Reklama

Reklama

VOD (1)

Iluzionista, který si dal umělecké jméno Eisenheim se narodil jako syn truhláře. V dětství se potkal s kouzelníkem, který ho naučil pár triků a ovlivnil tím jeho celý život. Jako mladý chlapec se seznámil s vévodkyní Sophií a zamilovali se do sebe. Vzhledem k rozdílnému původu obou mladých lidí, nebylo jejich lásce přáno a Eisenheim utekl z domova, aby si zachránil život. Asi po patnácti letech, kdy se živil jako velmi úspěšný iluzionista se vrací z cest po světě do Vídně. O jeho představení je velký zájem a jednoho večera se dostaví i korunní princ Leopold se svou snoubenkou Sophie von Teschen. Sophie se přihlásí jako dobrovolnice a vystoupí na pódium k Eisenheimovi. Později se dozvídá, že princ Leopold se ke svým přítelkyním nechová zrovna džentlmensky a je říká se, že jednu z nich dokonce zabil. Nicméně představení prince natolik zaujalo, že pozval Eisenheima, aby vystoupil na jeho soukromém večírku. Eisenheimovi se nelíbí princovo chování a tak ho veřejně poníží. Samozřejmě tak chytrým způsobem, že to není přímo napadnutelné. Princ se přesto urazí a podnikne vše pro to, aby Eisenheimovi byla další představení ve Vídni zakázána. Sophie a Eisenheim se setkají a Eisenheim ji žádá, aby s ním odešla. To se Sophie z obavy před Leopoldovou pomstou bojí udělat a prozradí, že Leopold plánuje puč proti svému otci císaři Franzi Josefovi I. Přestože má obavy, rozhodne se Sophie ukončit vztah s Leopoldem. Princ není zvyklý na odpor a hrozně reaguje velmi nepřiměřeně. Po pár dnech je vévodkyně nalezena mrtvá. Je očividné, že se jedná o vraždu. Princ je v podezření, ale chybí důkazy a navíc se k vraždě přizná jiný muž. Eisenheim je ze smrti Sophie zoufalý. Kupuje divadlo a zde vyvolá duchy zemřelých a také ducha Sophie. Na jedno z představení dorazí v přestrojení i Leopold a Sophiin duch řekne, že její vrah je mezi diváky a přitom ve vězení je muž, který se k její vraždě přiznal. Představení Leopolda velmi rozruší a tlačí na policejního inspektora Uhla, aby Eisenheima zatkl za podvod, ale Eisenheim se z obvinění dostane protože  se veřejně přizná k tomu, že se jednalo pouze o iluzi, nešlo o skutečné duše zemřelých. Je propuštěn, ale Uhl ho varuje, pokud bude s tímto představením pokračovat, vězení už neujde. Eisenheim však znovu vyvolá ducha Sophie a pak k úžasu všech přítomných zmizí. Jako by se rozplynul... (TV Prima)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (909)

Phobia 

všechny recenze uživatele

Nic moc jsem od tohohle snímku neočekávala, ničím mě taky kdovíjak neokouzlil. Zápletka vcelku neoriginální (typická růžová knihovna: chudý ON a bohatá ONA, zamilovaní, čelí nepřízni osudu a zlému bohatému šlechtici), postavy chabě propracované, dialogy místy dosti pitomé a snad i proto působily herecké kreace toporně. Nortonovy magické výkony byly děsivě přitažené za vlasy, což poněkud celý příběh shazovalo do říše pohádek. Závěrečná Giamattiho dedukce pak byla skutečně vrcholem trapnosti, podobné překombinované pointy filmům převážně škodí. Možná jsem zaujatá, kouzelnické řemeslo mě příliš nefascinuje, každopádně spíše než tenhle romantický slaďák bych ke shlédnutí doporučila "Dokonalý trik", tématicky příbuzný, ovšem po všech stránkách vymakanější. "Iluzionista" je pouhý průměr. 55% ()

RHK 

všechny recenze uživatele

Napínavý historicko - mysteriózní thriller o velkém iluzionistovi a jeho urozené lásce, snoubence rakouského následníka trůnu. Iluzionista je přehlednější, dějově sevřenější a ne tak překombinovaný jako obdobný film Dokonalý trik z téhož roku a téhož prostředí, více však připomene klasický film Podraz. Norton zde však bohužel nepodává tak výrazný výkon jako v Prvotním strachu, kde hrál vyšinutého schizofrenního vraha, a hlavně scénář má mnohé logické díry. Takže z thrilleru je na konci filmu romantická pohádka, což je škoda. Trailer: http://www.csfd.cz/film/214386-iluzionista-illusionist-the/videa/ ()

Reklama

Gemini 

všechny recenze uživatele

Na co do kina? Blond jednadvacítka nebo mexická jízda s dvanácti opicemi? Nebo snad lehce mystický obstarožně laděný kousek s Edem Nortonem? Jak jsem zvolil, je už jasné, a z hodnocení plyne i to, že šlo o volbu nadmíru šťastnou. Kvalitativně a z hlediska prožitku bych Iluzionistu zařadil na úroveň Hallströmova loňského Casanovy. Oba snímky oplývají umně budovanou atmosférou, oba skvěle zachycují tu část ducha doby, která se jim hodí do krámu a oba mají silnou hereckou sestavu, která opět dostává své pověsti a plní plán na sto a více procent. Slizký Rufus Sewell a jeho takřka bezvýhradně oddaný nohsled Paul Giamatti (kterému odpustíte i ten plnovous a vepřovou se zelím), proti nim v červeném rohu tajemstvím zahalený a šarmem hýřící Edward Norton. A kdesi bokem, i když především o ni ve filmu jde, Jessica Bielová, která jediná kazí uvěřitelnost postav. Protože až tuto (dle osobního vkusu více či méně) sexy dejme tomu herečku uvidíte, řeknete si, že někdo unesl Catherine Janewayovou do Cirkusu Humberto. Předvídatelnost příběhu je záležitost subjektivní, záleží především na tom jak moc máte rádi Shakespearea, ale za sebe říkám, že i když jsem věděl jak celá věc skončí, už asi v polovině filmu, vychutnal jsem si tu show až do poslední minuty. Iluzionista mi dal příjemný zážitek a nelituju ani jediné koruny z té ne zrovna křesťanské ceny, kterou jsem za jeho zhlédnutí zaplatil. 80% a přes to vlak nejede. A to pod kotel ještě nakládá Philip Glass;) ()

Skejpr 

všechny recenze uživatele

Poměrně hezky natočený lejno rozmáznutý na skoro dvě hodiny. Tempo strašně pomalé (obzvláště markatntní je to u pasáže s duchy, ta se dalá stáhnout na 5 minut s naprosto maximální gradací a úderností), a ten konec je prostě úlet, navíc na 3x nastavenej. Co se herců týče, nemají moc co hrát, protože jejich postavy, vyjma Inspektora Uhla, jsou dost ploché. Rufus Sewell hraje klasického slizouna, Jessica Biel má kliku, že pro ni mám slabost, Paul Giamatti se s tím popral asi ze všech nejlíp, Edward Norton to ovšem slíznul. Je nevýrazný, vágní, má nasazený víceméně jeden a ten samej obličej.. Celkově dost chabé, což je ještě umocněno dost rušivou hudbou Phillipa Glasse. Na samotný poslech je celkem fajn, ale je to už tak provařený... že ve filmu to prostě nefunguje a vytrhává. P.S. V divadelních scénách jsou furt ti samí statisté, jenom přesazení na jiná místa... A je to DOST VIDĚT! ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Jako dítě jsem byl na vánoční besídce. Když uváděla moderátorka kouzelníka Evžena hrozně jsem se těšil. Bohužel Evžen zapomněl, že sál je mírně do kulata a já seděl v první řadě na kraji, takže když přivezl velkou truhlu a do ní zandal spoře oděnou slečnu a začal s velkými gesty truhlu propichovat noži, já koukal na nohy té slečny, která ležela za truhlou. Evžen mně tehdy vzal iluze a víru, že existují kouzla a magie. O mnoho let později jsem si půjčil film s názvem Iluzionista . Kouzlo filmu na mně začalo působit velmi brzo. Nejen, že mě tento film vrátil víru v kouzla a iluze kterou mě Evžen vzal, ale ještě mně přesvědčil, že nejmagičtější město na světě je Praha a největší kouzlo je láska. ()

Galerie (26)

Zajímavosti (31)

  • Přibližně v čase 1:15:40 se objevuje Pražský hrad, konkrétně prostor mezi Hradčanským náměstím a 1. čestným nádvořím Hradu. Na záběrech je jasně viditelná vstupní brána se sousoším "Souboj Titánů" (původní autor Ignác František Platzner), které je reminiscencí na sousoší před Říšskou kanceláří ve Vídni. První nádvoří se objevuje i v čase 1:34:40. (Tonula)
  • Edward Norton (Eisenheim) zvládl mnoho kouzelnických triků sám, protože měl za učitele jednoho z nejlepších lidí v oboru – Jamese Freedmana. Ten například „trénoval“ kapsáře v Oliveru Twistovi (2005), ale pracoval i pro Davida Copperfielda. Nortona naučil především klasické triky jako vytahování mincí zpoza ucha. Ty náročnější ovšem nechal Norton na Freedmanovi, který byl dublérem jeho rukou. (imro)

Související novinky

PF 2014

PF 2014

01.01.2014

Zima dlouhá, léto krátké, Vánoce bez sněhu a v sedmi stupních. Ale uznejme, že na výborné filmy byl rok 2013 štědrý. Rivalové, Gravitace, Star Trek: Do temnoty, V zajetí démonů, Zmizení, druzí Thor a… (více)

Reklama

Reklama