Nastala chyba při přehrávání videa.
  • havLord
    ***

    Může bejt tajná agentka CIA tak blbá, že o svejch přísně tajnejch úkolech vypráví svým známým? Ale ovšemže. A důsledkem je, že za to pyká ona, její rodina, reportérka, která o tom napíše, a její rodina a každej z toho na konci má akorát zničenej život. Reportérčin motiv, proč neprozradit zdroj, byla největší demence a může si za to sama, že to nechala dojít až tak daleko ... stejnak jí bylo to sebemrskačství k hovnu, na Pulitzera byla jen nominována. Alana Aldu - právníka bych vyhodil po prvnim sezení u soudu, ptz jim to všechno akorát ještě víc pohnojil.(24.4.2009)

  • castor
    ****

    „Muž může mít dobrý život, být uznávaný, přispívat na charitu. Na konci ale počet lidí, kteří přijdou na jeho pohřeb, většinou závisí na počasí. - A počasí se změnilo.“ Dosti ošemetnou látku si vzal pod svá křídla režisér a scénárista Rod Lurie, který se opřel do vládních kruhů a po několika ne zrovna jistých filmech se konečně našel. Drama podpořené silným scénářem a nadprůměrnou hereckou sestavou (standardně velmi dobří Matt Dillon a Alan Alda, překvapivě velmi dobrá Kate Beckinsale) neklouže jen po povrchu, ale solidně se zavrtává do palčivých otázek mediální zásadovosti i senzacechtivosti, která paradoxně vyústí v bezvýchodnou situaci.. Mnohé se dalo řešit jinak, přesto tu máme inteligentní „dilema“ snímek, ve kterém prostřednictvím ambiciózní novinářky po celou stopáž vyčkáváme na pointu – a ta rozhodně nezklame!!(5.7.2009)

  • Matty
    ****

    Papírovým novinám zvoní hrana. Dříve, než se z nich definitivně stane relikt minulosti, užijme si těch pár posledních novinářských thrillerů o síle slova a významu investigativní žurnalistiky. Zatímco State of Play bylo o mediální moci, Nothing but the Truth dává pocítit naprostou bezmoc. Krev ve mne, jakožto nekritickém obdivovateli každého, kdo má odvahu čelit protiproudu, vřela ještě více, neboť nedostaneme jediný důvod domnívat se, že by k něčemu velmi blízkému nemohlo dojít. Ne nutně ve Spojených státech, ač ty hrají jistou roli. Konkrétně tamější paranoia a krytí nekalé činnosti ochranou národní bezpečnosti. Nejhorší na tom je, že (téměř) všichni jsou v právu a z právního hlediska nic špatného nedělají. Z hlediska morálního, k němuž bohužel netřeba přihlížet… . ___ Boj s nepřemožitelným soupeřem se Rachel Armstrongové vepisuje do tváře. Proměnu silné sebevědomé, šperky ověšené dámy v drahých šatech v pobledlý stín s vyrudlýma očima je zachycena bez hysterie Eastwoodovy Výměny. O její „nevině“ není pochyb. Basa stírá rozdíly, z vysokoškolského diplomu je kus bezcenného papíru a k nominaci na Pulitzera vám stěží někdo pogratuluje. Rod Lurie ze situace násilně netřískává emoce. Hudbu skoro nezaregistrujete, Rachel propukne v nekontrolovaný pláč jedinkrát. Kontrastně působí manipulativní rozhovor pro televizi, kdy televizní kamera zabírá hrdinčinu tvář en face, aby její navlhlé oči dojaly všechny soucitné divačky před obrazovkou (kamera filmová ji oproti tomu zabírá z profilu, což vytváří dojem bojovnice). Lurie jde v nepodlézání divákovým pudům dokonce tak daleko, že nám jedinou vraždu filmu naservíruje mimo obraz. ___ Nejproblematičtější se může jevit pointa filmu, nahrazující hrdinčino vítězství v klasickém hollywoodském pojetí. Až na tuhle jedinou věc vše prohrála. Možná je to nevěrohodné a patetické, ale dokázali byste vymyslet údernější shrnutí dvou hlavních témat filmu: nevinnost a rodina? V zásadě neběží o nic prostšího než o příběh dvou kariéristek (ze všech jejích rolí zatím nejlepší Kate Beckinsale a ve všech rovinách přesvědčivé Very Farmigy), které chtěly být zároveň dobrými matkami. 85% Zajímavé komentáře: H34D, Fr, gejzuško(27.10.2009)

  • Kaka
    ****

    Scénáristicky vypiplané, tématicky naléhavé a herecky grandiózně velkorysé. Backinsale, Dillon, Alda apod. - vyzdvihují tohle soudní drama o stupeň výš, ač to na první dojem díky komornímu feelingu a skromnému marketingu vypadá na ryzí průměr. Ale je to přesně jeden z filmů, který nemá tendenci být velký, ale o velkém vcelku obratně pojednává.(6.9.2015)

  • IQ Tiqe
    ****

    Být tohle podle pravdy, musel bych být hodně sporstej na adresu demokracie Spojených států (ale i tak si nedělám iluze). Bylo by smutné, pokud by bylo možné jen tak bezdůvodně někoho zavřít (opravdu, bezdůvodně - z logiky věci to tak je). Film určitě doporučuji. Mimochodem, nevím, jestli jen mně, ale Kate mi zde strašně připomínala Alyssu Milano(7.5.2009)

  • - Ve skutečnosti byl film inspirován skutečností velmi, velmi volně. Novinářka Judith Miller strávila ve vězení pouhých 85 dní a Pulitzerovu cenu ve skutečnosti opravdu dostala. Ovšem ta neměla s touto kauzou nic společného. Získala ji totiž před tímto incidentem. (Martrix)

  • - Erica Van Doren (Vera Farmiga) je při výslechu napojena na detektor lži. Je podezřelá ze zalhání své pravé identity. Odborník přivolaný Rodem Luriem po natočení scény režisérovi řekl, že Vera Farmiga dokázala detektor obelhat. (D3VIL)

  • - Předchozí film Roda Lurieho Reportér v ringu je také o novináři toužícím získat Pulitzerovu cenu a je založen na skutečných událostech. (D3VIL)