poster

Vlkodlak

  • USA

    The Wolfman

  • Slovensko

    Vlkolak

  • Nizozemsko

    The Wolfman

  • Austrálie

    The Wolfman

Horor / Thriller / Drama

USA, 2010, 103 min (SE: 114 min, Director's cut: 119 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Fr
    ***

    I člověk s čistým srdcem, modlící se každou noc, se může stát vlkem..... Za dávných časů, kdy se ještě cikánům říkávalo cikáni a staré venkovské sídlo působilo tajemně i když v něm nebydlel A.Hopkins, když vykvetla oměj a na obloze zářil úplněk, bylo lepší zůstat doma. Osud totiž někdy nehraje spravedlivě! Hezky natočená a solidně namíchaná směsice akce, napětí a romantiky se skvělou hudbou D.Elfmana. To je asi tak vše. Prostě tomu něco chybí. A krev to není!! Několik důvodů, proč má smysl film vidět: 1.) Nevím, k čemu jsou dobré stříbrné příbory (neplést s hliníkem!). 2.) Přítel chce chodit ven jen při úplňku. 3.) Stále je pro mě nejstrašlivějším vlkodlakem Ivan z Mrazíka. PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE *** NAPĚTÍ **(11.6.2010)

  • kitano
    ****

    Síce neprekvapí, no inak je to po všetký stránkach veľmi solídne zvládnutý oldschoolový horor s prima temnou atmosférou. Čo výnimočné je, je výborná herecká zostava a ikeď sa nedá povedať že herci excelujú, sú do svojich úloh bezchybne obsadený a užívajú si ich. Mierne mi vadilo, že kamera nesníma veľké celky, ktoré by ešte viac umocnili potemnelú "ospaládiera" atmosféru a je škoda, že parádne exteriery zostali tak trochu nevyužité. Zápletka točiaca sa okolo prekliatej rodiny a vlkodlakov spolu s parádnym dobovým prostredím sú však tutové. Cítiť z toho staré filmy ako Frankensteina spol. Takýchto staromilských filmov sa dnes točí málo a preto si ho treba užiť. (7/10)(26.6.2010)

  • 3DD!3
    ****

    Čím více se odkládala premiéra, tím víc rostli mé obavy o výsledný produkt, ale Joe Johnston to zvládl víc než obstojně. O tak zásadní počin jako byl první VLKODLAK se sice nejedná, ale úpřímně, kdo z vás něco takového čekal? Akce je rychlá, svižná a (v unrated verzi) řádně krvavá, atmosféra rovněž povedená. Benicio Del Toro sice nepředvádí nic víc než svůj standart, ale takový Anthony Hopkins nebo Hugo Weaving (Abberline je asi nejlepší postava a klidně bych si nechal líbit spin-off nebo dvojku, pokud by tam byl) si místy kradou film pro sebe. Elfmanova hudba děj výborně dokresluje a hlavní téma mi přišlo jako svižnější Drákula, což není výtka ale pochvala, protože zní vážně skvěle. Říká se, že zabít nestvůru není hřích. Pouze zabít člověka. Ale kde jednomu konec a druhému začátek?(22.5.2010)

  • Phobia
    ***

    Kde se stala chyba? Nebýt varována zdejším hodnocením a komentáři, přistupovala bych k filmu s přemrštěným očekáváním a výsledkem by bylo úměrně velké zklamání. Takhle nezbývá než smutným pokývnutím potvrdit momentální hromadný verdikt 61%. Shrňme si to: máme přesvědčivě působící dobové reálie, máme vcelku pochmurně temnou atmosféru - nikoliv však dechberoucí, máme správně gotickou hudbu, máme slušnou režii, máme neinvenční scénář, co nedokázal z této usínající divačky vydupat patřičné emoce - napětí i dojetí stěží na půl plynu, vzájemné vztahy postav nefungují, nevnášejí očekávaný dramatický prvek... A máme dobré herce, ze kterých vypíchnu sira Anthony Hopkinse: ať už hrál v čemkoliv, z tohoto páprdy vždy stříkalo charisma na všechny strany, tak by se zdálo, že zdejší živočišná otcovská role mu bude sedět jak prdel na hrnci. A nic, stařík na mě působil jak leklá ryba - nevýrazný, bez jiskry, mdlý výkon nehodný Hannibala Lectera. Podobný dojem vyvolala také Emily Blunt, ovšem od ní jsem nic nečekala, anžto ji prakticky neznám. Fenster a hlavně Elrond se zase vytáhli, těm není co vytknout. Další překvapení v negativním smyslu přinesly speciální efekty, oscilující mezi obstojnými a neuvěřitelně mizernými. Třeba horšího medvěda jsem neviděla ani v podstatně starších filmech, i maňáskové divadlo nabídne reálnějšího dravce - těžký trapas animátorů, styďte se! Málo se stydíte, hlavu mezi kolena, víc nachu do tváří - lískněte si pořádnou přes hubu z každé strany! Co dodat, na áčkový titul všeobecně slabota.(1.12.2010)

  • Botič
    ***

    Osobně mám slabost pro tento druh Jekyll-Hydovského příběhu v náručí krásky a zvířete spojující staré s novým v osidlech gotické atmosféry. Ačkoliv je Vlkodlak hororem na jedno použití a možná i zbytečným remakem, nedá se mu upřít dokonale temná atmosféra ženoucí příběh kupředu. Střihová skladba je přinejmenším zvláštní a je zřejmé, že se předělávalo poměrně hodně. Avšak všechno bledne před hezky postaru udělanými maskami spolu s až nečekanými krvavými jatky a pohledem Emily Blunt. 102 minutová stopáž je tak akorát, aby nestihla nudit a skončila v tak rychlém sledu v jakém vlastně začala. I přes všechny chyby solidních 7/10.(16.2.2010)

  • - Inspirací pro postavu inspektora Francise Abberlinea (Hugo Weaving) je skutečný detektiv téhož jména, který koncem 19. století vyšetřoval v Londýně vraždy Jacka Rozparovače. (casyy)

  • - Medvěd ve vlastnictví cikánů je ten samý, který byl použit i ve filmu Zlatý kompas (2007), kde byl pomocí animace přeměněn z ledního medvěda na grizzlyho. (R´Hell)

  • - Snímek získal Oscara za Nejlepší makeup za rok 2010. Sošku si odnesli Dave Elsey a Rick Baker. Pro Bakera to byla sedmá proměněná soška a paradoxem je, že svého prvního Oscara získal také za "vlkodlačí film" Americký vlkodlak v Londýně (1981), a to v roce 1982, kdy byla vůbec poprvé vyhlašována kategorie Nejlepší makeup. (Stanislaus)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace