Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Dadel
    ****

    Po 110 minut z celkových 120 je to sice kvalitní, ale zase ne výjimečný horor s half-lifovskými příšerkami, a říkal jsem si, že na Darabonta je to docela podstandard. Pak ale přišlo posledních 10 minut a mě sklapla čelist - úchvatný (a mírně černohumorný) konec je ten nej nej nej za dlouhou dobu, a dojem z filmu velice vylepšil. Z hororových filmů podle Kinga rozhodně ten nejlepší. A za DCD další velké významné plus.(15.3.2008)

  • tron
    ****

    „Vonku nič nie je, David. Nič tam nestraší.“ – „A ak áno?“ Darabont uzatvára voľnú kingovskú trilógiu o nádeji. Príbehom, v ktorom jej nie je ani štipka. Andy veril a jeho vieru nezničila ani zlá skúsenosť so súdmi a desaťročia v Shawshanku. John Coffey veriť prestával, hoci stále mal zopár dôvodov zostať medzi živými (tvarohové buchty). Drayton nemá nič a to, čo má (syna), ho vlastne skôr brzdí. Žijeme v "civilizovanom" 21. storočí, ale iba do chvíle, kým nezlyhajú technické výdobytky. Akonáhle je svet pohltený z toho plynúcou tmou a tichom, vracia sa starý známy pudový strach fanatikov, pomýlenosť ľahko manipulatívnych jedincov, šialenstvo stáda a primitívnosť slabých, voči ktorému sú racionálne uvažujúci jedinci bezmocní. Nakoniec zostáva len jedna možnosť - a koho by nechali chladným schválne brakové počítačové efekty (neobstáli by ani v o takmer desať rokov staršej CHOBOTNICI), odpudzujúca Marcia Gay Harden a šokujúca scéna so „zábleskmi v aute“, nech si počká na to, čo bude nasledovať PO nich. Asi jeden z najzlomyseľnejších záverov, aké som kedy videl (ročne vidím cca 3OO nových filmov).(16.2.2009)

  • Dudek
    ***

    SPOILER: Frank Darabont dokončil to s čím začal King již před několika lety. Fascinující povídku o skupině lidí ukrývající se v samoobsluze před strašlivým neznámem jsem přečetl jedním dechem a její adaptace jsem se pomahl nemohl dočkat. Hustá mlha bezvadným způsobem spojuje všechny divácky vděčné motivy. Otec a syn, náboženská fanatička, netušené nebezpečí nebo třeba i větší seskupení lidí. Narozdíl od knihy, která hlavně zpočátku plyne velmi pozvolna přichází nástup hlavní části děje již během chvilky. Hustá, mléčně bílá mlha zahaluje okolí a než se vůbec stačíme nadechnout a zamyslet se nad tím co se děje, do obchodu vtrhne muž varující před nadcházejícím nebezpečím. Neskutečně dynamická kamera nás přímo vybízí stát se hlavní postavou příběhu. Můžeme sledovat neznámé lidi, jejichž mysl je postupně nahlodávána nedůvěrou a strachem. Právě na psychologii je tu totiž kladen ten největší důraz. Již po několika desítkách minut se totiž stejně jako jednotlivé postavy dozvíme co se skrývá 'tam venku'. Po útoku obřích chapadel nám začně pomalu docházet, že primitivní neorganizovaná monstra jsou možná méně nebezpečná než absolutně neznámí lidé, které se pod vlivem ztráty naděje uchylují k naslouchání 'hlasu božího'. Nadcházející odchod do lékárny pro nezbytné vybavení se tak stává prvním zkoumáním terénu, které ovšem velmi chytře nechává to nejdůležitější v tajuplném oparu. Největší strach totiž plyne z nevědomosti... Otázka "Co se to sakra děje...?" má sice málo prostoru, ale i tak se jedná o jeden z tažných momentů filmu. Zatímco v knize se mnohem více spekuluje a jsou nám nabízeny různé směry, snímek se bohužel uchyluje k jasnému vysvětlení, tedy projektu Arrowhead. Přesto tu však zůstává alespoň špetka prostoru k zamyšlení se nad jinou příčinou... Zatímco se snímek klidně sune ke svému konci a postupně zodpovídá na otázky (např se dozvídáme, že 'monstra' reagují čichem), kamera se postupně uklidňuje, přestává být hlavním zprostředkovatelem a režisér postupně připravuje drsnou tečku za celým představením. Hustá mlha je rozhodně skvostně odvedeným filmem, i když se jí nedá přiřadit status bezchybného filmu, ale i tak - řekl bych - rozhodně patří mezi nejpovedenejší kousky současné filmové distribuce. Rád bych využil zbytek prostoru v tomto komentáři pro vysvětlení několika situací, které vyvolávají otázky zdejších diskutujících. Tedy otázek, na něž ještě v diskuzi nebyla položena jednoznačná odpověď nebo jsem ji přehlédl. Tím prvním je odmítnutí majitele obchodu střílet proti sklu. Přestože je výloha již dost požkozená nabízí přeci jen nějakou jistotu, pokud by vlivem výstřelu došlo k jejímu celkovému roztříštění, rozhodně by to znamenalo zvětšení nebezpečí. Druhá častá otázka byla ve smyslu: "Proč monstrum s chapadly prostě obchod nerozdrtilo..." Odpověď je prostá, proč by mělo? Monstrum si sice objektu vzhledem ke svému ohmatávání bylo vědomo, ale nemělo absolutně žádný důvod pokoušet se o jeho likvidaci. Když došlo k otevření vrat, zjistilo, že uvnitř je maso a rozhodlo se jej ulovit, ale po uzavření dveří pach zeslábl až prostě 'terč' zmizel úplně. Je třeba si uvědomit, že ve své podstatě se jedná pouze o zvíře, které jedná hlavně instinktivně, nikoliv promyšleně. Tady bych se spíše podivoval, proč nevzdorovalo tlaku dveří, který IMHO musel být velmi slabý. Popř. proč nedošlo k uzavření vrat ještě v době, kdy byl 'lovený' chlapec uvnitř.(21.3.2008)

  • obitus
    **

    Kingova skrz naskrz průměrná povídka je zajímavá především svou první třetinou, která se neodehrává v obchoďáku a ve které je mlha jen tušeným zlem. Tato část je ve filmu redukována na prvních plochých deset minut a poté následuje dvouhodinové peklo nudy. Průměrní herci se perou nejen s digitálními potvorami ale i se svými postavami, aby často krutě prohrávali. Ale holt je to Darabont, že? Ani nevím, za co jsem dal tak vysoké hodnocení. Možná za předvídatelný, ale přesto působivý konec.(8.3.2008)

  • Gimli
    ****

    Rozhodně jedna z nejlepších adaptací hororového Kinga. Nicméně Darabont se atmosféře povídky přibližuje jen místy, zejména v psychologických pasážích bez příšer. V boji s "něčím v mlze" sem tam pokulhává. Ovšem je potřeba vyzdvihnout například přílet "much" nebo siluety v mlze. Tam by se atmosféra dala krájet. Docela mě zamrzel od knihy odlišný nastavený závěr. Konec v knize byl působivější. Stačilo, kdyby film skončil o pět minut dřív. Každopádně skvělá podívaná, která podle mě s dalšími zhlédnutími zkvalitní. Také bych upozornil na Ishamovu hudbu. Závěrečná čtvrthodinka je skutečně silný audiovizuální zážitek.(16.3.2008)