Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Julie (I. Bittová) má všechno. Úspěšného a pohledného manžela (K. Roden), zdravou a chytrou dospívající dceru (M. Issová), práci překladatelky, oddaného milence (I. Franěk) a teď dokonce i nový, velký dům, kam se celá rodina právě přestěhovala. Ale pod tímto zdánlivě spokojeným a klidným povrchem zatím odpočívají mnohá tajemství, která nebude možno skrývat donekonečna. Julie však nechce dělat zásadní rozhodnutí. Místo toho se vrhne do zcela nesmyslné mise. Když ráno ve zprávách zaslechne, že zemřela jazzová zpěvačka a klavíristka Nina Simone, kterou v mládí obdivovala, vzpomene si na dobu, kdy vše bylo jednoduché a kdy žádné hory tajností neexistovaly. Zcela iracionálně a přes protesty celé rodiny se rozhodne koupit si piano, na nějž jako malá hrávala. I když tím na první pohled od všech hlubokých problémů utíká, ukáže se, že tento jediný den, kdy opustí bezpečnou rutinu svého života a vydá se hledat vytoužený nástroj, převrátí její dosavadní život vzhůru nohama. A přesně tohle je někdy potřeba, aby člověk mohl začít znovu. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (450)

Tetsuo 

všechny recenze uživatele

Proč mám takový neodbytný pocit, že široce oceňované české filmy jsou o lidech, kteří ve skutečnosti buď neexistují, nebo jsou alespoň napsáni tak, aby se jich týkalo co nejméně skutečných problémů? _______ Tohle jistě nevadí v žánrových filmech a jako otevřené melodrama bych Tajnosti dokázal přijmout. Ale jako film o "obyčejné ženě středního věku, která si najednou uvědomí, že jí ve spořádaném životě něco chybí" - hm, je to takové jak z příručky feminismu z 50. let (viz Betty Friedanová: Ženská mystika). ___________ Opět, nebyl by to problém, kdyby kolem hlavní hrdinky nedefilovali jen byznymani, klavíristi, divadelní herci a léčitelky, zkrátka figurky z umělého, přeušlechtilého světa, kde se všichni rýpou ve vlastní duši a ostatní problémy se jich netýkají, nebo je hážou za hlavu. (Vždyť i ten krachující krámek s hudebninami je vlastně jen taková poetická rekvizita...) ____________________________ Tajnosti podle mého ukazují především na problém, že u nás je velmi špatně vyprofilována linie "ženského filmu". Výsledkem je snůška různých klišé a kýčovitých scének (vrcholem jsou "taneční vize", které působí jako sebeparodie), případně výjevů, u nichž absolutně není jasné, zda byly míněny vážně (hrdinčino "probuzení" u léčitelky).__________ Je mi vlastně dost líto, že tak přirozená bytost jako Iva Bittová dostala velkou příležitost zrovna ve snímku, jehož hlavní slabinou je nepřirozenost, chtěnost a vykonstruovanost. _____ Chápu, že mnoho lidí díky Tajnostem objevilo Ninu Simone, uznávám, že velkoměstská kultivovanost je lepší než vesnické buranství jiných českých filmů, všímám si dokonce, že přinejmenším Karel Roden a Martha Issová jsou také lidé, kteří na kameru nikdy neznějí falešně, ale co naplat... ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Natočila žena opravdu film pro ženy nebo si opět nějaká dáma řekla, že by měla ukázat jací jsou muži špatní a ženy vlastně skvělé? Pořádně asi ani jedno. Alice Nellis natočila jistě zajímavý snímek, který se nevyhýbá žádnému klišé ani pomluvě(hlavně okolo mužského rodu) a předkládá nám ženu, hrdinku i trpitelku. Tady je pro mě první zádrhel, protože i když je Iva Bittová dobrá herečka, její postava mě nezaujala a už první scéna s jejím mužem a jejich "rychlovkou" mi ukázala kam se asi film bude ubírat. Žena, která má poměr, čeká dítě s milencem a nedokáže ani říct po čem touží svému synovi nebo dceři je opravdu skutečnou ženou? Mrzí mě pokud tomu tak je. Snímek z hlavní postavy dělá strašnou trpitelku a chudáčka, který potřebuje pohladit, ale úplně se ignoruje fakt, že si ta paní za většinu problémů může sama. Abych pouze nekritizoval dějovou linii a hlavní postavu, musím vyzdvihnout, na české poměry úžasnou, hudební složku. Opravdu se mi dlouho nestalo, abych u českého filmu obdivoval zvuk. Ještě nesmím zapomenout na Martu Issovou, která pro mě byla nejlepší postavou snímku. Tato 26ti letá herečka dokonale vystihla dceru hlavní postavy a její pohled "údiv" mě pokaždé silně rozesmál(v dobrém). Rozhodně na české scéně zajímavý počin, který by měl být pro většinu diváků povinností. Už jen pro ten pocit, že se podívali do tajností někoho jiného... ()

Reklama

Deimos 

všechny recenze uživatele

TV/// Obsazení 4/10 Děj 4/10 Hudba 8/10 Efekty 4/10/// +pěkně melodická hudba, občas mě film dokázal očarovat -pomalu plynoucí děj, občas hodně nesmyslné jednání hlavní hrdinky, nevýrazné herecké výkony/// Co to jako mělo být? Umělecký film? Jakou to pro mě má mít výpovědní hodnotu? Knížku jsem nečetl, ale tenhle film mi přišel jako hodně uhozenej a nenormální. Asi chápu, snaží se vystihnout vnitřní pochody hlavní hrdinky, ale divácky mi to nepřišlo moc přitažlivé. Postupně jsem se do filmu dostával, pomohla mi k tomu hudba a některé scény s hudebním podkresem. Popřípadě i zavěr už byl koukatelný, ale celé to na mě působí jaksi nenormálně, nezajímavě, aji bych řekl prázdně./// Celkem 47%/// ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Na první signální tiché a přitom občas skoro hlasitě pravdomluvné. Pod divákovou kůží díky slzám, piánu a hudbě, ale zároveň odosobněné mnoha vedlejšími postavami. Ať už špatnými (Karel, realitní agentka), dobrými (doktor, manželská dvojice) nebo úžasnými (roztomilá Martha Issová jako dcera a dokonalý Roden jako manžel by si zasloužili mnohokrát víc prostoru). Ty rozpačité tři hvězdy jsou nakonec zklamáním, za něž může příliš rozvláčný scénář plný cizích zmatených pocitů nebo dialogů mířících vedle mé srdeční smysly. Ve hře tak všechny zúčastněné drží Iva Bittová, která dokáže z civilní zamyšlené melancholičky přepnout na fascinující bytost plnou emocí. Navíc živoucí kamera vtáhne diváka do příběhu v těch nejpotřebnějších chvílích. Škoda jen, že dvě absolutně dokonalé pasáže, v Richardově zaměstnání a na dceřině večírku, jsou tak úžasně natočené, zahrané a procítěné, že ty zbývající vedle nich vypadají jako příliš chudí příbuzní. P.S.: Po nějakých dvou týdnech bohužel doznávám, že i s takhle malým odstupem dostávají tři hvězdy hořký chuťový ocas zbytečnosti a nedořečenosti. Zůstaly jenom ty dvě scény a Roden s Issovou. Zbytek už nikdy vidět nechci. ()

Rosomak 

všechny recenze uživatele

I přesto, že si uvědomuji propočtenost ze strany Alice Nellis a příliš bezstarostný, poetický a uhlazený look, musím Tajnosti hodnotit jako velmi dobré. Alice experimentuje s náladami a snaží se vtlačit optimistické podtóny i pod ne zrovna optimistické pasáže filmu. To možná někomu příjde jako zavánějící kýčem, ale dle mého názoru se jedná o zajímavé zkoušení toho jak v divákovi vyvolat opačné pocity, než na jaké je v daných situacích běžný z jiných filmů... Navíc je to okořeněno velmi solidními hereckými výkony a na české poměry velmi zajímavou prácí s kamerou... ()

Galerie (9)

Zajímavosti (7)

  • V Tajnostech si zahrála i režisérčina dcera Ella Rose – je to miminko, které se mihne ve scéně, kdy hlavní hrdinku pokutuje revizor v tramvaji. (Siriuss)
  • Děj celého filmu je soustředěn do jediného dne. (hippyman)
  • Příběh Tajností se odehrává den poté, co zemřela Nina Simone, oblíbená zpěvačka hlavní postavy. Kdy přesně se to stalo? 21. dubna 2003. (Siriuss)

Související novinky

Pohádky Jana Svěráka

Pohádky Jana Svěráka

09.05.2007

O úspěchu Vratných lahvích už nemůže snad nikdo pochybovat. Před několika dny uvítaly svého sedmsettisícího diváka, už dva měsíce se drží na špičce žebříčku návštěvnosti českých kin a dokonce se… (více)

Reklama

Reklama