Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Na letecké základně „ochránců“ vzdušného prostoru je stále rušno. Elitní piloti střeží, trénují a milují. Během letecké přehlídky zmizí z dosahu radarů jedna ze stíhaček. Vojenská kontrola vyšle do zóny, kde byla naposledy spatřena, dva zkušené piloty Marchelliho a Valloise. Když ale ztracený stroj objeví, dostanou zcela nečekaně příkaz k přistání. Při náročném manévru zaútočí pohřešovaná stíhačka na jednoho z nich. Začíná vojenská operace, při které se piloti snaží získat ukradený stroj a zabránit tak teroristickému útoku. Letecká akrobacie, bojové scény v oblacích a přátelství na život a na smrt je společným jmenovatelem této napínavé podívané. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (101)

Fr 

všechny recenze uživatele

Stíhačka za 40 mil. eur, závod Mirage 2000 proti F-16, snaha o vytvoření napodobeniny Top Gun. Bohužel jen v klišé záběrech, protože děj a dialogy jsou podstatně trapnější. Reputaci trochu napravují záběry ve kterých hrají hlavní roli stroje, protože DTS ke stíhačkám opravdu patří. I to někomu může stačit ke štěstí.... ()

Le artist nova 

všechny recenze uživatele

Již od prvotních minut bylo jasné, že se jedná o pouhý průměrný snímek. S touhle zatrpkle kyselou náladou jsem i na film pohlížel a podrobně kritizoval. Chvílemi ubohé dialogy, jenž mají navodit vážnosti celému filmu, vystřídá absurdní milostná scéna. Co ovšem musím vyzdvihnout, je příběh, protože většina podobných filmů má příběh předvídatelný již z úvodních titulků, zde jste do poslední chvíle s úžasem pozorovali, jak vás některé "průměrné" snímky mohou občas i příjemně překvapit i když víte, že z toho nic víc nebude. (+ za jeden ze soundtracků od Placeba) ()

Reklama

dreamflyer 

všechny recenze uživatele

Je sice pravda,ze dějove se nejedna o zadny velký dílo,ale i když bych to před začátkem filmu neřek,tak jsem se u něj celou dobu bavil. Letecký scény jsou natočený naprosto užasně a díky nim člověk odpustí i tu nutnou omáčku okolo(v puvodním znění se dost ztratí, což je dobře) a nějaký ty technický a logický nesrovnalosti.Sice by v mým osobním hodnocení měl spíš 3 a 1/2 az 4,ale dam mu pet, protože si skutečně nezaslouží tak nizký hodnocení jako tu má..Pro lidi co nemaj radi kovový kraxny ve vzduchu je to 100minut nudy plný klišé(asi bych i jako nefanda bych ocenil hlavni postavu a to,ze az na par vyjmek je film natocenej takovym docela realistickym zpusobem...) ,ale pro lidi co fascinuje jak se nekolik tun zeleza dokaze prohanet nad zemi je to asi nejlepsi podivana za posledni leta.Osobne si ted nevzpomenu na lepsi "leteckej" film. pozn.bonus na DVD je naprosto super(26min leteckejch zaberu),ale vzhledem k jejich pouziti ve filmu doporucuju koukat az po nem. ()

kOCOUR 

všechny recenze uživatele

Scenáristicky překombinovaná hloupost, v níž je všechno, co by asi v podobných filmech mělo být - rychlá letadla a jejich piloti, nakopávající fyziku i logku mezi půlky, svůdné pilotky dráždící jejich kniply a řízné kytary, které tomu mají dodat šmrnc. Bohužel je to poslepováno zcela bez stylu a i na letecký film je to překvapivě nudné a hloupé. Ve Francii možná jasají, že mají svůj Top Gun, ale mám za to, že zbytek světa zůstane sedět na zadku bez sebemnšího údivu. ()

marivet 

všechny recenze uživatele

V kontextu současného evropského filmu je snímek Sky Fighters: Akce v oblacích filmařskou výzvou. Jde o zcela moderní film a nejsou v něm použity žádné speciální počítačové efekty nebo rekonstrukce. Všechny scény natáčené v oblacích byly zachyceny klasickými postupy. Někdy dokonce museli snížit kvalitu obrazu, aby dosáhli většího realismu záběru. Tato výzva by ale nemohla sklidit úspěch bez podpory francouzského ministra obrany a Francouzské armády. Poskytly ohromnou podporu – umožnili 12 týdnů natáčení na obloze, z toho několik letů nad centrem Paříže. Povolili také využití Mirage 2000, kterou pilotovali ti nejlepší stíhači ze základen v Orange a Džibuti. Bylo potřeba naplánovat vše tak, aby se maximum věcí točilo najednou a nenarušovali jsme chod leteckých základen. Kameraman leteckých scén, Éric Magnan, měl za úkol natočit Mirage 2000 ve všech situacích, rychlostech a nadmořských výškách a zdálo se, že neexistuje, způsob jak toho dosáhnout. Nakonec vzali barel od petroleje s obsahem 2000 litrů, který připevnili pod křídlo Mirage 2000 a ve spolupráci s letectvem a technikou společnosti Dassault Aviation ho nechali upravit tak aby do něj mohli namontovat 5 kamer. Kamery nastavili do důkladně promyšlených úhlů a byly dálkově ovládány ze zadního sedadla v kokpitu Mirage. Během letu seděl Magnan vzadu, sledoval obrazovky a musel piloty ještě navigovat, protože ti neviděli, co kamery točí. Dával jim stručné předem domluvené pokyny, jak mají s letadly manévrovat. Prý to byl pro něho prý velmi intenzívní zážitek… Když pak výsledek ukazoval pilotům, mnoho z nich říkalo: „To jsou zfalšované záběry!“ Protože obecně si lidé myslí, že když točíte něco z letadla, musí to být roztřesený obraz, jako s kamerou na rameni. Proto jim připadaly záběry nereálné, ale to se mýlili, nic zfalšováno nebylo. Kromě špičkové technologie ale patří vděk samozřejmě také entuziasmu a všeobecnému nadšení pilotů, techniků i důstojníků. Major Stéphane Garnier věnoval hodně času tomu, aby scenáristovi Gillesi Malenconovi vysvětlil, jak fungují jeho kolegové, přivedl ho do oddílu, nechal se doprovázet i při několika letech. Malencon mohl sledovat, jaké jsou mezi letci vztahy, jak to na stíhačkách chodí atd. Major také vymýšlel jak zrealizovat to, co stojí ve scénáři. To nějaký čas trvalo, protože scénář měl původně asi 20 verzí. Cíl natáčení byl jasný. Herci měli natočit práci pilotů, ne naopak. Režisér požadoval od herců maximální fyzickou přípravu. Museli si například vyzkoušet, jaké to je létat na stíhačce. Clovis Cornillac, představitel kapitána Valloise, uvádí scénu, ve které měl sám na starosti ovládání dvojplošníku, zatímco ho seshora natáčela kamera umístěná na helikoptéře. „Věděl jsem že je to nebezpečné.“ uvedl režisér Gérard Pirés. „Vždy je těžké přiblížit dva letící stroje, především, jedná-li se o helikoptéru. Nesmějí se dotknout! A pilot to moc dobře věděl. Jenže když pracujete s tak schopnými herci, jako byli tito... Neměl jsem důvod se obávat, že se to nepovede.“ Režisér si herce opravdu nemohl vynachválit: „...Měl jsem herce velice odlišné. Benoit Magimel je herec-introvert, klidný a rezervovaný, který k práci přistupoval velmi analyticky. Clovis Cornillac trpí filmovou bulimií, miluje natáčení! Géraldine Pailhas, kterou byste v takovém filmu asi nečekali, mi při našem prvním setkání řekla: „Ale proč zrovna já?“ na což jsem odpověděl: „Protože jsi herečka!“. Stejně tak Philippe Torreton, který dlouho toužil takovýto film natočit, ale nikdy podobnou roli nedostal. No a pak Alice Taglioni, se kterou jsem se setkal v divadle. Náhodou měla mnoho společného s letectvím – její bratr je pilot helikoptéry. Alici jste museli mučit, aby z letadla vystoupila!...“ () (méně) (více)

Galerie (39)

Zajímavosti (14)

  • Všechny letecké záběry natočili s reálnými letadly, bez použití počítačových triků. (imro)
  • Oba dva herci Magimel a Cornillac před natáčením prošli rychlo kurzem pravých stíhacích pilotů. (lesumir)
  • Pro lepší záběry ze vzduchu byly čtyři kamery vmontovány do nádrže na benzin a připevněny ke stíhačce Mirage 2000. (Mahalik)

Reklama

Reklama