Režie:
Ron HowardKamera:
Salvatore TotinoHudba:
Hans ZimmerHrají:
Tom Hanks, Ewan McGregor, Ayelet Zurer, Stellan Skarsgård, Pierfrancesco Favino, Nikolaj Lie Kaas, Armin Mueller-Stahl, Carmen Argenziano, Thure Lindhardt (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Po smrti papeže Ilumináti, odvěcí nepřátelé církve, těsně před konkláve unesli čtyři papežské kandidáty. Vyhrožují, že je s hodinovými odstupy popraví v tajných iluminátských kostelech a poté vyhodí celý Vatikán do vzduchu pomocí antihmoty, kterou ukradli z urychlovače částic v CERNu. Do Vatikánu je proto povolán Robert Langdon, aby ze symbolů odhalil, kde se tajné kostely nacházejí. V tom mu pomáhá odbornice z CERNu Vittorie Vetra a mladý papežův camerlengo Patrick McKenna. Postupně odhalují polohu kostelů, kde mají kardinálové zemřít, přicházejí ale vždy pozdě. Langdonovi se podaří zachránit posledního kandidáta, který mu prozradí, kde je utajované sídlo Iluminátů. Robert s Vittorií tak naleznou tajnou chodbu, která je dovede do papežského paláce. Tam přistihnou místního komisaře skloněného nad camerlengem Patrickem, na jehož hrudi je vypálený pátý znak. Komisař je zastřelen ochrankou a do výbuchu antihmoty zbývají jen minuty... (TV Nova)
(více)Videa (7)
Recenze (1 531)
Pokračovanie bolo na spadnutie ešte pred vypustením dvojky do kín a nebudem predstierať, že som sa netešil. Očistený od znalosti knižnej predlohy ale jasám aj po tomto spojení Howardovej réžie a Hanksovej, kvalitne odvedenej práci. Je síce jasné, že Howard nikdy nebude blockbusterovým režisérom, i keď tržby tomu nenasvedčujú, ale jeho skutočná sila tkvie s jednoduchých, komorných snímkoch, určených pre užšiu škálu diváckeho spektra. Keď tomu ale poriadne prikúri, dostane kvalitný námet, tak dokáže, že s ním treba rátať aj na plátnach kín, a to nielen v klubových predstaveniach. Príbeh je opäť opradený záhadami, skvelo nadväzujúcimi šiframi, symbolmi a podobnými hlavolamami, na ktoré sme zvyknutí od čias Indyho. Ja to stále žeriem, a aj keď je atmosféra naozaj temná a mysteriózna, Hanksov profesor Langdon si neodpustí párkrát vypustiť skvelú hlášku, ktorá pripomenie, že má ísť o veľmi dobre osolený popcorňák. Takže šup ho sem s ďalším sfilmovaným Brownovým príbehom, ale medzitým, by Ron mohol znova odbehnúť natočiť nejakú chuťovku. 80%. ()
Hollywood se chytil podruhé inspirace naservírované Danem Brownem a dopadlo to myslím povedeně. Film po vzoru knihy nabízí zajímavou zápletku na církevně-vědecké téma a i když trpí některými klasickými blokbusterovými mouchami (řešení sebevětší hádanky v řádech sekund až minut, občasné zádrhely v dialozích, apod), vyváží to zase parádní hudbou a zajímavou pointou. Čistých 75%. :-) ()
12 hodin po plese. Střední kocovina. První ranní myšlenka? Do kina na Andělé a Démoni. Hned na začátku bych rád ocenil fakt, že narozdíl od Šifry jsem tentokrát neusnul, ba naopak, měl jsem zrychlený tep (a to mám přečtenou předlohu). Nyní k tomu podstatnému: Příběh: Klady -> Svižně plynoucí od 2/5, minimum nelogických dialogů a hodně vystřílěných zásobníků (plus dechberoucí exploze nad Vatikánem). Zápory -> Prvních 20 minut je zdlouhavých a změna lokace smrti hlavního záporáka filmu opravdu uškodila (i přesto to bylo stylové). Obsazení: Tom Hanks se nechal ostříhat a působí mnohem akčněji, herecky se nedá nic vytknout. Ayelet Zurer nepůsobí pouze jako křoví, je ideálním ženským protějškem hlavního hrdiny, herecky by tam pár chybiček bylo. Ewan McGregor ztvárnil svou postavu naprosto přesvědčivě, jedna z jeho nejlepších rolí a také nejlepší postava z celého filmu. Režie: Tvůrci se opravdu hodně polepšili. Ron Howard mne připoutal k sedačce a po celou dobu jsem ani nepomyslel na check out času. Režii byla bezchybná. Hudební doprovod: Hans Zimmer, dokáže ten člověk zkomponovat vůbec něco špatného? Shrnutí: Výrázné zlepšení od posledního drobrodružství Roberta Langdona bohužel padá na pomalejším začátku a nepochopitelných změnách v příběhu. ()
Asi se shodneme, že Šifra nabídla chatrné a nepřesvědčivé vyprávění. Cokoliv o kompaktnosti bylo tehdy k smíchu. Dešifrování záhadných kódů tak bylo nejen úsměvné, ale také hodně náhodné, takže kdo zvládne alespoň jednu stranu Rubikovy kostky, měl by vyhráno i v tomhle bludišti. Dvojka je i přes znovu překombinovaný scénář svižnější, je v ní méně logických lapsů a scén, které patří do jiného žánru. V akčních sekvencích se navíc Howard pochlapil, už není tak rutinní, takže se o téhle detektivce dá s čistým svědomím prohlásit, že je velmi slušná a velmi snesitelná. ()
Nejsem zrovna nadšený, že dávám čtyři, ale mám z Andělů mnohem lepší pocit než ze Šifry (možná i proto, že ty už jsem nečetl). Tom se tady sice znovu prohání lákavými lokacemi za dunivých chorálů Hanse Zimmera (který tady dokonce přihazuje staré dobré synťáky) ale v rychlejším tempu. Pořád se tady sice moc kecá o všem tom proč, co a jak (v knize to mám obvykle rád, u filmu všeho moc škodí) aby se odhalila jednoduchá zápletka okořeněná sci-fi nejtěšího kalibru (antihmota v krabičce?!). Jakmile se však adaptujete do světa, který je zde nabízen celkem se pobavíte. Herci jsou všichni o třídu lepší než minule, Ayelet Zurer je fešnější než Audrey Tautou a taky tu máme výtečného Ewana McGregora. Navíc závěr je opravdu hodně působivý a jak jsem řekl Zimmerovy synťáky a chorály jsou jednoduše smrtící kombinace. ()
Galerie (74)
Photo © Columbia Pictures
Zajímavosti (41)
- Jelikož vatikánští představitelé považují snímek za urážku svého náboženství, nedostali se filmaři do žádné z církevních památek. Bazilika svatého Petra, Sixtinská kaple, náměstí Svatého Petra, Piazza Navona nebo interiéry Pantheonu tak vznikly ve studiích Sony Pictures v Los Angeles. (Olík)
- Celosvětová premiéra proběhla 4. května 2009 v Římě. (Varan)
Reklama