Reklama

Reklama

Volba povolání může člověka přivést do různých míst, třeba i do malebného belgického městečka. Po nepodařené akci v Londýně jsou zabijáci Ray a Ken „uklizeni“ svým šéfem Harrym na pár týdnů do Brugg, aby si trochu zchladili hlavy. A tak se z těchto dvou svérázných Irů ve městě gotické architektury a vodních kanálů stanou turisté. Ray, který se nemůže vzpamatovat z krveprolití v Londýně, Bruggy nesnáší, ale Ken je z jejich středověké krásy unesený. Čím déle čekají na Harryho telefonát, tím bizarnější setkání zažívají. Když jim šéf konečně zavolá, jejich dovolená se změní v boj o přežití... Britský dramatik Martin McDonagh pojal svůj autorský celovečerní debut jako gangsterku plnou černého humoru a absurdity. Vytvořil stylovou a politicky nekorektní podívanou, úchvatně balancující mezi tragikou a komedií. Ve scénáři jsou patrné divadelní vlivy, zejména v proměnách postav, které si i přes svoji pokřivenou morálku získávají sympatie. Komornímu ladění snímku odpovídá atmosféra města, jehož genius loci má pro jeho vyznění stěžejní význam. Zvláštní ponurá atmosféra linoucí se z každého kouta jeho uliček a kanálů přidává nepředvídatelnému ději nádech tajemnosti. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (1 653)

RHK 

všechny recenze uživatele

Celosvětově divácky úspěšný film. Příběh party nájemných vrahů má černý, ale přesto jemný humor, spousty hlášek, perfektní herectví výjimečného Colina Farrella, vypointovaný scénář a k tomu historické Bruggy. Poněkud mi to provedením i atmosférou připomínalo Pulp Fiction, což je pro film V Bruggách asi nejlepší pochvala. A užíval jsem si i zajímavé "politicky nekorektní" výroky směrem k trpaslíkům, teploušům, čenochům, Vietnamcům a především Američanům. Fuck(t) jo. Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=KoE9edjEDCI ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Svěží a inteligentní dílo i sebevědomý autorský rukopis. Ať už situačním dilematem, kadencí víceplánových vtipů a point i tím, jak vás o postavách, u nichž se záměrně nedozvíte nic o jejich osobní integritě, ustavičně nutí znovu a znovu přehodnocovat první dojem a posouvat možné limity sympatií a definice dobra a zla. Přitom je zápletka nenáročná a snadno pochopitelná a všechna jednotlivá sdělení obrazem i slovem co nejjednodušší a nejpřímější (až se to méně pozorným divákům bude plést s banalitou a samoúčelnou oddechovostí a těm náročným s absencí uměleckosti), takže se můžete naplno soustředit na svůj natahovací vztah k postavám - a to ke všem. Tenhle film si totiž vzal na mušku jasně vytyčený úkol a jako sniper míří přesně a nerozptyluje sebe ani vás - míří na černobílou morálku s oporou ve zvyklostech a rozstřílí je na cucky. ***** V neposlední řadě stojí za pozornost i obratná práce s formou - je hluboce působivé, když si ve správnou chvíli uvědomíte, že natáčení snové scény, kterého se trpaslík účastní a o které se postavy ve filmu několikrát baví, nebo i prostorem natáčení ve městečku několikrát procházejí, se celou dobu chystalo právě pro tento film - a najednou se v té natočené scéně s nimi ocitnete a pochopíte, proč se v průběhu odvíjení děje natáčela - k čemu se už tehdy schylovalo. Je to, jako když se ladně a nevyhnutelně ocitneme na "druhé" straně téže Möbiovy pásky, aniž bychom kdy přešli šev, aniž by to i jenom zadrncalo. A aniž si to nejspíš valná většina diváků vůbec kdy uvědomí. Film to nijak nezdůrazňuje. Tenhle zdánlivě iracionální přechod na druhou stranu smyčky se ve zdánlivě hravém a komediálně odlehčeném snímku povedl McDonaghovi hladčeji a nenápadněji než třeba kdy Lynchovi (ve vší úctě k mistrovi), pro něhož je to jedno z celoživotních těžkých témat. ***** Plusem navíc je také jazykové šprýmování a hrátky s irskou angličtinou a veškeré žerty se sociálněkritickým podtextem (jejich prostoduchost a banalita je v mých očích opět záměrná, evokující sprostotu a lidovost i přímohubost) - a vůbec způsob, s níž je tu vulgárnost napříč panoptikem neotesaných postav předváděna k promýšlení v různých podobách, třeba skrze jekjich sklony k teatrálnosti, dojímání, žvanění, podléhání pudům, reflexům a emocím atp. Vulgárnost sama ještě ale neznamená nic zlého, i nekultivované způsoby mohou sloužit k projevení dobré vůle a citu. Ale pak babo raď, jaký si k těm postavám vypěstovat vztah, co o nich soudit. ***** Celkově vztato tahle nenápadná, ale přitom ostře nabitá záležitost s lehounce a obratně dosahovanou hloubkou lidskosti mě po skvělém krátkometrážním Šestiraňáku přivedla k tomu, že si McDonagha beru zcela vážně do soukromého hledáčku. *~ ()

Reklama

Skejpr 

všechny recenze uživatele

Místy až hypnotický a setsakra hláškařský mix psychologického dramatu a klasické gangsterské komedie. Veškerou pozornost na sebe strhávají herci, škoda ale, že Ralph Fiennes se dostane k lizu až ve finále, které již bohužel nedovede držet s nabušenm zbytkem krok a chtě nechtě film brzdí. Clémence Poésy je SEXY!! ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Velmi mi to připomnělo Američana s Georgem Clooneym v hlavní roli. Výrazově podobně strohé, chladné. Pomalý komorní film s velkým množstvím dialogů, s důrazem na krásnou lokalitu (tentokrát Bruggy, vydudané do posledního možného záběru). Farrell a Gleeson hrají zajímavé charaktery a chcete je na plátně vidět co možná nejvíce, přičemž ve finále celému představení kraluje Ralph Fiennes. Je to možná lehce artově tahající za uši, kde narozdíl od Američana, nebo Drive tvůrci přece jen více kříčí do světa "podívejte jak to máme vytuněné a uvědomělé", ale pořád platí to, že je V Bruggách neokoukaný a hlavně syrový, opravdový snímek, který baví a zároveň je dostatečně na úrovni. Určitě na to divák jentak nezapomene. Je tam mnoho fantastických scén a momentek. ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Netradiční, neholywoodské a příjemně nekorektní dílo povětšinou zdařile (i když místy trochu násilně) kombinující temné mafiánské drama cti s černohumornou krimikomedií, která jakoby z oka (nechci říct ono sexistické "z pera") vypadla Guyi Ritchiemu. In Bruges zůstává skromné pojetím (jedno staré městečko, pár postav a na první pohled jednoduchý příběh), avšak je o to sugestivnější v detailech. Postavy jsou dobře rozpracovány, dialogy mají náboj (a to nikoliv slepý) a Colin Farrell také předvedl patřičnou dávku charizmatu... Hodnocení k 5* nakonec převážily ony zmiňované charaktery, neboť - ač gansteři - vždy budu obdivovat muže, kteří si stojí za svými morálními principy... 9/10 ()

Galerie (46)

Zajímavosti (46)

  • Obraz, o kterém Ray (Colin Farrell) s Kenem (Brendan Gleeson) v galerii diskutují, se jmenuje "Poslední soud“ a jeho autorem je slavný holandský malíř Hieronymus Bosch. Symbolika tohoto obrazu – například trpaslík – se objevuje v celém filmu. Poukazuje také na to, že Ray s Kenem se dočkávají svého vlastního posledního soudu, nebo že čas strávený v Bruggách se pro ně stává očistcem. (JayZak)
  • Úřady neměly problém povolit natáčení kdekoli si štáb přál. Film je tak díky tomu cosi jako filmová pohlednice města se všemi jeho památkami. (don corleone)

Související novinky

Co chystá režisér V Bruggách?

Co chystá režisér V Bruggách?

16.06.2021

Britský režisér Martin McDonagh byl díky Třem billboardům kousek za Ebbingem blízko Oscarovi, nakonec si ho ale odnesli pouze Frances McDormand a Sam Rockwell. To ale nic nemění na tom, že jeho… (více)

Hvězdy jako psychopati?

Hvězdy jako psychopati?

11.11.2011

Režisér příjemného překvapení V Brugách Martin McDonagh (foto) začne příští týden v Los Angeles natáčet novinku Seven Psychopaths. Sehnal do ní spoustu zvučných jmen, ale neobešlo se to bez problémů.… (více)

OSCARY – výsledky

OSCARY – výsledky

23.02.2009

Snad jen jednoho většího překvapení jsme se dočkali při vyhlašování Oscarů za rok 2008 v hlavních kategoriích: nejlepším hercem v hlavní roli se nestal Mickey Rourke za Wrestlera, ale Sean Penn za… (více)

Nej filmy roku 2008

Nej filmy roku 2008

25.12.2008

Mezi ČSFD uživateli s nejvíce body jsme udělali malý průzkum, které filmy se jim v roce 2008 líbily nejvíce a které nejméně. Nejedná se o žádné „ČSFD Oskary“ ani žádnou oficiální statistiku, jde… (více)

Reklama

Reklama