Režie:
Jan PrušinovskýScénář:
Jan PrušinovskýKamera:
Petr BednářHudba:
Petr HapkaHrají:
Josef Polášek, Ela Lehotská, Martin Pechlát, Zdena Hadrbolcová, Leoš Noha, Marika Procházková, Petra Nesvačilová, Arnošt Goldflam, Petr Čtvrtníček (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Psychiatr František Soukenický nevypadá na první pohled jako nenapravitelný sukničkář, přesto ho zálety připraví o všechno. O zavedenou praxi, když se rozejde s milenkou Ivetou a ona ho udá lékařské komisi, která mu vzápětí odebere licenci. A následně o tolerantní manželku Elišku, která se rozhodne vyměnit ho za advokáta Viktora, jenž je mimochodem Františkův kamarád a rovněž bývalý pacient. Muž je nucen nastěhovat se k laskavé, ale poněkud dotěrné matce a po řadě neúspěšných pokusů získat zaměstnání přijme práci, kterou mu dá nerudný bratr Miloš, majitel autoškoly. Tu ovšem ve skutečnosti vede jeho atraktivní manželka Peggy, věčně flirtující s automechanikem Jardou. Začne flirtovat také s ním, stejně jako žačka autoškoly Natalie, a František, přestože se netají snahou získat zpět těhotnou Elišku, nedokáže svodům žen odolat. Vymlouvá se sice na hormonální poruchu, jenže se kvůli ženám a nedostatku sebekontroly dostává do stále dalších potíží a nakonec za každou chybu zaplatí. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (380)
Zbytečný film s více či méně chatrnými hereckými výkony. Komedie bez jediného lepšího vtipu. Výsek z existence patetického chudáka, který neví co ze životem. Nenapadá mě postava, scéna či myšlenka, kvůli které by stálo za to tento snímek vidět a už vůbec nemám páru, co někoho vedlo k tomu, něco takového natočit. // 10% ()
Nevyhledávám české filmy a to, že jsem viděla tenhle, byla shoda náhod. Ale zase tak strašné to nebylo. Josef Polášek, coby psychiatr bez práce, dokázal nádherný psí pohled znaveného baseta, kterému neprávem odnesli misku s vodou a byl ten typ chlapa, kteří jsou sice v chlapském měřítku v menšině, ale přesto jim totální vyhynutí nehrozí. Jak to bývá, čím vyšší inteligence, tím větší jelito v běžném životě. A podařená, starostlivá mutti v podání Zdeny Hadrbolcové, ta byla dost dobrá. Zkrátka a dobře, chvilkama dobře pamatovatelný film. ()
Úvodní scéna slibuje vtipnou podívanou, jak se ale dost rychle dozvíme, šlo jenom o "reklamní tahák" a zbytek filmu se táhne v úplně jiném duchu. František je děvkař je průměrnou, celkem nudnou podívanou. Otázkou taky zůstává, jak zrovna tenhle chlap může dostat každou, kterou si zamane... (Nic proti Jozefu Poláškovi, ale jako Don Juan zrovna nevypadá.) ()
Ideální film pro relax a odreagování například po pracovním stresu (viz. já dneska). Komedie, která nemá žádné vyšší cíle, prostě jen pobaví... Se mnou to měl film jednoduché, mně stačilo jen se podívat na Pepu Poláška a už mi cukaly koutky úst... Oceňuju též další herecké obsazení. Neokoukané tváře známé z mých oblíbených filmů: Petra Nesvačilová (Pusinky) a Martin Pechlát (Nuda v Brně). Vše doplněné příjemnou hudbou Petra Hapky a písněmi Hany Hegerové. ()
Můj první hodnocený projekt od režiséra kultovního Okresního přeboru (a bohužel i Mostu.:D) a patrně dalších počinů o těžkých sociálních případech a buranech.:D Kouknul jsem se na to především kvůli Josefu Poláškovi. To je takový správný, originální, nedoceněný zjev, kterého to je bohužel zatím snad jedinná hlavní role. Svůj svůj neotřelý styl tady pěkně předvědl. Sice jsem mu taky úplně nevěřil, že by mu skočila kdejaká žena kolem krku...ale jemu prostě úplně sedí ta svérázná poloha mlsného kocoura a hlavně vědátora a cynika. (Cvokař, my už jsme tady jednou jednoho měli. Jednou vyhodil studenta z okna a skočil za ním - Jasně, toho jsem neznal.) ...svým způsoběm mě bavil on i film. Trochu nechápu těch mizerných 46 %. Určitě bych dal o několik víc. Nebýt hlavního pana herce tak ani nevím, jestli bych filmu věnoval pozornost, takže jsem rád, že jsem koukl. Do do té zaplávy českých sexistických komediíí a la Ženy v běhu bych tohle nezařadil. Je to prostě taková jednorázová povídka o nenapravitelném sukničkáři, kterého dohání jeho vlastní konání...a o dalších figurkách v jeho života. Celkem se mi to líbilo a kvůli tomu podhodnocení musím nadhodnocovat. Zajímavé je využití šlágru Hegerové a Šlitra, zajímavá je celková atmosféra té doby nultých let tohoto století, kterou jsem zažil hlavně s plyšákama, ale tady ji vnímám docela intenzivně (stejně jako ve Vrátných lahvích od Svěráků.) Také je fajn, že tehdy to pan Prušinovský uměl i bez přehnaných vulgarit ( opět zdravíme Most.) Dokonce se zde v autoškole mihnou budoucí talenty komediální scény Bára Poláková a Lukáš Příkazký. Vlastně si doopravdy říkám, že tehdy se Prušinovskému povedlo vytvořit film se zajímavým feelingem, který mi do tohoto podzimního letního dne sedl. Bohužel je slabší vypointování a v tomto případě nucené výstupy Čtvtníčka, takže ta čtvrtá hvězda je vážně slabší. Ale naopak ten Františkův křupanský brácha sem skvěle zapadl a povedlo se i pár jiných hlášek. Můj jasný favorit: Co víte o konzervování vláknin? ()
Galerie (18)
Zajímavosti (5)
- Film byl, mimo jiné lokace, natáčen i na střeše a uvnitř obchodního centra "Šestka", v pražské Ruzyni. (EKLEKTIK)
- Když chce František (Josef Polášek) zdrhnout Natálii (Petra Nesvačilová) přes balkon, zpod košile mu vyčuhuje drát mikrofonního portu. (gug)
- Ve scéně, kdy právník předčítá rodná čísla Františka (Josef Polásek) a jeho ženy, jsou obě rodná čísla mužská, protože ani jedno nemá v druhém dvojčíslí číslo vyšší než 50, jak je to pravidlem u ženských čísel. (Pyron)
Reklama