poster

Vlkodlak

  • USA

    The Wolfman

  • Slovensko

    Vlkolak

  • Austrálie

    The Wolfman

Horor / Thriller / Drama

USA, 2010, 103 min (SE: 114 min, Director's cut: 119 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • POMO
    ***

    Vo vzťahu k predchodcom nevýrazné a zbytočné. Ľakačky a napätie nefungujú, aspoň že krvi sa tvorcovia nebáli. Pekná retro výprava a kvalitné obsadenie bojujú s vanhelsingovským komplexom samoúčelných digitálnych atrakcií. A vzťah otec-syn, ktorý mal byť dramatickým motorom filmu, nefunguje vôbec. Oscaroví laureáti Hopkins a Del Toro sú tu bohužiaľ iba preto, aby pre letnú hollywoodskú jednohubku evokovali punc vyššej kvality. Viac diváckej radosti než oni dvaja, vzbudí inšpektor Scotland Yardu - „vedľajšák“ Hugo Weaving.(17.10.2010)

  • ClintEastwood
    *****

    Výtvarná stránka vypadá, jako by tento film natočil mistr Tim Burton. Vše je tak krásně černobílé, všude samá mlha, husté lesy, zapálené pochodně, krásná výprava a navíc hudbu složil Danny Elfman. Režíroval ale Joe Johnston a to velmi dobře. Vlkodlak je dobrý film, víc než dobrý. Původní černobílou klasiku jsem bohužel neviděl, ale tento snímek se mi trefil do noty. Dobře vystižená atmosféra staré Anglie působí výborně a je silnou stránkou tohoto díla. Stejně jako herecké výkony Hopkinse a Del Tora (ten se pro roli vlkodlaka snad narodil) či povedené masky. Velmi dobře zpracovaný klasický příběh, který nepostrádá napětí a pár luxusních lekaček, zabalen v moc hezkém kabátě. Já jsem vážně spokojen, nenašel jsem žádné závažné minus a tak nemám důvod šetřit pátou hvězdu. Takhle si představuji dokonalou filmovou zábavu.(11.2.2011)

  • Mertax
    ****

    Dost dobré. Horové tak akorát. Žádné nervy drásající odhalení zápletky se sice nekoná, ale přesto má film dost napětí a temné atmosféry a naprosté minumum stupidních dialogů. Některým očividně vadila milostná linka, ale sem ta láska k křehké dívky k monstru, které by potřebovalo navštívit ortodoncii, prostě patří - včetně v mnoha filmech viděné scény na variaci: "Pozná bestie svou milou a nezabije ji? Zabije nakonec ona jeho, nebo to nedokáže?" H. Weaving výborný. Ale dost mi neseděla jedna časová posloupnost...*Spoiler* Vlkodlak se probere pod mostem, vydá za bratrovou snoubenkou, poté se rozhodne, že pojede zpět do Blackmooru, kde dořeší (chlupaté) rodinné záležitosti. Přijde do domu, kam dorazil asi hned ten den či druhý den. Těžko ověříme, kolik km od Londýna je fiktivní vesnička... Má v ruce svíci, střih, úplněk, střih, je v jiné části domu. Takže to jako uběhlo 30 dní a je zase úplněk? Na co si to ti scenáristé hrajou? Souhlasím s gr8 escape ohledně střihu, tady to prostě příliš nezvládli a film působí místy dosti nekoherentně. A to jeden z nich stříhal filmy jako Kmotr, Talentovaný pan Ripley či Mariňák. /// Ještě poznámka k trikům: méně zmanená více, v tomto případě obvzlášť. Raději navléct Del Tora do huňatého kostýmu a potit se (to by byla přirozená zuřivost po pár hodinách:D), než to generovat na pc... Ta hlavička za podlaze byla dosti nevěrohodná. Jinak si to ze začátku vlkodlak metal tak rychle, že bylo zcela nemožné ho pořádně zahlédnout a zkritizovat/pochválit. Trochu mi to připomnělo vetřelce (první díl), kterého nikdo pořádně neviděl, ale všichni z něj měli nahnáno. A to se počítá! [Festival otrlého diváka 2010 (se spoustou neustále rušících chodících diváků, kteří by si příště měli pořídit nočník).] /// I don't suppose we have any silver bullets?(14.2.2010)

  • castor
    ***

    Přiznám se, že hlavním důvodem mého oťukávání s Vlkodlakem byla po zhlédnutí Správců osudu přítomnost Emily Blunt. Přiznám se ale podruhé, že od člověka, která napsal 8 mm nebo Sedm bych čekal mnohem víc.. O průšvih rozhodně nejde, ale po celou svoji stopáž nikdy nestrhne a na rozvleklém příběhu se dalo zapracovat výrazně víc. Je vidět, že výsledná podoba byla přetáčená, dotáčená, hrabalo do ní asi víc lidí, než by bylo zdrávo. Přesto pár momentů tu máme, třeba tehdy, kdy se hlavní hrdina utrhne v blázinci ze řetězu a vydá se do nočního Londýna, ostatně celá druhá polovina je o poznání vydařenější, než ta první. Potěší i Weaving a Del Toro, s Hopkinsem už je to horší, Blunt zase nemá co hrát. Nicméně, světe, div se, trhání a drásání leckdy divákovi stačí. Mně moc ne, každopádně nudou jsem netrpěl..(8.7.2011)

  • Tyler
    ***

    Z "Vlkodlaka" mám rozporuplné pocity. Vlastně se mi líbíl a dá se říct, že mi na něm zásadně vadila pouze jediná věc. Ovšem u horroru dost podstatná - absence napětí... Divoká bestialita vlčího muže snímaná kamerou, která neuhýbá ani před opravdovými orgiemi krve a vnitřností (a já ji beru jako plus :)), totiž sama o sobě pocit tísnivého strachu nevyvolá. Osnova „dorůstající měsíc – úplněk – proměna – masakr“ působí dost mechanicky, vlkodlačí scény se opravdu nesou jen v duchu efektního otevírání lidských konzerv, postupné budování atmosféry hrůzy chybí. A to mě mrzí… Na druhou stranu výprava, a to od vymazlených kostýmů přes rodové panství až po blata a viktoriánský Londýn, nemá chybu, tady se vysoký rozpočet projevil na výbornou. To samé kamera. K výkonu herců taktéž nemám námitek, Hugo Weaving si roli inspektora Abberlina (příjemné pomrknutí na diváka) evidentně užívá, Benicio působí dostatečně temně i v lidské podobě a Anthony Hopkins zase jednou předvádí, že nečitelní a i přes nasazený úsměv děsiví samorosti mu jdou skvěle. O nikom jiném nemá cenu mluvit, Emily Blunt funguje jen jako ozdoba a zbytek jako více či méně důvtipný dobytek na porážku… Celkově jsem zklamán rozhodně nebyl, ale čekal jsem přece jen víc. Ty tři hvězdičky proto berte spíš jako 70%.(23.2.2011)

  • - Medvěd ve vlastnictví cikánů je ten samý, který byl použit i ve filmu Zlatý kompas (2007), kde byl pomocí animace přeměněn z ledního medvěda na grizzlyho. (R´Hell)

  • - Film měl režírovat Mark Romanek, ale měl jinou představu o rozpočtu než producenti. (Hal_Moore)

  • - Ve filmu si zahrál i sám maskér Rick Baker, a to cikána, který písknutím varuje tábor, že začal útok vlkodlaka. (R´Hell)