Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Režisér Olivier Marchal (sám bývalý policista) natočil příběh na základě skutečných událostí a situoval ho na slavné Quai des Orfevre – Nábřeží Zlatníků 36, do sídla pařížské policie. Právě tam začíná drama dvou policistů Léa Vrinkse a Denise Kleina, které kromě příslušnosti k různým útvarům – Léo pracuje pro BRI (Zásahová a pátrací brigáda) a Denis pro BRB (Brigáda pro boj s organizovaným zločinem) – dělí i rozdílný postoj k práci. Zatímco Denis usiluje především o moc a postavení, Léo patří k onomu staromódnímu typu policajtů, posedlých svou prací, kteří mají známé na obou stranách zákona, a v zájmu spravedlnosti občas neváhají jeho hranici překročit. Jejich cesty se osudově protnou ve chvíli, kdy mají spolupracovat na případu série ozbrojených přepadení. Každý postupuje svými metodami, přičemž Léo je sice úspěšnější, ovšem za cenu rizika, jež se může obrátit proti němu. A také obrátí, protože Denis neváhá využít každého způsobu, aby svého kolegu porazil a získal kýžené místo šéfa policie. Na otázku „A co policejní etika, to vám nic neříká?“ – Denis odpovídá: „ S tou už si dávno vytírám…“ Do hlavních rolí policistů, kteří spolu svádí nelítostný souboj, obsadil Olivier Marchal slavné filmové hvězdy Daniela Auteuile (Královna Margot, Hrbáč) a Gérarda Depardieua. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (342)

InJo 

všechny recenze uživatele

Exkluzivní kriminálka, která se dle mého názoru řadí mezi ty nejlepší z prvního desetiletí 21. století. Dějově i psychologicky nadstandardně propracované a vyhrocené, nekompromisní, drsné, atmosférické, osudové... A snad všemi herci výtečně zahrané a režisérem Marchalem bezchybně natočené. Konec je také dobrý, ale určitě mohl být ještě lepší. A kdyby tomu tak bylo, šlo by o zcela rovnocennou konkurenci pro NELÍTOSTNÝ SOUBOJ... 90 % ()

Pepinec 

všechny recenze uživatele

Film byl, je a bude navěky skvělým. To každý viděl nebo teprve uvidí. Jen mi vysvětlete, proč nebylo možné zůstat u poetického a francouzsky elegantního názvu Nábřeží zlatníků? Jak vidno, Amíci zachovali alespoň okrsek, ale tuzemáci aby neměli zase něco extra... Takhle by se mohlo zdát, že jde o nějaký remake, zatímco na Nábřeží zlatníků vznikla výtečná pocta pravým a nefalšovaným kriminálkám. ()

Reklama

Shit 

všechny recenze uživatele

Za úplně dokonalý a propracovaný film bych tohle neoznačoval, ale pro Olivera Marchala to je hodně slibný rozjezd kariéry na režisérském křesle. Je na tom vidět, že Marchal má spoustu zkušeností s policií, se zločinci a možná i s korupcí u policie a to všechno dokázal věrohodně převést do filmu. Obzvláště se mu povedlo vytvořit dokonalou syrovou atmosféru, která dýchá z každého kouta filmu a v podstatě udržuje stále v napětí a i když některý scény byly pro mě trošku nudný, tak převážná většina je opravdu geniálně natočená a někdy se až tají dech. Marchal si ještě do filmu vybral francouzský herecký hvězdy Daniela Auteuila a Gerarda Depardieua a hlavně Depardieu ve svý záporný a hodně zkažený roli vyniká, takže celkově je to víc než nadprůměrnej film a pro mě to jsou lepší 4* ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Bez vytáček, já si myslela, že se dívám na krimošku ......desátých let, kdyby je ta vizáž trochu neprozradila. Už to samo o sobě je velký kumšt. Čistokrevné, bezchybné a ještě spoustu superlativ k tomu stejně nestačí vyjádřit to, co musí divák osobně zažít a na vlastní oči vidět. Dokonalý duel dvou hereckých es a jejich charakterů v policejním aparátu, kde je spoustu hnusu, ale i naopak. Vidět ty dva kluky, jak se zaklesnou do sebe očima, to byly momenty, kdy se tají dech. Tady by se spoustu mladých nadějných hereckých kluků ještě mohlo mnohému přiučit. Na Daniela nedám nikdy dopustit, to už jsem psala v mnoha komentářích, tady byl přímo excelentní, ale Gérard mu šlapal fest na paty. Když k tomu přihodím, že se čerpalo ze skutečné události a finále bylo naprosto famózní, tak musím jít na nejvyšší laťku. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Nelítostný souboj o moc, slávu a profesní čest. Netroufal bych si psát o nějaké ryze francouzské oldschoolové krimi, protože Marchal hodně prvků v rámci modernizace žánru lehce zamerikanizoval (styl a užití hudby, flashbacky pro hloupé, prolínání dvou scén v reálném čase) a přitom to dobré z líhně kriminálek galského kohouta ponechal. Co však ryzí bylo, to jsou herecké výkony, kdy Auteuil neschová charisma ani za svůj nos a Depardieu je ukázková máma od selete, která obráží pohřby svých obětí v řadách kolegů a přátel. Tak to zkrátka vypadá, když někdo ví, o čem točí.. ()

Galerie (30)

Zajímavosti (14)

  • Ke zobrazení násilí režisér Olivier Marchal řekl: "Skutečně mi záleželo na tom, aby bylo zachyceno co nejrealističtěji. Ve filmu jeho asi deset minut, což je poměrně dost, ale chtěl jsem, aby tyhle scény byly brutální a velmi krátké, přesně tak, jak je to ve skutečnosti. A tak jsem je taky natočil, protože jsem měl pocit, že díky tomu budou diváci snáze akceptovat ty emoce, které jsme jim chtěli zprostředkovat. Když jsem byl policistou, násilí, s nímž jsem se setkával, a zejména jeho bezprostřednost, mě šokovaly - hlavně takové to lokální, sousedské násilí. Proto jsem chtěl, aby herci nebyli za nějaké superpoldy, ale aby ve chvílích, kdy kolem nich létají ze všech stran kulky, cítili strach, paniku..." (NIRO)
  • Na pohřbu policisty zní „Pohřební pochod“ ze sonáty Frédérica Chopina č. 2 op. 35. Třetí věta Klavírní sonáty č. 2 je Chopinův slavný pohřební pochod, který byl zkomponován nejméně dva roky před zbytkem díla a sám o sobě zůstal jednou z Chopinových nejvýznamnějších populárních skladeb. Klavírní sonáta č. 2 nese narážky a reminiscence na hudbu Johanna Sebastiana Bacha a Ludwiga van Beethovena. (sator)

Reklama

Reklama