Reklama

Reklama

Pokoj 1408

Trailer 2

Pokoj 1408 nemá moc hezkou pověst. Je to jediný pokoj hotelu Delfín, ve kterém se už téměř dvacet let neubytoval žádný zákazník. Není čemu se divit, když lze v jeho historických záznamech nálézt dvanáct sebevražd a třicet takzvaných „přirozených“ úmrtí. Když k tomu připočteme drobné nehody některých pokojských (záchvaty smíchu, záchvaty pláče, mrtvice, slepota), které pokoj udržovaly čistý a obyvatelný, není se opravdu čemu divit. Pan Olin (Samuel L. Jackson) jakožto ředitel tohoto malého newyorkského hotelu příběh pokoje 1408 velice dobře zná, a proto se všem případným zájemcům snaží pobyt v něm ze všech sil rozmluvit. Spisovatel Mike Enslin (John Cusack) se však psaním hororových povídek živí a nikdo a nic mu jeho noc v pokoji 1408 nevezme. Vždyť strašidelné pokoje jsou jen směšné hlouposti jako všechna ta místa, na kterých už strávil noc - o kterých psal. Navíc by mu chyběla jedna kapitola do jeho nové knihy. Vyzbrojen svým věrným diktafonem Sony se tedy vydává do čtrnáctého patra, které je ale ve skutečnosti patrem třináctým. Do pokoje 1408. Do pokoje, jehož součet čísel dává dohromady číslo třináct…

První verzi povídky 1408 Stephen King vůbec neměl v plánu dokončit, protože měla sloužit pouze jako dodatek v jeho částečně autobiografické kinze O PSANÍ, prý aby předložil konkrétní příklad toho, o čem v celé knize žvanil. Povídka však Kinga natolik pohltila, že ji dokončil a vydal jako součást audiokompilace BLOOD & SMOKE. Velice lákavého scénáře se pak chopil švédský režisér Mikael Håfström (ZLO). King sám říká, že povídka ho, zvláště v audiopodobě, opravdu děsí, uvidíme, jestli její fimová podoba bude děsit i nás. (3DD!3)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (950)

TeeAge 

všechny recenze uživatele

Kingové knižky dávajú čitateľom zabrať, ale zdá sa, že aj filmárom, a to čoraz viac. Hodina aj pól na film s knižnou predlohou nie je veľa, ale tu sú miestami desivé diery deja, ktoré prinášajú zývanie aj cez slnečný deň. Cusackovi to samozrejme môžeme odpustiť, ľaká sa fakt prvotriedne, a to aj vtedy, keď sa zas mňe chcelo smiať. V poslednej tretine, keď je už hlavná obeť psychicky úplne na dne, nahodí Cusack taký silný postoj nezáujmu a ,,mňe je to už jedno,, tvár, že som sa začal fakt dobre baviť. Ten Hollywoodsky koniec uberá na kompletnom výsledku, Kingovský bol lepší. (tú verziu som videl našťastie prvý). Ale čo už, Amerika potrebuje lahšie večerníčky, než mi, Európania... ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Mrazivá lahôdka, ktorej by som po prvej hodinke s prehľadom naparil aj plné hodnotenie, len tá zbytočná prekombinovanosť a neuhladený záver úplne zbabrali môj dojem z filmu. Prvé predstavovanie izby až po jej prvé známky mysterióznosti boli ukážkové a mne takto intenzívne nebehal mráz po chrbte od dôb, kedy som ako desaťročný pozerával 'The X-Files'. Naozaj skvelá súhra kamery a hudby, tri-štyri ľakačky som takmer nerozdýchal a div, že ma netrafila mŕtvica a musím povedať, že toto sa mi po toľkých zhliadnutých horroroch stane maximálne raz za rok. Potom však prišli úplne banálne vysvetlenia na záver, ktoré chceli byť originálne, ale akosi sa to vymklo z rúk a ja si po jednom dni od zhliadnutia na záver spomínam len matne. No dobrý pocit jednoznačne prevažuje. 75%. ()

Reklama

EdaS 

všechny recenze uživatele

Zatímco adaptace Kingových románů trpí vynuceným krácením a banalizací, tady je povídka natahována víc než unese. Hodně slušně natočená duchařina vás vtáhne, aby od zhruba poloviny začala nudit točením se v kruhu. Závěrečná pointa vás svou očekávatelností nejspíš už pěkně zprudí. Kdyby to celé trvalo 60 minut, neměl bych co vytknout. ()

Lateef 

všechny recenze uživatele

Překvapení! (alespoň pro mě) Dříve než vlezeme společně s Cusackem do né moc pěknou minulostí opředeného hotelového pokoje (btw. o rozloze rovnající se standardnímu bytu), je film nasáklý atmosférou jako fotbalistova ponožka potem. Stačí obyčejná pohlednice s krasopisným ´Nevstupujte do pokoje 1408´ a už to nabírá obrátky. Když se na scéně objeví elegantní Samuel L. Jackson coby ředitel luxusního hotelu a důrazně hlavního hrdinu varuje (slovně i obrazně) před strašidelnou místností, tak být v té chvíli na Cusackově místě, vřele poděkuji za panáka a proběhnu hlavním vchodem tak rychle, že ze vstupních dveří udělám westernové barové lítačky. Jenže já nejsem Cusack a ten zná podobných báchorek tolik, že ho nic nemůže zastavit a tak vzápětí stojí před čtrnáctsetosmičkou. A atmosféra graduje. Nejdříve se dějí jenom takové maličkosti: hodiny zlobí, rádio začne hrát z nenadání, toaleťák s sebou šije. Jenže postupem času se přitrzuje a Cusack začíná mít halucinace. Nebo snad ne?? Film staví, jak už bylo řečeno, na atmosféře, dále na nápaditých děsuplných scénách, maličkostech a lekačkách. Minimálně tři scény jsou opravdu masakrální - 1/ gestikulace do pokoje přes ulici, 2/ klaustrofobický průlezový sprint šachtami, 3/ navrácení se do pokoje. John Cusack je před kamerou prakticky po celou stopáž a předvádí dobrý výkon. Zajímavé rozuzlení. Povedený horor! Bacha na poslední lekačku, je to ta nejšťavnější z celého filmu, já jsem při ní leknutím bouchnul loktem do stolu. Nárazem stůl zavibroval a na jeho konci položený diář spadnul na zem rozevřenými stránkami dolů. Když jsem jej zvednul a otočil, leknutím jsem přímo zdřevěnel - diář byl otevřený na datumu 14. srpna... 25 miliónů dolarů(rozpočet)/131 miliónů dolarů(výdělek celosvětově) ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Slzy Johna Cusacka jsou asi stejně neuvěřitelné a nevěrohodné jako celý tenhle film. Tématicky je snímek poměrně zajímavý a co si tak v hlavě promítám duchařiny posledních let, nic se dějově 1408 ani zdaleka nepřibližovalo. Zároveň je nutné přiznat si, že poradit si s takovýmto scénářem je nadmíru těžká věc a rozhodně to chtělo zkušenějšího režiséra, než neznámého seveřana. Moc se toho totiž vymáčknout nepodařilo. Začátek je jednoduchý - nějaká ta charakterizace postav - a jakmile se Cusack dostane do onoho pokoje, začne se přitvrzovat, ale způsobem většinou věru neoriginálním. Násilné lekačky, vyšponované spíše než prací kamery či režie pouze nařvanou hudbou a nějakým tím hlučným zvukem, poměrná plochost a jednotvárnost děje, příšerně klišoidní rodinný background. Zkrátka nedostatků je docela dost. Kladů je mnohem méně. Vynikající zvuk, kvalitní vizuál a celkem rychlý spád. Šíleně zamotaný konec neřadím pro jistotu nikam, to je kapitola sama pro sebe. ()

Galerie (21)

Zajímavosti (30)

  • Sekera, ktorou sa na konci filmu jeden z hasičov prebúrava do izby, je tá istá, ktorú použil Jack Nicholson (Jack Torrance) vo filme Osvietenie (1980). Oba filmy sa nakrúcali v rovnakom štúdiu v Londýne. (rador)
  • Když Mike Enslin (John Cusack) zkoumá pokoj černým světlem, uvidí na povlečení krev. Povlečení se ale v pokoji každý měsíc mění, takže zde žádná krev být nemohla. (G3niu5)
  • Mike Enslin (John Cusack) nosí ve filmu kšiltovku s logem baseballového týmu Chicago White Sox. Chicago je domovské město Johna Cusacka, který ve filmu Osm mužů z kola ven (1988) dokonce ztvárnil baseballistu White Sox George "Bucka" Weavera. Cusack je navíc oddaným fanouškem Chicago White Sox. (Siriuss)

Související novinky

Cusack a Jackson versus apokalypsa z mobilů

Cusack a Jackson versus apokalypsa z mobilů

06.11.2013

A opět tu máme adaptaci románu Stephena Kinga, tentokrát jednoho z jeho novějších kousků, apokalyptického hororu Cell (česky vyšlo jako Puls). Kniha vyšla v roce 2006 a od té doby se marně pokoušela… (více)

Šanghajské spiknutí

Šanghajské spiknutí

03.12.2007

...nebude pokračováním dvoudílné šanghajské série Jackieho Chana a Owena Wilsona, to jen narážíme na jistou podobnost námětu válečného thrilleru Shanghai s noirovým experimentem Stevena Soderbergha… (více)

Reklama

Reklama