Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Fr
    ****

    Co je to tati? MLHA!…. Že ,,něco“ v té MLZE je – bude – je jasný i tomu, kdo nikdy nic podobného neviděl. Různorodá komunita v uzavřeném prostoru – to já rád! A když si přidám ,,něco tam venku“ – nádhera! Bát se? Báli jste se u Vetřelce? Já ano! SOUDNÝ DEN? Apokalyptické sci-fi (?), kterému se nedá vytknout atmosféra ani efekty. Jen mi tu nějak chybí ten vypravěč Frank Darabont. Venku už je zase MLHA. Podzim. No tak, nepůjde někdo se mnou?…(4.10.2008)

  • choze
    ***

    Tenhle film jsem napoprvé brutálně nedal, jsa zhnusen digitálními monstry a nechápajíc, jak si mohli hrdinové nechat přerůst přes hlavu postavu náboženské fanatičky. Na druhé zhlédnutí (a po přečtení knižní předlohy) jsem si už ani jednu z těch věcí tak nebral a užil si solidní horor, byť bych nemluvil o instantní klasice (a že ji Darabont ve spojení s Kingem umí). Výchozí situace se skupinou lidí obležených neznámým zlem v supermarketu má potenciál, který je úspěšně těžen, casting se taky povedl, jen ten konec mi i napodruhé přijde lacině rádobyšokující.(29.12.2015)

  • Isherwood
    ***

    Pro Darabonta je pojem horor něčím úplně mimo, jelikož nezvládá ani ty nejzákladnější žánrové postupy a vypůjčuje si tu od Carpentera, tam od Camerona, aby celek zastřešil dialogy jak z nablblého sci-fi z 60. let. Dvě hodiny točí děj v kolovrátku, v němž na divákovy emoce zatlačí možná tak vřeteno s náboženským fanatismem, ale jinak až na úplný závěr absolutně chladné, nekřesťansky dlouhé a nechtěně pitomé béčko, u kterého se evidentně rozsypala plná hodnocení jenom za působivý závěr, jak tak pročítám komentáře kolem sebe.(9.3.2008)

  • tombac
    *****

    Hodnotit budu vysoko, poněvadž z Darabontova dílka se vzpamatovávám už hodinu a z úst se mi derou na jeho adresu výhradně superlativy. Jistě, stěžejní podíl na tom má velice sugestivní závěrečná část, ale ani zbytek nijak nezaostává. Darabont se nepáře s nějakým představováním postav a mléčná mlha zahalí okolí marketu, jen co do něj na začátku Thomas Jane nakluše se synkem. A výborné horrorové drama lidí, kteří jsou zahnáni do kouta, izolovaní, nevědí co se děje, postupně se jich zmocňuje strach a panika (což je živná půda pro náboženského fanatika), může začít. Darabont dávkuje horrorová klišé a monstra v rozumné míře (dalo by se říct, že poměrně decentně), dobře využívá postavy a vystavuje jejich konflikty, takže je děj bez výjimky napínavý, působivý a navzdory digitálním potvorám vcelku realistický. Rozhodně nejlepší filmová adaptace horroru od Kinga, co jsem zatím viděl. Nedoporučuji dívat se na film lidem, kteří trpí arachnofobií. 9/10(4.12.2007)

  • novoten
    ***

    Líbí se mi, že Kingova nevyzpytatelnost a nekompromisnost je z příběhu cítit snad každou vteřinu, že společný (venkovní) nepřítel je dostatečně přímočarý a "zlý" a že je od začátku jasné, že žádná habaďůra se z dění venku vyklubat nemůže. Ale to, že se v klíčových pasážích příběh vždy opře o agresivně-náboženský motiv trestu za hříchy, mi vyrazilo dech tím nejhorším způsobem. Darabont místo pečlivě dávkovaného děsu zkouší zalézt pod kůži pomocí davových psychóz a naráží. Pokud se venku skrývá taková galerie krvelačných potvor, tak vážně nemám chuť poslouchat hrozící fanatičku. Navíc celému filmu trochu podtrhává nohy konec ve stylu brutálních finišů měnících původní vyznění. Beznaděj se tak bije s nečekaným zvratem a zoufalá nálada je zkalena pocitem zbytečnosti.(16.5.2008)

  • - Vo filme sa objavia i herci z iných Kingových adaptácií. Napríklad William Sadler z Vykúpenia z väznice Shawshank či Frances Sternhagen z Misery. (fishki)

  • - Spoiler: Ve scéně, kdy se lidé uvěznění v obchodě rozhodnou obětovat jednoho z vojáků, vystrčí ho hlavními dveřmi ven. Při záběru zvenku jsou vidět krvavé šmouhy, které na skleněných dveřích zanechá, když se snaží dostat zpátky. Když však kamera zabere ty samé dveře zevnitř obchodu, šmouhy chybí. (Geriel)

  • - Darabont testoval jak by film vypadal natočený digitální kamerou, ale zjistil, že by působil nerealisticky a až takřka vyumělkovaně. Rozhodl se tedy raději pro klasický filmový materiál, který filmu dodal ten správný efekt. (DaViD´82)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace