Režie:
Neil MarshallScénář:
Neil MarshallKamera:
Sam McCurdyHudba:
David JulyanHrají:
Shauna Macdonald, Natalie Jackson Mendoza, Alex Reid, Saskia Mulder, MyAnna Buring, Nora-Jane Noone, Oliver Milburn, Molly Kayll, Craig Conway, Stephen Lamb (více)Obsahy(1)
Rok po kruté a tragické nehodě se šestice kamarádek opět vydává na každoroční dobrodružnou výpravu - tentokrát do odlehlé části Appalačského pohoří, aby podnikly sestup do jeskynního systému. Uvnitř jeskyně je náhle zasáhne pohroma. Kameny uvolněné při sesuvu zatarasily jediný východ a uvěznily je uvnitř. Skupina se po neshodách dělí a každá z dívek se modlí, aby našla nějaký jiný východ. Je tu ale ještě něco jiného, co na ně v podzemí číhá - neznámý druh velkých humanoidních nestvůr, které se dokonale adaptovaly na život ve tmě. Představa, že se brzy stanou kořistí příšer, v dívkách probouzí ty nejprimitivnější pudy a nutí je dělat úplně vše, aby obstály v totálním boji s nepopsatelnou hrůzou, která útočí bez varování, znovu a znovu a znovu. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (959)
Neil Marshall nám znovu dokazuje své režisérské kvality. Zatímco v Dog Soldiers se nepáral s budováním atmosféry a šel rovnou do akce, u Descent se rozhodl pro razantní změny. Ta první a nejmarkantnější je prohození hláškujících mužů za ženy, které zde mají nejspíše evokovat ohrožené a bezbranné bytosti, čímž ovšem rozhodně nejsou; druhá změna se odehrává na postu prostředí. Zatímco u Psích vojáků jsme měli dokonalý přehled o okolí, zde nemáme naprosto žádné tušení o tom jak bude vypadat další úsek. Jenže tentokrát se režisér potýká s velikým problémem, jedná se o scénář. Chování a hlavně vývoj charakterů jednotlivých postav je těžko uvěřitelný a v mnoha momentech nesnesitelný. Na druhou stranu si ovšem Marshall skvěle poradil s momentem, kdy se dramatický příběh přehoupne do druhé části a přijdou monstra. Právě z živočichů obývajících neznámý jeskyní komplex jsem měl největší strach, ale nakonec mě režisér skvěle překvapil. Nejen že příšerky nevypadají komicky, ale docela se povedly, ba díky své obyčejnosti působí dostatečně přirozeně a jde z nich celkem strach. Co bych nejvíce pochválil je úchvatná práce s kamerou a ještě lepší hudební doprovod, který v několika momentech dával připomenout slavnou Věc. Nebýt těch otřesných dialogů a velice špatného rozjezdu hodnotil bych větším počtem, ale takhle si Pád do tmy nezasluhuje více, než silnější průměr. 70% ()
Celou dobu jsem si říkala, že solidní čtyři hvězdičky, ale za to, jak vyřešili celý poslední akt a vlastně i "ústřední" konflikt mezi dvěma hlavními postavami zcela beze slov, nemůžu jinak než dát plný počet. Parádní palate cleanser po posledních třech měsících, kdy jsem se dívala výlučně na (ne zcela uspokojivé) nové filmy letošního a loňského roku. ()
Tomuhle filmu schází pár chlapů, protože jsem se ve všech těch hrdinkách neorientoval a poznal jsem vždycky jen tři, ostatní se mi míchaly. No a pak tomu už neschází asi nic. Napětí to má na rozdávání a potvory jsou fakt brutus. Brutalita je velká a krví se nešetří, prostě žůžo. Akorát bez poslední asi minuty a půl bych z filmu měl mnohem lepší pocit, ten konec byl prostě takovej násilnej. ()
Nelezte do neprozkoumaných jeskyní, mohli byste se dostat do stejně nepříjemných situací jako hrdinky tohoto hororu. Konkrétně jde o šestici cca třicetiletých „jeskyňářek“ (je to nesmysl, ale zní to akčně), které jednoho mrazivého dne vyrazí prozkoumat zajímavá zákoutí apalačských hor (užijte si těch několik okázalých leteckých záběrů připomínajících první minuty Osvícení, dále už bude následovat prostředí pro klaustrofobiky zcela nevhodné). A „zajímavá“ je zde synonymem pro „nebezpečná“. Neil Marshall z děje chytře vyeliminuje jediného mužského hrdinu hned na začátku a to dost brutálním způsobem (IMHO nejšokantnější scéna loňského roku), abychom mohli následnou hrůzu sdílet jenom společně s bezmocnými ženskými hrdinkami (správně by tam asi mělo být „bezmocnými“, sami zjistíte proč). Pád do tmy je unikátním mixem Pádu do ticha, Záhady Blair Witch a jednoho filmu s Wesleyem Snipesem (kvůli momentu překvapení nenapíšu kterého), bohužel právě u scén připomínajících poslední (ne)zmíněný film tvůrci příliš podceňují atmosféru strachu z neznámého a dávají přednost přílišné doslovnosti. I tak ale čekejte několik scén, kdy vám proběhne mráz po zádech (tentokrát doslova). Marshall umí „lekačku“ správně načasovat - obvykle jsem si říkal: „teď to na ně bafne, teď to vyskočí“… a nic a najednou „BAF!“… a mohl jsem si zanadávat, jak mě zase dostal. Už dlouho tu nebyl tak mimořádně dobře natočený horor, jediné co by někomu mohlo vadit je příliš vysoký podíl tmy (tipnul bych si 80% z celého filmu), ale ve tmě se člověk přece bojí nejvíc, ne? 85% Zajímavé komentáře: Mr.Apache, Cervenak, 3 AM Code, Gardenboy, Le_Danseur ()
Velmi slušný survival, nebojí se brutality a krve, ovšem v realistickém a neokázalém množství, lekačky opravdu slušné, nejlepší je ovšem kamera, hry se světlem (a filtry) a zvuk. Psychologicky slabší, na konci jsou to moc drsňačky, ale konec je velmi slušný. "Speleoložci, speleoložkyně, speleoložčata, nelezte do jeskyně, co je hodně dlouhatá..." ()
Galerie (32)
Zajímavosti (18)
- Zosnulý manžel Sarah (Shauna Macdonald) Paul (Oliver Milburn), je de facto jediným mužom, ktorý sa počas filmu objaví na scéne. (MikaelSVK)
- Sarah (Shauna Macdonald) sa počas noci prebudí a keď sa postaví k oknu, počuje zvuk orla. Orly však v noci nelietajú. (MikaelSVK)
- Shauna Macdonald (Sarah), Natalie Mendoza (Juno) a Alex Reid (Beth) natočily úvodní raftovou sekvenci bez kaskadérů i speciálních efektů. (hot_spot)
Reklama