Drátěnou košili v pračce nevypereš, aneb současná doba si nedokáže vážit statečných rytířů.Stačilo se jen omylem napít lektvaru namíchaného nepřátelským kouzelníkem a rázem se rytíř Godefroy a jeho sluha Jacquouille (již podle tohoto jména poznají Francouzi, že se jedná o zcela neurozeného člověka) ocitli ve 20. století. Samozřejmě, jak už to ve Francii bývá, našli své potomky, i když zrovna ne na takové úrovni, jakou by si představovali. Šlechta, potomci statečných rytířů, zchudla a v jejím zámku se naopak usídlil potomek vykutálených sluhů, který si jen změnil jméno z posměšného Jacquouille na důstojnějšího Jacquarta. Samozřejmě, že se pán i jeho sluha nejdříve ocitnou v blázinci, ale šlechtická krev se nezapře a Beatrice, jako přímý potomek rytíře Godefroy de Montmirail, se o svého předka postará... Režiséra
Jean-Marie Poirého známe především díky jeho vynikající komedii
Operace Corned Beef, kde se také objevila trojice komiků, kteří ve Francii patří ke špičce v tomto žánru:
Jean Reno,
Christian Clavier a herečka s neobyčejným komediálním talentem
Valérie Lemercier. V
Návštěvnících si je navíc užijeme v dvojrolích předků a potomků.
(Česká televize)
Allien.9
Originalita se prvním "Návštěvníkům" upřít nemůže, přesto je beru pouze jako předskokana k mnohem střelenější a vtipnější dvojce (*****). Pořád se rozhoduji mezi třemi a čtyřmi hvězdičkami (dojem mi kazí ne zrovna povedený český dabing), ale nakonec zaokrouhluji - díky božímu Clavierovi - nahoru a dávám čtyři.:-)(23.3.2008)
Jara.Cimrman.jr
"Pane, pane, pane! Saracén v ďábelským povozu. Je to celý ze železa a jede to bez volskýho spřežení." Francie by dnes určitě potřebovala svého rytíře Godefroye de Montmirail, aby vyhnal všechny "výbušné" saracény ze země, ale bojí se to přiznat. Jenže Godefroy je zde a evidentně není připravený na žádné změny v režimu, lichotky, vynálezy ani multi-kulti, což dává šanci na vznik nejedné humorné scéně. Mě Návštěvníci zkrátka bavili a je mi smutno z toho, že si to dalšími návštěvami tak moc pokazili.(6.2.2017)
fmash
Jedna z mála komedií, u nichž jsem se opravdu poctivě řehonil skoro celou dobu. Možná jsou ty vtípky primitivní, ale Jeana Reno jsem si tu zamiloval. I kdyby ne pro všechny ty gagy nebo pro tu srdceryvnou romantiku, tak určitě kvůli bohorovné nonšalanci a neochvějné důstojnosti, s jakou jeho na dnešní poměry buranský velmož Godefroy důstojně proplouvá trapnými situacemi.(31.8.2011)
Sarkastic
„Zaživa ji rozsekáme na kusy a vyrveme jí jazyk z úst. A žaludek ať jí krysy sežerou!“ - „Na mém území se ženy mučit nebudou…upálení zaživa postačí.“ Co naplat, Godefroy byl prostě gentleman…Z filmu jsem v dětství viděl vždy sotva kousek, tak jsem se po letech rozhodl si ho pustit konečně celý. Do „přenosu“ (cca 20 minut) mi téměř nic zábavného nenabídl, ale pak se snímek přece jen těžkopádně rozjede. Ačkoliv je nutno dodat, že Návštěvníci jsou obrovsky nevyrovnaní. Tahle totálně střelená francouzská komedie totiž krom zápletky v cestování časem sází především na hodně jednoduchý humor. Ten sice mnohdy až překvapivě dobře funguje, ale zároveň je tu celá řada spíš hluchých pasáží bez jediného povedeného či vypointovaného vtípku. Prakticky všechny fóry prodá ústřední dvojka, která září (zvlášť Clavier baštící jídlo i s celofánem, umývající se záchodovou vodou, shánějící louči či užívající lék proti hnilobě se do své role krásně položil), ale mnohdy rozpačitost scén nezachrání ani ti dva. Lepší 3*, pokračování si asi nechám ujít.(29.3.2020)
SOLOM.
Francouzské komedie jsou mnohem lepší než ty americké, které se většinou točí kolem sexu, chlastu, hulení atd…Již od úvodní scény jsem si byl jistý, že tentokrát rozhodně zklamaný nebudu. Jejich humor je nenapodobitelný a jak zde mnozí poznamenali, tak i já se vždycky na tento film podívám znovu rád. Christian Clavier a Jean Reno předvedli bravurní výkony a společně s několika vyšperkovanými scénami si ty čtyři hvězdy určitě zaslouží.(16.1.2012)