doslova opájí možnostmi trikových technologií a je svým způsobem megaloman) a taky o poznání kosmopolitnější. Ty 2* jsou z mého pohledu ušmudlané a spíš za literární předlohu než za to, co Bekmambetov spáchal. Jeho filmové směřování je v zásadním rozporu s mým filmovým viděním a kdybych měl zhlédnout jeho nejnovější výtvor o tom, jak americký prezident bojuje s upíry, asi by se mi nepříjemně zvýšil krevní tlak... Celkový dojem: 30 %. ()

Reklama

teutates 

všechny recenze uživatele

Chaotická kamera,strih a dokonca aj príbeh..!Proste ide o jeden veľký chaos v ktorom sa"národovec"Bekmambetov snaží o nejakú symboliku,ktorou by ohúril.Avšak na mňa to nezabralo...snažil som sa pochopiť jednotlivé scény,ale nešlo to!Mne osobne sa tento snímok veľmi nepozdáva.Dejová línia je tak zasiahnutá tým čo všetko chcel pán režisér ukázať,že to až pokazil.Oceňujem snahu,ale Timurove prevedenie na filmové plátna sa mi nepáčilo!Príbeh má potenciál,ktorý ale stroskotal ešte u"Dennej Hliadky".Možno ak by sa tohto snímku chytil niekto iný a zmenil štýl -zvýšil by som aj ja svoje hodnotenie..!2*za pár scén a hudbu. ()

Falko 

všechny recenze uživatele

Opät je to podobny mix chaotickeho deja ako aj pri NOCNEJ HLIADKE (2004), ale za to je tu na ruske pomery este viac velmi kvalitnych vizualnych a akcnych efektov (zaver filmu), ako v prvej casti, len chvilkami je to az moc chaoticke a niekedy som bol v deji strateny, ale to este dokazem odpustit. Bekmambetov ma talent na taketo filmy, pricom nie kazdemu moze jeho styl natacania vyhovet. Mne sa pacil aj Wanted (2008), ale celkom som zvedavy aj na tretiu cast Twilight Watch (2009)... 16.02.2009 ____ Konstantin Khabenskiy - (Anton) +++ Mariya Poroshina - (Svetlana) +++ Dmitriy Martynov - (Yegor) +++ Vladimir Menshov - (Geser) +++ Galina Tyunina - (Olga) +++ Hudba: Yuriy Peteenko +++ ()

Trellíno 

všechny recenze uživatele

Oceňuju Bekmambetovovu schopnost ukuchtit lasagne jenom za pomoci vody a strouhanky a taky se mi dost líbilo vydařený atmosferický finále v hotelu, ale jinak je to ještě větší WTF než jednička, a to už je co říct. Otázka "Kde se tu sakra vzal ten trolejbus?" z prostředka dost dobře vystihuje celý film. Kde se vzalo toto, jak se tenhle objevil tady, proč jednali takto a jaktože u toho byl tenhle? Prostě jeden velkej zmatek, který asi opravdu ocení jenom čtenáři předlohy, která je doufám podstatně přehlednější. Jestli se pletu a je stejná, tak potom opravdu celý humbuk okolo Hlídek přestávám chápat. ()

Galerie (56)

Zajímavosti (7)

  • Bekmambetov v pokračovaní nakladal s predlohou ešte voľnejšie ako v Nočnej hliadke a v podstate opäť čerpá námet z prvého Lukjanenkovho románu. (ash99)
  • Uvedení filmu předcházela masivní reklamní kampaň. Představitel hlavní role Konstantin Chabenskij pak dokonce 1. ledna zahajoval promítání v Moskvě a coby vosková figurína tentýž den pózoval na premiéře v Petrohradu. (suicide)
  • Při honičce když Anton proskočí plakátem, na druhé straně vyletí z velké reklamy. Je to reklama na film 9. rota, kde jedním z hlavních hrdinů je Alexej Čadov, představitel "upírka" Kosti. (grovik.net)

Související novinky

Bekmambetov a nový Ben-Hur?

Bekmambetov a nový Ben-Hur?

21.08.2013

To je rozhodně odvážná představa. Studio MGM se už nějakou dobu ohání plány natočit novou verzi Ben-Hura. Nepůjde však o remake slavného filmu z roku 1959 (těžko můžete překonat totální klasiku,… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno