Režie:
Robert RodriguezScénář:
Robert RodriguezKamera:
Robert RodriguezHrají:
Rose McGowan, Freddy Rodríguez, Josh Brolin, Marley Shelton, Jeff Fahey, Michael Biehn, Bruce Willis, Naveen Andrews, Julio Oscar Mechoso, Fergie, Nicky Katt (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Po Tarantinově thrilleru Auto zabiják přichází druhý film z projektu Grindhouse. Manželé Dakota a William pracují v nemocnici jako doktoři. Jejich dnešní šichta vypadá spíš na funus. Čekárnu zaplavuje dav lidí, jejichž symptomy jsou podezřele shodné: nepřítomný pohled a odpudivé hnisající rány. Mezi zraněnými je i tanečnice Cherry, která přišla o nohu při jednom z útoků. I když bez nohy, Cherry ještě nezatančila svoje poslední číslo. Budoucnost nenabízí nic než miliony nakažených a nespočet mrtvých. Jen několik šťastných hledá poslední bezpečné útočiště na planetě Teror. (Palace Pictures)
(více)Videa (3)
Recenze (1 036)
V životě bych to nečekal, ale Tarantinův Death Proof se mi líbil víc. Můj oblíbenec Robert Rodriguez jako by ztratil dech. Přišlo mi to takový nemastný neslaný a to i díky hudbě, která fungovala v ponurém Sin City, ale do tohohle filmu by se spíš hodili Motorhead, Molotov, nebo něco takovýho. Herecky dobrý (Freddy Rodriguez je fakt mazák), ale dějově zmatený i na měřítka zombie filmu. Škoda přeškoda, že se vytratila ta svěžest Desperada a Fakulty. ()
Za prvé nejsem příznivcem žánru, za druhé kdyby Rodriguez natočil skutečně dobrý film, byla by první část věty zbytečná. Nejsem ani příznivcem westernu, ale Tanec s vlky nebo Mrtvý muž mě dokázaly nadchnout, což se Rodriguezovi s jeho výletem do splatterpunkových vod v žádném ohledu nepovedlo. Hrozně nemám rád dělení žánrů na vznešené a podřadné, téměř vždycky to zavání snobstvím a maloměšťáctvím. Splatterpunk je snad jediným subžánrem, který se dá už z principu jako celek bez mrknutí oka zařadit mezi poklesnou tvorbu. Záměně totiž rezignuje na tradiční estetické hodnoty a je na to dokonce hrdý. Natočit kvalitní parodii příslušného žánru je pochopitelně možné za splnění několika podmínek: 1. musím důkladně znát to, z čeho si střílím 2. měl bych ten žánr mít rád 3. musím mít k příslušné látce odstup a nadhled 4. znám velmi dobře řemeslo 5. jsem vysoce kreativní Za příklad filmů, kde jsou všechny body naplněny, může posloužit třeba série Spielbergových filmů o Indiana Jonesovi neb, pokud si chceme hrát na našem písečku, Limonádový Joe aneb koňská opera či Adéla ještě nevečeřela. Ve všech zmíněných případech scénáristé a režiséři vycházeli z toho nejpitomějšího, co se v dané produkci vyskytuje a dokázali to přetavit v něco navýsost chytrého, zábavného a dokonce umělecky hodnotného. Ty filmy baví všechny bez rozdílu, i ty, kdo by o brakové předlohy často nezavadili ani omylem. Planeta Teror pobaví hlavně žánrové fanoušky a pak ty, kteří jsou okouzleni svým prvním setkáním se splatterpunkovým stylem. Rodriguez totiž splňuje jen body číslo 1, 2 a 4, odstup evidentně nemá a není ani dostatečně kreativní. Nepochybuju, že má v dané oblasti hodně nakoukáno a že chtěl co nejvěrněji napodobit zvrácenou atmosféru svých oblíbených filmů. Jenže to ke kvalitní parodii nestačí.. Stejně jako nestačí řada vtípků rozdílné kvality. Běžný divák neocení přítomnost Tarantina ani odkazy k některým žánrovým "skvostům". Film má hluché pasáže, je plný kreténských dialogů (ty totiž v chytré parodii mají kreténsky jen vypadat, měla by se za tím skrývat "druhá lajna" - snad jediný moment, kdy se tomu Rodriguez přiblížil, byl Willisův výstup ve skladišti), režisér nedokáže vyvolávat a udržovat napětí a tak by se dalo dlouho pokračovat. Suma sumárum, je to často stejně blbé jako to, co chtěl autor parodovat. Třikrát jsem se usmál, dřevěná noha mě pobavila a na lepé tvary dívek v čele s Rose McGowan byla radost pohledět, ale na dobrý film je to celkově zatraceně málo. Celkový dojem: 35 %. ()
Robert Rodriguez se vrátil tak jak ho mám nejraději. A že už bylo po dětinských SPY KIDS a vyprávěcímu SIN CITY na čase. PLANET TERROR má grády. Bobtnající zombíky, hláškující týpky a akci, po které se mi od dob, kdy jsem poprvé viděl DESPERÁDA stýskalo. Herecká sestava je taky výborná. Záporácký Bruce Willis, nádherná Rose McGowan a drsňák Freddy Rodríguez, který se po HARSH TIMES předvedl ještě v lepším světle a věštím mu slibnou budoucnost. Čistokrevná zábava, která GRINDHOUSEry potěší mnohem víc než Tarantinův kousek. ()
No je to béčko, ale je na něm hrozně okatě vidět, jak moc se tvůrci snažili, aby výsledek byl co nejbéčkovější, a to mi prostě vadí. Je to křeč. Ačkoliv má samozřejmě své - výborné - momenty. Ale obecně film postrádá švih, hlavně po režijní stránce mi přijde nezvládnutý. To se příště radši podívám na Darkplace:) Stejně je ale o moooc lepší / zábavnější, než Death Proof. ()
DEATH PROOF obsahoval plno ženských dialogů, skvělého napětí o kterém se postaral kaskadér Mike se svou železnou karoserií, výborný scénář a zachycení období 70. Let (hudba, ruční poškození filmové pásky, filtry, šum). PLANET TERROR je jiný - obsahuje akční splatter bez slitování, černý humor (zejména Tarantinovi koule), krásné ženské pohledy a pěkné prdelky (podoba Death Proof). Ve výsledku těchto dvou filmů je mi ale bližší Tarantinův DEATH PROOF, protože není tak prázdný. Rodriguézův TERROR mě trochu připomněl krvavý Braindead a závěrečnou vyvražd’ovačku v From Dusk Till Dawn (trochu čerpal z vlastního srdce), takže velký plus! Série GRINDHOUSE je jen komerční záležitost a s popcornem v ruce si ho jako neutrální divák užívám na maximum! ()
Galerie (37)
Zajímavosti (45)
- Robert Rodriguez napsal roli Dakoty přímo pro Marley Shelton - poté, co s ní pracoval na Sin City - městě hříchu (2005). (HappySmile)
- Special Edition (105 min.) filmu začíná fiktivním trailerem na film Grindhouse: Machete (2007), jehož titulní postava, kterou hraje Danny Trejo, se poprvé objevila (byť ve velmi odlišné verzi) v dětském špionážním filmu Spy Kids (2001) od stejného režiséra, Roberta Rodrigueze. Později jí na základě tohoto traileru skutečně byly dopřány celovečerní filmy Machete (2010) a Machete zabíjí (2013). (Zyi)
- V rámci príprav na role púšťal režisér Robert Rodriguez všetkým hercom stále staré béčkové horory. Napríklad takému Naveenovi Andrewsovi (Abby) z toho bolo podľa jeho slov na zvracanie. (genetique)
Reklama