Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Julie (I. Bittová) má všechno. Úspěšného a pohledného manžela (K. Roden), zdravou a chytrou dospívající dceru (M. Issová), práci překladatelky, oddaného milence (I. Franěk) a teď dokonce i nový, velký dům, kam se celá rodina právě přestěhovala. Ale pod tímto zdánlivě spokojeným a klidným povrchem zatím odpočívají mnohá tajemství, která nebude možno skrývat donekonečna. Julie však nechce dělat zásadní rozhodnutí. Místo toho se vrhne do zcela nesmyslné mise. Když ráno ve zprávách zaslechne, že zemřela jazzová zpěvačka a klavíristka Nina Simone, kterou v mládí obdivovala, vzpomene si na dobu, kdy vše bylo jednoduché a kdy žádné hory tajností neexistovaly. Zcela iracionálně a přes protesty celé rodiny se rozhodne koupit si piano, na nějž jako malá hrávala. I když tím na první pohled od všech hlubokých problémů utíká, ukáže se, že tento jediný den, kdy opustí bezpečnou rutinu svého života a vydá se hledat vytoužený nástroj, převrátí její dosavadní život vzhůru nohama. A přesně tohle je někdy potřeba, aby člověk mohl začít znovu. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (450)

hippyman 

všechny recenze uživatele

2 lvi + 8 nominací... znělo to velmi slibně, ale vyklubala se z toho nafouklá poetická bublina s trochu psychotickou hlavní hrdinkou, i přes krátkou stopáž vleklým dějem a melancholickou dekou, padající na diváka už od prvních minut... nevím, asi to není úplně špatný film, ale prostě to není můj šálek čaje a cílová skupina zde je podle mě dost úzká... prostě jen další film o vztazích, ty nám v naší kinematografii opravdu chybí... - - - p.s.: napodruhé člověk možná vidí víc, všímá si i formy, lépe se vcítí do jednotlivých postav... proto přehodnocuji původní tři hvězdy na 70% ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Tajnosti jsou prvním titulem z tvůrčí dílny Alice Nellis považované už od jejího debutu za výrazný talent české kinematografie, který jsem zhlédnul. Jinými slovy, za 15 let jejího působení jsem se dostal k prvnímu kousku, a to svědčí o tom, že se tak trochu míjíme. Potvrzuje to i můj dojem ze snímku, který má sice početnou skupinu nadšených fanoušků včetně řady mých oblíbených uživatelů, osobně jsem k němu ale rezervovaný. Tři hvězdičky sice obdrží bez problémů, ovšem tohle hodnocení platí jen v rámci české kinematografie, kterou obvykle pár procenty nadhodnocuji. Mám např. problémy se snovými tanečními scénami, které mají patrně filmu dát artový přeliv. Působily na mě ale spíš rušivě a uměle. Představitelka hlavní role Iva Bittová znamená spíš určitou zajímavost než sloup, o který se snímek může opřít. V zásadě to sice uhraje, ovšem s tím, že působí spíš jako naturščik. Tahle role by spíš potřebovala špičkovou charakterní herečku, která je sebejistá v psychologicky náročných polohách. Nevím, čím to je, ale měl jsem problémy i s ozvučením, některé scény jsem si musel přehrávat opakovaně. Celkový dojem: 60 %. ()

Reklama

Radek99 

všechny recenze uživatele

Vynikající v pravém slova smyslu evropský ženský film. Komorní náhled do života, soukromí, emocí a pocitů ženy. Alice Nellis natočila čistě existenciální film - vnímání hrdinky často sklouzává na nepodstatný detail (moucha lezoucí po dřevěném obložení...), většinu relevantních vjemů zastiňují tělesné pocity (obvykle horka), repliky ostatních lidí mnohdy odcházejí kamsi do pozadí, mnoho situací má rysy absurdna (na ulici dívka na kolečkových bruslích tančí balet...), hlavní hrdinka Julie je vlastně takovým Camusovským cizincem respektive cizinkou v nesrozumitelně odcizeném světě i vlastním životě. Výborné jsou ale (obvykle na hudebním základě) lyrizované pasáže vnímání reality - obdobně jako to udělal třeba Lars von Trier v Tanci v temnotách (Trierova Selma a Julie mají ostatně mnoho společného). Zdánlivě obyčejné a fádní věci se tak jeví díky hrdinčině percepci jako poetické - hádka partnerů na ulici přeroste v tanec, bezdomovci tančí v dokonalé choreografii, prodávání se změní v balet a nejdokonalejší je rytmizované pohupování lidí jedoucích tramvají - to byla opravdová krása... Cit k rytmu a hudbě vůbec (mezinárodní anglický titul filmu je ,,Little Girl Blue" podle názvu písničky geniální Niny Simon...) je z tohoto filmu cítit velmi markantně a nebude to jen díky jeho hlavní představitelce - herecky úžasná a přesvědčivá Iva Bittová! Alice Nellis měla skutečně šťastnou ruku. Také mužský protějšek Karel Roden podal strhující výkon, jeho výčitkami rozervaný manžel jakoby vypadl z kolektivního podvědomí. Nejvíce mě ale překvapila Marta Issová jako dcera. Naivně bezprostřední, herecky ukázněná... Tajnosti jsou prostě vynikající film (a tolik jiný než režisérčiny dva předešlé...). Skvělý nadčasový námět i scénář, popis tajností, které bolí a před kterými utíkáme a schováváme se. Každý si nese ty své a každý je má. Jen někdo si je možná nedokáže přiznat... ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Tajnosti – exkurz do ženské duše a nepatrně vyzrálejší Pusinky – vycházejí z francouzského impresionismu 20. let 20. století v tom, jak propůjčuje kamera postavám subjektivní vnímání a vytváří kompozice reality počitkové, ovšem nevymaněné out-of-control kamsi k Lynchovi. Tohle dovoluje vystavovat Alici děj bez extrémních pointací, aniž by ztrácel na movie-appealu. Dialogy nejsou hloupý, jen nejsou dvakrát chytrý, a mají blíže k lyrice než ke scholastice. Skrze Tajnosti člověk ještě navíc odhalí, co poslouchá (post)feministka Alice Nellis po večerech, když tluče do klávesnice svoje synopse. ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Technicky, obrazově a režijně opravdu skvěle zvládnuté. Má to punc profesionality a fakt hezky se na to kouká. Iva Bittová je herecky perfektní a třeba i takové dialogy jsou přirozené. A ta hudba! Jeden z mála českých filmů, co se dá poslouchat. Akorát ty tanečky byly blbý. Chápu že je to hodně muzikální film a to je jen chvályhodné, čím víc muziky, tím lépe. Jenže ty tanečky byly fakt divný. ()

Galerie (9)

Zajímavosti (7)

  • Dvě skladby od Niny Simone, které ve filmu zazní, jsou z alba Little Blues z roku 1957. (Siriuss)
  • V Tajnostech si zahrála i režisérčina dcera Ella Rose – je to miminko, které se mihne ve scéně, kdy hlavní hrdinku pokutuje revizor v tramvaji. (Siriuss)
  • Děj celého filmu je soustředěn do jediného dne. (hippyman)

Související novinky

Pohádky Jana Svěráka

Pohádky Jana Svěráka

09.05.2007

O úspěchu Vratných lahvích už nemůže snad nikdo pochybovat. Před několika dny uvítaly svého sedmsettisícího diváka, už dva měsíce se drží na špičce žebříčku návštěvnosti českých kin a dokonce se… (více)

Reklama

Reklama