Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Dever
    *****

    Soundtrack Alexandre Desplat: 1. Postcards [2:51] ,2. Mr. Gateau [3:02] ,3. Meeting Daisy [1:22] ,4. A New Life [3:39] ,5. Love in Murmansk [3:53] ,6. Meeting Again [2:41] ,7. Mr. Button [2:05] ,8. Little Man Oti [2:02] ,9. Alone at Night [2:33] ,10. It Was Nice To Have Met You [1:43] ,11. Children's Games [4:10] ,12. Submarine Attack [2:40] ,13. The Hummingbird [2:35] ,14. Sunrise on Lake Pontchartrain [3:33] ,15. Daisy's Ballet Career [2:03] ,16. The Accident [2:38] ,17. Stay Out of My Life [1:44] ,18. Nothing Lasts [2:54] ,19. Some Things You Never Forget [1:36] ,20. Growing Younger [2:14] ,21. Dying Away [2:58] ,22. Love Returns [1:44] ,23. Benjamin and Daisy [2:32],(14.6.2011)

  • Isherwood
    ****

    Řemeslně poctivý kus práce, do kterého Fincher vložil množství svých nezaměnitelných nápadů, které však nijak zásadně nepoutají pozornost, tudíž nechávají dostatek místa příběhu. Ten sám by ale šel odvyprávět během chvilky. Ne že bych se nudil, na to umí režisér vyprávět dostatečně poutavě, ale je to jeho první film, který mě emocionálně absolutně minul. Možná i díky tomu, že Cate Blanchett mi tam prostě nějak ‚nesedí‘ a za vynikajícím Pittem notně vlaje, a taky díky košaté stopáži, která je vzhledem k množství děje prostě příliš. No, dokonalý styl evidentně utáhne mnohé, jak koukám na hodnocení kolem. Slabší čtyřka.(3.1.2009)

  • EdaS
    ***

    Po druhém zhlédnutí, tentokrát v kině: hrdina se zajímavým osudem, ale jinak naprosto nevýrazný, hrdinka nesympatická, film pěkný na pohled, ale emocionálně prakticky prázdný, tváření se, že jde o Velký Biják o životě, smrti a lásce, spousta průhledných metafor a symbolů. Na druhou stranu aspoň téma člověka opravdu může přivést k zajímavým úvahám. Ve výsledku přeambiciózní bublina. Fincher potřeboval hit a snad příště natočí zase něco osobitého.(22.1.2009)

  • imf
    ****

    Fincher i s přehnaně "gumpovským" scénářem dokazuje, že je mistrem filmového pásu. Pouť "starého mladíka" Benjamina Buttona je plná silných okamžiků, které chtějí diváka převálcovat, vyždímat do poslední slzičky a pak ho poslat do kavárny před kinem, aby si to přebral. Musím se přiznat, že té trochu násilné vlezlosti jsem se neubránil a může za to Fincherovo puntíčkářství, které každý záběr žene za roh jeho možností, doslovný voice-over i přiměřené (nikoliv geniální) herecké výkony ústřední dvojice. Ten film je dlouhý a není rychlý, ale když vám "sedne", budete s očima přibitýma na plátno hltat každou další minutu a doufat, že to nikdy neskončí. V tu chvíli dokonce začne být jedno, že se postavy jaksi "tenčí" a kvantita jejich zážitků přebírá moc nad kvalitou. Z velkého příběhu se tak vlastně stane velká podívaná... s odstupem času (tři týdny od zhlédnutí) si tu jemnou hranici začínám uvědomovat, ale i tak pořád věřím, že tahle oscarová těžká váha si poklonu zaslouží. A její režisér dvojnásob. Možná to není tvůj nejlepší film, Davide, ale tleskám ti... za odvahu nechat Brada stárnout pozpátku, za snahu vycepovat každou maličkost v každém záběru a úspěch, který se na tebe teď snáší. Po komorním Zodiacovi jistě zasloužená pozornost celého světa. Člověk se ale neubrání dojmu, že právě ten by si všechnu tu slávu zasloužil víc.(23.1.2009)

  • Bluntman
    *****

    Když jsem v komentáři k ZODIACOVI napsal, že David Fincher střídá oddychovější, žánrové projekty s těmi ambicióznějšími, musím své tvrzení v případě PODIVUHODNÉHO PŘÍPADU BENJAMINA BUTTONA negovat. Stále ale platí, že David Fincher točí filmy jako nikdo jiný, které narušují divácké jistoty._____ Nečekejte magický realismus Tima Burtona ani patetický film se silným vyprávěním, tahem na oscarovou branku a bezproblémové divácké přijetí dané humanistickým poselstvím jako v případě FORRESTA GUMPA. S tím sice sdílí scénáristu Erica Rotha, ale Benjamin Button není idiot formátu Forresta Gumpa, který prochází dějinami amerického lidu minulého století ve značně zhuštěné a zjednodušené podobě, nýbrž dějiny ignoruje úplně a vypráví se příběh jednoho lidského osudu ozvláštněného jeho "zpětným chodem" (fyzicky, nikoliv psychicky). Divácké jistoty dané nezainteresovaným vypravěčem (dcera předčítá své matce na smrtelné posteli Buttonův deník) a ignorováním dějinných událostí (epizodní střet s německou ponorkou za II. světové války) jsou v závěru rozbořeny (příběh nám dovypráví někdo jiný, přičemž práce se sentimentem je uvědomělá, a zasáhne skutečná událost - hurikán Katrina)._____ Fincher pokračuje ve své studii od okolí odlišujícího se jedince a vypráví o tíze času, ale stejně jako v ZODIACOVI nerekonstruuje konkrétní dobu s citem pro detail, ale její filmovou podobu: BB může sloužit jako ukázka stylistických proměn amerického filmu první poloviny minulého století. Nevím, kdy naposled jsem musel zamáčknout slzu vyvolanou dokonalostí díla (SPOILER: smrt otce je natolik okázalou demonstrací technicoloru, že se to nedá slovy vyjádřit), které se dá vychutnat pouze v celku a nedají se z něj vytrhávat jednotlivé scény. Postavám zůstanou "pouze" jejich příběhy a divákovi zase po zhlédnutí ústa do kořán a neschopnost mluvit, protože se setkal s naprosto geniální záležitostí. "And the Oscar goes to... hope so." (Mimo jakékoliv bodové hodnocení.) P.S. Detailnější rozbor filmu ZDE: http://hobituvblog.blogspot.com/2008/12/blog-post_31.html(29.12.2008)

  • - Brad Pitt si již zahrál hlavní roli po boku Cate Blanchett, a to ve filmu Babel (2006). (Zuzanne)

  • - Věta "Víš, že do mě už 7krát uhodil blesk" ve filmu zazní 4krát. (vyfuk)

  • - Scénárista Eric Roth nakonec valnou většinu Fitzgeraldova děje povídky obměnil. Časově ji posunul dopředu a otočil i zákonitosti Benjaminova růstu (v předloze se narodil se stařeckým myšlením a umíral s dětským - ve filmu je to naopak). (Lichty)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace