Režie:
Robert RodriguezKamera:
Bill PopeHudba:
Tom HolkenborgHrají:
Rosa Salazar, Christoph Waltz, Keean Johnson, Jennifer Connelly, Mahershala Ali, Jeff Fahey, Jackie Earle Haley, Eiza González, Ed Skrein, Casper Van Dien (více)VOD (4)
Obsahy(3)
Svět vzdálené budoucnosti není ideálním místem k životu, přesto v něm žijí lidé, kteří nezištně pomáhají jiným. Tak třeba kyberdoktor Ido (Christoph Waltz) prolézá skládky, aby našel funkční součástky, které může implantovat lidem, co o část těla přišli. Takhle objeví Alitu (Rosa Salazar), poničeného kyborga se srdcem a duší dospívající dívky, a vrátí jí život. Po probuzení Alita vůbec nic neví. Nepamatuje si svou minulost, nepoznává svět kolem sebe, ale okamžitě nasává nepřeberné množství nových informací. Se životem vrstevníků Alitu seznamuje Hugo (Keean Johnson), mladý rebel s motorkou, který ji od prvního setkání mimořádně imponuje. Díky své zvědavosti pozná Alita i odvrácenou stránku města Iron City, v němž s doktorem Idem žije. Fyzickou konfrontací se zdejším podsvětím v sobě objeví mimořádné, smrtící schopnosti. V tu chvíli se dostane do hledáčku skupiny nájemných zabijáků, kteří terorizují město, ale teď dostali jediný úkol – najít a zničit Alitu. Z obyčejné kyberholky se stane bojový anděl. A konečně si vzpomene, jaké je její poslání. (Cinemart)
(více)Videa (38)
Recenze (845)
Robert Rodriguez po velké odmlce je zpátky a nečekaně při síle! K tomu napomáhá i James Cameron jako scénarista. Alita je vizuální žranice podobně jako minulo roční Ready Player One a musím říct, že byť jsem k filmu původně přistupoval jako k Outsiderovi, tak ve výsledku jsem velmi potěšen a odcházel z kina spokojen, jak už dlouho ne. Film se odehrává v 26. století, je to tedy Cyberpunk jak víno s velmi sympatickou hlavní představitelkou, jako obvykle solidním Christophem Waltzem, načančanou, nekompromisní akcí ( Choreografie soubojů špičková, přehledná až dechberoucí Panzerkunst rules!) a při velkolepém finále jsem řval přes celé kino štěstím i dojetím. Povedli se i různorodí záporáci, hudba a hlavně to má tempo rychlé jak horská dráha, že si přejete, ať to má ještě půl hoďky navíc. Vůbec nevadilo, že se Rodriguez stranil násilí a taky příběhově to mohlo být určitě silnější, ale byl jsem ze všeho tak unešený, že člověk nemá chuť přemýšlet asi jako když se před Vámi svlékne Megan Fox, tak hledět s otevřenou pusou bohatě stačí. Jedná se o jedno z nejlepších zpracování Japonské Mangy, které jsem kdy viděl a Japonsko se otřese v základech. Viděno v Imaxu s masážními sedadly a s 8 kopečky zmrzliny a slast. Trilogii okamžitě servírovat bez váhání.85% ()
To šlo nějak mimo mě, přišlo mi to takové moc sterilní, málo krve i násilí, skoro jako pohádka pro děti. Příliš Camerona, a naopak málo Rodrigueze, zdá se mi. Christoph Waltz překvapivě nevýrazný, jako by hrál na půl plynu, Rosa Salazar v titulní roli celkem fajn (i když ty zvětšené oči mě celou dobu děsily) a Keean Johnson mi přišel hodně špatný. Nic jsem od toho nečekal a nic moc nakonec ani nedostal. Btw. pro mě už druhé setkání tento týden s Mahershalou Alim (poprvé v Zelené knize) a musím říct, že ten týpek naprosto nemá chybu. ()
Překvapivě dynamický a kompaktní spektákl napráskaný scifi udělátky a přehlednou akcí od trash režiséra, který si jen tak odskočil od svých typicky známých garážovek. Je cítit ten typický béčkový feeling špinavého města a všech těch prazvláštních robo-human kreatur, zároveň tam ale je patrný dohled Camerona a to především ve chvíli, kdy se vypráví klíčové části nosného příběhu, či v momentech, kdy nálety kamery snímají město na obloze, či divokou "autodráhu". Kéž by takhle rozpustile a svěže vypadaly všechny ty rádoby scifi/cyberpunk výtvory posledních let v čele s Ghost in the Shell apod. ()
Otázka, která mi nedá spát: Proč na ni nevypsali odměnu, když má tak nežádoucí cíl? OK, fuck the logic. Stejné jako nedávný výlet do Oasis (akorát míň geekovský a víc "lidský"). Vizuálně nemám, co vytknout, příběh je ale tuctový, šablonovitý a vedlejší postavy jsou jen prazvláštní figurky bez života. Musím se podívat, ze kdy je originál a jak moc se ho tvůrci drželi, protože aktuálně je pro mě "Alita" slepenec cca. deseti jiných sci-fíček. 3,5* a nějak si neumím představit, jak by ten pár mohl fyzicky fungovat... Dvojka být může, ale když nebude, srdce mi to nezlomí. ()
Vypravěčsky starosvětská sci-fi, která pohladí po duši špičkovou vizuální prezentací bohatého prostředí, chytlavými akčními choreografiemi a sympatickými, popřípadě silnými postavami. A přestože jí schází velké zvraty nebo síla dobrodružné mytologie, jakou mají Star Wars nebo Avatar, umí občas překvapit. Alita je k zulíbání a člověk jí musí fandit, protože její osobnost i odhalování vlastních možností a minulosti mají potenciál filmové série a pro tentokrát zastiňují i celkem nevýrazné záporné postavy, jejichž motivace zůstávají poměrně roztříštěné (a potenciálně nejzajímavější vedlejší postava, nehorázně přitažlivá stepmom Jennifer Connely, neměla čas se důsledněji vyvíjet). Rozhodně chci dvojku, a klidně znovu od Rodrigueze, který po dlouhé době nalezl vypravěčskou stabilitu a srdce.. ()
Galerie (65)
Zajímavosti (61)
- Po naléhání Roberta Rodrigueze mu James Cameron předal svých 600 stránek poznámek k projektu s tím, ať z nich tedy zkusí udělat použitelný scénář. Rodriguez mu pak vrátil stotřicetistránkovou verzi. Zprvu skeptický Cameron ji prošel na jedno posezení a prohlásil: „Tohle je přesně ten příběh, který jsem chtěl vyprávět.“ (Tarmenel)
- Jediné, co můžeme teoreticky vidět ze 3. (a možná 4.) dílu knižních předloh, je mladá Koyomi (Lana Condor). V prvních dvou dílech byla totiž miminko – nalezenec, kterého se ujal majitel baru KANSAS (Garrett Warren). (GejmronCZ)
- Idův (Christoph Waltz) pacient, kterého „rozebrali chmatáci“, představuje toho, kterého v manze rozebrali Hugo a jeho parta. (GejmronCZ)
Reklama