Režie:
Fred CavayéKamera:
Alain DuplantierHudba:
Klaus BadeltHrají:
Vincent Lindon, Diane Kruger, Lancelot Roch, Olivier Marchal, Liliane Rovère, Olivier Perrier, Ivan Franěk, Moussa Maaskri, Marc Robert, Vincent Dubois (více)Obsahy(2)
Lisa Auclertová (Diane Krugerová) pracuje ako novinárka, jej manžel Julien (Vincent Lindon) je profesor literatúry. Spolu so svojím šesťročným synom Oscarom (Lancelot Roch) vedú pokojný a harmonický rodinný život. Všetko sa zmení vo chvíli, keď im do bytu vtrhne polícia a Lisu zatkne. Novinárku obžalujú z vraždy jej nadriadenej a odsúdia na niekoľkoročný trest. Hoci Lisa neustále opakuje, že je nevinná, dôkazy svedčia proti nej – odtlačky prstov na vražednej zbrani, krv obete na jej kabáte a ostrá hádka s obeťou tesne pred jej smrťou. Julien je však skalopevne presvedčený o nevine svojej manželky a nemieni sa vzdať. Rozhodne sa, že podnikne mimoriadne riskantnú akciu, len aby Lisu očistil a oslobodil. (TV JOJ)
(více)Recenze (209)
Francouzi zase dokázali natočit zcela jinou detektivku, Lindon byl jako vždy naprosto dokonalý. Věřit muži s jeho vizáží, že ho miluje Diana Kruger, se dá jen, když je špičkový herec. A já mu věřila nejen to, prožívala jsem s ním celou hektickou přípravu akce a do poslední chvíle jsem doufala v její zdárný konec. Takhle jsem asi nefandila ani našim hokejistům hrajícím v Naganu. ()
V prípade, že by bolo v podtitule tohto filmu napísané „Natočené na základe skutočných udalostí“, zjedol by som to autorom aj s chlpami. Frantíci to s krimi drámou vedia a tento kúsok netočili žiadni profesionálni amatéri. Od strhujúceho úvodu divákovi nedoprajú ani jeden timeout, pričom veľkú poklonu si zaslúži viac než skvelý Vincent Lindon. (Odchod na toaletu sa nezaobíde bez použitia tlačidla play/pause). Nebyť príliš „filmového“ záveru, tak spokojnosť nadobudne až obludné rozmery. Neostáva nič iné, len doporučiť. Štyri diamantové hviezdy. ()
Kvalitu filmu dost shazoval fakt, že jsem díky dříve viděnému americkému remakeu věděl o co jde, jak se to provede a jak to bude končit, pravda tedy, nechal jsem se tím ovlivnit. To nic ale nemění na skutečnosti, že je tenhle snímek nějak podivně vyprávěn, Amíci si s tím o dva roky později pohráli více a rozvedli děj o dost podrobněji. Tenhle originál mi tak přijde spíše jako sestřih o dva roky pozdější reinkarnace. Vše je popisováno rychle, nepřehledně, věci se dějí nelogicky jednoduše. Navíc nevím, jestli byl vhodný výběr Vincenta Lindona. Zahrál dobře, ale ten obličej, ten mě donutil se smát, když mu bývalý úprkář z vězení popisoval, co je nutné při útěku udělat a doporučoval doslova "Potřebujete být nenápadný, schovaný v davu" - s takovým ksichtem těžko. ~~~ Dle komentářů a diskuzi k Next Three Days jsem tedy čekal od francouzského originálu mnohem víc. ()
Poměrně strohý příběh - úspornější, rezervovanější ... a odtažitější nežli "Tři dny ke svobodě" (2010), jejichž děj je barvitější, košatější ... a OSOBNĚJŠÍ ve svém striktně vymezeném časoprostoru. Přesto i "Nevinná" po svém způsobu vystihuje jak povahu příběhu, tak i charaktery ústředních postav. Nicméně ... remake je mi pro tentokrát jednoznačně bližší. ()
Jako asi všechny příslušnice slabšího pohlaví miluju variace na téma „co by muž neudělal, aby zachránil ženu, kterou miluje“. V praxi to není až tak příjemné, protože vám paralelně jde zpravidla o tělesné nebo duševní zdraví, popř. o něco jiného, co je pro vás dost zásadní, ve filmu nebo knize je to ale báječné, ať už je výsledek akční, sladký nebo dojemný. Nejlepší je ode všeho trochu. ()
Galerie (20)
Photo © Benelux Film Distribution
Zajímavosti (12)
- Cavayé vysvetlil zápletku a motiváciu na natáčanie filmu: "Chceli sme nakrútiť skutočný ľudský príbeh o obyčajnom človeku, ktorý robí mimoriadnu vec, pretože čelí justičnému omylu. Film hovorí aj o odvahe – hovorí, ako prejavujete odvahu v závislosti od situácie. Napríklad vo Francúzsku boli aj dobrí ľudia, ktorí nešli do odboja proti Nemcom.“ (Arsenal83)
- Scénáristé Fred Cavayé a Guillaume Lemans nedělali kvůli hlavní zápletce, jak se dostat z vězení, nějaké velké průzkumy mezi trestanci, protože nechtěli, aby diváci zapomněli na to, že hlavní hrdina je obyčejný člověk - amatér, který vlastně doopravdy neví, jak to má správně udělat. (HappySmile)
- Vězeňské scény se natáčely na třech místech: Exteriéry představuje vězení Meaux, které je vzdálené 40 km východně od Paříže; vstupní chodba je součástí Národní francouzské knihovny v Paříži a ostatní interiéry (cela, návštěvní místnost) vznikly ve studiu. (HappySmile)
Reklama