Režie:
Mikael HåfströmKamera:
Benoît DelhommeHudba:
Gabriel YaredHrají:
John Cusack, Samuel L. Jackson, Mary McCormack, Tony Shalhoub, Len Cariou, Andrew Lee Potts, Isiah Whitlock Jr., Benny Urquidez, Johann Urb, Angel Oquendo (více)Obsahy(2)
Pokoj 1408 nemá moc hezkou pověst. Je to jediný pokoj hotelu Delfín, ve kterém se už téměř dvacet let neubytoval žádný zákazník. Není čemu se divit, když lze v jeho historických záznamech nálézt dvanáct sebevražd a třicet takzvaných „přirozených“ úmrtí. Když k tomu připočteme drobné nehody některých pokojských (záchvaty smíchu, záchvaty pláče, mrtvice, slepota), které pokoj udržovaly čistý a obyvatelný, není se opravdu čemu divit. Pan Olin (Samuel L. Jackson) jakožto ředitel tohoto malého newyorkského hotelu příběh pokoje 1408 velice dobře zná, a proto se všem případným zájemcům snaží pobyt v něm ze všech sil rozmluvit. Spisovatel Mike Enslin (John Cusack) se však psaním hororových povídek živí a nikdo a nic mu jeho noc v pokoji 1408 nevezme. Vždyť strašidelné pokoje jsou jen směšné hlouposti jako všechna ta místa, na kterých už strávil noc - o kterých psal. Navíc by mu chyběla jedna kapitola do jeho nové knihy. Vyzbrojen svým věrným diktafonem Sony se tedy vydává do čtrnáctého patra, které je ale ve skutečnosti patrem třináctým. Do pokoje 1408. Do pokoje, jehož součet čísel dává dohromady číslo třináct…
První verzi povídky 1408 Stephen King vůbec neměl v plánu dokončit, protože měla sloužit pouze jako dodatek v jeho částečně autobiografické kinze O PSANÍ, prý aby předložil konkrétní příklad toho, o čem v celé knize žvanil. Povídka však Kinga natolik pohltila, že ji dokončil a vydal jako součást audiokompilace BLOOD & SMOKE. Velice lákavého scénáře se pak chopil švédský režisér Mikael Håfström (ZLO). King sám říká, že povídka ho, zvláště v audiopodobě, opravdu děsí, uvidíme, jestli její fimová podoba bude děsit i nás. (3DD!3)
(více)Videa (2)
Recenze (949)
Scénář: Matt Greenberg, Scott Alexander, Larry Karaszewski .. Ztráta času. Tak nejen mladé, převážně začínající herečky láká zahrát si v hororové laděných ptákovinách, kde ječí, vřeští, zmateně pobíhají, prostě snaží se vyvolat strašidelnou kreací hrůzný obličej a přenést tyto pocity na diváky. Šel do toho i John Cusack. Jako nedůvěřivý, racionálně založený spisovatel, které projíždí všechny známé i neznámé strašidelné místa, až jednoho dne obdrží tajemnou výzvu, kterou je pokoj 1408. Bohužel roli tak úplně nezvládá a dívat se většinu filmu na jeho omezené výrazové kreace je na rozdíl od zmíněných sličných děv značně nezáživné. Společně se zdlouhavostí, chabou atmosférou, kterou brzy vystřídá omšelá efektnost s mdlým ústění do rodinných peripetií zakončena nulovou pointou je tento pobyt prostě jen ztráta času. 30%. ()
Håfström servíruje hotové vizuální orgie a zprvu se mu daří držet hutnou atmosféru a napětí, ale s příchodem hrůzy z pokoje 1408 se jeho konstrukce zlomí, napětí je to tam, atmosféra poleví a veškeré strašení spočívá opět jen v lekačkách. Co ovšem drží, je John Cusack a jeho fantastický one man show výkon, za který by se nestyděl ani Nicholson. O čem mě ale 1408 hlavně přesvědčil, je, že by stála za zfilmování Kingova Římsa. Stačila jediná scéna... Mikaeli, myslím, že sis vybral špatnou povídku. ()
„Hotelové izby sú vôbec dosť nepríjemné miesta, nemyslíte? Len si predstavte, koľko ľudí spalo v tej posteli pred tým, než ste sem prišli. Koľkí boli chorí? Koľkí sa nachádzali na pokraji šialenstva? Koľkí spáchali samovraždu?“ Možno jedna z najlepších adaptácií Stephena Kinga. Kým iní len opisovali (CUJO, ZELENÁ MÍĽA), vklad scenáristov do IZBY 1408 je neporovnateľne výraznejší: poviedka nemá ani štyridsať strán, pričom prvé stránky tvorí Kingov príhovor, prvú polovicu JEDEN dialóg a zvyšok halucinogénne scény, ktoré ani schopný režisér s tristomiliónovým rozpočtom nedokáže nakrútiť (možno ak by žil Kubrick...). Znepokojivá atmosféra a sústredený John Cusack robia svoje, takú „hororovo pochmúrnu“ náladu som necítil od deväťdesiateho deviateho (ŠIESTY ZMYSEL). Scenár je ku koncu síce prehnane chaotický, zmätený, prekombinovaný a otravný, ale napriek tomu (a i vďaka roličke démonického Samuela L. Jacksona) idem na 80%. Kino Považan 2007 ()
Ostřílení diváci hororových filmů s vyvinutou intuicí a darem vidění do budoucnosti se nezaleknou nějakých halucinací, ale ostřílení diváci hororových filmů s vyvinutou intuicí a darem vidění do budoucnosti, kteří se nechají vtáhnout do „strašidelného“ pokoje se klidně zaleknou nějakých halucinací :o) A to je přesně můj případ. Tahle duchařinu mi dokáže pořádně zvednout všechno ochlupení na těle :o) Kdy každým momentem netrpělivě čekám, co se bude dít a Pokoj 1408 přesně ví, jak lidi postrašit. Je pravda, že v 21. století se člověk bojí převážně tmy, hadů a pavouků,.. ale když se utvoří ta hutná atmosféra, tak Verunka zachumlaná v peřinách (kvůli zimě samozřejmě) kouká téměř bez dechu, co to tam ten Cusack vyvádí. Obdivuji herce, kteří si ve filmu vystačí sami :o) Konečně jsem po nějakém čase objevila v temných vodách světlo na konci tunelu :o) Zamykáme! ()
Tradičně nudná tuctovka. Strašidelné to vlastně ani moc není a přijde mi, že je to celé postavené na dost chatrných základech, které při sebemenším divákově šťourání neudrží ani zbla. Způsob jakým se Enslin vypořádá se svým pokojovým problémem je děsivě vtipný (hlavně ubožákovy cynické průpovídky), stejnou měrou na mně dolehlo i rádoby šokující finále. Ale John Cusack je bezva. Uděluji 3 děsuplně-rozpačité umrlčí hvězdy a podotýkám, že na opakovačku se rozhodně nechystám. ()
Galerie (21)
Zajímavosti (29)
- Když Mike Enslin (John Cusack) zkoumá pokoj černým světlem, uvidí na povlečení krev. Povlečení se ale v pokoji každý měsíc mění, takže zde žádná krev být nemohla. (G3niu5)
- Pre potreby filmu boli vyrobené dve kovové tabule s nápisom "The Dolhin Hotel, New York", rozmermi 21x17 cm a váhou niečo cez 3 kilogramy. (Raccoon.city)
- Mike (John Cusack) při podepisování knihy řekne: „Stay scared“. Jde o frázi tradičně používanou Georgem A. Romerem, dobrým přítelem autora předlohy Stephena Kinga. (HellFire)
Reklama